Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:36

Kom me ook weer even melden :D

Vorige week dinsdag geopereerd aan mijn keelamandelen. Was geen pretje, kan nu ook amper wat eten. Eet 1 broodje zonder korsten als dat lukt, soms wentelteefje,van die knijpzakjes fruit en in de avond probeer ik wat groente te eten.

De ijsjes was ik al gauw zat :(

Voor mijn operatie woog ik ongeveer +- 70 kg, vanochtend was het 66,5.
Het is niet de goede manier van afvallen, maar op het moment kan ik niet anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:39

desireeee_x schreef:

Vorige week dinsdag geopereerd aan mijn keelamandelen. Was geen pretje, kan nu ook amper wat eten. Eet 1 broodje zonder korsten als dat lukt, soms wentelteefje,van die knijpzakjes fruit en in de avond probeer ik wat groente te eten.

Het is niet de goede manier van afvallen, maar op het moment kan ik niet anders.

Huh serieus? Nu nog niet?

Ik ben vorig jaar ook geopereerd, ben geen grammetje afgevallen. Zat 's avonds lekker soep te eten (met ballen).

Tipje voor in de avond... Macaroni koken, smac er door (boterhamworst), en curry en kaas er overheen gooien. Een kleine stevige maaltijd helpt je er toch sneller bovenop dan hierin blijven hangen. Des te eerder kan je weer terug naar 'normaal'. :)

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:47

komt wel vaker voor bij mensen hoor, dat ze er echt heel veel last van hebben ;) Ik zou je er niet te druk om maken, probeer voldoende te drinken en kies voor dranken met voldoende energie (dus geen water, koffie, thee, maar liever melkdranken als dat gaat of vruchtensap), maak wat gebonden soep voor jezelf, een smoothie met room oid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:49

secricible schreef:
komt wel vaker voor bij mensen hoor, dat ze er echt heel veel last van hebben ;) Ik zou je er niet te druk om maken, probeer voldoende te drinken en kies voor dranken met voldoende energie (dus geen water, koffie, thee, maar liever melkdranken als dat gaat of vruchtensap), maak wat gebonden soep voor jezelf, een smoothie met room oid.

Mijn ouders zeiden na een week kleine hapjes: Zo en nu ga je gewoon eten en klaar.
Vond ik niet leuk... Maar de volgende dag voelde ik me wel stukken beter.

Lekker gevoel is anders hoor, maar door stevig eten (als dat nog niet genoeg lukt dan inderdaad zoals jij aangeeft) kwam ik er wel een stuk sneller bovenop. Uiteindelijk was ik na 2 weken volledig pijnvrij :)

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:58

Janine1990 schreef:
desireeee_x schreef:

Huh serieus? Nu nog niet?

Ik ben vorig jaar ook geopereerd, ben geen grammetje afgevallen. Zat 's avonds lekker soep te eten (met ballen).

Tipje voor in de avond... Macaroni koken, smac er door (boterhamworst), en curry en kaas er overheen gooien. Een kleine stevige maaltijd helpt je er toch sneller bovenop dan hierin blijven hangen. Des te eerder kan je weer terug naar 'normaal'. :)

Ga het proberen, bedankt!

Misschien toch maar even doorzetten, ben het onderhand wel zat. Wil weer alles kunnen eten haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:00

desireeee_x schreef:
Ga het proberen, bedankt!

Misschien toch maar even doorzetten, ben het onderhand wel zat. Wil weer alles kunnen eten haha

Kan ik me voorstellen! Ik kreeg van die leuke pilletjes mee, weet niet meer wat... Maar die had ik voor de dag van de operatie en twee dagen er na... En vanaf die derde dag... Jemig wat voelde ik me een wrak :') Ik raakte er gewoon wanhopig van, kon ik de hele dag maar slapen en wachten tot het over was _O-
Maar goed eten hielp echt enorm!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:05

Eske: je hebt ook veel soyayoghurt/kwark hoor! Ook nog eens in de aanbieding deze week bij de ah.
En nu wel lekker nu het warmer wordt: smoothies? Je hebt smoothie pakketen in de diepvries bij de ah maar je kunt ook zelf maken met amandelmelk, fruit, groente, havermout etc.

Balen Desiree, beterschap :(:) Idd wat gebonden soep misschien? Yoghurt? Smoothie?

The cat: appel, kaneel en rozijnen zijn er ook lekker in! Of fruit met stukjes pure chocolade, ongezouten noten en rozijnen.
Ik maak of met (amandel) melk, of met (fruit)yoghurt. :j Yoghurt wordt wat dikker maar is ook heel lekker. :)

Lijstje vandaag:
O: 200 gram skyr, 3 el atkins muesli, frambozen en blauwe bessen
T: 200 gram protein quark (melkunie)
L: overnight oats: 3 el havermout, 100 ml magere melk, kaneel, chia zaad en een appel in stukjes
T: omelet van 1 ei, 1 eiwit, een tomaat, prei en champignons
T: half zakje Nakd nibbles strawberry
A: 1 kabeljauwfilet, 100 gram sperziebonen en een opscheplepel aardappeltjes uit de oven (niet thuis)
T: clean protein bar

B: 40 minuten stairmaster workout (god help me :') )
D: thee, water, 1 cappuccino, 1 glas innocent green juice

140g khd, 32g vet en 118g eiwit. 1500 kcal dus moet nog even iets verzinnen wat ik erbij kan eten zonder al te veel khd. Denk dat ik vanavond een zakje protein chips tijdens het leren pak. :9 En nog ergens een sinaasappel tussendoor.
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 29-03-17 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:13

Ja smoothies! Favoriet is blauwe bessen, boerenkool, vanille whey en amandelmelk :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:34

