Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:12

Welkom WowAmigo! Een 56/57 frame lijkt me voor jou ook te groot hoor. Ik zou inderdaad bij fietsenwinkels gewoon eens wat fietsen proberen om gevoel te krijgen bij de maten. Tussen fabrikanten zitten soms wel verschillen in maatvoering. Dus als je op Marktplaats/Facebook/etc gaat zoeken zou ik de maattabellen van fabrikanten bij de hand houden. Wat zoek je en wat is je budget? Misschien kunnen wij mee zoeken naar wat leuks.

@ Lisette: leuk dat je het fietsvirus ook te pakken hebt :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:43

culaccino schreef:
Echt superleuk, die letters! :D

Ik had vandaag een clinic willen rijden. Ik zag een advertentie van een schaatsclub die in de zomer loop-, wieler- en skeelertraining verzorgt. Leuk! Nu heb ik echt geen enkel talent voor schaatsen, ik heb al eeuwen niet meer geskeelerd (heb ze ook niet) en trekt mijn lijf hardlopen niet heel goed (shin splints), maar het leek me wel leuk om weer fietstraining te krijgen en de rest valt misschien nog wel te leren :D Wilde dus even sfeer proeven, maar helaas zat er een vriendin in de penarie, dus ik heb afgezegd. Maar misschien ga ik toch eens een keer vragen of ik eens mee mag trainen :o

Oh wat leuk! Hopelijk kan je een keer mee trainen en is het wat. Ik ben ook dol op schaatsen dus ik zou het helemaal mooi vinden. Maar volgens mij heb je zoiets hier niet.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:44

Lisette03 schreef:
Ik heb een tijd geleden hier advies gevraagd voor een mountainbike voor mijn zoon en ben daarna een beetje blijven meelezen omdat ik zelf ook ben gaan fietsen op die mountainbike van mijn zoon.
Kind heeft hele lange benen, is wel 15cm kleiner dan ik, maar door voor hem een zadel met iets ingekorte zadelpen te gebruiken fietsen we er allebei prima op.

Ik ben wel aan het sparen (gestopt met roken en het bespaarde geld gaat opzij, dus duurt nog wel een maand of 10) en bedenken of ik een gravelbike of een racefiets wil. Ik ga binnenkort ook eens langs bij Mantel, gewoon om te kijken wat er is en te passen, dan kan ik altijd eens kijken wat ik tweedehands tegen kom of toch voor nieuw ga.

Er zijn ook tweedehands mtb/race/gravelbike verkoopgroepen op Facebook, is vaak ook net wat betrouwbaarder om van te kopen dan marktplaats.

Ik ben zwaar bevooroordeeld maar absoluut een gravelbike :) daar kan je eventueel ook een extra wegsetje bijkopen en dan heb je praktisch ook een racefiets. Ga ik nu ook doen. Ik moet me er alleen mentaal nog even overheen zetten dat een wegsetje ook niet gratis is als je er ook schijfremmen en een cassette op zet. Maar is ook maar weer net wat je wilt.

Queelens

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:47

Welkom WowAmigo. De meeste tips zijn al gegeven denk ik. Succes met se zoektocht.

Hier twee daagjes lekker fietsen achter de rug. Gisteren niet veel tijd dus ca 35km vanaf huis en vandaag was ik voor werk in Groningen dus gravel mee en daar ook een rondje van 40km gepakt. Even wat anders dan de bossen en heide hier maar ook leuk voor een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:07

Gefeliciteerd, Queelens! Een mooie dag om jezelf een wegsetje te gunnen *\o/* :D

Ja, het leek mij ook superleuk bij die schaatsvereniging! Heb gebeld en hoorde dat er helaas (nog) geen fietstraining is voor volwassenen, alleen voor jeugd. Wel skeeler- en looptraining. Ben een beetje bang dat die looptraining (met schaatsoefeningen) te belastend wordt voor die stomme shin splints. Skeeleren zou kunnen, maar dan moet ik die wel eerst kopen. Nog even over nadenken :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:38

Van harte gefeliciteerd @Queelens *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:45

Gefeliciteerd @Queelens Y)(^)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:59

Gefeliciteerd Queleens! Hopelijk kun je vandaag een lekker verjaardagsrondje fietsen ;)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:08

Gefeliciteerd Queelens!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:12

Gefeliciteerd Queeleens. Maak er een mooie dag van.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 10:37

Van harte gefeliciteerd Queelens Y)(^)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:40

Time2Tri schreef:
Leuk :j
Ik ben zelf ook triatleet , maar dat heb je denk ik wel mee gekregen .
Mijn eerste hele triatlon ga ik in Barcelona doen . :D

Ik herkende het type fiets al *\o/*

leeslampje schreef:
Welkom WowAmigo! Een 56/57 frame lijkt me voor jou ook te groot hoor. Ik zou inderdaad bij fietsenwinkels gewoon eens wat fietsen proberen om gevoel te krijgen bij de maten. Tussen fabrikanten zitten soms wel verschillen in maatvoering. Dus als je op Marktplaats/Facebook/etc gaat zoeken zou ik de maattabellen van fabrikanten bij de hand houden. Wat zoek je en wat is je budget? Misschien kunnen wij mee zoeken naar wat leuks.

Tja, eigenlijk nog niet zo'n goed idee van, een racefiets, zover was ik, haha, maar echt voor een klein budget hoor, omdat ik ook nog niet weet hoe leuk ik het vind, dus eigenlijk max. 300-400 euro :o

Queelens schreef:
Welkom WowAmigo. De meeste tips zijn al gegeven denk ik. Succes met se zoektocht.

