Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:32

Nee wat dacht je van in de file staan op weg naar het zuiden... Ik heb 1x in de nasleep van zwarte zaterdag gestaan (nota bene op maandag) en dat was al deprimerend

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:03

mairead schreef:
RoyceMack schreef:
En met dit warme weer gewoon rustig op de bank willen liggen als een zeester met de waaier op levensgevaarlijk, zonder als politieagent bij het zwembad in de tuin te moeten staan omdat ze anders de tent afbreken :)

Amen! _/-\o_
En wat doet dat zwembad gedeelte mij denken aan mn buurkrijsjes :')

Hoe denk je dat ik bij dat idee kom.. :')
Exact wat ik dagelijks moet doorstaan momenteel. Ik ben toe aan vakantie na de schoolvakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:14

Klinkt vreselijk :')

Kwam mijn oude bazin tegen , de kinderen kende mij nog en ze vroeg of ik eens oppassen wou . Werd niet heel warm maar haar nieuwe vriend is ballonvaarder _O- , heb na die info ja gezegd en mijn nummer gegeven _O- . Wie weet heeft die beste jongen nog eens een plekje in zijn mand over en denkt ie aan de oppas _O- , de kindjes kan ik wel handelen haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:49

Ik ging zondag naar de film oceaan8. Begon om 20:45 en zat naast 2 kinderen van denk ik 10 ofzo? Die snapten er dus niks van. Gingen de hele tijd vragen stellen en “deze film is echt saai”, “ik snap het niet”, “wat doen ze nu mama”. :roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:51

MarlindeRooz schreef:
Ik ging zondag naar de film oceaan8. Begon om 20:45 en zat naast 2 kinderen van denk ik 10 ofzo? Die snapten er dus niks van. Gingen de hele tijd vragen stellen en “deze film is echt saai”, “ik snap het niet”, “wat doen ze nu mama”. :roll:

O nee -O- kon je niet het overlast nummer appen van pathe? :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:59

Magrathea schreef:
MarlindeRooz schreef:

O nee -O- kon je niet het overlast nummer appen van pathe? :+

Dat klinkt goed!!
Wat is dat?!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:10

Nou, ik heb een huele grote stap gezet... Ik ben naar de gender reveal party geweest van mijn zusje :')
Ik vond het ook zowaar een soort "leuk" :j
Het viel voornamelijk mee omdat ze (bijna) geen andere moeders (en dus geen krijsjes) uitgenodigd had, ik gok vanwege haar leeftijd (22).

Het hele "gender reveal" ding vind ik nog altijd vrij ver gezocht... ze had helium ballonnen in dozen gedaan (tweeling) en die maakte ze dan open, ook zoiets.. de hele familie (en vrienden) wisten al dat het een een-eiige tweeling was dus die 2e doos was overbodig maargoed :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:12

HopeMyDay schreef:
Nou, ik heb een huele grote stap gezet... Ik ben naar de gender reveal party geweest van mijn zusje :')
Het viel voornamelijk mee omdat ze (bijna) geen andere moeders (en dus geen krijsjes) uitgenodigd had, ik gok vanwege haar leeftijd (22).

Het hele "gender reveal" ding vind ik nog altijd vrij ver gezocht... ze had helium ballonnen in dozen gedaan (tweeling) en die maakte ze dan open, ook zoiets.. de hele familie (en vrienden) wisten al dat het een een-eiige tweeling was dus die 2e doos was overbodig maargoed :')

En wat is het geworden?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:14

Daphara schreef:
HopeMyDay schreef:

En wat is het geworden?

Haha, het worden 2 jongens. Ze heeft al 1 zoontje van bijna 2 dus ze hoopte ontzettend op meisjes :') Ik daarintegen ben wel heel blij met jongens, die ravotten tenminste nog een beetje met hun "oude" tante.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:59

Omg ik zit het nieuws terug te kijken. Over inzet van mediators in gemeenten. De bewoners van een wijk willen geen vijver en de gemeente wel. Het argument "vijver is niet veilig voor jonge kinderen die niet kunnen zwemmen". Joh rot he als je eens op je koter moet letten buiten 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:11

idinn schreef:
Omg ik zit het nieuws terug te kijken. Over inzet van mediators in gemeenten. De bewoners van een wijk willen geen vijver en de gemeente wel. Het argument "vijver is niet veilig voor jonge kinderen die niet kunnen zwemmen". Joh rot he als je eens op je koter moet letten buiten 8)7

