[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:08

Hebben mensen ook ideeen over welke anticonceptie het beste past als je erna snel zwanger wil worden? Spiraal of juist wel de pil?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:11

Pil kan heel lang duren voordat je menstruatie weer normaal is. Soms wel een jaar. Tijdig stoppen is een optie, hoe met spiraal zit durf ik niet te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:14

Knert schreef:
Hebben mensen ook ideeen over welke anticonceptie het beste past als je erna snel zwanger wil worden? Spiraal of juist wel de pil?

Afhankelijk van de tijd die je nog moet/wil overbruggen zou ik dan zeggen, gebruik een tijdje condooms.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:22

Emmaa_ schreef:
Knert schreef:

Afhankelijk van de tijd die je nog moet/wil overbruggen zou ik dan zeggen, gebruik een tijdje condooms.

Een jaar verwacht ik. Vandaar de vraag.
Ben niet de jongste meer. Dus kan daarna niet nog eens 3 jaar ‘proberen’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:34

Als het om een jaar gaat zou ik het persoonlijk niet doen, beginnen aan anticonceptie. Een jaar is overbrugbaar en waarschijnlijk is het ook geen ramp als je uiteindelijk 3 maanden eerder dan verwacht zwanger blijkt te zijn. De kans dat je lang moet ontpillen is vrij groot, met een spiraal heb je ook geen garantie dat je snel weer vruchtbaar bent. Het wisselt gewoon zo... Mijn moeder was nog geen maand gestopt met de pil toen ze zwanger raakte van mij (en later nog een keer met mijn zusje), maar een vriendin van me heeft twee jaar moeten proberen. Dat was voor haar enorm frustrerend, vooral omdat ze de hele medische molen al door was geweest en er geen echte rede voor aan was te wijzen.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:05

Knert schreef:

Na de spiraal had ik eerder mijn eisprong al na een maand.
Na de prikpil nu na 6 maanden mijn eisprong gehad. ik hoop ook zwanger te worden binnenkort, maar we zullen zien.

Een jaartje zou ik inderdaad proberen te overbruggen met condooms of misschien met een nuvaring. Ik weet persoonlijk niet hoe betrouwbaar deze zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:15

Knert schreef:

Dat verschilt ook echt per persoon hoor.
Ik ken verhalen van mensen die na 2 weken gestopt zijn met de pil al zwanger waren, en ik ken ook verhalen van mensen waar het zeker een half jaar geduurd heeft.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 07:55

Lous schreef:
Knert schreef:

Dat verschilt ook echt per persoon hoor.
Ik ken verhalen van mensen die na 2 weken gestopt zijn met de pil al zwanger waren, en ik ken ook verhalen van mensen waar het zeker een half jaar geduurd heeft.

Soms lijkt je cyclus normaal had ik ook eerste twee maand daarna is bijna jaar uitgebleven oke ik was extreem geval, maar dat kan ook. Ligt er denk ik maar net aan hoe snel je na het stoppen het wil proberen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:07

Ik ben ook onlangs gestopt. Ben heel benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang komt ook!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:35

Hoi, ik heb even een vraagje. In oktober ben ik gestopt met de pil, een week daarna werd ik ongesteld van de pil zegmaar (stopweek). De eerstvolgende ‘echte’ menstruatie kwam 5 weken later. Daarna duurde het 30 dagen, daarna 31 dagen en daarna 28 dagen. Dus ik dacht, mooi het is al gelijk regelmatig. Maar nu duurt het al 36 dagen en nog steeds ben ik niet ongesteld. Volgens de test niet zwanger, maar ik vind het toch vreemd. Internet vertelt me dat het zeker een halfjaar tot een jaar kan duren voor je cyclus weer regelmatig is, maar hij leek al regelmatig? Ik heb momenteel een drukke periode, en dus wel wat stress, en de stress is ook wel verveelvoudigd doordat ik maar niet ongesteld word. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben? Meer die na het stoppen met de pil een regelmatige cyclus hebben gehad waarna het ineens onregelmatig werd?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:19

WithinYuuri schreef:
Hoi, ik heb even een vraagje. In oktober ben ik gestopt met de pil, een week daarna werd ik ongesteld van de pil zegmaar (stopweek). De eerstvolgende ‘echte’ menstruatie kwam 5 weken later. Daarna duurde het 30 dagen, daarna 31 dagen en daarna 28 dagen. Dus ik dacht, mooi het is al gelijk regelmatig. Maar nu duurt het al 36 dagen en nog steeds ben ik niet ongesteld. Volgens de test niet zwanger, maar ik vind het toch vreemd. Internet vertelt me dat het zeker een halfjaar tot een jaar kan duren voor je cyclus weer regelmatig is, maar hij leek al regelmatig? Ik heb momenteel een drukke periode, en dus wel wat stress, en de stress is ook wel verveelvoudigd doordat ik maar niet ongesteld word. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben? Meer die na het stoppen met de pil een regelmatige cyclus hebben gehad waarna het ineens onregelmatig werd?

Bij mij dacht ik ook dat hij regelmatig was maar had nog geen eisprong dus een 'nep' menstruatie zeg maar

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:31

hoikimmmy schreef:
WithinYuuri schreef:

Bij mij dacht ik ook dat hij regelmatig was maar had nog geen eisprong dus een 'nep' menstruatie zeg maar

Oké, hoeveel ‘nep’ menstruaties heb jij uiteindelijk gehad dan?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:55

Citaat:

Ik heb er 6 maanden over gedaan voor mijn eisprong terug was. Maar bij mij was het na de prikpil. Had 1 keer prikpil gehaald maar wil op korte termijn zwanger raken dus ben maar gestopt.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:56

hoikimmmy schreef:
Citaat:

Ik heb er 6 maanden over gedaan voor mijn eisprong terug was. Maar bij mij was het na de prikpil. Had 1 keer prikpil gehaald maar wil op korte termijn zwanger raken dus ben maar gestopt.