Hier twee daagjes lekker fietsen achter de rug. Gisteren niet veel tijd dus ca 35km vanaf huis en vandaag was ik voor werk in Groningen dus gravel mee en daar ook een rondje van 40km gepakt. Even wat anders dan de bossen en heide hier maar ook leuk voor een keer.

Thanks!

Queelens, gefeliciteerd!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:03

Heeft iemand trouwens ook tips dat ik minder last krijg van mijn kont tijdens het fietsen? Ik heb een fietsbroek met een vindt ik aardig hoog prijskaartje. Zadel al iets naar beneden gedaan wat al wat heeft geholpen. Ook gebruik ik een soort gel wat ook verzachting biedt. Ik weet dat je officieel zonder onderbroek moet fietsen maar vindt dat niet heel hygiënisch :+

Helaas is de mtb van mijn fietsmaatje nog kwijt. We checken marktplaats en Facebook market elke dag maar tot nu toe nog niks gevonden....

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:16

Toch combatstyle gaan *\%/* . Dat werkt heel goed tegen irritatie. Dan doet de zeem tenminste wat hij moet doen. En daarna gewoon in de was gooien en niet nog een keer aan…

Wanneer de last zit in een ‘dooie doos’, dan kan het zijn dat je een te smal zadel hebt (de meeste vrouwen kunnen niet fijn zitten op zadels smaller dan 155mm). Daarnaast is de afstelling van je zadel belangrijk. Te hoog/te laag, een beetje kantelen naar voren, iets meer naar voren geraild of juist naar achter. Of de vorm van het zadel past je niet. Ik rij op een TT-zadel bijvoorbeeld, ik vind een kort zadel die helemaal open is in het midden heel fijn zitten. Ik weet dat wanneer je bij de Wit in Wormerveer een zadel koopt dat ze meten wat theoretisch het beste bij je past. En je mag proefrijden met een zadel: bevalt hij niet dan mag je ruilen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 22:12

Dat zou ik idd ook doen, geen ondergoed aan, maar je broek gewoon goed wassen, dat doe je met ondergoed ook toch :)

En idd zadel kan ook veel uitmaken weet ik ook inmiddels :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 05:53

@Zebrastreep ; ik zou idd een keer voor een zadel ( zit meeting ) gaan .
Het is misschien een investering , maar wel eentje die je uiteindelijk
plezier bereid .
En hier ook zonder onderbroek hoor maar een crème smeren doe ik niet .
Ik heb trouwens ook twee ISM zadels .

Kwam toevallig dit tegen

https://www.ismzadel.nl/

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:55

Thanks all! Was een lekker dagje. Maar niet gefietst. Alleen op de stadsfiets naar het station haha :)

Lastig zebrastreep. En toch een ander merk fietsbroekje met een andere zeem erin?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:16

Ik zou toch echt beginnen met het uittrekken van de onderbroek @zebrastreep. Zodra je thuis bent, broek uit en in de was. Daarna kun je verder kijken, als je er nog steeds last van hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:41

Ja, inderdaad. Ik vind zonder ondergoed ook veel fijner!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:51

Mensen ik wil dit toch even delen.

Aanstaande zaterdag is er een opening van een speciale fiets plaats. Namelijk een pand met alle mogelijke fietsen en hulpen onder één dak. Dit bevind zich in Wijchen.

Er zijn tochtjes per discipline. Ik fiets zelf niet mee omdat ik al met de fiets daar naartoe ga. (40km enkele reis.)

Maar mochten jullie er eens een kijkje willen nemen kan dit ook natuurlijk.

Dus het is een grote ruimte met ligfiets, racefiets, gravelbike, MTB en revalidatie fietsen. Ook is er een standaard fysiotherapeut aanwezig om mensen de juiste fiets of op maat te bezorgen.

Ik ga er heen dus wie weet tot dan.

https://squeeky.net/bicyclehub/

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:23

@ zebrastreep: geen onderbroek en spelen met afstelling van je zadel (ook spelen met naar voor/achter/hoek) doen al veel denk ik hoor! En je kunt altijd een broek met andere zeem proberen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:22

Wij zijn een paar dagen op Texel. Uiteraard zijn de racefietsen mee, dus ik kon het niet laten om vandaag even lekker een rondje over het eiland te doen. 56km, dijken en duinen :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echt wel even genoten (en afgezien met wind tegen door de duinen) :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:44

Leuk rondje is dat hè! Vorig jaar ook daar gereden en dat was echt super. Wel winderig :x

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:53

Haha dat zal wel lekker zijn ja windje tegen :=

That escalated quickly…
Afbeelding
Nog wel een beetje twijfels. Deze schijfremmen vallen in ieder geval voor weer tegen de remblokjes aan dus dan zou ik weer moeten stoeien met afstellen en weet niet of ik daar zin in heb met mijn handigheid..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 06:19

Leuk MuSLi :j , op Texel ben ik ook wel eens geweest .
Het eiland ben je zo rond .

@Queelens ; wat bedoel je precies ?
Piepen , je schijfremmen ?

Gisteren na werk had ik eerst geen zin om mijn intervaltraining
te doen .Ben natuurlijk wel gegaan en het ging achteraf best lekker .
Vond het toch wel een ietsje frisjes .

Oh en trouwens ik ken iemand die heeft met een val met de fiets
zijn sleutelbeen gebroken .
En hij is gevallen omdat er een "kip" overstak en die in het achterwiel kwam -O-