Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:18

Na mijn 2de dosis Pfizer gister vandaag echt puur iets van ongemak op de plek van injectie.

Ik heb dan naalden angst en geen prikangst maar beide vaccinaties kwa prikken vielen erg mee. Je voelt de prik nauwlijks en de persoon die prikte was erg kundig en vond het helemaal best dat ik mijn ogen dicht deed. Mocht je het echt heel spannend vinden kun je altijd aankruisen dat je flauwvalt bij vaccinatie en dan kan je via een speciale behandeling geprikt worden. Eerst een gesprek bij een arts en dan liggend geprikt worden. En je mag iemand meenemen om je te ondersteunen.

Ergens blij dat ik Pfizer kreeg, vooral omdat die meer bescherming biedt en geen rare bijwerkingen heeft.

Het was trouwens veel drukker op de locatie aan de bavelse berg in Breda. Zo goed als alle balies waren open en ze prikte er gister ook astrazeneca. De vorige keer waren er 4 balies open en nu zeker 10.

Gnome

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:20

Iemand enig idee welke er in Assen en Appelscha geprikt worden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:29

Wat heerlijk dat het gebeurd is Friezenfan, en super dapper dat je het hebt gedaan!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:38

volgens m'n broer krijg je Pfizer in assen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:42

MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik ook bellen voor Janssen, ik heb 3 juli een festival en zo hoef ik geen test te doen als het goed is. Daarbij ben ik geboren in 1995 dus het duurt nog wel eventjes voordat ik 100% gevaccineerd ben. Vind het namelijk dikke onzin dat ik zo'n test zou moeten doen terwijl ik gezond ben en in die 24 uur tussen het testen en het festival kan ik ook nog besmet raken. En iemand met een vaccin kan ook besmettelijk zijn en die mag wel zonder testen naar binnen.

Maar goed ik wil wel naar dat festival dus ik onderga het maar. :=

Als jij 24 uur van te voren besmet wordt ben jij op de dag van het festival nog niet ziek en zal jij geen anderen besmetten.

Mensen die gevaccineerd zijn kunnen bijna niet meer ziek worden. En als ze het wel hebben stoten ze veel minder virusdeeltjes uit.

Ik heb zojuist nr 2 binnen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:59

IMJ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik ook bellen voor Janssen, ik heb 3 juli een festival en zo hoef ik geen test te doen als het goed is. Daarbij ben ik geboren in 1995 dus het duurt nog wel eventjes voordat ik 100% gevaccineerd ben. Vind het namelijk dikke onzin dat ik zo'n test zou moeten doen terwijl ik gezond ben en in die 24 uur tussen het testen en het festival kan ik ook nog besmet raken. En iemand met een vaccin kan ook besmettelijk zijn en die mag wel zonder testen naar binnen.

Maar goed ik wil wel naar dat festival dus ik onderga het maar. :=

Als jij 24 uur van te voren besmet wordt ben jij op de dag van het festival nog niet ziek en zal jij geen anderen besmetten.

Mensen die gevaccineerd zijn kunnen bijna niet meer ziek worden. En als ze het wel hebben stoten ze veel minder virusdeeltjes uit.

Ik heb zojuist nr 2 binnen

Blijft een risico in zitten. Dat laat de besmetting in Europaland Duitsland ook zien.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:35

1992 mag al. Gaat echt opschieten zeg :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:46

Heerlijk!!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:52

ingedebruijn schreef:
Iemand enig idee welke er in Assen en Appelscha geprikt worden?

Mijn beide ouders hebben Pfizer gekregen in Assen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 17:16

Ik snap niet zo goed waarom er zoveel mensen op zoek zijn naar het moderna vaccin. Het zijn toch allebei dezelfde soort vaccins?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:07

purny schreef:
Ik snap niet zo goed waarom er zoveel mensen op zoek zijn naar het moderna vaccin. Het zijn toch allebei dezelfde soort vaccins?

Wie zijn daar naar op zoek?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:21

Ik heb om 10u de vaccinatie gehad en begin me niet helemaal lekker te voelen. Beetje misselijk, beetje spierpijn, gewoon licht grieperig zeg maar.
Kan dat al zo snel? >;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:43

Majabeestje schreef:
Ik heb om 10u de vaccinatie gehad en begin me niet helemaal lekker te voelen. Beetje misselijk, beetje spierpijn, gewoon licht grieperig zeg maar.
Kan dat al zo snel? >;)

Ja hoor, ik had na een uur vier koude rillingen en even later een watten hoofd.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:43

Majabeestje schreef:
Kan dat al zo snel? >;)

Welke heb je gekregen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:44

bigone schreef:
Majabeestje schreef:
Kan dat al zo snel? >;)

Ja hoor, ik had na een uur vier koude rillingen en even later een watten hoofd.

Goh, ik dacht dat het 24u ofzo zou duren.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:45

Lous schreef:
Majabeestje schreef:
Kan dat al zo snel? >;)

Welke heb je gekregen?

Pfizer

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:01

Arienette schreef:
Zijn er hier nog mensen die Jansen overwegen vanuit prikangst? Ik heb behoorlijke prikangst. Ik ben bang dat als het tegenvalt ik niet naar die tweede prik van pfizer ga, en bij Jansen heb ik het maar gehad.

