[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:22

Gezellig Denice samen naar de sportschool :D

Ik heb gisteren een heerlijke les gereden met mijn paard, Man wat ging die lekker zeg dat gevoel had ik nog nooit gehad, hij begint echt te zitten <3

En verder weer volle bak ertegenaan vandaag, we hebben weer een geweldige actie in de winkel dus ik ren me vandaag weer de benen onder mijn lijf uit! Blij als het 3 uur is!! :P

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:37

Wel lekker als het druk is in de winkel!
ik ga even een bakje optimel vla nemen rondje hardlopen en dan die hard leren!

Iemand had hier ook een stoofvlees recept toch?
Dit is het recept van carbonara

Ingrediënten
240 g Pasta (ongevuld), ongekookt, spaghetti
8 plak(ken) Ontbijtspek, in stukjes geneden
1 klein(e) Lente-ui, gesnipperd
1 teentje(s) Knoflook, geperst
1 middelgroot/middelgrote Ei, geklopt
200 g Roomkaas light, type Philadelphia
125 ml Melk, mager
20 g Parmezaan, geraspt
2 eetlepel(s) Peterselie, gehakt
1 hoeveelheid (naar smaak) Zout
1 hoeveelheid (naar smaak) Peper
Instructies
Breng een grote pan water aan de kook. Voeg de spaghetti toe en kook volgens de instructies gaar. Giet de pasta af en houd warm.

Verhit een pan met antiaanbaklaag op gemiddeld vuur. Voeg het ontbijtspek, het lente-uitje en de knoflook toe. Bak gedurende 5 minuten tot het spek uitgebakken is en de uitjes beginnen te kleuren.

Roer het geklopte ei door de roomkaas. Voeg de spekjes samen met de gefruite knoflook en de lente-ui toe en roer de ingrediënten goed door elkaar. Voeg de melk, de helft van de Parmezaan en de peterselie toe. Breng op smaak met zout en verse peper.

Roer het eimengsel door de pasta en zet het vervolgens weer op laag vuur. Verwarm al roerend nog 2 tot 3 minuten totdat het geheel ingekookt is.

Strooi de resterende Parmezaan over de spaghetti en serveer.

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:40

Zo mager vind ik het eerlijk gezegd niet := Dit is voor 4 personen?

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:58

jaa klopt, het is per portie 11 punten. wanner ik gewoon avond eet met groente aardappels en vlees en jus kom ik ook op 11 punten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:29

@Madeira: wat fijn *\o/* , dat mag zeker gevierd worden en vandaag dus weer lekker rijden *\o/* *\o/* . Hier hoeft trouwens ook maar een paardje af te vallen, de rest is prima, maar die moeten noodgedwongen ook op de strookbegrazing, hahahaha en krijgen wat extra's in de voerbak.

@Denice: weer lekker bezig met vriendje!

@Joellover: mmm, lekker ben dol op pasta!

@Naoom: prachtig haar <3 en heel veel succes met je examens!

Hier gaat het nog steeds goed, gelukkig, zelfs zonder beweging en gisteravond een bbq, gelukkig waren we thuis, dus zelf wat vispakketjes gemaakt, kip gegeten en sausjes van yoghurt.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:53

Hier na een paar slechte dagen niks afgevallen, maar ook niks aangekomen gelukkig!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:03

Wauw Naoom, wat een mooi haar heb jij!! en heel veel succes met je examens!!!
Denice, fijn dat je met je vriend kunt gaan sporten! Lekker elkaar motiveren.
Amy, dat soepdieet zou niets voor mij zijn, ik houd wel heel erg van soep, maar lijkt me dat je lichaam dan toch een soort van opdonder krijgt, ookal is het dan voor een week... maar ja mijn mening!
Joellover, klinkt lekker! alleen de parmazaanse kaas en het ontbijtspel is denk ik wat minder gezond, alles bij elkaar zal het wel mee vallen.
Dat van die gesmolten kaas wist ik niet! goede om te onthouden... Als ik risotto of pasta maak roer ik er ook altijd wel wat gerapte kaas erdoor heen (wel 20+ maar toch...)
Tarzan, fijn dat je lekker gereden hebt!!
Mandy, dat is toch super?

Edit: Welkom apaloosa!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:39

Iedereen bedankt voor de complimenten en het succes wensen! :D Zo om half 2 heb ik Nederlands.

Denice, gezellig dat je vriend ook gaat sporten, scheelt toch dat je dan samen bent ipv alleen.

Joellover, klinkt lekker die pasta, ben alleen niet zo'n pastafan, maar carbonara vind ik altijd erg lekker.

Mandy, dat je niet bent aangekomen is ook al super. :j

Ik ben een beetje uit ritme, nu net pas ontbeten..
Voor vanavond heb ik kipfilet, haricoverts en aardappelschijfjes (omdat ik al lang geen gebakken aardappels op heb :o )

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:17

Ik begin vandaag met een eigen variatie op het soepdieet :+ Ik doe 3 dagen de soep eten, maar daarnaast wel groenten en gewoon 2 stuks fruit, en een kleine portie avondeten.
De soep drijft namelijk wel goed vocht af, die ik toch al snel vast hou door mijn medicijnen :)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:30

Iedereen weer goed bezig :D

Super van je ogen madeira! Dat is een hele goede reden om het te vieren bij de Mac!

