Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Ja ik ook eigenlijk. Maar niet dus.
Jessix schreef:Bloodymary schreef:Ja ik ook eigenlijk. Maar niet dus.
Ik ging ooit een keer tegen de stroming in, in een winkel. Had even niet direct door dat er pijlen op de grond stonden en er was toen direct zo'n groepje dames die mij wel even gingen vertellen dat ik het helemaal verkeerd deed. Dus was echt in de veronderstelling dat je zonder mondkap wel een keer overreden zou worden met een winkelwagentje.Valt weer mee dus!
Sizzle schreef:Ik draag ze altijd braaf omdat het voor sommige mensen ook gewoon heel belangrijk is voor de gevoelsveiligheid. Dat vind ik net zo belangrijk. Provoceren zonder masker zorgt misschien dat iemand anders extra angst heeft (ongeacht of het terrecht is).
Daarnaast heb ik medelijden met het personeel die dan mensen geacht wordt aan te spreken.
Citaat:4365 nieuwe besmettingen, meer dan gemiddeld
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4365 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 135 meer dan gisteren.
Dat is hoger dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 3904 mensen positief getest werden. Gemiddeld genomen daalt het aantal positieve tests.
Bij het RIVM werden 60 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren waren dat er nog 67. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 61 doden per dag, tegen 65 doden per dag een week eerder.
karuna schreef:Citaat:4365 nieuwe besmettingen, meer dan gemiddeld
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4365 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 135 meer dan gisteren.
Dat is hoger dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 3904 mensen positief getest werden. Gemiddeld genomen daalt het aantal positieve tests.
Bij het RIVM werden 60 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren waren dat er nog 67. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 61 doden per dag, tegen 65 doden per dag een week eerder.
Bron nos
Weer een toename dus![]()
Zonder mondkapje kom je hier de winkels niet meer in
Bloodymary schreef:Kan nog komen, je weet het nooit. Ik ga ook wel op tijdstippen dat het rustig is hoor. Omdat ik dat prettig vind, aangezien ik afstand houden wel belangrijk en effectief vind.
pien_2010 schreef:Dat wordt in herhaling vallen. Er wordt in verschillende landen gewoon verschillend over gedacht. Ik heb net de maskertjes opgezocht die iedereen hier draagt. Ze komen er vrij goed uit en er wordt ook mee gewerkt in ziekenhuizen waarbij wel wordt aangegeven dat in direct contact met handelingen doen met covid patiënten er meer beveiliging nodig is.
Aangezien er afstand wordt gehouden met die dingen op, denk ik dat ze inderdaad doen wat beschreven wordt.
Als iemand een stoffen maskertje op heeft, vind ik het eigenlijk te weinig doen nu met die besmettelijkere variant, vandaar denk ik, dat je hier die chirurgische 98% maskertjes overal kunt kopen voor een prikkie. De maskertjes die ze hier voor een prikkie verkopen heeft dus heen en weer werking→ je beschermt de ander, maar je wordt zelf ook beschermt. Alleen bij echt stevig spatten, moet je wat anders hebben, maar dat komt ook niet voor.
pien_2010 schreef:Dan is het toch goed Jessix. Meer kun je niet doen, als maskertje dragen, afstand houden, handen ontsmetten en wassen en zo min mogelijk onder de mensen komen.
Maar buiten draag ik geen maskertje hoor. Daar begin ik niet aan als het niet hoeft.
Jessix schreef:Bloodymary schreef:Ik ook niet. Daarom draag ik ze eigenlijk ook nooit. Alleen in de eerste week van december heb ik ze gedragen. Niemand die er iets van zegt. Als ze het vragen doe ik hem wel op, er zit altijd zo'n vies vodje in mijn jaszak. Maar niemand die er om vraagt. Ook niet in de supermarkt of andere winkels.
Oh echt?! Verbaast me dat niemand er ooit naar vraagt of wat van zegt. Ik had anders verwacht.
Bloodymary schreef:Muze schreef:Dat dus.
Ik draag ze netjes, braaf, maar heb echt geen moment de illusie gehad dat ze iets doen.
Ik ook niet. Daarom draag ik ze eigenlijk ook nooit. Alleen in de eerste week van december heb ik ze gedragen. Niemand die er iets van zegt. Als ze het vragen doe ik hem wel op, er zit altijd zo'n vies vodje in mijn jaszak. Maar niemand die er om vraagt. Ook niet in de supermarkt of andere winkels.
Kairos schreef:Ik vraag me altijd af wat voor mensen buiten een mondkapje dragen. Vanochtend ook al iemand met een hond, waarbij ik me dan een beetje begin af te vragen of diegene misschien positief is, of gewoon bang zegmaar.
Huertecilla schreef:Bloodymary schreef:
Ik ook niet. Daarom draag ik ze eigenlijk ook nooit. Alleen in de eerste week van december heb ik ze gedragen. Niemand die er iets van zegt. Als ze het vragen doe ik hem wel op, er zit altijd zo'n vies vodje in mijn jaszak. Maar niemand die er om vraagt. Ook niet in de supermarkt of andere winkels.
Wat houdt jouw tegen om een maskertje op te doen wat níet viesvoddig is wél werkt.
Het spijt me voor de anti-brigade hier; ík vind dit WEL puur asociaal. En maar klagen over horeca dicht en al.
Doe gewoon een GOED masker op; heb je ook de smoes dat het niet werkt niet nodig, want die werken wel
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:Maar buiten draag ik geen maskertje hoor. Daar begin ik niet aan als het niet hoeft.
´Buiten´ als in nergens iemand dichtbij hoop ik. Op straat waar andere mensen lopen is dat toch echt struisvogel.
Kairos schreef:Jessix schreef:
Oh echt?! Verbaast me dat niemand er ooit naar vraagt of wat van zegt. Ik had anders verwacht.
Ik vraag me altijd af wat voor mensen buiten een mondkapje dragen. Vanochtend ook al iemand met een hond, waarbij ik me dan een beetje begin af te vragen of diegene misschien positief is, of gewoon bang zegmaar.
Bloodymary schreef:Dat zie je hier dus ook wel eens, en ik vind echt raar.Haha, ik ook. Ik reed laatst in the middle of nowhere op een landbouweggetje, 7 km van de bebouwde kom. Fietst daar een vrouw met een mondkapje op. Er liepen wel schapen, misschien was ze bang die te besmetten.
purny schreef:Er is toch geen wetenschappelijk bewijs dat een mondkapje helpt? Ik zou het fijn vinden als die dingen zsm worden afgeschaft. Het belemmerd mij in mijn communicatie naar anderen en ik kan ze zelf ook niet verstaan.
Ik draag hem omdat ik geen boete wil, behalve bij een bushalte. Ga geen kapje opdoen als de bushalte in de buitenlucht staat. Overdekte halte doe ik het wel.