[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:57

Staat je wel! Ik vind het wat te heftig maar bij jou staat het goed.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:59

Ja ik vind het dan heftig, dez deze had ik eerstAfbeeldingmaar was er na 3 keer wassen uit dus we verwachten dat dit ook zachter wordt

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:41

Zo mijn haar was er ook weer aan toe :D
En niks is handiger een vriendin die kapster is en blond training heeft en een model nodig heeft.

Mijn haar was al blond maar er zat een band oranje in door een andere kapster die niet zo goed kon blonderen.

Afbeelding
Eerst helemaal egaal gemaakt

Afbeelding
En nu deze kleur, niet overal gelijk de kleur maar wel tevreden over 5 weken doen we het gewoon nog een keer.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:32

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:21

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:57

Ik heb het bij de kapper laten doen, echt geen idee haha :o

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:06

Ik ben nu donkerbruin met een rode gloed. Nu wil ik naar assig bruin. Het hoeft niet grijs te worden. Maar het belangrijkste is dat het rood uit me haar gaat. Zou het dan ontkleurd moeten worden? Ga van de week wel even overleggen met de kapper maar ik vertrouw kappers niet meer zo. := Ben bang dat het heel schadelijk is, geen zin dat ik straks geen haar meer heb of dat het er als stro uitziet.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:36

Een vraagje aan jullie, als je een ombre in je haar laat kleuren, kan dit ook als je je haar vaak in een paardenstaart draagt, of gaat het er dan gek uitzien...?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:38

Neehoor ! Als de overgang mooi is, staat het ook mooi met een staart.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:34

Vraagje aan jullie:
Heb van mijzelf bruin haar. Vorig haar caramelblond geverfd, dit is nu voor de helft uitgegroeid. Vind de kleur niet mooi, zelfs heel licht groenig in bepaald licht.
Wil graag een warme kleur, liefst wat lichter bruin/koper.
Op dit moment zitten er rode hightlights (loreal glamlights 6) in en dat ziet er wat gek uit.
Kan ik nu gewoon koperkleurige verf erop gooien? Moet ik niet eerst mahonie doen? Of eerst terug naar donkerbruin ( daarna eventueel rode hightlights erin)?
Vooral door de verschillende tinten vind ik het lastig. Wil het liefst niet te donker ivm lichte huidskleur, maar ben bang dat dit de enige optie is? Ontkleuren doe ik liever niet...

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:48

Hallo,

Even een vraagje, ik ben van mezelf donkerblond een beetje peper en zout achtig. Ik heb ze bij de kapper laten blonderen en toen mijn uitgroei te erg was heb ik er lowlights in laten zetten bij de kapper.

Nu wil ik graag richting het bruin/donkerblond gaan, maar wat voor kleur kan ik het beste pakken.

Heb dit voorheen al twee keer bij de kapper laten doen en beide keren een heel slecht resultaat en was het gewoon lelijk, daarom wil ik het nu zelf proberen aangezien het beide keren bij de kapper tegen de €90 zat en met slecht resultaat vind ik dat zonde geld.

Kan iemand me een tip geven welke kleur ik het best kan pakken waar geen rood tint in zit lijkt me??

Bedankt alvast

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:39

Niekj misschien gewoon een astint, want daar zit geen rood in.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:45

Ik heb een beetje advies nodig!

Ik ben donderdag naar een redelijk bekende kapper geweest om een balayage te laten bijwerken. Ik heb hierbij meerdere keren aangegeven de aanzet niet donkerder te willen. Uiteindelijk is de aanzet toch geverfd en aan de achterkant bruin geworden met een niet zo subtiele overgang naar blond. Het had meer iets van een ombre dan van een balayage. Was er niet echt blij mee, dus teruggegaan en toen werd aangegeven dat ze die donkere kleur er niet meer uit kunnen krijgen. Ze konden het alleen iets minder op laten vallen dmv highlights. Highlights erdoor dus, en het is wel iets beter nu maar wel een hele cocktail aan kleuren haha.

Toen ik vervolgens een mailtje kreeg om een recensie te schrijven heb ik gisteren netjes maar wel eerlijk m'n verhaal gedaan. Werd een kwartiertje later gebeld dat ze het graag op willen lossen, maar ik weet niet zo goed hoe. Volgens mij krijg je dit alleen nog egaal door of alles te ontkleuren, of er een donkere kleur overheen te zetten en dat wil ik allebei niet.

