De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:42

PSvanLot schreef:
moonsparkle schreef:
Wat apart dat het niet doorgaat of zal dat zijn omdat ze nog bezig zijn en ze dan even geen tijdsdruk hebben?

het gaat wel door, later vandaar, door Rutte op NPO1.

Is al bekend hoe laat?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:42

anne_bento schreef:
anne_bento schreef:

Yep en mijn vriend zegt net dat ie gewoon gaat werken ondanks verkouden en hoesten :roll:

Nou ja als er ook gedreigd wordt met geen salaris snap ik het ook wel weer dat je dan denkt dan ga ik toch maar werken anders geen inkomen. Komt toch nog wel een punt dat de winkels dicht moeten dan gaan de eigenaren van de winkels ook wel flink op hun bek hoor....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:43

Janneke2 schreef:
anne_bento schreef:
Zijn werkgevers verplicht om het advies van RIVM te volgen?
Mijn partner is enorm verkouden, snottert en niest aan 1 stuk door. Hij mag zich echter alleen ziek melden als ie koorts heeft, anders kost het hem zijn salaris. Hij werkt in een kleding winkel. Ik vindt het heel vreemd allemaal.

...nou, niet alle werkgevers houden zich aan de wet en dit is er zo eentje.
Salaris inhouden vanwege een ziekmelding is gewoon nooit toegestaan, punt.
...en op dit moment ook gewoon maatschappelijk onverantwoord.
Citaat:
Yep en mijn vriend zegt net dat ie gewoon gaat werken ondanks verkouden en hoesten :roll:

...en wat zeg jij terug? ;)

('Doet effe normaal', of zo...)

Wij praten voorlopig niet met elkaar, ik denk dat mijn mening hierover heel duidelijk is maar ik kan hem helaas niet vastbinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:43

Weet iemand of de persconferentie op de NOS site live gaat of npostart bv?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:44

Ik ben ‘gelukkig’ verzekerd van werk, ik ben leidinggevende in een supermarkt. Deze blijft sowieso wel open, dus ik ben er sowieso wel.
Nadeel hieraan is dat we ons pas ziek mogen melden als we keelpijn hebben, verkouden zijn én koorts hebben.
Het risico dat ik het krijg, is hiermee ook wat hoger, want ik kom elke dag met ruim duizend klanten in contact.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:45

Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.

Wanneer gaan mensen het nu eens begrijpen??

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:46

MoniqueT schreef:
Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.

Ongelofelijk...
Ik zou gisteren op stap gaan (dit was al lang geleden afgesproken) maar uiteraard ben ik niet gegaan. Lekker thuis genetflixt.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:47

Mijn link is in tussentijd aangepast het bericht, eerst stond er dus waarschijnlijk geen extra maatregelingen, nu dus afwachten wat er straks naar buiten komt. Wel weer mail van school gehad om ouders op te roepen te melden in welke sector ze werken en of ze opvang nodig hebben

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:47

8 nieuwe doden in 24 uur....dat is niet mis zeg :(
Jongste was 59 las ik.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:48

MoniqueT schreef:

Ik vind dit zo egoïstisch en kan mij daar echt boos over maken.
Hoop echt op stengere maatregelen zodat het nog een klein beetje ingedamd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:48

MoniqueT schreef:

Het moet gewoon vanuit de overheid verboden worden. Echt erg!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:50

SandravdB schreef:
Mijn link is in tussentijd aangepast het bericht, eerst stond er dus waarschijnlijk geen extra maatregelingen, nu dus afwachten wat er straks naar buiten komt. Wel weer mail van school gehad om ouders op te roepen te melden in welke sector ze werken en of ze opvang nodig hebben

Dan heb je toch niet zo secuur gelezen in het artikel. Er staat niets genoemd over het feit dat er waarschijnlijk geen extra maatregelen komen.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:50

elnienjo schreef:
tandlozemum schreef:
Ik kan me niets voorstellen bij de situatie in NL. Echt heel bizar hoe alles loopt. Hier (Australië) merk ik er echt helemaal niets van. Ik zal eigenlijk vrijdag terug vliegen, maar denk er nu aan om eerder terug te komen, voor de zekerheid. Maar ergens twijfel ik ook omdat er hier weinig aan de hand lijkt. Maar voor hoe lang? En eerlijk, als het hier net zo wordt als in Europa, dan ben ik toch liever in mijn eigen land en huis.... Maar wat ik zeg, vanaf hier lijkt alles wel een film, ik vind het heel moeilijk om due inschatting te maken.

Mijn reisgenootje zal vrijdag doorgaan naar Nieuw Zeeland. Maar die heeft besloten om naar huis te gaan omdat er voor Nieuw Zeeland 2 weken quarantaine is.

Ik zou er voor kiezen bij m'n familie te zijn. Weet niet of jij nog ouders hebt in Nederland, maar je zou maar vast zitten omdat er geen vluchten meer gaan terwijl zij in het ziekenhuis komen.

