[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:24

Dat is altijd leuk Katja! Ik heb gisteren 2 broeken en 3 rokjes weggedaan die echt veels te groot zijn en eigenlijk direct op mijn knieen hangen als ze dicht zitten :=
Alleen 'mag' pas in Oktober nieuwe kleding kopen van mijzelf :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:31

Mootje schreef:
Dat is altijd leuk Katja! Ik heb gisteren 2 broeken en 3 rokjes weggedaan die echt veels te groot zijn en eigenlijk direct op mijn knieen hangen als ze dicht zitten :=
Alleen 'mag' pas in Oktober nieuwe kleding kopen van mijzelf :')

Heb je dan nog wel genoeg te dragen tot oktober? :p
Al zou het me wel een heerlijk gevoel geven om iets weg te gooien omdat het te groot is hoor!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:36

Gooi het dan niet weg, maar breng het naar mij :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:41

Katja, ik vlieg nou nooit onverwachts naar New York haha. Super van je te grote kleding :j Werkt motiverend hè! :D

Madeira, ziet er goed uit :D En een Cracker, daar kan toch geen mens op leven als ontbijt.. Pff die Sonja is gek hoor :')

R.X, kan met vocht te maken hebben of je hormoonhuishouding of whatever. Ik zou de weegschaal even een week vermijden :j

Dame23, veel sporten icm eieren is heel erg goed. Buurjongen welke aan bodybuilden doet die had mij die tip ook al eens gegeven om eieren te eten wanneer ik krachttraining heb gedaan. Maar zodra ik cardio doe dan ga ik juist meer aan de koolhydraten. Best ingewikkeld allemaal hè. Dus die 4 of 5 gekookte eitjes kunnen geen kwaad :o Gelukkig, had weinig zin ze uit mijn 'dieet' te schrappen. Ik werk een paar ochtenden in de week in de schoonmaak en tussendoor mogen we in onze pauze wat eten. Meestal eet ik een bruine pistolet met kaas of ham en een gekookt eitje en dan kan ik het prima volhouden zonder honger tot een uur of 4 (komt wel eens voor als ik direct na mn werk doorga naar mijn paard).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:45

Was gedeeltelijk werk. Vloog als groom met een aantal paarden mee.
Mocht iemand het leuk vinden om een verslagje te lezen moet je me maar even een pb sturen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:52

Ik ben echt jaloers! Waarom heb ik nou niet zo'n baan... :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:53

Is voor mij ook niet mijn baan maar af en toe een extra tussendoortje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:58

Ook leuk ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:59

Gaaf Katja!

Lekker bezig Mandy!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:22

wollie2004 schreef:
Mooi setje Madeira!
Fijn dat je examen goed ging Naoom!

Grappig, nu superveel aanbiedingen op dieet spul, zag bij Kruidvat al Weightcare in de aanbieding, bij drogisterij.net modifast. Kreeg weer een mail van korting op Herballife...

Volgens mij wil iedereen bikinifit worden

Ik zelf wil ‘gewoon’ blijven eten, maar is het ‘gezond’ als je bijvoorbeeld heel af en toe, op je werk bijvoorbeeld, gewoon 1 maaltijd reep neemt (met de lunch) + een stuk fruit? Gewoon als afwisseling? Wat denken jullie daarvan?

Bedankt allemaal :D <3

Mandy, goed beziggg! :D

R.X., inderdaad je lichaam gaat wennen aan de manier van eten/bewegen.. ik merk het nu ook heel erg dat ik slecht afval als ik gewoon aan mijn eetpatroon vasthoud. Ik probeer nu gewoon hele andere dingen af en toe te eten (vanmorgen weer is yoghurt met muesli i.p.v. brood ect) :)

Katja, super dat het je weer lekker zat :D

Mootje, heeeerlijk als kleding je veel te groot zit hihi :D goed bezig joh! :D

Dais_ en Dora, dat dacht ik dus ook… Ik eet gewoon 2 boterhammen of iets van havermout.. maar verder is het wel fijn om het te volgen omdat je veel variaties kan aanbrengen in je eetpatroon. Ik volg dus het dieet van mijn diëtiste, maar als mijn ouders bijvoorbeeld magere yoghurt met muesli moeten eten eet ik dat ook (dit is ook iets wat ik mag van de diëtiste). Ik denk momenteel dat variatie bij mij veel goed zou doen, eet nogal eentonig vaak maar merk dat ik nu niet goed meer afval daardoor :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:26

Leuk setje Madeira en je ziet er heel goed uit! :D
Met maaltijdrepen heb ik geen ervaring, zou het niet weten.

Ik heb ook de dieet/vitaminen aanbiedingen overal gezien. Heb nu een nieuwe app; Scoupy. Zie je allemaal kortingscouponnen op je mobiel van allerlei winkels.
Super handig, alleen vervelend als je niets mag kopen van jezelf. :=

Dip, het tekstverklaren vond ik wel lastig, maar voor de rest viel het wel mee geloof ik.

Lonneke, dat heb ik dus ook. Dagen waarop ik heel weinig eet en de volgende dag graai ik naar alles wat los en vast zit. :+
Heb nu met mezelf afgesproken om op bepaalde tijden gewoon te eten, zodat ik niet te weinig ga eten.