Over de amandel operatie: ik had hier ook heel erg veel last van. At voornamelijk appelmoes en pasta in de avond. Eet/drink zeker geen melk producten zoals hier werd aan geraden, hierdoor maak je extra slijmen aan en zoals je wel zal voelen is dat echt niet wat je wilt momenteel!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:35

Ja zuivel werd ook ontraden bij mij, maar ik deed het toch en heb er 0 last van gehad. :') Maar dat was bij verstandskies trekken, misschien is het bij amandel operaties anders. In dat geval beter niet dan! Sorry! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:36

k_m schreef:
Over de amandel operatie: ik had hier ook heel erg veel last van. At voornamelijk appelmoes en pasta in de avond. Eet/drink zeker geen melk producten zoals hier werd aan geraden, hierdoor maak je extra slijmen aan en zoals je wel zal voelen is dat echt niet wat je wilt momenteel!

Vandaar ook de toevoeging "als dat gaat". Het wordt niet afgeraden, maar sommige mensen hebben daar inderdaad last van en dan zou ik het laten. Maar voornamelijk zure melkproducten worden meestal prima verdragen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:42

Aah die amandelen die doen echt pijn ja :( Beterschap!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 vb met ei en boter + meloen
T: Druiven
L: Pop mie met magere chocomelk :+
T: Crackers
A: Fou Yong Hai met witte rijst

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:48

Oei, lijkt me erg pijnlijk. Gewoon eten wat gaat, en de rest komt echt wel weer. Zijn al een hoop goede tips gegeven.

Ik denk dat mn dag zoiets wordt, maar ben beetje afhankelijk van het aanbod in het personeelsrestaurant
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: petit four, vitalu cracker
L: meergranenbol met filet americain en gekookt ei, kom soep
T: vitalu cracker
A: volkorenpasta met tomatensaus, mager gehakt en Italiaanse groenten
B: half uur circuittraining, 10 min buikspieren

Morgen wordt een raar dagje, heb dan de hele dag een symposium ver weg. 2 uur in de trein enkele reis, en van 6.45 tot ong 19.30 van huis. Lunch is daar geregeld, en verder zie ik het wel, ga niet te moeilijk doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:51

secricible schreef:
k_m schreef:

Vandaar ook de toevoeging "als dat gaat". Het wordt niet afgeraden, maar sommige mensen hebben daar inderdaad last van en dan zou ik het laten. Maar voornamelijk zure melkproducten worden meestal prima verdragen.

Ik dacht ook dat zure melkproducten vaak juist worden aangeraden bij keelpijn? Met name karnemelk?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:54

Toen ik voor het eerst mijn amandelen liet knippen (4 jaar) moest ik ook allemaal roomijs eten _O-
Vroegah was alles anders _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:56

Ik ga eens naar smoothies kijken :D Ik ben student en heb dus ook lang niet alle spullen. Maar heb geloof ik nog een mixer liggen, en anders idd kant en klaar. Ik zal ook eens kijken naar sojayoghurt.

Bedankt voor de tips!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:57

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:58

Ik hoop voor je dat ze gepeld zijn en niet geknipt k_m???

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:00

Ik dacht altijd waterijsjes?
Ik was 5/6 toen ze geknipt werden dus weet er niet zoveel meer vanaf.
En als volwassene schijnt het veel pijnlijker te zijn... Beterschap!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:03

kim345 schreef:
Ik dacht altijd waterijsjes?
Ik was 5/6 toen ze geknipt werden dus weet er niet zoveel meer vanaf.
En als volwassene schijnt het veel pijnlijker te zijn... Beterschap!

Klopt, dat is nu... Maar 21 jaar geleden was het roomijs, van die bekertjes... 8)7

En ik weet het, ik ben vorig jaar opnieuw geopereerd hoor :P Leuk is anders... Geen garantie, dat knippen als kind ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:10

Ik ben de dans ontsprongen, maar weet nog goed dat ik jaloers was op alle kinderen die waterijsjes mochten eten, en dat was toch al zo'n 25/30 jaar geleden. Zal dus wel een ziekenhuis gebonden dingetje zijn :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:26

Laura82 schreef:
Ik ben de dans ontsprongen, maar weet nog goed dat ik jaloers was op alle kinderen die waterijsjes mochten eten, en dat was toch al zo'n 25/30 jaar geleden. Zal dus wel een ziekenhuis gebonden dingetje zijn :')

Ik ben in twee verschillende ziekenhuizen geopereerd, heb er naar gevraagd. Maar het tweede ziekenhuis kende roomijs vroeger ook :j Misschien is er wel zo'n tussenliggende tijd geweest. Ik weet het ook niet. Maar als ik er nu aan denk vraag ik me af hoe ik er zo snel weer bovenop was als kind :')
Mijn ene keelamandel is namelijk onderhuids weer aangegroeid, waardoor ik erg vaak ziek was met name de laatste jaren. Melkproducten waren tijdens periodes van ziek zijn echt uit den boze!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:39

Janine1990 schreef:

Dat is denk ik verschil in uitdrukking, haha. Wij zeggen zelfs eigenlijk amandelen 'trekken'. Ga er vanuit dat ze gepeld zijn :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:49

k_m schreef:
Janine1990 schreef:

Dat is denk ik verschil in uitdrukking, haha. Wij zeggen zelfs eigenlijk amandelen 'trekken'. Ga er vanuit dat ze gepeld zijn :+

Medische verschillen... Bij kinderen doen ze vaak knippen geloof ik (tangetje erop en knip), bij volwassenen gaan ze ze pellen (dus echt van het onderliggend weefsel af pellen).

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:59

Bedankt allemaal voor de reacties! Ga het topic ook zeker nog even doorlezen.