Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:09

Ik heb echt carbs galore vandaag _O- Beetje een raar lijstje wederom, stress voor school en dat soort geneuzel en gewoon geen zin om heel gezond te eten.

O: 220g Skyr met schuddebuikjes (262)
L: Tagliatelle met kookroom, pesto en parmezaan (416)
A: Tagliatelle di parma van de Italiaan, burp (geschat op 1112, ruim gerekend wel). Waarschijnlijk pak ik er nog een paar stukjes brood met eigengemaakte kruidenboter bij, als ik 2 stukjes eet kom ik op 1205 voor m'n avondeten.

Totaal: 1884 met waardeloze macro's :') Echt enorm veel vet, maar goed.
Khd: 168g (17%)
Vet: 223g (49%)
Eiwitten: 353 (34%)

Misschien eet ik uiteindelijk wat minder van de pasta zodat het nog een beetje normaal blijft, wil misschien nog wel een tussendoortje vanmiddag en dan is dit niet zo handig.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:15

Haha ik ook hoor :P Wel lekker lijstje! :)) Maarre, hoe kom jij op 353g eiwitten? :oo Typefoutje neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:16

Veel kaas, heeeel veel room en kwark nog erbij. In parmaham zit ook aardig wat eiwitten (naast vetten). Vond het zelf ook al een beetje verbazend, had vooral verwacht dat m'n carbs echt wel een stuk hoger zouden zitten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:17

Huh maar em die macros kunnen nooit :)) of je aantal kcal moet er echt zwaaaar naast zitten, maar gok eerder je macros haha

Nu is je grammen al vet al meer dan 2000kcal waard :))
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 29-03-17 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:18

Volgens MFP zit in de parmaham alleen al 280g eiwit dus denk dat dat de boosdoener is :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:19

Dat idee had ik ook xnavatu.
Ik moest wel grinniken om een schatting van 1112 kcal, dat lijkt zo precies. Maar waarschijnlijk naar schatting ingrediënten ingevoerd en dit eruit gekregen?

Edit: hoeveel parmaham ga je dan eten :oo :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:20

Parmaham is wel :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:21

Laura82 schreef:
Dat idee had ik ook xnavatu.
Ik moest wel grinniken om een schatting van 1112 kcal, dat lijkt zo precies. Maar waarschijnlijk naar schatting ingrediënten ingevoerd en dit eruit gekregen?

Haha jep. Omdat het afhaal is kan ik het niet los van elkaar wegen dus maak ik er maar even een grove schatting van. Maar blijft lastig hoor, probeer dit soort dagen eigenlijk zo veel mogelijk te vermijden omdat ik er een hekel aan heb als ik niet zeker weet hoe veel ik nou binnen heb gekregen. Rond de 1100 zal wel correct zijn, eerder minder dan meer, maar ik weet natuurlijk niet zeker wat voor room ze precies gebruiken, wat voor ham en wat voor ingrediënten er verder doorheen gaan. Voor hetzelfde geld is het eigenlijk 1500 en zit ik zwaaaar over m'n kcal voor vandaag. Maar goed, morgen maar weer even een wat strakker in het gareel. Ben de afgelopen dagen best wat afvallen dus kan het wel hebben vandaag.

En over de parmaham, dat is inderdaad de boosdoener :') Macro's staan gewoon super verkeerd in MFP. Als ik 2 plakjes van 27,5g invoer zegt hij dat ik 280g eiwit ga eten en 150g vet. Maar even een andere pakken _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-17 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:22

Cheetahfan schreef:
Parmaham is wel :9

Die hele pasta is echt hemels (zelfgemaakte verse groene pasta met room, parmezaan en parmaham :9 ) maar echt een bommetje, moet het niet te vaak eten. Nadeel is dat die Italiaan om de hoek zit en dat we er toch wel regelmatig eten halen :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:30

Klinkt inderdaad heerlijk!

Denk dat het ook best goed is om er een dagje niet zo over in te zitten hoeveel je nou precies binnenkrijgt, soms moet je ook gewoon genieten van wat lekkers. Je bent hartstikke goed bezig, dan moet dit ook gewoon kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:36

Absoluut hoor, maar ik moet ook echt wel behoorlijk wat gewicht kwijt en ik wil voor mezelf niet al te los gaan doen, want dan gaat het er nooit vanaf. Moet wel gewoon streng voor mezelf zijn, anders laat ik het op een gegeven moment weer helemaal los en dan ben ik nog verder van huis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:40

Die pasta's klinken echt heerlijk Emma! <3

Het enige wat ik weeg is mijn hamster! _O-
Afbeelding

Ik ga echt niet mijn eten lopen afwegen, dat houd je toch niet je hele leven vol. Ik eet gewoon 3 maaltijden per dag en doe dan normaal. En daar tussen gewoon fruit eten. Maar deze week is een beetje een gekke week. De hond van mijn vriend is ingeslapen gisteren en ik heb tentamenweek. Daardoor zit ik veel binnen te leren. Maar ben nu bij mijn vriend thuis en zijn ouders hebben dan nu nog 1 hond en daar ga ik flink mee wandelen. En vrijdag ga ik denk ik fietsen en zondag weer wandelen. Zo blijf je wel actief! :j Maar ik kan niet kiezen wat ik ga eten dus. :P

