Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:24

Black Friday afwachten kan ook handig zijn Roosch. Wij hebben onze horloges vorig jaar gekocht, mijn dochter inderdaad de vivoactive 4S, voor €170 dacht ik.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:35

Ik heb de samsung watch 4
Via ali verschillende bandjes erbij gekocht

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn laatste nieuwe bandje en daar ben ik wel heel blij mee.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:43

Je kunt tegenwoordig inderdaad overal leuke bandjes shoppen voor die horloges :j

Vanavond is het weer tijd voor kickboksen *\o/*
Vanochtend -0.1kg, had stiekem toch wat meer gedacht.
Maar, eraf is eraf.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:16

Goedemorgen allemaal,

Na een hele lange tijd al meelezen wil ik graag gaan meekletsen (indien jullie dat goed vinden).

De sfeer in dit topic is zo goed en motiverend dat ik er nu al motivatie uit haalden.

Even over mijzelf. Mijn echte naam is Lianne en ben alweer 33 en ben 1,75 lang. 3 jaar geleden ben ik van 92 kilo naar 67 gegaan (onder begeleiding van WW), helaas van die kilo’s er ook een heel aantal terug gevonden.

4 weken geleden was ik er echt klaar mee, toen heb ik mij ingeschreven bij de sportschool. Toen ik daar op de weegschaal moest, was ik savonds echt gebroken. De cijfers waren (voor mij) echt verschrikkelijk
Gewicht 81,2
Vet percentage 40,1

Mijn doel is om een levenswijze aan te nemen die ik ga volhouden en blijvend gewicht kan verliezen. Natuurlijk heb ik doelen qua cijfers, dat is voor nu:
Gewicht onder de 70
Vetpercentage onder de 30%

Ik hou mijn eten bij dmv de app Food en mijn beweging is als volgt
Maandag dinsdag donderdag vrijdag 3 paarden trainen
woensdag sportschool
Zaterdag ochtend sportschool en 2 of 3 paarden trainen
Zondag niets

Met de steun van mijn lieve vriend en de motivatie van dit topic wil ik er echt voor gaan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:19

Welkom FairLady. Lees en schrijf lekker mee. Fijn dat dit topic je motivatie geeft.
Dat proberen we met elkaar ook te bereiken :j Mooie doelen heb je gesteld.
Je weet dat je het kan, want je hebt het al een keer gedaan. Slow but steady, da's het beste.

Waarom dit keer geen WW? Aangezien het voorheen goed voor je gewerkt heeft?
Wat deed je toen anders dan dat je nu van plan bent? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:55

Hi Lianne :wave:
Dat is een hele hoop beweging, dus dat zit wel goed zo te lezen :) Heel veel succes, je weet dat je het kan want je deed het al eens :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:21

Welkom FairLady, het gaat je vast weer lukken om af te vallen. Weet je ook waar het mis is gegaan nadat je vorige keer afgevallen was? Vind het super goed dat je nu ingrijpt, vaak genoeg wachten mensen tot ze nog zwaarder zijn dan voor ze met afvallen begonnen. En dan is het helemaal lastig om weer de motivatie te vinden.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:41

Met WW ging het echt te snel. In 40 weken had ik die 25 kilo eraf. Toentertijd reed ik ook maar 1 en af en toe 2 paarden. De beweging was heel veel minder dan nu.

Ik heb een spierziekte (myopathie) en moet heel veel eiwitten eten en mag ook zeker niet te weinig eten.

Het is echt verkeerd gegaan door geen porties meer te wegen en een nieuwe relatie. Gaan samen graag uit eten en soms geen energie meer, dan is die pizza wel heel makkelijk :n

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:06

Hi Fairlady, dat is hier ook een probleem inderdaad. Dat lekker uit eten enzo. Mijn vriend kan eten wat ie wil en dat is echt heel erg frustrerend. Welkom!!

Ik heb een smartwatch gekocht, degene die ik wilde voor 80 euro pp Vinted. :)) hopelijk is ie er snel en bevalt ie me.

