Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:14

karuna schreef:
Alle kleine beetjes helpen. Bril is mogelijk om te voorkomen dat je gemakkelijk even aan je oog zit en slijmvliezen daar zijn gevoelig voor opnemen van virus.

Maar ik ben een beetje -:(- beetje erg -:(- mijn vader belde op. Zijn jongste zus was jarig en hij moet van een eind komen. Nog vooraf had hij gevraagd of hij toch echt alleen was he. Ja ja geen probleem. Komt hij van de toilet af zit opeens de hele woonkamer vol visite. (Had de bel wel gehoord) Want ja haar huis dus had zij het recht om alle visite uit te nodigen, mensen op loopafstand. Mijn vader moet van ver komen. En met zijn domme hoofd is hij nog even blijven zitten ongemakkelijk om daarna toch vervroegd weg te gaan.

En hij voelt zich nu stom, ongerust en boos te gelijk. Stom omdat hij niet meteen is weggegaan (zit je daar even 1,5 uur voor in de auto om vervolgens na 20 minuten weer te vertrekken -O- ) ongerust want veel te veel mensen in een te kleine niet geventileerde ruimte en het geeft meteen de laksheid van zijn zus aan en boos omdat zijn zus zo speelt met zijn gezondheid en bewust heeft gelogen tegen hem. ;(

Treffend voorbeeld.
Door dit soort onbenul zijn de dorpen dicht, is dehoreca dicht, zijn er steeds strengere beperkingen nódig voor de rest, zie ik ons straks al met gehomologeerde bril rondlopen -:(-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:15

karuna wat erg! Kan me voorstellen dat je boos bent.

Zo bracht ik pas wat langs bij mijn jarige nichtje. Werd 7, dan ben je nog echt jarig dus sneu om niet even langs te gaan. Expres niet naar binnen ivm bezoek regel, dus op de stoep op afstand. Komt mijn moeder (die er dus op visite was) doodleuk de gang in met haar kopje thee en zegt, kom gezellig ook binnen! Nee ma, dat mag dus niet. En ik weet bijna 100% zeker dat er meer visite was, want er stonden nog 2 fietsen in de voortuin :+ . Terwijl schoonzus rond kerst beetje panisch was omdat wij allemaal corona hadden. Nou zo bang zijn ze dus ook niet blijkbaar....en mijn moeder ook niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:19

Panisch zijn wanneer het hunzelf uitkomt dus...

Karuna ik snap heel goed dat je boos bent. Dit soort dingen kunnen nu gewoon niet.

Ik zie nu ook op twitter iemand voorbijkomen die meld (zij zelf niet trouwens) dat ze een hele groep moeders kent die perse de verjaardag van hun 2 jarig kind willen vieren (allemaal tussen nu en eind maart). Dat snap ik ook totaal niet. Kind wordt 2, krijgt er helemaal niks van mee. Verplaats die verjaardag lekker naar de zomer ofzo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:23

karuna schreef:
Alle kleine beetjes helpen. Bril is mogelijk om te voorkomen dat je gemakkelijk even aan je oog zit en slijmvliezen daar zijn gevoelig voor opnemen van virus.

Maar ik ben een beetje -:(- beetje erg -:(- mijn vader belde op. Zijn jongste zus was jarig en hij moet van een eind komen. Nog vooraf had hij gevraagd of hij toch echt alleen was he. Ja ja geen probleem. Komt hij van de toilet af zit opeens de hele woonkamer vol visite. (Had de bel wel gehoord) Want ja haar huis dus had zij het recht om alle visite uit te nodigen, mensen op loopafstand. Mijn vader moet van ver komen. En met zijn domme hoofd is hij nog even blijven zitten ongemakkelijk om daarna toch vervroegd weg te gaan.

En hij voelt zich nu stom, ongerust en boos te gelijk. Stom omdat hij niet meteen is weggegaan (zit je daar even 1,5 uur voor in de auto om vervolgens na 20 minuten weer te vertrekken -O- ) ongerust want veel te veel mensen in een te kleine niet geventileerde ruimte en het geeft meteen de laksheid van zijn zus aan en boos omdat zijn zus zo speelt met zijn gezondheid en bewust heeft gelogen tegen hem. ;(

Ach gossie, ik zie je vader daar zitten zich opgelaten te voelen. Wat vervelend is dit toch.

