Heel knap gedaan @Gothico! Daar mag je met recht trots op zijn
Zebrastreep
Geplaatst: 21-04-22 19:09
Zo @Gothico wat een afstand , daar mag je zeker trots op zijn!
Time2Tri
Geplaatst: 21-04-22 19:45
@Gothico
Woep woep .. Toppie ! Kon je nog wel “ zitten “ erna ? Heb geen idee op wat voor een soort “zadel o.i.d” je zit
Pfff , heb net mijn interval training buiten gedaan . Maar wat een woei zeg , ruk winden van de zijkant En door het verkeer wat me tegemoet kwam , ook nog zo,n “ zuig wind “ Maar ik had goede benen vandaag , die had ik zaterdag moeten hebben
Zebrastreep
Geplaatst: 22-04-22 10:50
Zo even een heel zuur moment mijn fiets maatje zijn mtb is vannacht gestolen uit de gezamenlijke schuur. Waarschijnlijk 1 van de buren want er is geen braakschade er wonen bij hem wat ongure types.
Gaat om een bulls copperhead uit 2009 ook niet het duurste model.
Bedankt allemaal. Ik heb gisteren en vandaag gewoon gewerkt. Dus best wel vermoeid nu.
Het is best wel een mooie rit. Maar de laatste lootjes wegen het zwaarst.
@T2T, Ik heb een soort ligstoel erin zitten. Ik zal morgen wel een foto maken. Er ligt ook nog een soort kussen in. Die rukwinden aan de zijkant zijn ook voor mij inderdaad niet leuk.
@Zebrastreep, Dat is inderdaad een zuur moment. Wel echt super vervelend. Hopelijk kunnen ze de MTB snel vinden zonder problemen.
Jeetje! Wat goed Imay. Dat is echt een mijlpaal, zeker met die wind van vandaag. Er stond echt een wind. Helaas kan ik heel wat fietsen voor ik een kleurtje krijg…. Ik kan zo in een wasmiddel reclame: ‘wat wit is, moet wit blijven’
Vandaag heb ik de ‘Y’ van het alfabet gefietst. Nog 2 letters en dan ben ik compleet. De laatste, en langste, wil ik op 18 mei fietsen (bij goed weer). Ik hoop dat dat gaat lukken.
Time2Tri
Geplaatst: 23-04-22 20:07
Lekker Imay , goed gedaan
Ja zeg , wat een wind weer vandaag . Maar ondanks dat genoten op de fiets , en daarna nog een half uur gelopen .
Lijntjes heb ik ook al , ik word snel bruin aan de armen en in het gezicht . Maar de benen hebben ook al een licht kleurtje . Is altijd leuk als je onder de douche staat , bruine ledematen, en daar tussen is alles wit .
leeslampje
Geplaatst: 23-04-22 20:50
Gothico en IMAY: wat een afstanden
Welke 2 letters moet je nog Maaikemuis?
Ik fietste vandaag door bos, dus weinig van wind gemerkt
Ik moet nog naar Zeist en naar Jisp fietsen. Die laatste gaat zo’n 95km zijn.
Anoniem
Geplaatst: 23-04-22 22:27
Echt superleuk, die letters!
Ik had vandaag een clinic willen rijden. Ik zag een advertentie van een schaatsclub die in de zomer loop-, wieler- en skeelertraining verzorgt. Leuk! Nu heb ik echt geen enkel talent voor schaatsen, ik heb al eeuwen niet meer geskeelerd (heb ze ook niet) en trekt mijn lijf hardlopen niet heel goed (shin splints), maar het leek me wel leuk om weer fietstraining te krijgen en de rest valt misschien nog wel te leren Wilde dus even sfeer proeven, maar helaas zat er een vriendin in de penarie, dus ik heb afgezegd. Maar misschien ga ik toch eens een keer vragen of ik eens mee mag trainen
IMAY, wat een mooi stuk ook. En een mooie route volgens mij. Maar inderdaad wel veel wind vandaag.
Maaikemuis, Ik woon in Zevenaar dus dat zou voor mij een makkelijke zijn. Wel gaaf als het zou lukken binnen die tijd.
T2T, heel mooi dat je ook hebt kunnen fietsen en lopen.
Leeslampje, Dank je wel. En door het bos fietsen is ook mooi.
Culaccino, Ik vind het wel heel mooi dat je zo kunt doorzetten. En van alles is er wel wat te leren. In ieder geval kom je er achter wat wel en niet kan.
WowAmigo
Geplaatst: 24-04-22 10:51
Hallo! Ik ga even meelezen in dit topic, ik ben sinds een tijdje redelijk aan het sporten geslagen, vind vanalles leuk, zwem, loop hard, mountainbike wat, skeeleren, bootcamp, krachttraining, ik vind het allemaal leuk. Ik train nu voor mijn eerste 1/8e crosstriatlon in juli, en ben sinds kort ook lid van een triatlonvereniging
Sinds een paar maanden heb ik een relatie met iemand die traint voor ene hele triatlon (vandaar de triatlonvereniging ook, want samen zwemmen is zo gezellig ) en die fietst dus ook enorm veel, en het plan is dat ik ga kijken voor een racefiets om ook af en toe met hem mee te kunnen fietsen.