Ik heb vandaag een heel lange dag gehad. 300km gereden. Kwart voor 6 startte m'n dag. 5 uur thuis. Meeting gehad. Gegeten. Naar sportschool voor een korte workout van een kwartier en nu lig ik plat. Ik mag nog wat lekkers zo want heb heel veel kcal over. Eens kijken wat het wordt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:52

Wauw, flink gevulde dag zo. Super dat je wel nog naar de sportschool bent geweest @Roosch :)

Ik heb vandaag weer een goede dag op eten/bewegen en mood gebied. Dus dat is heel erg fijn! Net terug van een uurtje bokszaktraining.. was weer even hard werken, maar super voldaan naderhand :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:55

Oh ik lees nu dat ik typte "een work out van een kwartier." Koekoek. Drie kwartier dus. :Z

Wat goed! Lekker voldaan gevoel dus.

Ik ga weer een lekker weekend tegemoet qua eten en drinken maar ook wel voldoende beweging hoop ik. M'n weegschaal zei net iets heel liefs, dus hopelijk morgenochtend bij de weging echt iets romantisch. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:02

Ben benieuwd naar morgen... Ook voor mezelf, eens zien of die weegschaal een beetje wil zakken voor me 8-)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:05

Welkom Lianne!

Roosch en musli, jullie zijn echt lekker bezig!

Hier nog steeds ziek, wel even naar mijn pt geweest en zit nu op -24 kilo. Verder krijg ik het eten nu gewoon slecht weg en energie onder het vriespunt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:16

Kan toch bijna niet anders, dan dat de weegschaal morgen heel lief is Roosch.

Hopelijk voor jou ook MuSLi. De mijne schommelt de laatste tijd nogal. Wel binnen mijn comfort range, maar toch. Moet nog een beetje wennen dat dat normaal is. Beweging gaat de laatste dagen weer veel beter.

FairLady: op zich is 25 kilo in 40 weken niet extreem snel toch? Was bij mij ook zoiets. Maar langzamer afvallen is natuurlijk niet verkeerd, maar ook dan zul je daarna blijvend minder moeten eten om het gewicht niet terug te krijgen. Ben trouwens altijd geïnteresseerd in tips voor eiwitrijk eten, omdat ik best moeite heb om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:41

MoniekJ schreef:
Welkom Lianne!

Roosch en musli, jullie zijn echt lekker bezig!

Hier nog steeds ziek, wel even naar mijn pt geweest en zit nu op -24 kilo. Verder krijg ik het eten nu gewoon slecht weg en energie onder het vriespunt.

Balen dat je nog steeds ziek bent... Begrijpelijk dat eten gewoon niet zo lekker gaat nu en dat je daardoor ook geen energie hebt om ook maar iets te doen. Komt wel weer. Eerst goed uitzoeken, anders duurt het straks veel langer dan noodzakelijk... Beterschap!

En -24 is natuurlijk heel erg mooi! *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:59

Whoehoee, -350gram vanmorgen. Fijn om te zien dat mijn back on track ook echt gelijk weer werkt! :) Ongeveer 800gram verschil tussen begin van deze week en nu...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:13

Mooi resultaat MuSLi!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:24

Ik heb alleen even gereageerd op posts van de laatste pagina, want anders moest ik helemaal terug naar 1 oktober en dat is een beetje mosterd na de maaltijd :')

Ik zag veel tips voor smartwatches voorbij komen, ik wil er eigenlijk een die je kan koppelen aan lifesum maar geen idee of dat gaat.

Musli, je bent lekker op weg en wat fijn dat al je harde werken beloont wordt deze week op de weegschaal!

Welkom Fairlady!! Je hebt al flink wat beweging in de week dus dat is al top!
Ik herken je verhaal wel een beetje. Manlief en ik zijn ook zo, graag uiteten, snel wat bestellen als het druk is en dat is een gevaarlijke gewoonte, wij hebben beide daardoor flink overgewicht. Mijn man is inmiddels 30 kilo kwijt en ik nu in totaal 12,5 ( de eerste 8 zo'n 2 jaar geleden ) en wij hebben het nu ook weer opgepakt. Ik moet er nog 35 kilo af :')

Roosch, jij bent ook lekker bezig, ik vind wel echt super hoe jij zo fanatiek sport en dat ook zoveel mogelijk probeert vol te houden, dat werkt wel motiverend!