Wat zouden jullie doen? :) Ik wil niemand in diskrediet brengen maar heb het gevoel dat ik het beter even kan laten en over een tijdje een nieuwe balayage kan laten zetten.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:49

Lief dat ze nogmaals aangeven het op te willen lossen. Ik zou vragen of het mogelijk is alsnog alles egaal te krijgen, zonder dat de kleur (op de plekken waar het goed is) wordt aangetast. Zo niet, dat je het aanbod heel fijn vindt, je haar nu even rust gunt en graag later terugkomt voor een nieuwe balayage.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:53

Ik vind het ook heel lief, vandaar ook de twijfel :o

Thanks, ik ga het eens vragen!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:46

Laurie, hoe is het nu opgelost?

Ik ben gisteren weer naar de kapper geweest. M'n uitgroei moest weer bijgewerkt worden en ik wilde iets stoers met m'n haar doen.

We hebben aan beide kanten een rode baan tussen m'n blonde haar gedaan. Vind het super gaaf.
Ik twijfel nog steeds om het helemaal rood te doen.

Erna heeft de kapster er weer wat moois van gemaakt met krullen. Ik ga er altijd mooi weg haha. Gewoon omdat ze het leuk vind om te doen.

Afbeelding

Ik twijfel nog om de hele onderste kant rood te verven en de rest blond zoals onderstaand.
Afbeelding

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:31

Vind dat laatste erg mooi met rood en blond.

Ben dinsdag weer naar de kapper geweest na ruim 2 maanden niets met mijn haar te hebben gedaan. Mijn uitgroei weer laten doen, 2 keer blonderen en 2 keer verven, want eerste keer was niet helemaal naar wens en ik mag nog terugkomen voor een gratis verfbeurt. Wilde het blauw onderin, maar was lila geworden.

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:31

Rood blijft erg mooi <3 , maar ik wacht toch weer liever tot het najaar. Zelfs rode strepen/ banen worden zo bruin. -O-

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:18

Als ik van lichtblond naar donkerblond/lichtbruin wil welke kleur kan in het best pakken? Moet ik eerst iets van een roodtint pakken of hoeft dit niet? En hoe kan ik zien of er wel/geen roodtint in zit?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:08

Zou ik mij hier ook mogen melde . Ik heb donderdag een afspraak staan voor eventueel verven/ balayage. De eerste keer buiten de highlights om dat ik blonder ga :D

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:21

Hee allemaal,
Ik heb van mezelf een hele mooie haarkleur waar ik erg trots op ben en ik zou het dus ook nooooit definitief willen verven maar nu wil ik toch een keer tijdelijk iets anders met mijn haar. Ik wil namelijk de onderste laag rood of misschien donkerpaars verven. Zodat je mijn eigen haarkleur nogsteeds heel goed ziet zoals in deze foto's.
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb van mezelf blond haar met een rossige gloed. Mijn eerste vraag is: welke kleur moet ik kiezen? Ik denk dat ik rood persoonlijk iets leuker vind maar ik heb gelezen dat bij kleurspoelingen de rode gloed er moeilijk uit te krijgen is dus dan kan ik misschien toch beter voor het paarse gaan. Dan komen we meteen bij mijn 2e vraag: krijg ik bij een kleurspoeling mijn natuurlijke haarkleur wel 100% terug? Ik zal ook een foto toevoegen van mijn eigen haarkleur zodat jullie misschien een beter beeld hebben. Dit is een foto van mijn gala waar het gekruld is maar hier kun je goed zien dat de onderste laag van mijn haar 'oranjer' dan de bovenste laag.
Afbeelding
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:27

Noetje, dat bovenste met rood wil ik ook haha! Vind het zo geweldig mooi.
Vind dat rood leuker dan het paarse.

Net zoals wat ik al eerder plaatste met het rood wat door het blond heen komt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:30

Ik denk dat als je rood wil dat ze het misschien wel zo op kunnen zetten, voor paars zal je haar wel eerst goed in de waterstofperoxide moeten. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

Wel een gaaf idee. :)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:37

Ook bij donkerpaars? Want waterstofperoxide is toch alleen nodig bij een kleur die lichter is dan je eigen haar?
Ik vind rood persoonlijk ook leuker maar ik ben bang dat het er niet helemaal uitgaat. Ook niet bij spoeling. Mensen met ervaring als het gaat om blond haar met rode spoeling?
Ohja en nog een vraagje omdat ik dus totaal geen ervaring heb met verven, kun je spoeling ook bij de kapper laten doen of moet je dat zelf doen. Want ik wil het dus echt echt niet definitief laten verven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:40

Doe het maar niet. Want het duurt lang voor het eruit is en als je zo twijfelt, krijg je spijt.