Mandy, wat goed! *\o/*

Ondanks dat ik van het weekend beroerd gegeten heb + ongesteld was en niet heel veel gesport heb ben ik niet aangekomen, er was zelfs -0,1 vanaf. :D
Niet veel, maar toch iets. Ben weer helemaal op dreef dankzij een leuke jongen haha en goede motivatie tips etc.
Heb een schema opgesteld samen met een kennis die zelf fanatiek sport en heel gezond leeft. Ziet er zo uit;

Ochtend: Yoghurt, muesli en fruit + groot glas water.
Tussendoor: Liga, fruit of groente.
Lunch: Waza knackebröd met mager beleg of salade, groente.
Tussendoor: Liga of groente.
Avond: Veel groente, (zoete aardappels) en vlees.
Toetje: Yoghurt of kwark.

Geen brood meer of witte aardappelen/rijst.
Eventueel als ik trek heb 2 theelepels pindakaas.
3 - 5 x per week sporten en interactiviteit hoog houden, sowieso 2x per week benen trainen.
En na het sporten een cracker eten of banaan omdat je lichaam koolhydraten nodig heeft voor herstel, raadde hij me aan.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:29

Scoupy heb ik ook :j
en alle kleine beetjes helpen Naoom!
Hoe veel Wasa's neem je als lunch? heb geen idee hoe die vullen!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:31

Geen idee, dat ga ik nu uittesten, heb laat ontbeten dus een beetje een late lunch.
Denk dat ik het stukje zalm bak dat hier nog ligt en anders 2 crackers eet met komkommer erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:30

Chessie schreef:
eieren zijn ze toch helemaal van terug dat je max 2 zou mogen.. volgens mij idd heel goed na het sporten zorg je iig dat je vet verbrand en geen spieren!

Mooie set Madeira, je ziet er goed uit!

Idd na het sporten! Ik vind dat heerlijk, een hard gekookt eitje als ik net terug kom uit de sportschool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:33

Ik eet eigenlijk al een paar dagen heel slecht.. En dan niet slecht als in te veel maar juist weer slecht als in te weinig. Was gister erg druk, moest alle kanten op rennen en vliegen om treinen te halen, paarden op de foto te zetten en dan weer terug rennen en vliegen. Heb thuis eindelijk wat rust gehad maar toen ben ik ook gelijk in slaap gekukeld. Heb dus eigenlijk maar een appel, droge toastjes en 's avonds een bord spaghetti gegeten. Vandaag ben ik pas net wakker, dus ik heb net ontbeten met vanille yoghurt met cruesli.. Merk aan mezelf dat ik zo zwakjes en moe word als ik niet genoeg eet. Blegh.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:34

Misschien alarm zetten op tel. als je druk bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:36

Ja ik ben nu idd bezig met het bijhouden van mijn voedingsstoffen en ik heb alarmpjes aanstaan voor bepaalde maaltijden. Maar als je bezig bent met een fotoshoot is de neiging toch erg groot om het weer uit te zetten en verder te gaan met waar mee bezig was.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:38

ja indd! dat is lastiger!
Kun je inschatten wanneer je ong kunt eten?
Ik moet van mezelf in het weekend altijd tussen 8-9 eten omdat ik anders in de war kom met de rest van de maaltijden, omdat ik om de 5 uur eet. Op werkdagen gaat dat een stuk gemakkelijker...
Op de dag dat ik naar school ga, moet ik om kwart over 5 avondeten, de rest van de maaltijden heb ik dus daarop aangepast....

Maar ik kan me voorstellen dat als je onregelmatig werkt of veel onderweg bent dat het lastig is hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:41

Ik probeer het idd zo goed als ik kan, maar ik heb bijvoorbeeld altijd maar halve dagen school. Daarna onderneem ik vaak nog dingen, ga gelijk door naar stal of eerst sporten en dan naar stal. Dan ontbijt ik wel netjes, maar omdat ik dan weer zo snel weg ga vergeet ik weer om iets anders te eten dus schuif ik als lunch een toastje naar binnen of een appel ofzo. En dat merk ik dan aan het einde van de dag, futloos en moe.. Voor de kilootjes is het wel goed maar op die manier hoef ik ook niet echt af te vallen eigenlijk

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:44

Ook met een fotoshoot hou ik me gewoon aan mijn eettijden hoor. Op weg naar een andere locatie, een ander paard of tussen de portret- en rijfoto's heb je altijd wel even de tijd om een boterhammetje naar binnen te werken :)

Ik heb vandaag weer op de weegschaal gestaan bij de sportschool, ondanks ik het niet had verwacht, toch nog afgevallen! Ik stond echt flabbergasted naar die weegschaal te kijken :')
Nu nog maar even wat kcal verbranden in het huishouden :D

Oh en sorry dat ik hier zo sporadisch post, jullie gaan voor mij iets te snel om elke dag bij te houden :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:58

Naoom_, wat goed zeg dat er toch zelfs wat af is ondanks alles :D

LynnDenise, goed bezig :D!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:27

emma: je zegt ook dat je veel moet haasten voor je trein..niet een idee om dat te eten? of is dat dan te vroeg of te laat? en anders gewoon tussendoor even een boterham erbij pakken! je moet toch eten ;)

wollie: ik werk onregelmatig maar heb wel vaste tijden dat ik eet, oke soms als ik kan uitslapen en heb er net 6 dagen opzitten tja dan word het weleens verschoven en keer geen tussendoortje ;)

LynnDenise: wat super zeg!

Ik ga morgen ochtend weer wegen, ben benieuwd! van de week kwam de 80kg grens wel erg dichtbij! Maar ga nog niet te vroeg juichen! :Y)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:31

Goed bezig bijna allemaal! Ik ga zo weer opweg naar de sportschool, lekker uur spinnen!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:43

spannend cass!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:57

denice schreef:
Goed bezig bijna allemaal! Ik ga zo weer opweg naar de sportschool, lekker uur spinnen!

veel plezier