PSvanLot schreef:moonsparkle schreef:Wat apart dat het niet doorgaat of zal dat zijn omdat ze nog bezig zijn en ze dan even geen tijdsdruk hebben?
het gaat wel door, later vandaar, door Rutte op NPO1.
Is al bekend hoe laat?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anne_bento schreef:anne_bento schreef:
Yep en mijn vriend zegt net dat ie gewoon gaat werken ondanks verkouden en hoesten
Janneke2 schreef:anne_bento schreef:Zijn werkgevers verplicht om het advies van RIVM te volgen?
Mijn partner is enorm verkouden, snottert en niest aan 1 stuk door. Hij mag zich echter alleen ziek melden als ie koorts heeft, anders kost het hem zijn salaris. Hij werkt in een kleding winkel. Ik vindt het heel vreemd allemaal.
...nou, niet alle werkgevers houden zich aan de wet en dit is er zo eentje.
Salaris inhouden vanwege een ziekmelding is gewoon nooit toegestaan, punt.
...en op dit moment ook gewoon maatschappelijk onverantwoord.Citaat:Yep en mijn vriend zegt net dat ie gewoon gaat werken ondanks verkouden en hoesten
...en wat zeg jij terug?
('Doet effe normaal', of zo...)
MoniqueT schreef:Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.
Wanneer gaan mensen het nu eens begrijpen??
MoniqueT schreef:Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.
SandravdB schreef:Mijn link is in tussentijd aangepast het bericht, eerst stond er dus waarschijnlijk geen extra maatregelingen, nu dus afwachten wat er straks naar buiten komt. Wel weer mail van school gehad om ouders op te roepen te melden in welke sector ze werken en of ze opvang nodig hebben
elnienjo schreef:tandlozemum schreef:Ik kan me niets voorstellen bij de situatie in NL. Echt heel bizar hoe alles loopt. Hier (Australië) merk ik er echt helemaal niets van. Ik zal eigenlijk vrijdag terug vliegen, maar denk er nu aan om eerder terug te komen, voor de zekerheid. Maar ergens twijfel ik ook omdat er hier weinig aan de hand lijkt. Maar voor hoe lang? En eerlijk, als het hier net zo wordt als in Europa, dan ben ik toch liever in mijn eigen land en huis.... Maar wat ik zeg, vanaf hier lijkt alles wel een film, ik vind het heel moeilijk om due inschatting te maken.
Mijn reisgenootje zal vrijdag doorgaan naar Nieuw Zeeland. Maar die heeft besloten om naar huis te gaan omdat er voor Nieuw Zeeland 2 weken quarantaine is.
Ik zou er voor kiezen bij m'n familie te zijn. Weet niet of jij nog ouders hebt in Nederland, maar je zou maar vast zitten omdat er geen vluchten meer gaan terwijl zij in het ziekenhuis komen.
Als je geen persoonlijke banden hebt denk ik dat je in Australie in dunbevolkt gebied, wellicht een stuk veiliger zit dan in overbevolkt Nederland.
PSvanLot schreef:SandravdB schreef:Mijn link is in tussentijd aangepast het bericht, eerst stond er dus waarschijnlijk geen extra maatregelingen, nu dus afwachten wat er straks naar buiten komt. Wel weer mail van school gehad om ouders op te roepen te melden in welke sector ze werken en of ze opvang nodig hebben
Dan heb je toch niet zo secuur gelezen in het artikel. Er staat niets genoemd over het feit dat er waarschijnlijk geen extra maatregelen komen.
Citaat:VS probeert rechten vaccin te kopen"
Een Duitse bedrijf dat met man en macht een vaccin voor het coronavirus probeert te ontwikkelen, zou zijn benaderd door de Amerikaanse regering. De Amerikanen willen exclusief de rechten op een vaccin kopen en de Duitse regering probeert dat te voorkomen, dat meldt de Duitse krant Welt am Sonntag op basis van bronnen uit regeringskringen.
Trump zou volgens de bronnen van Welt am Sonntag proberen het vaccin exclusief voor de VS te bemachtigen. Wetenschappers van het bedrijf CureVac uit Tübingen zouden door Amerikanen met hoge financiële aanbiedingen worden gelokt.
naomiiiii schreef:Popstra schreef:8 nieuwe doden in 24 uur....dat is niet mis zeg![]()
Jongste was 59 las ik.
Ik heb ook het idee dat er hier veel doden zijn in vergelijking met andere landen? Of denk ik dat alleen maar omdat het nu dichterbij is?
secricible schreef:Citaat:VS probeert rechten vaccin te kopen"
Een Duitse bedrijf dat met man en macht een vaccin voor het coronavirus probeert te ontwikkelen, zou zijn benaderd door de Amerikaanse regering. De Amerikanen willen exclusief de rechten op een vaccin kopen en de Duitse regering probeert dat te voorkomen, dat meldt de Duitse krant Welt am Sonntag op basis van bronnen uit regeringskringen.
Trump zou volgens de bronnen van Welt am Sonntag proberen het vaccin exclusief voor de VS te bemachtigen. Wetenschappers van het bedrijf CureVac uit Tübingen zouden door Amerikanen met hoge financiële aanbiedingen worden gelokt.
Bron: NOs
Bah. Bah bah bah. Kan die kerel direct afgezet worden?
secricible schreef:Citaat:VS probeert rechten vaccin te kopen"
Bron: NOs
Bah. Bah bah bah. Kan die kerel direct afgezet worden?