DAT DACHT IK DUS OOK :')

Ja hallo dan zetten ze er toch een hekje omheen als het echt zo'n probleem is. En inderdaad, sinds wanneer spelen kinderen zonder zwemdiploma niet meer buiten? (Tenminste ik weet niet of meer ouders dat doen maar mijn vriendin die er 2 heeft liet de jongste pas zonder toezicht buiten spelen na het behalen van diploma A)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:12

Hier doen ze dat anders
Hier word gewoon een flink stuk afgegraven en er worden Hele Brede Sloten gegraven rn dan als ze de lay out en het graafwerk bijna af hebben word er info verspreid wat ze gaan doen
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:29

Veel betere tactiek!!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:41

Daphara schreef:
Wij gingen vroeger midden in de winkel over de knie als we ons niet gedroegen en werden dan getrakteerd op twee flinke tikken op ons achterwerk. Kon mijn moeder niets schelen dat mensen haar dan even vreemd aankeken. Is mij 1x gebeurt toen ik een jaar of 6 was, ik schaamde mij kapot op dat moment, maar ik wist me in de jaren daarna wel prima te gedragen in een winkel. Mijn zus was altijd braaf, maar mijn broertje is wel eens vaker de sjaak geweest in een winkel.

Ik denk dat het ook te maken had met onze opvoeding deels in het buitenland, daar heette een pak slaag op je achterwerk een ‘spanking’ en al mijn vriendjes en vriendinnetjes waren bekend met het concept.

Wij hadden ook in de keuken een pollepel hangen, die moesten we gaan halen als we stout waren en dan op de trap wachten tot mijn moeder de tijd had/nam om ons een ‘spanking’ te geven. De tijd dat je op de trap zat te wachten was erger dan de spanking zelf.

Ik vind een pak slaag voor je achterwerk dan ook geen kindermishandeling, ik ben er niet slechter van geworden en heb er ook geen trauma aan overgehouden. Maar mijn moeder sloeg dan ook nooit zomaar uit het niets. Ze legde altijd voor de spanking uit waarom we de straf kregen en daarna mochten we ook bij haar uithuilen.

Mijn moeder had er ook schijt aan, ook in het openbaar. En geloof mij, dat doe je maar 1 x als kind.

Hebben jullie op Netflix (of misschien ergens anders) de film idiocracy gekeken? In het begin dacht ik meh wat is dit. Maar na afloop ging ik denken en dacht ik uh oh wat als het nu echt is! Maar dan in iets minder extreme maten. Maakte mij best wel nerveus eerlijk gezegt.

Merk de laatste tijd aan mijn eigen dat ik mij meer en meer en steeds sneller irriteer aan kinderen, kan niks meer zien of hebben. Mijn vriend vind dat gelukkig heel grappig :+ ik vraag mij echt af; is het nu zo moeilijk dat de koters gewoon luisteren óf; hebben mensen die vrijwillig kinderen hebben nooit om zich heen gekeken naar de ellende van andere ouders.... frustrerend...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:00

Ik heb die film (idiocracy) nooit gezien, maar ik weet wel waar die over gaat. Die film is volgens mij wel vaker aangehaald in dit topic.

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Dat zullen de makers van de film ook wel gedacht hebben.

Mensen met een goede (hogere) opleiding en daarna een goede carrière (en goede carrière betekent vaak ook meer rijkdom) beginnen nou eenmaal later aan kinderen. En dan is er dus ook vaak minder tijd om er heel veel te krijgen. Of ze beginnen er helemaal niet aan... Dus die 'slimme genen' worden minder verspreid.

De mensen met een minder hoge opleiding (die vaak ook korter duurt) en een minder goede carrière hebben meer tijd om aan kinderen te beginnen. En kunnen er dus ook meer krijgen als ze dit willen. Wel frappant is dat er dan soms ook minder geld is om die kinderen te onderhouden -O-
Sommigen komen mss ook uit een milieu waar het nu eenmaal 'zo hoort' om een (groot) gezin te stichten. En als ze niet de intelligentie hebben, zullen zij hier ook minder snel kritisch over zijn. (Bvb door zich af te vragen of zo'n groot gezin wel goed is voor het milieu of door eigen ontwikkeling voor te laten gaan op het krijgen van kinderen).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:05

Ik heb de film niet gezien hoor, maar ik vind het niet terecht om een hoog opleidingsniveau te linken aan intelligentie.... maar goed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:13

Ik wel. Maar intellect zegt dan ook niet alles over hoe slim iemand is. :)

Ik snap de film op zich wel, alleen moet je je ook bedenken dat er altijd kinderen van minder intelligente ouders zijn die zelf wél heel slim zijn. Geen van mijn ouders heeft gestudeerd (volgens mij hebben ze beiden het equivalent van een MBO opleiding gedaan en mijn moeder eindigde op HBO niveau door haar ervaring) maar ik ga bijna aan de universiteit afstuderen en hopelijk een PhD halen.

