[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:00

Ah top, dank je!

@linnepinny, dat heb ik dus ook de laatste jaren gehad, het bewust zijn van al die hormonen en dat onderdrukte. Veel me echt opgelucht nu, het idee alleen al helpt enorm

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:09

Als je de pil doorslikt, kan je hem dan ook 1/2 weken doorslikken (dus in totaal 4/5 weken) en dan een stopweek, of moet het echt gelijk een hele strip zijn?

Sorry voor alle vragen, is voor mij aardig nieuw dus ben alles nog een beetje aan het uitzoeken! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:53

Zolang je langer slikt dan 21 dagen is het goed! Of dat er nou 22 of 400 zijn. :D

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:26

Ooh helemaal super! Dankje :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:29

Nou ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten.
Viel me eigenlijk best mee.
Ongeveer 3 uur van tevoren 2 paracetamol genomen.
En 3 kwartier/uurtje tevoren nog een ibuprofen.
Het was wel gevoelig,maar prima te doen.
En dat terwijl de verloskundige aardig heeft moeten 'roeren' omdat mijn baarmoeder en baarmoedermond naar achteren gekanteld liggen.
Ze beschreef het als 'Niet zo goed toegankelijk' en 'er zijn een paar vrouwen die een baarmoedermond hebben die slecht toegankelijk is... helaas ben jij er 1 van'.
Maar ze heeft het anders geprobeerd en toen ging het wel.
Anders had het via de gynaecoloog gemoeten denk ik.
Maar door het 'roeren' (Ja sorry,Ik ben nogal recht voor z'n raap... moest de verloskundige ook wel om lachen) verlies ik nu wel even redelijk wat bloed.
(Lees: Ik ging gewapend met een inlegkruisje in mijn onderbroek geplakt er naartoe... Maar ging met een flinke lap kraamverband in mijn onderbroek weer naar huis :+ )
Maar verder valt het met de buikpijn nog wel mee.
Al zijn mijn pijnstillers nog niet uitgewerkt natuurlijk.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:47

Hoi.
ik heb even een vraagje. Ik wordt altijd regelmatig ongesteld, en hou dat altijd bij. Maar ik ben nu al bijna een week 'overtijd' en ben zeker niet zwanger. Zijn hiervoor nog andere redenen dat het uitstelt zeg maar? ik kom uit een stress volle situatie waar ik nu een steeds meer rust in krijg, heeft dit er mee te maken?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:49

Stress kan zeker wel je menstruatie beïnvloeden.
Hou het even in de gaten.
Doe anders toch een test.
En duurt het je te lang dan bel je de huisarts even.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:51

IvysToeter schreef:
Stress kan zeker wel je menstruatie beïnvloeden.
Hou het even in de gaten.
Doe anders toch een test.
En duurt het je te lang dan bel je de huisarts even.

Test hoef ik gelukkig niet te doen, aangezien ik geen seks heb :+

Maar bedankt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:30

Hallo allemaal, ik heb een maand geleden voor het eerst een implanon laten plaatsen. Nu ben ik gisteren voor het eerst ongesteld geworden maar nu is mijn vraag of ik tijdens mijn menstuatie nog steeds ben beschermd tegen zwangerschap? Op internet kan ik het niet vinden

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:13

Zover ik weet ben je dan gewoon beschermd. Dat zei mijn huisarts tenminste O:)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:52

Ik ben benieuwd of er in dit topic mensen zijn die ervaring hebben met natuurlijke supplementen om de menstruatie wat dragelijker te maken.
Er mag ook via pb worden gereageerd als iemand dat liever doet :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:18

Wat voor mij goed werkt om pijn tegen te gaan:

Magnesiumtabletten, vlak voor je gaan menstrueren een paar dagen innemen.
Weinig zoetigheid eten vlak voor je menstruatie, dus even geen snoep/koek/taart enzo. Toen ik op dieet was ontdekte ik dat ik spontaan geen menstruatiepijn meer had, terwijl ik die normaal wel redelijk heftig heb. Ik verdenk dus de koek/snoep etc, sinds ik dit sowieso minder eet heb ik ook minder pijn.
Juist wél vette vis en noten eten. Treat yo-self met een lekker stuk zalm en ongebrande noten als snack.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:21

Badeendje: bedankt voor de tips! Suikerrijke producten vermijd ik sinds een paar weken. Magnesium heb ik in het verleden wel geslikt, maar toen slikte ik de pil ook 3 maanden door.
Ik ga het de volgende maand proberen :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:04