Eergisteren zouden wij gaan wandelen met een groepje vriendinnen. 3 Vrouwen waren er al en waren begonnen met koffie te drinken en wat gebak. Ik doe dus mijn chirurgisch masker op en weiger koffie en koek en ga op 2 meter afstand zitten. Ik vind het zo vervelend dat ik dan word aangekeken alsof ik gek ben. Van de 3 vrouwen zijn er 2 die voortdurend veel mensen zien, dus ook al vallen de besmettingen hier nog mee, ik wil het gewoon niet.
Het begint erg ongemakkelijk te worden, want van het groepje van 4, zit er één inmiddels in costa rica vakantie te vieren (afgelopen vrijdag met een van de laatste vliegtuigen naar toe gevlogen), de 2de zit nu in de Dordogne om een tante te bezoeken en heeft afgelopen weekend 15 mensen ontmoet (kinderen en kleinkinderen die blij met de gehele familie langs kwamen lopen), de 3de werkt in de bediening in een bakkerij en gaat zondag voor werk vliegen naar Reunion (eigen zaak), en de 4de → ikke dus→ zit zoveel mogelijk in isolatie en doet braaf wat de overheid vraagt, maar krijgt meer en meer een belachelijk gevoel erbij -O-

Dus ik weet precies hoe jouw vader zich gevoeld heeft. Tja het wordt lastig om het virus onder controle te krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:26

Heb mijn dochter trouwens vast voorbereidt, die wordt 11 half maart. Als het zo blijft als nu gaan we geen kinderfeestje vieren in maart. Vindt ze niet leuk, maar ik vind dat het op dit moment niet verantwoord is. Van de zomer als we weer naar buiten kunnen, gaan we het inhalen hebben we beloofd :j ..

Wij zijn maandag 12,5 jaar getrouwd. Dat wordt een prive feestje thuis met het gezin. Ook dat halen we in, als het weer kan en mag :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:34

Pien ja zoiets ja. -O- Hij heeft het echt gevraagd een persoon ik alleen? niet eens op haar verjaardag maar dag erna gegaan bewust en dan krijg je dit. Ze heeft heel bewust tegen hem gelogen omdat ze wist dat de rest van de visite een klein kwartiertje later zou komen. 8)7 In zijn beleefdheid heeft hij zich nog 5 minuten zitten verbijten en is toen gegaan. Maar ja 5 minuten in een snikhete propvolle woonkamer. %) Ze weet dat hij goddorie een enorm risicopatient is. Grrrrrrrrr. Maar Haar woonkamer Haar regels. _-:( en nu is het dus afwachten of hij ziek gaat worden en of de enting heel misschien al een beetje werkt. Gelukkig hoeft hij komende week niemand te rijden voor het vaccin maar toch. -:(-

Susanh verstandig. Hier komende week de hort op covid proof ivm 50e verjaardag van mijn maatje. Omdat mensen wilden komen (helaas veel covid ontkenners daartussen) is het enige dat helpt gewoon heel ver uit de buurt zijn. En met zijn tweeen een feestje ervan maken. Dat is covid bestendiger dan thuis blijven. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:58

pien_2010 schreef:
en de 4de → ikke dus→ zit zoveel mogelijk in isolatie en doet braaf wat de overheid vraagt, maar krijgt meer en meer een belachelijk gevoel erbij -O-

Exact.
Voor mij is het nu bijna een jaar dat mijn samenlevingsvorm niet kan/mag. Dat wordt héél moeilijk om te accepteren door het onwillige/onbenullige gedrag van anderen voor hún egoïstische kleine vrijetijds ´noodzaakjes´.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:11

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
en de 4de → ikke dus→ zit zoveel mogelijk in isolatie en doet braaf wat de overheid vraagt, maar krijgt meer en meer een belachelijk gevoel erbij -O-

Exact.
Voor mij is het nu bijna een jaar dat mijn samenlevingsvorm niet kan/mag. Dat wordt héél moeilijk om te accepteren door het onwillige/onbenullige gedrag van anderen voor hún egoïstische kleine vrijetijds ´noodzaakjes´.

