Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:55

Beterschap aan alle zielepietjes! Zeker de botbreuken, erg heftig.

En mooi verslag 0091. super knap!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:56

Leuk verslag!

Ik zal mijn dag ook omschrijven.

Vrijdagavond alles klaargelegd, 10 setjes kleding op de tafel in de woonkamer, eten en drinken lag klaar in de keuken. Met mijn opladers en oortjes erbij.

Zaterdag half 4 was ik al wakker.
Om 4 uur opgestaan.
Om half 5 een banaan weggewerkt en wat gedronken.

Rondje 1 en 2
Mijn vriend liep mee deze rondes. Heerlijk niemand op straat bij rondje 1, bij rondje 2 kregen we een enorme bui op ons hoofd en was ik dus zeiknat.
Ik liep een wat hoger tempo dan ik wilde, maar het voelde goed.

Snel omkleden thuis, paar mini krentenbollen eten, haar fohnen :') en door naar ronde 3.
Die liep ik met een muziekje in mijn oren en ging heel goed, net als ronde 4. Het bleef redelijk droog.
Na elke ronde wat eten en drinken en schone bovenkleding aangedaan.

Ronde 5 is mijn vriend meegegaan op de fiets, erg prettig want ik kreeg wat buikpijn. Dus zou ik op zijn fiets naar huis kunnen racen, zou ik naar de wc moeten. Dat hoefde gelukkig niet.

Ronde 6 is mijn vriend meegelopen, dat was ook weer erg fijn, maar ik kreeg steeds meer last van de wind, die ook wel echt harder werd.

Ronde 7 begon ik al aardig zere benen te krijgen, moest erg op gang komen de eerste kilometer.

Ronde 8 was mijn laatste, mijn benen wilden niet meer en ik kwam niet tegen de wind in. Ook begon mijn bilspier erg op te spelen en ik wilde mezelf niet stuk lopen. Omdat ik 53.9km geen mooi getal vond heb ik besloten door te gaan tot 55km. De laatste ronde liep ik dus 7.8km en dat ging in 51 minuten. Het tempo was er toen ook echt uit.

Daarna lekker gedoucht en de hele middag heel veel gedronken en gegeten. Onder andere een broodje bapao en friet met kroket :9k
En een hele wasmachine vol hardloopkleding weggewerkt.

Zondag had ik een soort pinguinloopje als ik een tijdje stilgezeten had. Ik heb lekker 10km door het bos gewandeld met mijn vriend en in de middag een dutje gedaan, want ik was echt nog moe. Vandaag voel ik me alweer aardig goed, nog wel wat spierpijn, maar ik loop de trappen op mijn werk weer met gemak.
Morgen misschien een herstelloopje en zo even wandelen.

Op koningsdag staat mijn volgende lange loop gepland, dat wordt een lange trail met een maatje en als ik me goed voel wordt dat ook een ultra.

Rondje 1:

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:31

Mooie verslagen 0091 en SV, wat een prestatie! +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:24

Dames 0091 en SV ... wat een heerlijke verhalen, ik hoop op meer ultramooie ultra's van jullie :D !

Vandaag ben ik ook weer gaan lopen. Stond volledig niet op de planning, want trainer zou 'smiddags mijn paard trainen in tweespan. Maarrrr .... ik ben aan boord in Gelsenkirchen en kwam er te laat achter dat de autorit naar stal véél langer is dan ik dacht en ik zou niet eens meer op tijd komen. Dus training verzet naar morgen, was geen probleem.