Okee (help!) Ik ben 2 dagen achter elkaar de pil vergeten. Dinsdag dus niet meer gehad, mijn strip lag ergens achter, dit is echt niks voor mij. Maar goed wat is nu het slimste? Vrijdag zou laatste pil zijn, kan ik dan nu het beste vandaag die van dinsdag en woensdag slikken of vandaag woensdag en donderdag? Weet niet of dat kan want dan slik ik hem 1 dag "langer" tot Zaterdag

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:04

Niemand?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:07

Ik zou denk ik gewoon mijn stopweek per direct inlassen. Voor de bescherming even checken in je bijsluiter. Ik vermoed namelijk dat je niet meer beschermd bent maar weet dat niet helemaal zeker. Volgens mij staat er ook wel in je bijsluiter wat te doen als je je pil 2 dagen vergeet.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:17

Niet seksueel actief dus daarin hoeft hij nu niet te beschermen.

Het zou me totaal niet uitkomen om dit weekend ongesteld te worden. Ik ga zo even de bijsluiter er bij pakken en kijken of ik er iets over kan vinden

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:46

Je hebt 2 pillen gemist. Ook ik zou de stopweek eerder laten beginnen.
De kans op een doorbraak bloeding als je nu toch weer de pil slikt is erg groot.
Sowieso hoef je er geen twee te gaan slikken, dat is nutteloos. Zeker als je niet seksueel actief bent.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:48

Net gebeld ik doe poging om door te slikken en te hopen dat doorbaak niet komt en anders is het zo, helaas.. eigen schuld :o

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:55

Hallo,

Ik heb even jullie advies nodig. 21 maart heb ik een implanon laten plaatsen. 19 april heb ik mijn menstruatie gekregen zoals normaal. Vanaf 3 mei ben ik een paar dagen ongesteld en dan 2 dagen niet en dan weer wel. Er is geen peil op vast te knopen en ik vind het zelf heel irritant... Heeft de implanon tijd nodig om dat op een rijtje te krijgen? Of gaat dit niet meer weg? Ik was er erg over te spreken maar nu ik al 3 weken ongesteld ben word ik het een beetje beu... Hebben jullie ervaringen of tips?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:17

Ik heb een onderzoek gelezen dat minimaal 50% van de vrouwen deze klachten hebben met de Implanon.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:23

Iris82 schreef:
Ik heb een onderzoek gelezen dat minimaal 50% van de vrouwen deze klachten hebben met de Implanon.

Mijn dokter zei alleen dat het wisselde tussen vrouwen. Soms bleef het uit, of onregelmatig of juist normaal... Dus ik baal nu een beetje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:44

Implanon kan echt een hemelsgeschenk of de hel zijn. Ik heb aan het begin bijna geen klachten gehad maar werd na een half jaar een keer ongesteld en dat is niet meer weggegaan tot ik hem eruit heb laten trekken. Werd echt helemaal gek.

Als je hem nog niet zo lang hebt zou ik gewoon even afwachten. Het kost een gemiddeld gezond lichaam ongeveer 3 maanden om zichzelf in te stellen op een nieuwe vorm van anticonceptie en tot die tijd kan het enorm ontregeld zijn. Nog geen rede voor paniek of een afspraak om hem eruit te laten halen in ieder geval.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:49

ik geloof dat hier iemand in het topic zei volgens haar HA 3 tot 6maanden uit te trekken vooraleer een oordeel te vellen over de implanon. Ze heeft hem uiteindelijk toch laten verwijderen.

Verder wil ik hier terug even binnen walsen met een bedenking naar aanleiding van een werkelijk verhaal.
Ik ging er vanuit dat je met een hormoonspiraal (Mirena) net zoals bij de pil geen eisprong meer kreeg. Deels omdat ikzelf al meer dan een jaar geen bloedingen meer heb. Maar kennis van mij heeft met een hormoonspiraal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zij heeft wel de "kleinere" variant die maar goed is voor 3 jaar. Eveneens bleef zij ook maandelijks menstrueren. Volgens haar gyn is als je dan toch zwanger geraakt met een hormoonspiraal de kans op een buitenbaarmoederlijke heel reëel.
Iemand hier ook al van gehoord?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:53

Emmaa_ schreef:
Als je hem nog niet zo lang hebt zou ik gewoon even afwachten. Het kost een gemiddeld gezond lichaam ongeveer 3 maanden om zichzelf in te stellen op een nieuwe vorm van anticonceptie en tot die tijd kan het enorm ontregeld zijn. Nog geen rede voor paniek of een afspraak om hem eruit te laten halen in ieder geval.

Oke dankjewel. Dan wacht ik nog even af