Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:10

Welkom Yenni, ik ben ook niet een enthousiaste ontbijter, maar overslaan werkt voor mij ook niet. Voor mij zijn Plenny shakes de oplossing, dat drink ik makkelijk weg en ik zit vol tot de lunch. Alleen als ik vroeg mijn ontbijt neem, zeg 7 uur of eerder, krijg ik rond 11 uur trek. Maar dan helpt een bakje skyr erg goed.

Roosch: wat ben je goed bezig *\o/*.

Moniek: beterschap en -24 kg is ook een mooi resultaat!

MuSLi: fijn dat er weer een flinke daling op de weegschaal was.

Weet iemand of je Garmin ook kan koppelen aan Lifesum?

Hhilde

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:34

Via een andere app waarschijnlijk wel, maar niet direct :)

Plenny vind ik ook fantastisch! Voor snel en makkelijk tussendoor of om mee te nemen echt een ideale oplossing.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:46

Welkom Yenni! Ik zou idd ook gewoon het ontbijt overslaan mits je dan niet later op de dag zo'n enorme trek krijgt dat je alles weg eet wat los en vast zit.

Claudia, bedankt voor de tip! Klinkt wel goed, moet even kijken hoe ik met de samsung health zou kunnen koppelen.

Bedankt voor de tip Hhilde!

Roosch, ik ben benieuwd hoe jij die dan koppelt want ik kan het zo een, twee, drie niet vinden. Ik zal eens googlen straks :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:54

Vroeger sloeg ik makkelijk ontbijt over. Tegenwoordig niet meer.
Het is misschien ook wel er even inkomen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:55

Welkom @Yenni! Je geeft aan dat het tijdstip niet het probleem is. Dan zou ik inderdaad gewoon op onderzoek uitgaan wat voor je werkt. Wat staat je tegen van de granola en het fruit in de kwark/yoghurt?

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor ontbijt dat bestaat uit kwark/Skyr/yoghurt en op een iets later tijdstip een tussendoortje nemen..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:24

Amanda, je gaat in lifesum naar het + teken rechts onderin.
Daar klik je op beweging.
Dan op automatisch bijhouden.
Die zie je meerdere dingen staan, oa bijhouden met Samsung Health.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:05

Klopt, dus dan moet ik de smartwatch eerst koppelen aan health, dat heb ik al even gegoogled, want ik ben zo'n digibeet :') bedankt voor de hulp!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:45

Ik heb net een beetje slecht nieuws gekregen en heb jullie steun nodig :'(

Ik heb eind juli mijn kruisband gescheurd, in eerste instantie toen gezegd dat we met fysiotherapie het zouden proberen te verbeteren. Vandaag had ik een controle afspraak en ik was er toch wel over uit dat ik geopereerd wou worden, omdat ik gewoon niet meer goed kan bewegen. Wandelen ben ik na 3km al ik mijn tandvlees aan het wandelen, gewoon vanwege de pijn en instabiliteit.

Wat de orthopeed vorige keer even vergeten is te zeggen, is dat ik te dik ben om deze operatie te ondergaan. Korte samenvatting is dat ik nog minimaal 12 kilo moet afvallen, in principe krijg ik daar een half jaar voor. Er zit een wachtlijst op de operatie, daarom heb ik ervoor gekozen om deze wel alvast in te laten plannen en ik hoop dan dat dat de stok is achter de deur om het echt binnen die tijd te doen.
Dat ik al 7,5 kilo was afgevallen sinds het ongeluk, had de orthopeed geen boodschap aan.

Betekent dus dat ik met behoorlijke beperking in beweging toch moet gaan proberen om minimaal 2 kilo per maand af te vallen, dat wordt wel een uitdaging dus :'(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:00

Rose_Sonny schreef:
Ik heb net een beetje slecht nieuws gekregen en heb jullie steun nodig :'(

Ik heb eind juli mijn kruisband gescheurd, in eerste instantie toen gezegd dat we met fysiotherapie het zouden proberen te verbeteren. Vandaag had ik een controle afspraak en ik was er toch wel over uit dat ik geopereerd wou worden, omdat ik gewoon niet meer goed kan bewegen. Wandelen ben ik na 3km al ik mijn tandvlees aan het wandelen, gewoon vanwege de pijn en instabiliteit.

