Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mairead schreef:RoyceMack schreef:En met dit warme weer gewoon rustig op de bank willen liggen als een zeester met de waaier op levensgevaarlijk, zonder als politieagent bij het zwembad in de tuin te moeten staan omdat ze anders de tent afbreken
Amen!![]()
En wat doet dat zwembad gedeelte mij denken aan mn buurkrijsjes
MarlindeRooz schreef:Ik ging zondag naar de film oceaan8. Begon om 20:45 en zat naast 2 kinderen van denk ik 10 ofzo? Die snapten er dus niks van. Gingen de hele tijd vragen stellen en “deze film is echt saai”, “ik snap het niet”, “wat doen ze nu mama”.
Magrathea schreef:MarlindeRooz schreef:Ik ging zondag naar de film oceaan8. Begon om 20:45 en zat naast 2 kinderen van denk ik 10 ofzo? Die snapten er dus niks van. Gingen de hele tijd vragen stellen en “deze film is echt saai”, “ik snap het niet”, “wat doen ze nu mama”.
O neekon je niet het overlast nummer appen van pathe?
HopeMyDay schreef:Nou, ik heb een huele grote stap gezet... Ik ben naar de gender reveal party geweest van mijn zusje![]()
Ik vond het ook zowaar een soort "leuk"![]()
Het viel voornamelijk mee omdat ze (bijna) geen andere moeders (en dus geen krijsjes) uitgenodigd had, ik gok vanwege haar leeftijd (22).
Het hele "gender reveal" ding vind ik nog altijd vrij ver gezocht... ze had helium ballonnen in dozen gedaan (tweeling) en die maakte ze dan open, ook zoiets.. de hele familie (en vrienden) wisten al dat het een een-eiige tweeling was dus die 2e doos was overbodig maargoed
Daphara schreef:HopeMyDay schreef:Nou, ik heb een huele grote stap gezet... Ik ben naar de gender reveal party geweest van mijn zusje![]()
Ik vond het ook zowaar een soort "leuk"![]()
Het viel voornamelijk mee omdat ze (bijna) geen andere moeders (en dus geen krijsjes) uitgenodigd had, ik gok vanwege haar leeftijd (22).
Het hele "gender reveal" ding vind ik nog altijd vrij ver gezocht... ze had helium ballonnen in dozen gedaan (tweeling) en die maakte ze dan open, ook zoiets.. de hele familie (en vrienden) wisten al dat het een een-eiige tweeling was dus die 2e doos was overbodig maargoed
En wat is het geworden?
idinn schreef:Omg ik zit het nieuws terug te kijken. Over inzet van mediators in gemeenten. De bewoners van een wijk willen geen vijver en de gemeente wel. Het argument "vijver is niet veilig voor jonge kinderen die niet kunnen zwemmen". Joh rot he als je eens op je koter moet letten buiten
Daphara schreef:Wij gingen vroeger midden in de winkel over de knie als we ons niet gedroegen en werden dan getrakteerd op twee flinke tikken op ons achterwerk. Kon mijn moeder niets schelen dat mensen haar dan even vreemd aankeken. Is mij 1x gebeurt toen ik een jaar of 6 was, ik schaamde mij kapot op dat moment, maar ik wist me in de jaren daarna wel prima te gedragen in een winkel. Mijn zus was altijd braaf, maar mijn broertje is wel eens vaker de sjaak geweest in een winkel.
Ik denk dat het ook te maken had met onze opvoeding deels in het buitenland, daar heette een pak slaag op je achterwerk een ‘spanking’ en al mijn vriendjes en vriendinnetjes waren bekend met het concept.
Wij hadden ook in de keuken een pollepel hangen, die moesten we gaan halen als we stout waren en dan op de trap wachten tot mijn moeder de tijd had/nam om ons een ‘spanking’ te geven. De tijd dat je op de trap zat te wachten was erger dan de spanking zelf.
Ik vind een pak slaag voor je achterwerk dan ook geen kindermishandeling, ik ben er niet slechter van geworden en heb er ook geen trauma aan overgehouden. Maar mijn moeder sloeg dan ook nooit zomaar uit het niets. Ze legde altijd voor de spanking uit waarom we de straf kregen en daarna mochten we ook bij haar uithuilen.