Fijn dat je dit opschrijft want helpt mij echt. Die acceptatie is dus ook moeilijk.

Ander voorbeeld→ de vriendin uit Costa Rica heeft een heel essay gestuurd (foto van een frans krantenartikel uit Le Monde) over de melancholieke moraal van het volk, de beperkingen door de overheid opgelegd, afnemen van vrijheden etc.
Ik snap dat als je zelf op vakantie gaat je dat ook voor jezelf wil staven van dat je daar goed aan doet. Ik dus (in het Frans -O- ) heel voorzichtig een reactie gegeven in de trant van "dat het goed is dat er mensen zijn die dit soort artikelen schrijven daar zij gestudeerd hebben om vanaf afstand naar de wereld te kijken, en dat we daar veel van leren. Alleen aan de andere kant dat dit ook iets makkelijks heeft. Dat er een wereldwijde pandemie speelt waar alle regering zo goed en kwaad voor oplossingen proberen te zoeken. En dat iedere regering dat verschillend doet. Dat IK mijn regering steun (de franse ) omdat dit het enige is waarmee ik de regering kan helpen. Dat ik verder zie dat jongeren het moeilijk hebben omdat het perspectief te weinig benoemd wordt en dat ik dat heel sneu vind en daar probeer positief voor aanwezig te zijn. Waarbij ik eindig dat ik me goed bewust ben dat dit een indirecte post is op dat kranten artikel".
Ik wil deze leuke vrouwen die vriendin willen zijn met mij, absoluut niet verliezen of voor de schenen trappen dus ik probeer zeer tactisch te zijn. Maar ik vind het wel zo enorm moeilijk -O-

Zo ander voorbeeld tijdens het wandelen. Zegt een vriendin dat zij juist geconfronteerd wordt met ouderen die juist niet willen dat ze met kapjes op bij ze komt maar dat ze koffie moet drinken en kapje af→ want dan maar dood. Bter dat als eenzaam. Waarop ik zeg: "het probleem is niet dat ze dood gaan, het probleem is de manier waarop ze dood gaan→ nl alleen want ze zijn besmettelijk en vaak mag alleen maar zorg erbij". Waarop ik een verschrikte reactie krijg→ "nu moet je me niet bang gaan maken" -O- Waarop ik haar weer verbaasd aan kijk en zeg, ik maak je niet bang, zo is hoe het gaat.

Ik leg haar vervolgens uit dat wij inmiddels al 20 mensen kennen die covid hebben (gehad). Dat wij in een andere realiteit leven en covid helemaal niet zo onschuldig vinden.

Ik vind het zooo moeilijk, echt waar, en dan heb ik gelukkig mijn man 77 jaar→ die heel duidelijk vraagt of ik aub voorzichtig wil blijven omdat hij echt denkt dat hij grote schade gaat oplopen als hij het krijgt. Dus hij steunt me zeker in mijn pogingen om niet besmet te raken. Maar zoals ik al eerder schreef, ik voel me vaak wel belachelijk -O-

Ik merk dat ik het fijn om dit eens van me af te schrijven. Dus bedankt mensen!

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:14

Karuna, gelukkig maar vijf minuten en hij is meteen doordrongen van het feit dat hij haar dus niet kan vertrouwen , kan hij in vervolg gemakkelijk nee zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:16

Wij houden ons ook netjes aan de regels. En ik voel me er niet belachelijk om. Dat vind ik juist van diegene die menen die denken dat regels voor andere zijn. Klagen dat de horeca zo lang dicht is maar zo'n plank voor de kop hebben dat het door mensen als zijzelf alleen maar langer duurt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:23

Jessix schreef:
Dat lijkt me wel heerlijk voor mijn lijf. Droog en warm. Ben jaloers!

Het is ook heerlijk! Nu rond de 20 graden, bewolkte dag, maar toch aangenaam. Net weer twee trommels was opgehangen en genoten van de amandelbloesem aan alle kanten van ons huis nu.