Wat de orthopeed vorige keer even vergeten is te zeggen, is dat ik te dik ben om deze operatie te ondergaan. Korte samenvatting is dat ik nog minimaal 12 kilo moet afvallen, in principe krijg ik daar een half jaar voor. Er zit een wachtlijst op de operatie, daarom heb ik ervoor gekozen om deze wel alvast in te laten plannen en ik hoop dan dat dat de stok is achter de deur om het echt binnen die tijd te doen.
Dat ik al 7,5 kilo was afgevallen sinds het ongeluk, had de orthopeed geen boodschap aan.

Betekent dus dat ik met behoorlijke beperking in beweging toch moet gaan proberen om minimaal 2 kilo per maand af te vallen, dat wordt wel een uitdaging dus :'(

Wat een domper ts.
Misschien kun je overleggen met je verzekering/ andere arts of dit een echte regel is of dat dit de persoonlijke opvatting van de betreffende arts is.
En anders is het misschien een goede stimulans om af te vallen. Een gezonder gewicht is natuurlijk beter. Probeer het wel op een gezonde manier te doen, zodat je blijvend resultaat houdt
Sterkte.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:13

Oei dat is mooi kl*ten zeg.
Kan je zwemmen?
Dat lijkt mij een beweging die de minste pijn veroorzaakt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:17

Dat gaat je vast lukken Rose_Sonny **\O/** Je bent al een heel eind onderweg. In twee maanden heb je 7,5 kilo gedaan, dus gemiddeld 3,75 kilo per maand… je bent dus al goed op weg :D Ik snap wel goed dat het balen is hoor en de tip van Senna21 is een goede tip :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:19

De verleiding is nu gewoon heel groot om met een zak Maltesers op de de bank te zitten en mezelf heel zielig te vinden, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op.

Zwemmen heb ik nog niet geprobeerd, ik twijfel wel hoe dat gaat omdat je dan juist best veel kracht met je benen moet zetten. Ben nooit een zwemmer geweest ook, dus borstcrawl of zoiets nooit geleerd. Ik ga dus alleen in schoolslag :=.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:50

Balen Rose_Sonny, maar ben het eens met Hhilde, jij kan dit! Ik meen me ook te herinneren dat je vrij groot bent, toch? Dan is je BMR ook waarschijnlijk best hoog, wat dus betekent dat je ondanks dat je niet heel veel kunt bewegen toch redelijk wat kunt eten en toch in een calorie tekort blijft.
Lukt een kilometer lopen wel? Dan misschien 5 keer per dag 1 km lopen of nog kleinere stukjes. Verder gaf mijn dochter (zij doet CIOS lifestyle en health) als tip, upper body workouts in de sportschool of thuis te doen om toch extra calorieën te verbranden. Misschien kan een fysio je advies geven wat te doen is qua beweging. En vooral dus heel precies je intake bijhouden in Lifesum.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:54

He wat naar! Schouders er dus onder en doorgaan. :(:) je kunt het!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:56

Als eerste een dikke knuffel Rose_Sonny, ik kan mij voorstellen dat dit wel even rauw op je dak valt.
Vraag eens aan de orthopeed om eventuele verwijzing naar een dietiste zodat je wat extra hulp hebt om je doel te bereiken. Die tip van de dochter van Sharani vind ik ook echt een goede.
Je bent al 7,5 kilo kwijt, die andere 12,5 gaat jou ook zeker lukken! Je kan dit!!

Ik twijfel om de Samsung galaxy watch 4 te kopen, zitten die bandjes fijn? Mijn vorige smartwatch had een ander bandje maar die vond ik niet zo fijn.

https://www.samsung.com/nl/watches/watc ... FR86SVEGEU

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:28

Amandavd schreef:
Als eerste een dikke knuffel Rose_Sonny, ik kan mij voorstellen dat dit wel even rauw op je dak valt.
Vraag eens aan de orthopeed om eventuele verwijzing naar een dietiste zodat je wat extra hulp hebt om je doel te bereiken. Die tip van de dochter van Sharani vind ik ook echt een goede.
Je bent al 7,5 kilo kwijt, die andere 12,5 gaat jou ook zeker lukken! Je kan dit!!

Ik twijfel om de Samsung galaxy watch 4 te kopen, zitten die bandjes fijn? Mijn vorige smartwatch had een ander bandje maar die vond ik niet zo fijn.

https://www.samsung.com/nl/watches/watc ... FR86SVEGEU

Ik heb geen ervaring met de Samsung horloges, het ziet er best comfortabel uit...

Hier vanochtend weer een lichte daling *\o/* nu het weekend eens goed door zien te komen in plaats van maandag weer te constateren dat het echt anders had gemoeten...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:50

Het bandje zit prima. Maar ik heb nu zo'n magnetisch bandje en die vind ik nog veel fijner.

