Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 06:54

Snelle egopost:

1e ronde overleefd *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:22

Hup hup!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:44

Super!!!!!
Hou ons op de hoogte hé!
SV loopt ook lekker, goed zo dames!!!!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:53

Server klapt eruit, kan mijn tijden niet doorgeven.

Maar we gaan de 6e ronde starten :):)

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:08

Brrr memuska, wat een pech. Hoop dat je herstel voorspoedig gaat zijn.

Iedereen die vandaag gaat lopen, succes!

Ik heb net ruim 8 km gedaan, langste rondje ooit voor mij haha. Stond best veel wind ook.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:33

Go go go go go!!!
Thanks Chita! Goed gedaan trouwens!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:49

De 6de ronde, wauw!!

Ik baal echt dat ik nu net corona heb. Het weer is beter dan de voorspellingen gisteren aangaven.

Ik heb heel benieuwd hoeveel rondjes jullie uiteindelijk hebben gelopen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:15

Go go go dames!!

Chita goed gedaan!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:30

Whooo hoooo, jullie gaan goed!

Wat een verhaal Memus ... sterkte!
Chita, super gedaan ook!

Ik ben ook weer 'on the go with the flow' , wat zoveel wil zeggen als dat ik zoveel en zo vaak loop als ik zin heb en goed voelt. Dus afgelopen dinsdag een rustig rondje van 6,5K met de loopgroep, donderdag de langste loop tot nu toe van dit jaar (13K) om mijn nieuwe lenzen op te halen en vandaag met de loopgroep een rustige 8K gedaan. Had vanwege de weersvoorspellingen vanmorgen om 07.00 uur een app'je gestuurd dat ik pas morgen zou gaan lopen, maar om 08.30 prikte de zon me zo nadrukkelijk uit bed dat ik snel, ongewassen mijn hardlooppakkie aan heb getrokken en nog net om 09.00 uur op ons meetingpoint stond om mee te rennen :D . Samen is toch écht leuker!

Voor het eerst weer een paar Strava-challenges aangevinkt voor april: de HM, 100K hardlopen en 50K wandelen. Mooie uitdagingen en als het niet goed voelt, dan niet :+ .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:33

Ik ben gestopt, 55km gelopen! Benen wilden niet meer tegen de wind in.
Tot de laatste ronde ging het echt lekker en kon ik goed tempo houden.

Supertrots.

55km in 5.18.35, 5.48 min/km

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:51

Hoooly moly 55km :oo :oo Super knap zeg!!
En dan dat tempo ook nog :oo

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:18

SV, wat een held, 55 km!! Chapeau!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:44

Hier ook opgegeven, halverwege rondje 9. 57,54km, gemiddeld 6:09.
Net als SV, ik kon gewoon echt niet meer tegen de wind in.

Zal van de week een uitgebreider verslag schrijven en even bijleren wat iedereen heeft geschreven. Nu mijn verdiende moorkop eten :Y)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:34

0091; Jij hebt zeker een moorkop verdient, geniet ervan!

Echt Super knap, bizar, van harte!!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:02

Goed gedaan allebei!! Toppers!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:40

Wauw goed gedaan allebei!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:45

Toppers!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:02

SV en 0091: stelletje bikkels met deze wind. Respect, wat een afstand en tempo! _/-\o_

Jeetje Memuska, wat balen zeg! Hopelijk herstel je voorspoedig.

Goed bezig, Chita!

Wat fijn dat je weer 'on the go with the flow' bent, Gem. +:)+

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:36

Wauw, goed gedaan allebei!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:50

Zooooooo trots op jullie! <3

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:08

Wat een afstand zeg. Respect.

Ik moest vandaag 12, maar heb er 13,13 van gemaakt. En het ging wel goed eigenlijk.

Langste afstand sinds augustus.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:20

Oke ik heb weer even wat tijd :)

@Memuska Zo draait een standaard ritje uit tot een ritje naar de EHBO. Wat een ongelukkig ongeluk. Gewoon pech hebben en helaas lang herstel. Heb je geen (erge) pijn?

@Chita 8km klinkt als een lekker rondje! Verveld was die wind he?

@Gem On the go with the flow klinkt als een perfect idee voor jou. Kan je toch lekker lopen en bewegen. Die tijden komen vanzelf wel weer. Volgens mij is het hardlopen voor jou ook een sociaal stukje wat je anders mist. Zolang het kan lekker bewegen en geniet!

@SV Netyjes hoor! Goed gemiddelde ook!

@Luxorvalkje Opeens een extra km erbij?! Netjes hoor! Jij gaat ook lekker!

Nou hier dan het beloofde verslag:
Vrijdag avond heb ik alles klaar gelegd en ben ik vroeg (22:30) naar bed gegaan. Ik kon snel slapen maar werd vaak tussendoor wakker omdat ik bang was de wekker te missen :o Uiteindelijk werd ik uit een hele diepe slaap gehaald om 04:30 uur :+

Rustig aankleden, nog een glas heet water gedronken, hond een klein rondje gegeven en toen kwam hardloopmaatje nummer 1, een marathon loper met vroeger snelle tijden, maar inmiddels word hij wat ouder. Hij vond het een leuke uitdaging en had als doel zijn leeftijd (51) te lopen.