Schip is aan het lossen, looppakkie en schoenen heb ik hier altijd wel een setje van liggen, dus met afstandmeten.nl een route bepaald. Rondje van ca 12K langs het kanaal en heen / terug oversteken, en als ik echt veel over had, kon ik een brug 'verder' pakken. Dan werd het 15K.
Nu heb ik al eens in september een loopje gedaan vanuit Gelsenkirchen en dat werd drama: overal hekken en doodlopen, dus de geplande 13K werd 19K (waar ik uiteindelijk zelf een HM van maakte). Dussss.... dacht: ik ga de andere kant op. Kan nooit slechter zijn dan de eerder gelopen route. Wel dus. Zó vaak weer doodlopers, hekken, zelfs weer een 'Gemmetje' .... per ongeluk een Privatgelände oprennen en er onmiddellijk vanaf gegooid worden door een Kordate Security-guard :') . En met een "entschuldigung!" draaide ik me snel om voor hij me over kon dragen aan de SS :x . Ja .... rare jongens die Deutschers.
En toen bleek dat ik 'dus' niet onder of over het spoor kon. Zelfs de routeplanner van googlemaps erbij gepakt en hoewel mevrouw steeds "Ga na 10 meter op de *naam straat* rechtsaf" kwam ik steeds hekken of afzettingen tegen. Verder en verder een wijk in waar je nog niet dood wil sterven... rennen-stoppen-googlemaps-rennen-stoppen-googlemaps-rennen ... stoppen etc etc. Eindelijk een fietsbrug en dat hele pokke-eind weer terug richting water. Het laatste stuk had ik gelukkig vaker gelopen, gerend en met de hond gewandeld: over de Emscher, daarna tussen Emscher en Rhein-Herne-Kanal richting brug (gewoon de eerste en niet degene die ik voor de 15K bedacht had) en aan de andere kant langs het RH-kanaal weer terug. Na 14K even gaan zitten voor een pakje multivitaminedrank ....... fout. Ik weet dat ik daar niet tegen kan. Met aanzwellende buikpijn het laatste stuk gerend, steeds moest ik na enkele honderden meters stoppen. Blij toen ik terug was .... 16 km door al die kl@tehekken.
Morgen ben ik vast blij dat ik mijn 2021-afstands-PR weer verbroken heb :') . Nu nog niet, ben kapot ^) .

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 22:50

Wauw wat een prestaties, wat ontzettend knap! :D!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 22:53

Hier sinds begin maart weer aan het hardlopen geslagen, bijna 2 jaar eruit gelegen door een gebroken enkel/gescheurde enkelbanden (me misgestapt op een stoeptegel met hardlopen) en een zwangerschap.

Vandaag was de planning om een rustige 5 km te lopen, maar het ging eigenlijk zo lekker dat ik hem doorgelopen heb tot 10 km :oo Ontzettend fijn gevoel nu!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:05

Goed bezig, SteffiiY!

Ik heb in korte broek en shirt gelopen, echt bizar hoe warm het ineens is! :oo Klein blokje gelopen, 4,5 km maar wel nagenoeg pijnvrij. *\o/* Afgelopen donderdag ook al zo fijn gelopen.
Heb m’n fitnessrol er maar weer eens bij gepakt en dat lijkt z’n vruchten af te werpen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:45

Ik heb vandaag in korte broek en t-shirt gelopen (van het weekend alles lang). Eigenlijk had ik het te warm. Maar dat heb ik al gauw rond de 20 graden.

Het lopen viel me zwaar vandaag.

Misschien heeft de zomertijd er ook nog wat mee te maken.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:03

Luxorvalkje schreef:
Ik heb vandaag in korte broek en t-shirt gelopen (van het weekend alles lang). Eigenlijk had ik het te warm. Maar dat heb ik al gauw rond de 20 graden.

Het lopen viel me zwaar vandaag.

Misschien heeft de zomertijd er ook nog wat mee te maken.

Ik had gister ook voor het eerst een korte broek aan maar het viel mij ook echt wat tegen. Het was gewoon 10 graden warmer dan vorige week dinsdag...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:41

Ik heb al vaker in korte broek en shirt met korte mouwen gelopen dit jaar.
Heb het echt snel warm.
Heb gisteren een korte trail gedaan, maar last van een zere plek in mijn been. Hopelijk is het morgen weg.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:27

Het was leuk jullie verslagen te lezen! Goed gedaan hoor!