O: 2 geroosterde broodjes met margarine
L: Met moeder van vriendlief (die werkt) een bruin broodje met pesto, zon gedroogde tomaat en mozzarella en salade er naast. Maar was geen absurd grote portie.
A: Sperziebonen met aardappels en een vega worst met knoflooksaus (anders krijg ik hem niet weg :') )
B: Zo een uur met de hond lopen. *\o/*

Had vorige week vrijdag serieus 17.000 stappen gezet!!! :oo Had super veel gelopen maar nog veel meer gegeten (patat en pizza op 1 dag). Voelt dan toch wel goed dat je dat sowieso wel weer verbrand hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:43

Tsja, afwegen is heel persoonlijk. Ik wil toch wel tussen de 20 en 30 kilo afvallen en dan moet ik nou eenmaal opletten, en de enige manier waarop ik echt weet wat ik binnen krijg is door het af te wegen. Je denkt snel dat dat ene plakje kaas of dat ene bakje chips op een dag niet uitmaakt, maar het maakt uiteindelijk wel uit. Als je elke dag steevast boven je verbranding eet, kom je gewoon aan. De enige manier waarop je zeker weet dat je onder je verbranding zit is door het te wegen.

Ga het zeker niet de rest van mijn leven doen, maar door het nu wel te doen krijg ik tenminste wel inzicht in hoe veel ik precies binnen krijg en welke producten ik moet vermijden. Elke dag drie wraps met falafel als lunch klinkt als een hele normale lunch, maar is in feite echt behoorlijk rijk aan kcal. Daarnaast wil ik graag weten wat voor macro's ik binnen krijg en daarop inspelen zodat ik mijn lichaam ook gezond houd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:45

Ja ik snap dat wanneer je veel af wil vallen het nodig is aan het begin! :j Scheelt dat ik wel kcal "tel" dus wel heel erg bewust ben van hoeveel kcal waar in zitten! Drie wraps met falafel klinkt bij mij namelijk als te veel. Ik zou dan uit gevoel er maar 1 pakken met salade er bij. :)

Iemand ervaring met deze shakes?
https://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwh ... t-isolaat/

Wil dit gaan proberen voor na het fietsen (mountainbike) en als ontbijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:47

Maar hoe kan je kcal tellen als je niet weegt? Als je alles schat heb je alsnog geen idee van wat je binnen krijgt toch?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:47

Zo... ben ik ook weer een keer :D

Vreemd weekend gehad, 2x op het foodtruck festival gegeten. Heerlijk maar nou niet direct gezond haha. Zondag groomen, veel te laat opgestaan en geen tijd gehad om een lunch te maken of te ontbijten. Die dag dus vooral snacks gehad die anderen mee hadden genomen, geen fatsoenlijk eten :')

Dus vanaf maandag de boel weer op de rit, en vandaag op de weegschaal bleek mijn gewicht nog precies hetzelfde als vorige week.

Straks alvast eten koken voor vanavond. Eind van de middag een proefrit maken in hopelijk mijn nieuwe autootje ( *\o/* ), waar we een aardig stuk voor moeten rijden, dus dan staat het eten mooi klaar als we terug komen.

O; yoghurt met weetabix, banaan en honing
B; uur paardrijden
L; 3 vitalu met kaas en filet americain
T; notenreep
A; aspergesoep met ciabatta
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 29-03-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:48

Emmaa_ schreef:
Maar hoe kan je kcal tellen als je niet weegt? Als je alles schat heb je alsnog geen idee van wat je binnen krijgt toch?

Kan wel als je veel voorverpakt eet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:48

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Maar ook dan zou je het alleen zeker weten als je ook de volledige verpakking van dingen die voorverpakt zijn opeet..
Edit: zelfs dingen als fruit zijn zo variabel. Je kan wel 'een appel' invoeren in MFP maar als je appel twee keer groter dan een normale appel is dan weet je het alsnog niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:49

ik zat ook al je macro's na te rekenen Emma :') :') :')
Je zou dan 4100kcal hebben gegeten met die macros.

Marlinde, hoe tel je kcal als je geen idee hebt hoeveel je eet van alles?

Tralalala, jullie typen echt sneller dan adt ik er tussendoor kom _/-\o_

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:50

Hahaha ik had ook al zitten rekenen sec _O-

MarlindeRooz schreef:
Die pasta's klinken echt heerlijk Emma! <3

Het enige wat ik weeg is mijn hamster! _O-

Ik ga echt niet mijn eten lopen afwegen, dat houd je toch niet je hele leven vol. Ik eet gewoon 3 maaltijden per dag en doe dan normaal. En daar tussen gewoon fruit eten. Maar deze week is een beetje een gekke week. De hond van mijn vriend is ingeslapen gisteren en ik heb tentamenweek. Daardoor zit ik veel binnen te leren. Maar ben nu bij mijn vriend thuis en zijn ouders hebben dan nu nog 1 hond en daar ga ik flink mee wandelen. En vrijdag ga ik denk ik fietsen en zondag weer wandelen. Zo blijf je wel actief! :j Maar ik kan niet kiezen wat ik ga eten dus. :P