Afbeelding

Je kunt zoveel bandjes kopen, dus wat vind jij wel een fijn bandje?
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu het orginele bandje, 1 met glitter (zelfde style als orginele), dat magnetische bandje en 2 zijn er onderweg. Die hebben dezelfde style als de orginele, maar waren maar €1.31. Daarvoor bestel ik er nog wel 1 bij :+

Ik moet tr wel een nieuwe oplader voor de watch..... mijn puppy heeft deze gisteren te pakken gehad. Hij doet het gelukkig nog net :x |o

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:15

Goedemorgen, ik ben ook weer een beetje uit de ziekenboeg gekomen. Na eerst een paar dagen alleeen maar in bed liggen, anderhalve week alleen maar moe, hangerig en snotterig erna heb ik eindelijk het idee dat ik er weer een beetje ben. Heb alles heel vluchtig bij gelezen maar is te veel om overal op te reageren.

Zag dat er een paar nieuwelingen zijn. Welkom!

Qua sporthorloge heb ik een Apple Watch. Die koppelt wel met lifesum. Ben er heel tevreden mee. Kan ermee zwemmen. In de bergen houdt hij de hoogte bij, en bij buiten sporten houdt hij ook op een kaartje bij waar je bent geweest wat ik ook wel leuk vind.

Zag trouwens dat de isey skyr weer in de bonus komt aankomende week :9

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:19

Puppies... ze zijn zo leuk maar af en toe....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:48

Musli, die daling is wel fijn, succes met het weekend maar dat komt vast goed! Heb je veel staan waar lekker eten bij komt kijken?

Arabella, ik had eerst een smartwatch met een bandje wat lijkt op die van jou ( niet magnetisch ) maar die ging snel kapot. Wat een stouterd die puppy :') wat voor ras is het?

Moi, wat fijn dat je aan het opknappen bent! Ik heb een Samsung telefoon, weet niet of dat lekker matcht met een een Apple Watch.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:09

Amandavd schreef:
Musli, die daling is wel fijn, succes met het weekend maar dat komt vast goed! Heb je veel staan waar lekker eten bij komt kijken?

Arabella, ik had eerst een smartwatch met een bandje wat lijkt op die van jou ( niet magnetisch ) maar die ging snel kapot. Wat een stouterd die puppy :') wat voor ras is het?

Moi, wat fijn dat je aan het opknappen bent! Ik heb een Samsung telefoon, weet niet of dat lekker matcht met een een Apple Watch.

Volgens mij matcht niks met Apple, wat geen Apple is :')

Ik heb vanavond snackavond met m'n vader en zoontje. Maar zorg gewoon dat ik alleen een patatje en één snack neem. De rest van de dag gewoon netjes eten, dan past het prima binnen mijn dag :D

Het gaat er vooral om dat ik me niet laat verleiden voor stomme lekkernijen tussendoor enzovoorts. Doordeweeks ben ik minder thuis en heb ik gewoon minder tijd, dus is die verleiding veel kleiner ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:20

Ik heb cheatweekend. We zijn een nachtje weg en we hebben gisteren.. ehh.. ietsje te diep in het glaasje gekeken. :') gelukkig ben ik gisterenochtend nog gaan spinnen, dat scheelt toch weer iets.

En daarnet even een goed ontbijt genomen. :9 tsja, als je dan toch in een hotel bent..

Bedoeling is zometeen een fiets huren en een goed stuk over de Veluwe heen. Ik moet alleen even zien wat ervan komt, want mijn vriend is niet helemaal fris/heeft een kater. :') bij mij valt dat wonderbaarlijk genoeg mee.

Ik zie het na het weekend wel weer allemaal, nu even lekker genieten.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:29

Amandavd schreef:

Dan zou ik idd zeker ver uit de buurt van de Apple Watch blijven :7 ik heb ook een iPhone dus bij mij werkt t prima.

Hier vanmiddag ook verjaardag van m’n kleine neefje. Tot die tijd maar netjes eten en ga er op de fiets heen. 60 km enkele reis dus kom wel aan m’n beweging zo en heb m’n taartje dan wel verdiend. Terug ga ik wel met manlief en m’n dochter met de auto mee.

Geniet ervan Roosch!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:32

Sodeknetter, 60 km op de fiets?! Held.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:23

Roosch schreef:
Sodeknetter, 60 km op de fiets?! Held.

_O- zegt de held die zichzelf helemaal afbeult in de sportschool