Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:13

Nou nou nou wat een gekleurde bril weer. Alsof het je eigen schuld is dat je herrie en onrust als storend ervaart...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:36

Beetje jammer dat die bubbel komt van het gewauwel van die hoogleraar...

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:06

Wat een onzin om er een uitleg aan te geven via keuzevrijheid, mobieltjes etc. Die ergernis bestond al láng voor het mobiele tijdperk, volgens mij is de spreuk “kinderen zijn hinderen” uit mijn opa’s tijd ofzo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:30

Ik hoor ook altijd dat heel vroeger mannen zich helemaal niet met de kinderen bemoeide. Dat mijn overgrootvader er raar op werd aangekeken dat hij al interesse in zijn kinderen had voor ze volwassen waren.
Maar dat hij ze wel volkomen negeerde als hij niet het eerste contact legde. Volgens het principe, kinderen sprongen voor hem op als hij iets tegen ze zei. Ze mochten antwoord geven enzo. Maar ze mochten zeker niet als eerste iets tegen hém zeggen. Dat was toen normaal. Over bubbels gesproken!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:39

En volgens mij hoefde je toen als kind al helemaal geen herrie te maken... volgens mij was je aanwezigheid kenbaar maken al too much.

Dus ja, ik betaal graag extra voor een kindvrije vlucht. Lekker in mijn duurbetaalde bubbel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:42

_O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:38

Wat een aars :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:17

O mozes ik word weer helemaal loco van alle jeugd die vakantie heeft van school of crèche, wat een getetter en gejank overal. Maakt niet uit op welke tijden je naar de winkel gaat, ze zijn overal en altijd :') |(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:28

Ik woon in een volksbuurt en hier lopen basisschoolkids van 6 tot 12 jaar vrolijk nog om kwart over 10 in de speeltuin onder mijn balkon te schreeuwen. Ik kan me niet herinneren dat ik op die leeftijd zo laat op mocht blijven. Hooguit als er eens een feestje was oid. En ik hoefde niet zo te schreeuwen want dan haalden ze ons naar binnen toe. Soms echt moordneigingen :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:43

capopjekop schreef:
Ik woon in een volksbuurt en hier lopen basisschoolkids van 6 tot 12 jaar vrolijk nog om kwart over 10 in de speeltuin onder mijn balkon te schreeuwen. Ik kan me niet herinneren dat ik op die leeftijd zo laat op mocht blijven. Hooguit als er eens een feestje was oid. En ik hoefde niet zo te schreeuwen want dan haalden ze ons naar binnen toe. Soms echt moordneigingen :=

Daarvoor hoef je niet in een volksbuurt te komen... Heel normaal tegenwoordig >;)
Hier in de wijk ook (of zijn het alleen mijn buur kinderen van 8 en 10..?), maar heb het net zo goed in de dure wijken gezien. Gaan gewoon rustig tot een uur of half 11/11 door.
Ik ben blij als de zomervakantie voorbij is!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:03

Oh echt. In de buurt waar ik opgegroeid ben was dat niet. Weinig kleine kinderen en die er waren gingen op tijd naar bed

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:20

Wij hebben buitenlandse overburen en die kinderen lopen vrijwel elke avond tot 10u/half 11 te krijsen, ook buiten de vakanties om. Vreselijk irritant. En janken 's morgens vroeg als ze naar school moeten.. gek he.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:21

dat de ouders daar zelf dan het verband niet in zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:31

:') doen ze voor de lol

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:44

Mijn schoonzusje zegt altijd dat het zo fijn is dat hij uitslaapt tot 10 uur. Ja duh gek he als hij pas na 11 uur op bed ligt( kind is 10 maanden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:36

:') :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:27

Sintara schreef:
Oh zoiets heb ik ook gedaan. Mijn moeder zette me op de gang omdat ik vervelend deed.. En dacht na 5 minuten dat ik wel rustig genoeg was om weer terug te mogen.

Ik was gewoon buiten gaan spelen :)*

Mijn zus deed dit soort dingen ook allemaal.
Hilarisch klinkt het nu, maar als moeder zijnde is het volgens mij vreselijk frustrerend.

Opvoeden van kinderen is een vak apart en ik begin er dan ook niet aan!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:16

_O- _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:11

_O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:07

Vandaag in de ah.
Echt een kind met een kind.

Moeder maar met haar piepstemmetje naar het kind roepen.
Kom hier
Niet doen
Luister nou
Kom hier
Nee dat mag niet
Wil je alsjeblieft even luisteren....
Van de ingang tot de kassa

Ik wilde haast zeggen dat ze eens iets harder op moest treden tegen haar kind maar dat kan je niet maken.

Ze lag nog net niet op haar knieën te smeken of het kind van een jaar of 3-4 wilde luisteren
Ah dan jeuken mijn handen hè...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:26

Wij gingen vroeger midden in de winkel over de knie als we ons niet gedroegen en werden dan getrakteerd op twee flinke tikken op ons achterwerk. Kon mijn moeder niets schelen dat mensen haar dan even vreemd aankeken. Is mij 1x gebeurt toen ik een jaar of 6 was, ik schaamde mij kapot op dat moment, maar ik wist me in de jaren daarna wel prima te gedragen in een winkel. Mijn zus was altijd braaf, maar mijn broertje is wel eens vaker de sjaak geweest in een winkel.

Ik denk dat het ook te maken had met onze opvoeding deels in het buitenland, daar heette een pak slaag op je achterwerk een ‘spanking’ en al mijn vriendjes en vriendinnetjes waren bekend met het concept.

Wij hadden ook in de keuken een pollepel hangen, die moesten we gaan halen als we stout waren en dan op de trap wachten tot mijn moeder de tijd had/nam om ons een ‘spanking’ te geven. De tijd dat je op de trap zat te wachten was erger dan de spanking zelf.

Ik vind een pak slaag voor je achterwerk dan ook geen kindermishandeling, ik ben er niet slechter van geworden en heb er ook geen trauma aan overgehouden. Maar mijn moeder sloeg dan ook nooit zomaar uit het niets. Ze legde altijd voor de spanking uit waarom we de straf kregen en daarna mochten we ook bij haar uithuilen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:49

Volgens mij, zouden wij hier in dit topic, echt perfecte kinderen kunnen opvoeden. Keurig onder appel, kunnen zichzelf prima vermaken, vallen anderen niet lastig en kennen alle etiquette. :').

Ik was vandaag in de stad, ik heb zoveel jengelende kinderen gehoord. Ik ga acuut grommen. Mn moeder zag mn dodelijke blik telkens. Bij de hema kwam ze ineens aan met oordopjes.' vast voor in het vliegtuig op vakantie'.... :') ze kent me.
Ze blokken 37 dB. Hoeveel dB maakt een kind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:31

Vast heel wat meer...

Oh ik twijfel er niet aan dat een evt kind echt briljant zou worden en leuk qua opvoeding. Maar dank u vriendelijk. Wil gewoon 2x per week uit eten kunnen en verre reizen maken wanneer ik daar zin in heb :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:49

En met dit warme weer gewoon rustig op de bank willen liggen als een zeester met de waaier op levensgevaarlijk, zonder als politieagent bij het zwembad in de tuin te moeten staan omdat ze anders de tent afbreken :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:00

RoyceMack schreef:
En met dit warme weer gewoon rustig op de bank willen liggen als een zeester met de waaier op levensgevaarlijk, zonder als politieagent bij het zwembad in de tuin te moeten staan omdat ze anders de tent afbreken :)

Amen! _/-\o_
En wat doet dat zwembad gedeelte mij denken aan mn buurkrijsjes :')