SteffiY wat super dat het zo vlot gaat!

Mooi weer he!! Het is wel even wennen, die plotse verandering, maar mij hoor je niet klagen!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:28

Vandaag was het hier ook eindelijk warm genoeg voor korte broek (kuch .... 7 graden :)) ) en ohhh zo fijn! Maak echt goed gebruik van dat extra uurtje licht en heb deze week 2x in het bos gelopen en al veel nieuwe paadjes ontdekt, en paden die ik nog op andere loopjes in wil gaan. Ik ben een gelukkig mens :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:31

Ik heb een nieuwe plaaster sinds vandaag!
4 weken, waarvan ik de eerste 2 nog zoveel mogelijk omhoog moet liggen en dan stilaan er op mag lopen en al mag fietsen.
Half juni zou ik terug op m'n paard zitten, maar ik moest "nen brave" pakken :+ Maar de mijne is nen brave meneer... Hij leek 't niet te geloven.
Lopen mag ik "als ik kan".

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:53

Heftig. Nog veel pijn?
Hier gisteren een rustig loopje gedaan om te kijken wat een haalbaar tempo wordt voor maandag. Als ik graag genoeg loop zal ik hem wel mooi uitlopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:15

Supervixen schreef:
Oh tof! Welkom terug!

Ik heb me net opgegeven voor een challenge van the conqueror: het doorkruisen van het Krugerpark. Virtueel dan. Ik ben er vier keer geweest en wilde dit jaar weer. Maar dat gaat door corona niet door. Nu zag ik deze challenge en die kon ik niet laten. Onderweg kun je door middel van de app precies zien waar je bent. De afstand is 412km. Echt heel leuk!

https://www.theconqueror.events/kruger/

Hoe bevalt dit? Ik twijfel er ook over maar vind het wel veel geld voor wat het maar is...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:22

Dan moet je het niet doen, als je het te duur vindt. Ik doe het met mijn vriend en zusje (de Krugerpark challenge). Wij hebben deze hele weg met zijn drieën afgelegd in 2013 tijdens een roadtrip en daar heb ik hele toffe herinneringen aan. Daarom doe ik mee.
Anders zou ik ook niet meedoen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:47

Hallo, ik breek even in.

Ik ben onervaren met hardlopen, maar ik merk dat ik het toch vaker wil gaan doen dus ik ben op zoek naar hardloopschoenen, ipv op gewone gympen of wandelschoenen te gaan hollen.
Maar ik heb daar dus ook geen verstand van.

Welke zijn nou goed en welke hebben voldoende demping?

Zouden jullie mij een klein beetje op weg willen helpen met goede schoenen?
Dankjewel! :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:00

Dag Bopje. Dat kunnen we niet echt, goede schoenen zijn voor iedereen anders. Je gaat hiervoor best naar een hardloopwinkel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:59

Bopje, inderdaad, maak een afspraak bij een hardloopwinkel en ga passen. Ze kunnen je daar het beste helpen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:36

Supervixen schreef:
Bopje, inderdaad, maak een afspraak bij een hardloopwinkel en ga passen. Ze kunnen je daar het beste helpen.

Klopt, en passen en even mee rennen. Zo houd ik van wel ietsjes gewicht aan mijn voeten, en een ander houd van zo min mogelijk gewicht.
En ze kijken even hoe je landt en afrolt.