@HC: ik heb in die ruim 10 jaar nog geen uur zonder stromend water uit de kraan gezeten. Plus gewoon stroom, zelfs glasvezel en toch nog net in de campo. We zitten trouwens ook 40 kilometer landinwaarts, mij te druk aan de kust.

Zo ziet het er nu uit hier <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:34

Belachelijk die verjaardagen zeg!
Begrijp het verdriet. Mijn zoon was half januari jarig, en die die heeft autisme en zelfs hij kon er goed mee omgaan dat er niets gevierd werd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:35

Mooi MoniqueT

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:38

Dochter is vandaag jarig, hier ook geen feestje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:40

Gefeliciteerd! **\O/**

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:40

Dank
Deze hoeven we in iedergeval niet te delen Y)(^)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:43

Heerlijke plek MoniqueT!

Gefeliciteerd Sizzle!

Het wordt inderdaad lastiger vol te houden, of positief te blijven terwijl je het vol moet houden, als er om je heen steeds meer mensen maling krijgen aan de regels. Ik heb mijn bubbel zo klein dat ik gelukkig, wat dat betreft, ook niet veel zicht heb op wat andere mensen doen. En van wat ik zie in de media probeer ik maar geen oordeel over te hebben. Maar als de regels steeds maar strenger worden en langer gaan duren, dan gaat bij iedereen de rek er wel uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:50

Ik schreef laatst al dat we letterlijk bij alle bouwbedrijven zelf langs moeten komen, die werken gewoon niet online blijkbaar.
Vervolgens zeggen ze dan bij binnenkomst dat een masker wat hun betreft geen plicht is als de klant dat niet wenst >;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:51

Muze schreef:
Huertecilla schreef:

Zucht |o

Goed antwoord,
Lekker kort.

_O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:52

Sizzle schreef:
Dochter is vandaag jarig, hier ook geen feestje.

Proficiat Sizzle.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:52

Overigens mag ik blijkbaar ook gewoon naar Duitsland voor de tandarts zonder test of quarantaine.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:53

Muze schreef:
Dat dus.
Ik draag ze netjes, braaf, maar heb echt geen moment de illusie gehad dat ze iets doen.

Ik ook niet. Daarom draag ik ze eigenlijk ook nooit. Alleen in de eerste week van december heb ik ze gedragen. Niemand die er iets van zegt. Als ze het vragen doe ik hem wel op, er zit altijd zo'n vies vodje in mijn jaszak. Maar niemand die er om vraagt. Ook niet in de supermarkt of andere winkels.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:55

Bloodymary schreef:
Ik ook niet. Daarom draag ik ze eigenlijk ook nooit. Alleen in de eerste week van december heb ik ze gedragen. Niemand die er iets van zegt. Als ze het vragen doe ik hem wel op, er zit altijd zo'n vies vodje in mijn jaszak. Maar niemand die er om vraagt. Ook niet in de supermarkt of andere winkels.

Oh echt?! Verbaast me dat niemand er ooit naar vraagt of wat van zegt. Ik had anders verwacht.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:56

Ja ik ook eigenlijk. Maar niet dus. Eerder dat als mensen mij zien dat ze hem ook afdoen. Bijvoorbeeld bij een tankstation (waar ze nota bene achter een glasplaat zitten), of net nog bij het halen van kippenvoer.

Ik let overigens wel goed op hoor. Bij dat kippenvoer halen ook, de afreken/kassaruimte is best klein en daar staan dan 3 mensen met een mondkapje op dicht op elkaar te wachten. Ik ga dan pas naar binnen als ze weg zijn en ik de enige ben.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 05-02-21 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:57

Bloodymary schreef:
Muze schreef:
Dat dus.
Ik draag ze netjes, braaf, maar heb echt geen moment de illusie gehad dat ze iets doen.

Misschien dat veel mensen niet eens durven om er iets van te zeggen? Jij bent geen aso en doet hem op maar er zijn ook gevallen bekend van mishandeling, uitschelden puur om de simpele vraag of mensen hun mondkapje op wilden doen .