Maar dat moet wel een beetje budget, dus ik zit op marktplaats etc. te kijken. Nou heb ik mijn binnenbeenlengte opgemeten voor de framemaat waar ik op moet zoeken en nou ben ik in de war. Want ik heb namelijk een binnenbeenlengte van ca. 83 cm en naar wat ik zie heb je daar een framemaat van 56/57 cm bij nodig. Maar ik ben zelf maar 1.68 en als ik op lichaamslengte kijk zou dat een framemaat van ca. 51 cm bij horen? Weet iemand van jullie hoe dat werkt en wat je dan het beste kan kiezen?
Mooiste is natuurlijk als je dat allemaal kan laten afstellen enzo, maar daar heb ik gewoon het budget nu niet voor
Anoniem
Geplaatst: 24-04-22 11:53
Dank je, Gothico! Ik vind het leuk om nieuwe sporten te proberen. Net als WowAmigo dus, welkom! Ik ben nergens heel goed in, maar vind bijna alles leuk en vind het tof hoe makkelijk je zo weer leuke nieuwe mensen ontmoet.
@AmigoWow, tof dat je zoveel sporten doet! Heb je gemeten met je voeten zo'n 15 cm uit elkaar? Lange benen, relatief kort bovenlijf, dus. Denk dat je voor een racefiets dan toch eerder rond framemaat 54 moet zoeken, anders is de afstand zadel-stuur misschien te groot. Maar daar kunnen anderen uit dit topic wellicht ook iets over zeggen!
Voor mijzelf kom ik met de berekeningen uit op framemaat 53 (1,65 en binnenbeen 79 cm). Mijn racefiets is maat 51 (Specialized) en zit oké, maar volgende keer ga ik toch voor 52 (of 53). Net iets grotere reach om mijn rug meer te ontspannen.
En iemand meenemen die iets weet over slijtage is wel slim, anders is goedkoop soms echt duurkoop. Als noob vond ik marktplaats een gok, dus heb twee keer een tweedehands racefiets via een winkel gekocht. Mijn huidige fiets mocht ik zelfs een weekend uitproberen, er zat een nette garantie bij en hij werd gelijk goed afgesteld. Succes met de zoektocht, leuk!
Een maat 56 past meer bij iemand van 1.80… maar rare verhoudingen maken het zoeken naar een fiets wel lastig kan ik uit ervaring zeggen. Ik heb enorm lange benen en zou ook op een maat 58 passen van de meeste merken. Alleen, qua bovenlijf pas ik beter op een maat 54. Dus rij ik met mijn 1.80 rond op een maat 56. Alleen blijft de keuze beperkt want bijna alle fietsen hebben een te lange reach voor mij. Ik heb vorig jaar een fiets gekocht zonder verstand van zaken, zonder een goede afstelling en ik heb daar een enorme blessure aan overgehouden (zenuwuitval in mijn rechterbeen). Mijn advies zou dan ook zijn dat wanneer je niet iemand hebt met heel veel verstand van fietsen (hardware) en die kan zien of je goed op een fiets past, niet op marktplaats te kopen. Marktplaats is wel leuk wanneer je precies weet wat je wilt hebben.
Thanks voor de input! Daar kwam ik ook op uit Maaikemuis, en dat leek mij ook wel gek. Ik ben maar n kleine muppet eigenlijk…
Ja daar ben ik nu dus ook bang voor, dat ik zomaar wat koop en dat dat niet goed gaat. Anders toch maar even doorsparen!! En ik ga nog maar even opnieuw opmeten ook maar
Je kunt altijd naar een grote zaak als Mantel gaan eens te proefpassen op verschillende modellen en met verschillende hoogtes. Voor advies moet je er niet wezen, maar je kan er wel heerlijk uittesten.
Ik heb een tijd geleden hier advies gevraagd voor een mountainbike voor mijn zoon en ben daarna een beetje blijven meelezen omdat ik zelf ook ben gaan fietsen op die mountainbike van mijn zoon. Kind heeft hele lange benen, is wel 15cm kleiner dan ik, maar door voor hem een zadel met iets ingekorte zadelpen te gebruiken fietsen we er allebei prima op.
Ik ben wel aan het sparen (gestopt met roken en het bespaarde geld gaat opzij, dus duurt nog wel een maand of 10) en bedenken of ik een gravelbike of een racefiets wil. Ik ga binnenkort ook eens langs bij Mantel, gewoon om te kijken wat er is en te passen, dan kan ik altijd eens kijken wat ik tweedehands tegen kom of toch voor nieuw ga.
Er zijn ook tweedehands mtb/race/gravelbike verkoopgroepen op Facebook, is vaak ook net wat betrouwbaarder om van te kopen dan marktplaats.
Time2Tri
Geplaatst: 24-04-22 22:14
Welkom @WowAmigo Leuk dat je voor een cross triatlon gaat Ben nu wel erg benieuwd waar jou vriend zijn hele triatlon gaat doen
Een fiets moet natuurlijk wel goed bij je passen , anders heb je er geen plezier van . Ik ben 1.69 en heb twee fietsen van Liv in maat S ( 52)