Ohh oké, misschien nog meer die dit hebben gehad met zegmaar de ‘gewone’ pil? :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:59

Ik heb een heel jaar nep menstruaties gehad en moest uiteindelijk voor onderzoek na het ziekenhuis.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:36

Ik heb even de moed nodig om naar de huisarts te gaan. Laatste keer dat ik ongesteld was, was ik in het Rijksmuseum en had ik twee pillen ibuprofen 400 mg. Ik ging echt bijna dood van de pijn ( :') ik lach wel maar het is niet grappig). Het zijn vooral mijn benen die pijn doen, mijn bovenbenen diep van binnen waardoor zowel zitten als staan als lopen zo'n pijn doet dat ik in het museum om de vijf minuten moest zitten. Waardoor ik niet eens heel het museum heb kunnen zien. Het voelt niet als spierpijn of krampen, zeurderig, diep van binnen en een beetje scherp. Bijna tintelig. Zo erg dat ik ondanks jaren van trainen met pijn negeren helemaal misselijk wordt van hoeveel het zeer doet. Het wordt elke keer erger.

Het ding is dat de huisarts mij standaard niet serieus neemt. Ik heb een eetstoornis waardoor hij de ene keer niet gelooft dat ik überhaupt nog ongesteld word (was het maar zo'n feest := ) en de andere keer is letterlijk elke klacht die ik heb te wijten aan mijn eetstoornis. ( Ik kom daar omdat ik een oorontsteking heb, huisarts: ja je eetproblemen...."). Naar de huisarts gaan zie ik dus enorm tegen op en ik ben bang dat er toch niets aan gedaan gaat worden. Ik heb namelijk al meerdere pillen geprobeerd toen ik jonger was, maar werd er steeds ziek van.. ugh

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:49

Kan je misschien niet overwegen om naar een andere huisarts te gaan? Misschien dat je je daar wel serieus genomen voelt :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:59

Ik heb even een klein vraagje. Zoals ik al eerder hier heb besproken heb ik een Mirena spiraal, bevalt mij super goed! Echter heb ik af en toe een klein pijn scheutje op de plek waar de spiraal zit. Doet niet gigantisch veel pijn en is ook elke keer maar een fractie van een seconde.

Herkent iemand dit of zou dit niet moeten kunnen? Bij de controle zat de spiraal overigens goed, maar ben vergeten dit te bespreken met de huisarts.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:04

Lestrange01 schreef:
Ik heb even de moed nodig om naar de huisarts te gaan. Laatste keer dat ik ongesteld was, was ik in het Rijksmuseum en had ik twee pillen ibuprofen 400 mg. Ik ging echt bijna dood van de pijn ( :') ik lach wel maar het is niet grappig). Het zijn vooral mijn benen die pijn doen, mijn bovenbenen diep van binnen waardoor zowel zitten als staan als lopen zo'n pijn doet dat ik in het museum om de vijf minuten moest zitten. Waardoor ik niet eens heel het museum heb kunnen zien. Het voelt niet als spierpijn of krampen, zeurderig, diep van binnen en een beetje scherp. Bijna tintelig. Zo erg dat ik ondanks jaren van trainen met pijn negeren helemaal misselijk wordt van hoeveel het zeer doet. Het wordt elke keer erger.

Het ding is dat de huisarts mij standaard niet serieus neemt. Ik heb een eetstoornis waardoor hij de ene keer niet gelooft dat ik überhaupt nog ongesteld word (was het maar zo'n feest := ) en de andere keer is letterlijk elke klacht die ik heb te wijten aan mijn eetstoornis. ( Ik kom daar omdat ik een oorontsteking heb, huisarts: ja je eetproblemen...."). Naar de huisarts gaan zie ik dus enorm tegen op en ik ben bang dat er toch niets aan gedaan gaat worden. Ik heb namelijk al meerdere pillen geprobeerd toen ik jonger was, maar werd er steeds ziek van.. ugh

Herkenbaar voor mij, ik weet dat als je zulke pijnlijke menstruaties hebt dat je teveel prostaglandinen aan maakt. Heb je weleens teunisbloemolie geprobeerd? en Aleve feminax word ook aangeraden maar dan moet je al een paar dagen voordat je gaat menstrueren gaan slikken, want dat remt dus die prostaglandinen aan maak. Als je het doet als je al pijn hebt dan ben je te laat.
En voor de rest zou ik sowieso een andere huisarts nemen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:59

Lestrange01 schreef:

Ik zou de pil gewoon doorslikken. Ga anders naar een gynaecoloog.

Dikke knuffel verder. Niets is zo poedersuiker als niet begrepen te worden bij je eigen huisarts.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:22

Ik ben donderdag gestopt met de pil nu 7 dagen stop week slik je de eerste dan weer a.s donderdag? Want weet dan niet of dat klopt qua tellen van die 7 dagen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:05

Had je donderdag de laatste pil?
Of was donderdag je eerste dag zonder pil?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:42

Donderdag laatste pil genomen ja

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:04

Dan begin je vrijdag weer met een nieuwe strip. Je hebt 7 stopdagen en op de 8ste dag begin je weer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:21

Ah okee dus je veranderd continu van dag wanneer je weer begint na de stopweek. Had ik het toch goed :)