Als je geen persoonlijke banden hebt denk ik dat je in Australie in dunbevolkt gebied, wellicht een stuk veiliger zit dan in overbevolkt Nederland.

Ik ben niet zozeer bang voor mijn eigen gezondheid maar eerder inderdaad dat ik straks niet meer thuis kom. Of dat ik ergens strand in Azië met mijn overstap. Ik grapte vorige week nog dat ik geen straf zal vinden om hier gedwongen langer te moeten blijven. Maar in echte crisis ben je toch het liefste gewoon thuis.

En ik vind het geen probleem om in NL 2 weken in thuis quarantaine te zitten, voor iedereen zijn gezondheid.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:51

Hmm, ga steeds meer hoesten.. voel me verder niet ziek gelukkig.. maar fijn voelt het niet -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:51

https://www.advocatie.nl/nieuws/strafre ... chtbanken/

Een oproep van de advocatuur om alle rechtbanken per direct te sluiten. Ben benieuwd of dit zal gaan gebeuren en of dit voor onrust zorgt in het huis van bewaring.
Ik zou er wel voorstander van zijn. (van de sluiting dan, niet van de onrust :+ )

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:53

PSvanLot schreef:
SandravdB schreef:

Dan heb je toch niet zo secuur gelezen in het artikel. Er staat niets genoemd over het feit dat er waarschijnlijk geen extra maatregelen komen.

Nee stond er eerst wel maar is in tussentijd paar keer aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:54

Popstra schreef:
Jongste was 59 las ik.

Ik heb ook het idee dat er hier veel doden zijn in vergelijking met andere landen? Of denk ik dat alleen maar omdat het nu dichterbij is? :o

Photograph

Ze zijn alweer te laat

Kwanyin

MoniqueT schreef:

Wanneer het te laat is. Helaas. En dan nog is het waarschijnlijk vingertje wijzen naar anderen "want die éne uitstap die wij hebben gedaan daar ligt het toch niet aan?"

secricible

Citaat:
VS probeert rechten vaccin te kopen"
Een Duitse bedrijf dat met man en macht een vaccin voor het coronavirus probeert te ontwikkelen, zou zijn benaderd door de Amerikaanse regering. De Amerikanen willen exclusief de rechten op een vaccin kopen en de Duitse regering probeert dat te voorkomen, dat meldt de Duitse krant Welt am Sonntag op basis van bronnen uit regeringskringen.

Trump zou volgens de bronnen van Welt am Sonntag proberen het vaccin exclusief voor de VS te bemachtigen. Wetenschappers van het bedrijf CureVac uit Tübingen zouden door Amerikanen met hoge financiële aanbiedingen worden gelokt.

Bron: NOs

Bah. Bah bah bah. Kan die kerel direct afgezet worden?

BigOne

Ik lees wel dat het rivm aangeeft dat het aantal besmettingen er eigenlijk niet toe doet want ze testen toch alleen zware ziektegevallen en dat ze zeer waarschijnlijk ook gaan stoppen met het elke dag doorgeven van het aantal besmettingen. Beetje omgekeerde wereld.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:55

Ben zo benieuwd wat er vanmiddag volgt.. er zijn gewoon strenge maatregelen nodig omdat er een behoorlijke groep -in mijn ogen- niet nadenkende mensen zich niet houden aan de adviezen.

Shae

naomiiiii schreef:
Popstra schreef:
Jongste was 59 las ik.

Ik heb ook het idee dat er hier veel doden zijn in vergelijking met andere landen? Of denk ik dat alleen maar omdat het nu dichterbij is? :o

Wat denk ik wel belangrijk is om in je achterhoofd te houden dat er hier niet heel veel wordt getest. De officiële cijfers met besmettingen zijn niet zuiver, dus het voelt nu als relatief veel overlijdensgevallen.

cursebreaker

secricible schreef:
Citaat:
Een Duitse bedrijf dat met man en macht een vaccin voor het coronavirus probeert te ontwikkelen, zou zijn benaderd door de Amerikaanse regering. De Amerikanen willen exclusief de rechten op een vaccin kopen en de Duitse regering probeert dat te voorkomen, dat meldt de Duitse krant Welt am Sonntag op basis van bronnen uit regeringskringen.

Trump zou volgens de bronnen van Welt am Sonntag proberen het vaccin exclusief voor de VS te bemachtigen. Wetenschappers van het bedrijf CureVac uit Tübingen zouden door Amerikanen met hoge financiële aanbiedingen worden gelokt.

Hier had m'n man het vanmorgen al over ja.
Ongelooflijk gewoon. Walgelijke vent.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:57

secricible schreef:
Citaat:

Wat een nare man... Als je er bij stilstaat dat insuline daar ook asociaal veel kost, klinkt het mij als er naar kijken alsof het een 'goede investering' is.