Ik ben begonnen met een ‘gympie’ van de scapino, en begon al snel een blessure op te lopen. Maar ik had wel door dat ik hardlopen leuk zou vinden en ben toen naar een harloopshop gegaan.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:58

Ah oke, dan ga ik even kijken naar een hardloopshop, bedankt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:25

Vanmorgen de toppentrail van mudsweattrails gelopen samen met mijn vriend in Montferland. Bedoeling was de 23km, maar van de week heb ik me weer eens als een kneus gedragen en schoot er wat verkeerd in mijn been toen ik werd achtervolgd door een hooglander en ik ff moest sprinten :+ .
Dus het werd de 17km.
Echt genoten en nog paden gelopen die ik niet kende, terwijl ik er al járen kom.
Gelukkig heb ik ook de gpx van de 23 en de 40km, die ga ik zeker ook eens lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:12

Hier vandaag ook een leuk Paasloopje van 8,5K in DL langs de Main, tussen Schleuse Obernau en Schleuse Wallstadt. Prachtig paadje langs de rivier, jammer dat ik niet eerder kon vertrekken, want het was druuuuk.
Nore (mijn hond) was ook mee, maar moest haar helaas elke keer weer aanlijnen. Over een grote glooiende weide ging ze me de kloten op, achter een stel wilde ganzen aan :n . En daarna niet meer mijn tempo willen lopen hè, moest haar bijna voortrekken >;) .
Toch lekker stuk weer gerend *\o/*

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:35

Met een hooglander achter je aan wil je ook wel sprinten, lijkt me. :)) Mooie foto’s weer, SV!

Stoute hond, Gem. := Mooie afstand weer!

Hier vandaag de virtuele kwart marathon van Rotterdam gelopen samen met mijn partner. Uiteindelijk de 11 km nog vol gemaakt. Ging lekker.
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:28

Vandaag was het zo ver: mijn eerste halve marathon in wedstrijd! De wedstrijd werd over meerdere dagen gehouden met verschillende startblokken. Heel chill! Ook wel zo prettig dat je als trage loper niet constant ingehaald wordt :j :')

Wie mij volgt op Strava weet dat mijn voorbereiding zo goed als onbestaande was. Door omstandigheden ging het helemaal niet zo goed met mij de afgelopen maanden en lopen kon er niet bij. Amper gelopen dus. Zou ik de wedstrijd wel meedoen? :\

Uiteindelijk besloten om het te proberen. De afstand is me niet helemaal vreemd en in het ergste geval kon ik een deel wandelen.
Vrijdag 10km gelopen en het juiste tempo gezocht en gevonden. Dit voelde goed dit kan ik volhouden.
Het weekend ging niet zoals gepland... veel te veel onverwacht geborreld, ook gisteren nog. Slim :)) 8)7 {:)-:( en veel te weinig geslapen.

Deze ochtend was het 4 graden met een ijzige wind, regen, hagel en zelfs dwarrelende sneeuw. Lang getwijfeld over de juiste outfit. Veel meer gelletjes meegenomen dan normaal en daar gaan we dan!

De eerste 10 Km liepen zoals gepland. Het was koud, heel koud en de wind beukte genadeloos op mij en mijn knieën in. Maar het gevoel was goed en het doel ‘uitlopen’ leek heel reëel.
Ik had voor veel dingen gevreesd: mezelf buiten adem lopen, mentale klop krijgen, knie die opgeeft, te warm. Niets van dit alles maar op km 12 werd ik slap. In mijn hoofd en in mijn benen. Veel te vroeg om je zo te voelen. Op 2 Km tijd twee gelletjes genomen en vanaf km 15 regelmatig een gelsnoepje. Doseren en aftellen.
Mentaal zat ik heel goed.

En ja hoor daar was de finishlijn! Daar stond 5 man en een paardenkop zoals wij dat hier zeggen :D maar elke aanmoediging hoe klein deed zo deugd! Uiteindelijk de halve gelopen in 2:20. Als ik ervoor train mik ik op 2:12 á 2:16 dus een heel mooie tijd gezien de omstandigheden! Heel blij mee! De volgende gaan we beter voorbereiden maar vooral dat ene gevoel meenemen: gewoon genieten en erin geloven :j

Oja mijn man liep hem in 1:40 haha.

Deze smile pak je mij niet meer af!
(De rode kleur de komende drie uur ook niet dat weten we uit ervaring)

Afbeelding