@ Lisette: leuk dat je het fietsvirus ook te pakken hebt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
culaccino schreef:Echt superleuk, die letters!
Ik had vandaag een clinic willen rijden. Ik zag een advertentie van een schaatsclub die in de zomer loop-, wieler- en skeelertraining verzorgt. Leuk! Nu heb ik echt geen enkel talent voor schaatsen, ik heb al eeuwen niet meer geskeelerd (heb ze ook niet) en trekt mijn lijf hardlopen niet heel goed (shin splints), maar het leek me wel leuk om weer fietstraining te krijgen en de rest valt misschien nog wel te lerenWilde dus even sfeer proeven, maar helaas zat er een vriendin in de penarie, dus ik heb afgezegd. Maar misschien ga ik toch eens een keer vragen of ik eens mee mag trainen
Lisette03 schreef:Ik heb een tijd geleden hier advies gevraagd voor een mountainbike voor mijn zoon en ben daarna een beetje blijven meelezen omdat ik zelf ook ben gaan fietsen op die mountainbike van mijn zoon.
Kind heeft hele lange benen, is wel 15cm kleiner dan ik, maar door voor hem een zadel met iets ingekorte zadelpen te gebruiken fietsen we er allebei prima op.
Ik ben wel aan het sparen (gestopt met roken en het bespaarde geld gaat opzij, dus duurt nog wel een maand of 10) en bedenken of ik een gravelbike of een racefiets wil. Ik ga binnenkort ook eens langs bij Mantel, gewoon om te kijken wat er is en te passen, dan kan ik altijd eens kijken wat ik tweedehands tegen kom of toch voor nieuw ga.
Er zijn ook tweedehands mtb/race/gravelbike verkoopgroepen op Facebook, is vaak ook net wat betrouwbaarder om van te kopen dan marktplaats.
Time2Tri schreef:Leuk![]()
Ik ben zelf ook triatleet , maar dat heb je denk ik wel mee gekregen .
Mijn eerste hele triatlon ga ik in Barcelona doen .
leeslampje schreef:Welkom WowAmigo! Een 56/57 frame lijkt me voor jou ook te groot hoor. Ik zou inderdaad bij fietsenwinkels gewoon eens wat fietsen proberen om gevoel te krijgen bij de maten. Tussen fabrikanten zitten soms wel verschillen in maatvoering. Dus als je op Marktplaats/Facebook/etc gaat zoeken zou ik de maattabellen van fabrikanten bij de hand houden. Wat zoek je en wat is je budget? Misschien kunnen wij mee zoeken naar wat leuks.
Queelens schreef:Welkom WowAmigo. De meeste tips zijn al gegeven denk ik. Succes met se zoektocht.
Hier twee daagjes lekker fietsen achter de rug. Gisteren niet veel tijd dus ca 35km vanaf huis en vandaag was ik voor werk in Groningen dus gravel mee en daar ook een rondje van 40km gepakt. Even wat anders dan de bossen en heide hier maar ook leuk voor een keer.