O: 2 geroosterde broodjes met margarine
L: Met moeder van vriendlief (die werkt) een bruin broodje met pesto, zon gedroogde tomaat en mozzarella en salade er naast. Maar was geen absurd grote portie.
A: Sperziebonen met aardappels en een vega worst met knoflooksaus (anders krijg ik hem niet weg :') )
B: Zo een uur met de hond lopen. *\o/*

Had vorige week vrijdag serieus 17.000 stappen gezet!!! :oo Had super veel gelopen maar nog veel meer gegeten (patat en pizza op 1 dag). Voelt dan toch wel goed dat je dat sowieso wel weer verbrand hebt.

Hoop ook niet voor je dat je je hele leven lang moet afvallen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:50

secricible schreef:
ik zat ook al je macro's na te rekenen [naam] :') :') :')
Je zou dan 4100kcal hebben gegeten met die macros.

Marlinde, hoe tel je kcal als je geen idee hebt hoeveel je eet van alles?

Tralalala, jullie typen echt sneller dan adt ik er tussendoor kom _/-\o_

Haha ja bleek een foutje te zijn _O- Heb ze nu op
Khd: 168g (38%)
Vet: 80g (42%)
Eiwitten: 85g (19%)
Lijkt me logischer :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:51

Emmaa_ schreef:
Janine1990 schreef:

Maar ook dan zou je het alleen zeker weten als je ook de volledige verpakking van dingen die voorverpakt zijn opeet..
Edit: zelfs dingen als fruit zijn zo variabel. Je kan wel 'een appel' invoeren in MFP maar als je appel twee keer groter dan een normale appel is dan weet je het alsnog niet.

Daar is die gekke E toch voor? Het netto gewicht?

Hoe dan ook, de hele dag voorverpakt eten lijkt me ook niet echt een pretje.

Wat betreft die appel, dat klopt nogal ja :') Maar als je kijkt naar de verschillende rassen zie je daar ook al een aardig verschil in. Elstar is vaak een kleine appel, Jonagold, Breaburn zijn wat grotere appels.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:59

Maar een iets grotere appel gaat er niet voor zorgen dat je aan komt. Ik probeer zo rond de 1600 te zitten.
Probeer vaak
Ontbijt: 350 kcak
Lunch: 500 kcal
avondeten: 500 kcal

Eet vaak wat fruit tussendoor (mag dus 300 kcal aan fruit en tussendoortjes) en mijn lunch is bijna nooit 500 kcal. Daardoor weet ik zeker dat ik onder/op die 1600 zit (bmr ongeveer). Op dagen dat ik meer beweeg kan ik meer eten en wanneer ik weet dat ik meer ga eten beweeg ik meer. :P En ik eet vaak op school een broodje als lunch en dat is ooit afgewogen want er staat een aantal kcal bij een belegd broodje.

Door mijn lengte (1.83) en gewicht (77 kilo) en mijn actieve levensstijl op het moment mag ik zeker 2000 kcal eten zonder aan te komen. Daar kan ik makkelijk onder blijven. Scheelt dat ik niet drastisch af MOET vallen dus dan gaat het al beter.

En ik ben echt een autist ik eet heel vaak dezelfde dingen die ik wel eens afgewogen heb of berekend heb hoeveel kcal er in zitten. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:00

Ik weeg inmiddels zelden meer iets af, ondanks dat ik echt nog wel flink wat af moet vallen. Ik word er heel obsessief van, kreeg er echt stress van als ik iets niet af kon wegen of gewoon niet wist wat ergens in zat. Dat iets loslaten lukte niet, helemaal loslaten wel. Ik weet na jaren wel wegen en bijhouden redelijk wat waar in zit en wat ik op een dag kan eten om een gezond aantal kcal binnen te krijgen. Ik hoef ook niet iedere dag precies hetzelfde binnen te krijgen. Mn BMR is 1628 en om op gewicht te blijven met mn beweging (geschat) kan ik tot de 1972 kcal eten. Ik probeer nu rond de 1700 te zitten, maar de ene dag zal het wat meer zijn, de andere wat minder. Ik van geleidelijk af, niet te snel en te langzaam, en áls ik al eens onder mn bmr zit, is dat maar een klein beetje en heel zelden.
Een enkele keer weeg ik een hele (normale) dag alles af om te kijken of ik nog op het goede spoor zit, en heb eigenlijk nog nooit uitschieters gehad :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:40

MarlindeRooz schreef:
Ja ik snap dat wanneer je veel af wil vallen het nodig is aan het begin! :j Scheelt dat ik wel kcal "tel" dus wel heel erg bewust ben van hoeveel kcal waar in zitten! Drie wraps met falafel klinkt bij mij namelijk als te veel. Ik zou dan uit gevoel er maar 1 pakken met salade er bij. :)

Iemand ervaring met deze shakes?
https://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwh ... t-isolaat/

Wil dit gaan proberen voor na het fietsen (mountainbike) en als ontbijt...

Waarom wil je soja producten eten?