Hoewel ik inderdaad denk dat het iets is wat zou kunnen gebeuren hebben we momenteel eerder een tekort aan MBO-ers dan aan HBO/universitair geschoolden := Dus ik denk niet dat dat heel snel gebeurt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:00

Ik ken wel veel hoog opgeleide mensen die inderdaad te arrogant (of angstig?) zijn om verder te kijken dan hun vertrouwde wereldje. En dat vind ik dan weer niet zo intelligent. Neerkijken op een ander getuigt sowieso van weinig inzicht.

Een belangrijke reden waarom jouw ouders niet gestudeerd hebben is waarschijnlijk dat er of geen geld was, of het in die tijd minder standaard was om te gaan studeren dan nu.
Nu lijkt het af en toe alsof je niet meer meetelt als je niet op z'n minst HBO hebt.
Vervolgens halen veel studenten het niet en stellen ze het niveau van de opleiding naar beneden bij :') Want veel mensen laten afstuderen is financieel weer interessanter voor de hogescholen en universiteiten. En ouders ook helemaal gelukkig want Stormpje is namelijk heel intelligent :j

Een PHD zegt mij al helemaal niks. Ik chargeer even, maar 4 jaar onderzoek doen op kosten van de staat of een fonds en vervolgens heel hard roepen dat je behandeld wilt worden als volledig werknemer is echt niet zo onderscheidend. Je mag van geluk spreken dat je hier uberhaupt betaald wordt, in andere landen mag je er voor betalen omdat het gewoon een verlenging is van je studie met 4 jaar onderzoek.

En het punt wat al eerder aangehaald werd, zonder vakmensen zijn we nergens. Gisteren deelde een vriendin dit filmpje op facebook https://www.facebook.com/denieuwsbv/vid ... 5OTY1MjAx/

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:08

Eh, pardon? Over vooroordelen gesproken... Ik denk dat ik maar niet teveel op je post in ga want dan raken we wel erg offtopic en wordt het hier ook niet gezelliger. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:27

Doe maar niet inderdaad, stel je voor.
Weet je wat het grappige is? Het zijn geen vooroordelen, maar praktijkervaring. Ik heb zelf ook een studie aan de universiteit afgerond, mijn man heeft een PHD en we kennen logischerwijs ook veel mensen die dat hebben gedaan.

Studeren is ontzettend leuk en interessant, maar het is ook niets meer dan dat. Natuurlijk wordt het wat lastig als je een IQ van 90 hebt, maar je hoeft echt niet super intelligent te zijn om een studie af te ronden. Net als het doen van een PHD, het is een kans, het is leuk, maar het zegt weinig.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:40

Vergeet ook niet dat sommige mensen niet willen studeren. Als ik kijk naar mezelf ik heb 2 mbo opleidingen afgerond met hoge eindcijfers. En zou een hbo kunnen doen. Nu heb ik een verschrikkelijke hekel aan school/leren/hele dagen achter de computer zitten enz.
Ik kies er dus bewust voor om niet te gaan studeren. Ook omdat ik dan met hbo voornamelijk achter de computer zal zitten op het werk. Iets wat ik dus niet wil.
Laat mij maar met de gasten op de groep banjeren. Maakt mij een veel gelukkiger mens.
Met een minder salaris maar dat is in de zorg toch al niks :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:05

Voor mijn werk taxeer ik huizen, een onderdeel daarvan is kijken naar huizen in de buurt en waar die voor verkocht zijn. Kom ik o.a. deze foto tegen.

Hel. op. aarde. Nooit van mijn leven dat ik daar zou willen wonen. Graancirkels in de vorm van trampolines -O- AAAAH DE ALIENS ZIJN GELAND!

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:07

hahaaah wat erg!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:14

Kindvriendelijke buurt, waar iedereen elkaar na doet :+ en in een sociaal plaatje valt dat het ook moet! }> :+