Wat heb jij mooi haar zeg Naom! <3

Welkom apaloosa!

Vond dat soepdieet wel heel heftig klinken. Kan me niet voorstellen dat je dan alle voedingsstoffen binnen krijgt. Aan de andere kant om je lijf even wakker te schudden zal het vast wel effectief zijn!

Ik krijg er nog steeds niet echt een ritme in. Door de onregelmatige schooltijden krijg ik het eten gewoon niet onder controle... Zijn er hier mensen die daar een oplossing voor hebben?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:31

Balen Dame, dat je er niet veel resultaat van hebt..

Denice, gelukkig viel het mee op de weegschaal :D. Wat gezellig, samen met je vriend gaan sporten :D

Tarzan, ohhh ik word gewoon jaloers, vanavond weer rijden :D. Herken je gevoel zo, heerlijk meid, geniet er maar lekker van! <3

Gelukkig Mandy :D!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:34

Ohja madeira heeeeel veel plezier straks bij je paard, wat zul jij blij zijn om er weer op te zitten! :D
Hihi dankje!

Hier net 2 meergranen broodjes met kaas en rucola sla op :D

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:18

Ben heel benieuwd naar je resultaten van het soepdieet! Mag ik vragen wat voor medicijnen je neemt?
ik zit nu aan de quinoa met tomatensaus en groente heeerlijk! Ben in totaal maar 4 punten kwijt voor een lunch jammie! en ik zit nu bommetje vol!

Kaas met rucola klinkt ook erg lekker! M'n vader heeft laatst van een patient pesto kaas gekregen heeerlijk! Heb er maar niet zoveel van genomen, het was te lekker om goed te zijn.

Ik moet zo direct werken, ik werk in de snackbar. Hell is dat wanneer ik op mijn eten let! ik wil alles eten, wanneer ik gewoon eet heb ik er juist geen trek in zo bizar is dat!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:01

@Madeira_ ik doe Sonja Bakker maar volg niet precies het boek, en om de dag (altans dat probeer ik) zit ik een halfuur op de crosstrainer en verbrand ik 250 calorieen.

@Emmaa_ Ja ik let heel goed op zeker vanwege mijn leeftijd maar ik doe alleen aan paardrijden 1 uurtje per week. Dus ik wil gewoon wat meer bewegen en wat gezonder eten zoals niet te veel snoepen en letten op wat ik eet.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:36

Keurig appaloosa! Soms schieten jonge meiden erg ongezond door...

Hier vanmiddag lekker sushi gehad en vanavond wordt het een salade. Qua gewicht weeg ik me morgen weer, ben benieuwd :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:44

_joellover_ schreef:
Ben heel benieuwd naar je resultaten van het soepdieet! Mag ik vragen wat voor medicijnen je neemt?
ik zit nu aan de quinoa met tomatensaus en groente heeerlijk! Ben in totaal maar 4 punten kwijt voor een lunch jammie! en ik zit nu bommetje vol!

Ik doe het niet hele soepdieet, ik eet de soep maar 3 dagen in combinatie met een kleine portie avond eten. Uiteraard vermeld ik hier vrijdag hoeveel ik kwijt ben :)
En over de medicijnen, ik slik Metoprolol 100 ivm hartritmestoornis :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:01

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Succes!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:41

Heb mijn klad versie mee mogen nemen en daar stonden al m'n antwoorden in, cijfer uitgerekend..
Die ligt tussen de 5,6 en 7,6 *\o/*

Dora, oeh lekker sushi!

Lonneke, ik heb hier hetzelfde door onregelmatige schooltijden, vooral nu met mijn examens. Loop ik tussendoor onwijs te snacken, heb jij dat ook? :(

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:43

Die soep is smerig hoor := maar heb alles in de blender gegooid dus nu is het een oranje-achtige gladde massa :x

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:51

Gatsie, kan je dat dan echt eten een paar dagen lang? :+

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:04

Het moet maar :+
na een paar happen begint m'n keel wel enigszins tegen te werken, maar ik zet stug door :j
Is me een hele tijd geleden ook gelukt, met succes!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:50

Ik heb net als avondeten 3 gebakken eieren met 3 sneetjes brood gegeten en een kom soep, volgens het voedingscentrum zijn alleen al die eieren met brood 600 kcal? Vinden jullie dat niet veel? Waarom is het aantal kcal in gebakken of gekookte eieren zo groot? Heb amper boter gebruikt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:20

Denice, alleen het eiwit gebruiken :-) het eigeel is bijna puur vet.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:31

1 eigeel kan je er wel bijlaten, maar met 3 gebakken eieren kun je prima 1 of 2 eiwitten weglaten hoor :j scheelt enorm

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:33

Eigeel bedoel je?