Beterschap Monique, hopelijk knap je snel op, lijkt mij echt niet fijn zo weinig energie. En die min 24 is toch echt al super goed!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:46

De weegschaal vanochtend thuis wist het nog niet zeker toen ik m'n ogen net opende maar die op de sportschool gaf toch echt-1,1 kg tov vorige week aan *\o/*

De -8kg officiële metingen zijn eraf! Ik heb toen eerst een maand niet durven wegen maar wel netjes gesport en gegeten dus ik vermoed dat ik sowieso wel de -10kg onofficieel heb gehaald!

M'n eerste grote doel is vanaf nu nog tien kg eraf. M'n laatst gewogen minimum van 2 jaar geleden toen ik zoveel afgevallen was ligt nu nog 5,5 kg hier vandaan.

Gewoon stug doorgaan en blijven poepen dus!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:04

Hallo! Ik wil mij hier ook graag melden. De sfeer is inderdaad zo onwijs goed en fijn in dit topic, daar sluit ik mij graag bij aan.

Ik ben 22 jaar, 1,57 klein en 82 kilo :=

Sinds deze week is de knop om en wil ik van de kilo's af. Ik merk dat ik moeite begin te krijgen met mijn schoenen aan doen en na het eten zit de buik echt in de weg.
Ben altijd zwaar geweest, mijn moeder is onlangs 30 kilo afgevallen door keto te eten. Nu is gelukkig de knop bij mij ook om.
Keto vind ik iets te heftig maar koolhydraat arm gaat zeker lukken. Ik heb al lekkere recepten uitgezocht alleen het ontbijt blijft een lastig puntje.. want ik haat ontbijten :')

Mijn doel is nu om de 70 kilo te halen.
Qua beweging loop ik met de hond en rij ik nog 4 x per week paard.
Vandaag ga ik een weegschaal bij de action kopen die cijfers aangeeft ipv een ouderwetse.
Ik wil mij iedere week gaan wegen.
Ik hoop hier veel tips uit te halen!

Jullie zijn allemaal al kei goed bezig! +:)+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:39

Welkom allemaal :D

Yenni, ff heel simpel gedacht, als je ontbijten haat, waarom sla je het dan niet over? Of ga je dan snaaien?
En zijn het de producten of is het het moment?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:44

Amanda ik heb altijd de Samsung Gear gehad. Deze kan je dan koppelen met samsung Health en deze is weer te synchroniseren met Lifesum.
Nu heb ik een fitbit, deze is ook te koppelen met Lifesum maar dan moet je wel de betaalde versie hebben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:45

Amandavd, volgens mij is alleen Fitbit met Lifesum te koppelen? Al kun je bv ook Runkeeper koppelen dacht ik. Wellicht dat Runkeeper weer koppelt met andere merken smartwatches en je dus via die link wel koppelt met Lifesum. Geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat… Ik werk zelf niet met Lifesum, maar vind de Garmin app al heel erg compleet qua beweging. Na elke activiteit krijg je allerlei details en kun je dmv allerlei grafiekjes best een goed beeld krijgen.

Whoop, whoop Roosch! Je bent goed bezig en hard work pays off :D Lekkere week gehad dus :):) Ga zo door.

Hi Yenni! Voordeel van minder lang zijn is dan wel dat je nog kunt blijven paardrijden, hoe heerlijk. Ik ben een stuk zwaarder dan jij (ook in verhouding), maar met mijn 1.83 zit ik nogal snel boven wat oké is voor een paard. Echt wel een doel om weer te kunnen gaan rijden, stiekem wel jaloers op iedereen die dat nog of weer kan :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:13

Hi Yenni, jij hebt zo te zien dezelfde bouw als ik. Ik ben ook maar 1,59m. Welkom!

Lifesum (gratis) heb ik gewoon gekoppeld aan Samsung Health en daarmee aan mn activity tracker. Ik verwacht met mijn nieuwe watch ook niet anders te doen. :))

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:32

Dank jullie wel allemaal!
Het is niet persee het tijd stip wat ontbijt moeilijk maakt maar wat ik eet. Ik ontbijt sinds vandaag met kwark maar de granola en fruit heb ik dan moeite mee. Ik ben nog zoekende naar een lekker ontbijt wat ik makkelijk maak..