Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik snap niet zo goed waarom er zoveel mensen op zoek zijn naar het moderna vaccin. Het zijn toch allebei dezelfde soort vaccins?
Sheran schreef:Ik begrijp angst heel goed (heb zelf ook een fobie) maar ben daarom nieuwsgierig wat voor verschillende mensen het 'enge' is. Ik heb dan emetofobie - voor mij is het de controle kwijtraken, het gevoel dat het nooit stopt, een paar nare ervaringen gehad, dat soort dingen.
Ah ja dat was vast een nare ervaring, Lous!
AmyII schreef:Dat is het lastige met angst. Concreet weet je dat je niet bang hoeft te zijn alleen geeft jouw lichaam je die angstreactie wel cadeau, dan hoef je nog niet eens voor een bepaald onderdeel van een prik angstig te zijn maar alleen al de naald/ het idee van de naald kan een angstreactie veroorzaken.
Èchte naaldenfobie (of andere fobieën) heb je niet zomaar onder de duim, ook niet door jezelf te pushen/ het te beredeneren etc. als je deze angst hebt kan je namelijk prima beredeneren waarom die angst niet nodig is… Alleen hij is er helaas wel, hij overvalt je.
Edit: naaldenfobie is inderdaad iets anders dan fobie voor prikken (dwz. ze kunnen los van elkaar staan) helaas geven ze wel dezelfde (vervelende) reactie.
xxxmh schreef:Storm schreef:1994 mag een afspraak maken!
Morgen mijn geboortejaar. Twijfel nog steeds..
xxxmh schreef:Storm schreef:1994 mag een afspraak maken!
Morgen mijn geboortejaar. Twijfel nog steeds..
Citaat:wrom?
xxxmh schreef:Citaat:wrom?
Toen ik maart corona heb gehad was ik niet ziek dus vertrouw wel op mijn eigen lichaam en ben een beetje angstig voor naalden. En ben ergens toch een beetje bang dat er nog niks (natuurlijk) bekend is wat het op later termijn gaat doen met je lichaam. Ga wel wel naar het buitenland in augustus dus dat zal wel makkelijker zijn om te reizen maar dat is niet een reden om het vaccin te nemen natuurlijk.
Electra63 schreef:Op Goeree-Overflakkee wordt de enige vaccinatie-locatie helaas gesloten. Terwijl er ook mensen komen van Voorne Putten en Schouwen-Duivenland. Echt raar.