Rondje 1: Alles is nog donker. We kwamen 1 hardloper tegen. Genoeg tijd om bij te kletsen en eigenlijk ging alles vanzelf.
Rondje 2: We kwamen dezelfde hardloper weer tegen. Echter liepen we continue een heel stuk tegen de wind in terwijl we met de wind in ons rug tussen de huizen liepen. Dus afgesproken volgende rondje de andere kant op te lopen.
Rondje 3: Ik begon eindelijk wakker te worden (ik functioneer prima in de ochtend, maar wakker ben ik dan echt nog niet :O ) Loopmaatje 2 sloot aan. Een hele snelle en makkelijke loper, maar ze houdt niet zo van lange afstanden. 1 mile vind ze wel genoeg. Ideaal om mee te intervallen. Maar deze dag uiteraard geen interval, maar ze kan heerlijk kletsen dus het was enorm gezellig.
Rondje 4: Nog een vriendin sloot aan op de fiets als support. Haar dochter zat achterop motivatie te zingen en dat werkte erg goed. Ben heel blij dat dit rondje zoveel support was want ik had echt even een dipje.
Rondje 5: Loopmaatje 2 en de fiets gingen weer naar huis. Gelukkig was ik tijdens de pauze weer helemaal opgeladen en konden we weer van start. Vanaf dit rondje merkte ik wel dat de start steeds langzamer ging. Je benen zijn wat verzuurd en afgekoeld, dus de eerste halve km is een drama :') Wel lekker gelopen en klaar voor de volgende ronde.
Ronde 6: Ging eigenlijk best heel lekker. Wind was iets gaan liggen en het leek vanzelf te gaan. Loopmaatje 1 en ik zijn er achter gekomen dat we beide eigenlijk niemand in onze kring hebben die het plezier van het hardlopen van grote afstanden begrijpt, dus het was heel fijn daar eens over te kunnen praten.
Rondje 7: Ging eigenlijk net als rondje 6 alleen de wind begon weer wat aan te trekken. Loopmaatje 1 begon het zwaar te krijgen de laatste helft, maar opgeven zat er nog niet in. Al kletsende voort ben je toch opeens weer een rondje verder.
Rondje 8: Wind werd harder, eerste stuk regen en hagel en de benen zijn verzuurd. Niet de ideale loopomstandigheden. Maar loopmaatje 1 wilde de 51 halen dus hup, we gaan! Loopmaatje gaf de laatste km aan echt niet meer het 9e rondje te gaan starten.
Rondje 9: Mijn benen voelde goed, ja wel verzuurd, maar niet zo erg dat ik wilde opgeven. Hoofd zat nog lekker, nergens pijntjes, dus ik ging gewoon beginnen! Maar toen liep ik opeens alleen.. Met alleen je eigen gedachten, in de regen tegen de wind in. Ik heb de eerste km's gelopen maar daarna begon het zo mentaal tegen te staan. Ik heb na ongeveer 2km weer richting huis gelopen. Het moment dat ik me omdraaide had ik eigenlijk al spijt dat ik niet doorging, maar niet genoeg spijt om de beslissing te maken om toch door te gaan :=

Thuis moest ik echt veen schakelen. Natuurlijk was het een prima prestatie, maar ik baalde enorm dat ik niet heb doorgezet. Ik heb echt het gevoel dat ik de 10 rondjes had kunnen lopen als ik de laatste rondjes iets van motivatie had gehad (een loopmaatje, een finishvlag, als ik nog 10km naar huis zou moeten, etc.) Mijn man heeft toch een moorkop voor me gehaald ondanks dat ik die pas zou krijgen na 10 rondjes. Helaas is een moorkop blijkbaar niet voldoende motivatie...

Zaterdag middag was ik fysiek moe en wist ik niet zo goed hoe ik lekker moest gaan zitten. Alle druk op mijn huis leek alsof het bloed niet lekker wilde stromen dus ik ben continue gaan verzitten, verder weinig last.
Zondag had ik afgeschreven, maar ik kwam topfit mijn bed uit. Geen vermoeide benen, geen spierpijn, niks.. Wel rustig aan gedaan maar einde middag werd ik zo onrustig dat ik maar een rondje ben gaan wandelen.
Vandaag voel ik mij ook gewoon topfit. Helemaal niet alsof ik zaterdag 57,5km heb gelopen. Ik had eigenlijk een week wandelen gepland, maar het word toch een "gewone" rustweek. Dus max 50km deze week ipv 60-65, en de interval word een gewone duurloop. Vanmorgen dus 10km gelopen om rustig tempo (5:53) en het voelt gewoon lekker. Sterker nog, 10km voelde als een heel klein rondje _O-

Al met al: Ik heb nu al zin in de volgende ultra :):) :):) :):)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:55

Leuk zo je verslag 0091! En wat een top prestatie _/-\o_

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:13

Wat een leuk verslag en wat een sterke prestatie. Heb je ook veel van geleerd zo te lezen!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:48

Knap gedaan 0091. Wat een afstand!