Ik heb prikangst en heb wel voor Pfizer gekozen (enige die ze hier prikken. Ook assen). Het schijnt dat jansen stroperiger is en je die meer voelt. Ik kan t niet vergelijken natuurlijk.

Ik heb op t formulier aangegeven dat ik flauw kan vallen. Dan ga je via een andere route en heb je eerst een gesprek met een arts over jouw wensen. Geef daar aan hoe je geprikt wil worden (zittend/liggend). Daarna bij de prikker ook zelf even aangeven.

Na t prikken mocht ik even blijven liggen en daarna in de wachtkamer mocht ik van de ehbo buiten zitten.

Zelf had ik ranja, dextro, een stressballetje en oordopjes (muziek) mee.

Ik heb o.a. toch Pfizer gekozen vanwege de hogere bescherming. Op een wat stijve arm na heb ik gelukkig geen gekke dingen ontdekt aan mijn lijf. Wel heb ik lopen janken als een malle :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:11

Kan zeker Majabeestje.
Paracetamolletje en op tijd naar bed vanavond.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:16

-O-
Winged schreef:
Arienette schreef:
Zijn er hier nog mensen die Jansen overwegen vanuit prikangst? Ik heb behoorlijke prikangst. Ik ben bang dat als het tegenvalt ik niet naar die tweede prik van pfizer ga, en bij Jansen heb ik het maar gehad.

Ik heb prikangst en heb wel voor Pfizer gekozen (enige die ze hier prikken. Ook assen). Het schijnt dat jansen stroperiger is en je die meer voelt. Ik kan t niet vergelijken natuurlijk.

Ik heb op t formulier aangegeven dat ik flauw kan vallen. Dan ga je via een andere route en heb je eerst een gesprek met een arts over jouw wensen. Geef daar aan hoe je geprikt wil worden (zittend/liggend). Daarna bij de prikker ook zelf even aangeven.

Na t prikken mocht ik even blijven liggen en daarna in de wachtkamer mocht ik van de ehbo buiten zitten.

Zelf had ik ranja, dextro, een stressballetje en oordopjes (muziek) mee.

Ik heb o.a. toch Pfizer gekozen vanwege de hogere bescherming. Op een wat stijve arm na heb ik gelukkig geen gekke dingen ontdekt aan mijn lijf. Wel heb ik lopen janken als een malle :)

Ik ben gisteren ook geënt met Pfizer met gigantische naaldenangst (zie bericht)
Ik heb staan huilen en gekozen voor de “zittende afleidmethode” . Ik weet dat die methode goed werkt voor mij. Achteraf viel het me 100% mee. Hoe vaker je het doet hoe makkelijker het zal gaan, dat voel ik nu ook. De 16-de weer.
Waarschijnlijk voor iedereen een andere ervaring, dat wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:24

ingedebruijn schreef:
purny schreef:

Wie zijn daar naar op zoek?

Er word hier al diverse malen de vraag gesteld waar men met moderna vaccineert

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:34

Waar zijn de mensen met naaldenangst eigenlijk bang voor? Wat is het enge? Pijn? Het idee dat er iets in je arm gaat? Nog iets anders?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:36

Ik krijg een week lang nachtmerries als ik een naald zie.
En slaap is zo belangrijk dus als ik nachtmerries kan voorkomen graag.
Ik denk dat naaldenangst iets anders is dan prikangst.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:39

purny schreef:
Er word hier al diverse malen de vraag gesteld waar men met moderna vaccineert

Ohhh vanuit mij gewoon nieuwsgierig omdat je niet ziet wat je krijgt van te voren. Voor ons zijn beide vaccins prima. Hadden ze sowieso allemaal geaccepteerd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:40

Dat is het lastige met angst. Concreet weet je dat je niet bang hoeft te zijn alleen geeft jouw lichaam je die angstreactie wel cadeau, dan hoef je nog niet eens voor een bepaald onderdeel van een prik angstig te zijn maar alleen al de naald/ het idee van de naald kan een angstreactie veroorzaken.
Èchte naaldenfobie (of andere fobieën) heb je niet zomaar onder de duim, ook niet door jezelf te pushen/ het te beredeneren etc. als je deze angst hebt kan je namelijk prima beredeneren waarom die angst niet nodig is… Alleen hij is er helaas wel, hij overvalt je.

Edit: naaldenfobie is inderdaad iets anders dan fobie voor prikken (dwz. ze kunnen los van elkaar staan) helaas geven ze wel dezelfde (vervelende) reactie.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:43

Hier is het heel specifiek. Piercings, tattoos, verdovingen, bloedverdunners… geen probleem. Maar alles wat helemaal mijn arm in gaat is een groot probleem.
De angst is ontstaan toen ik 9 jaar was en voor de tweede keer geopereerd moest worden. Ze waren een beetje laat en mijn infuus werd in de haast 3 keer verkeerd geprikt….
Bijna 30 jaar later is die angst er nog steeds. Al lijkt deze wel nu minder te worden..
Waarschijnlijk moet ik het gewoon vaker doen.