Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:12

Firegirl schreef:
Even een stille meelezer hier: @time2tri waarschijnlijk
zijn hier wel wat foto's terug te vinden. https://www.facebook.com/EvertWoutersenSportfotografie

Thanks , ik had het al gezien .
Voor zover ik zie heeft hij alleen foto,s van de duathlon op zijn pagina staan .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:15

Wat een weekend , zijn jullie ook zo aan het genieten?
Dit is echt mijn weer , het mag zelfs nog wat warmer .
This makes me happy
Gisteren heerlijk 2 uur duur gelopen in de zon .
En vanaf vandaag is relatieve rustweek , maw actief herstellen .
Een uurtje trappen vandaag , en nog wat leuke foto’s
gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

En het nieuwe goud , een koolzaad veld .
Daar word olie van gemaakt .

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:30

Heerlijk is het buiten hé :))

Ik heb vanmorgen gefietst. Heerlijk zonder shirt met lange mouwen erover. Zulke dagen zijn echt wel cadeautjes!

Helaas kwam ik op de route veel dode dieren tegen schrok me kapot aangezien je vaak niet om een bochtje heen kunt kijken. Moet er niet aan denken dat je per ongeluk met je achterwiel er nog even overrijdt := Je komt soms gekke dingen tegen onderweg hoor pff..

Verder wel heerlijk gefietst , maar echt wel heel wat te doen voordat ik de veldslag om Norg kan gaan rijden. Tijd voor flink wat training maar ik moet gewoon even goed doorpakken en regelmatig gaan fietsen. Alleen lastig soms even met 2 banen en nog 2 paarden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:34

Netjes gedaan T2T! Desondanks je zelf niet helemaal tevreden bent toch een super knappe prestatie.
Dit weer is heerlijk ja. Ik vind het zo eigenlijk wel perfect, hoeft niet warmer. Had vandaag toch wat.. zat met mijn schoen vast in het pedaal.. _O- op de een of andere manier is er een schroef uitgegaan en kwam het spd plaatje los te zitten tov de schoen.. kregen het ook niet meer vast. Dus uiteindelijk met een voet in het pedaal verder gefietst want vond het toch een eng idee dat ik er niet meer uit kon komen zonder mijn schoen uit te trekken haha.

Queelens

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:36

Ja lastig is dat he zebrastreep.. ik merk als ik 2x pw fiets dat ik er op ‘vooruit’ ga. Fiets nog steeds langzaam maargoed haha. Maar indd hier ook een fulltime baan en twee paarden. Merk nu de avonden langer zijn dat het wel wat makkelijker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:52

Goed gedaan met die rit, T2T! En vervelend van je blessure, KleinBoefje. Rustig aan!

Oei Queelens, hoe krijg je dat nou voor elkaar :') Hoe ben je afgestapt? Ik zou echt weer de klassieker hebben gemaakt in zo'n geval :=

Lekker weer, he. Ik vind dit ook heerlijk, maar paar graden erbij mag ook!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:03

Het is al dagen lekker weer en deze foto's maken mijn gemoedstoestand niet heel veel beter... -O- . Ik zit nog altijd heel braaf binnen in isolatie. Gelukkig is het nu wel gedeelde smart aangezien ik op mijn beurt mijn vriend heb besmet met COVID. Maar, ik ben slim geweest de afgelopen dagen. Verplicht thuiszitten blijkt een enorm positief effect te hebben op mijn concentratievermogen (ik vind teveel dingen leuk, het liefst tegelijkertijd). Ik ben namelijk co-auteur van een leerboek over urologische chirurgie en de afgelopen dagen heb ik enorm veel geschreven aan het boek. Zoveel dat ik de komende weken, wanneer het mooi weer is, ik zonder stress en paniekaanvallen een rondje kan gaan fietsen. Dat is dan wel weer fijn. Maar damn, wat had ik graag dit weekend in Duitsland wezen fietsen.

Queelens schreef:
Netjes gedaan T2T! Desondanks je zelf niet helemaal tevreden bent toch een super knappe prestatie.
Dit weer is heerlijk ja. Ik vind het zo eigenlijk wel perfect, hoeft niet warmer. Had vandaag toch wat.. zat met mijn schoen vast in het pedaal.. _O- op de een of andere manier is er een schroef uitgegaan en kwam het spd plaatje los te zitten tov de schoen.. kregen het ook niet meer vast. Dus uiteindelijk met een voet in het pedaal verder gefietst want vond het toch een eng idee dat ik er niet meer uit kon komen zonder mijn schoen uit te trekken haha.

Moet je op hele vieze dagen proberen te gravelen met SPD-SL pedalen of heel veel af moeten stappen in de modder met SPD-SL pedalen. Dan heb je dit dus constant. Niet dat je pedaal loskomt van je schoen, dat niet, maar wel dat je pedalen één zijn geworden met je schoenen. Doodeng! :oo

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:12

culaccino schreef:
Goed gedaan met die rit, T2T! En vervelend van je blessure, KleinBoefje. Rustig aan!

Oei Queelens, hoe krijg je dat nou voor elkaar :') Hoe ben je afgestapt? Ik zou echt weer de klassieker hebben gemaakt in zo'n geval :=

Lekker weer, he. Ik vind dit ook heerlijk, maar paar graden erbij mag ook!

Haha gelukkig erachter gekomen tijdens een verwachte stop en het was mijn voet waar ik pas als 2e mee uitklik denk ik. Het was in ieder geval wel hilarisch dat ik voor het afstappen eerst mijn schoen uit moest trekken _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:21

Hihi :') Gelukkig maar!

Hoe zitten jullie qua handpositie eigenlijk op je gravelbikes? Kan me voorstellen dat je met een mtb-stuur een onverwachte klap/blokkade/hobbel gemakkelijker opvangt dan met een 'race'stuur, of lijkt dat zo?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:06

Mwa dat valt denk ik wel mee. Ik pak hem gewoon bovenop vast bij de shifters. Het zit hem meer in t feit dat je vaak voor geen vering hebt dan de positie van het stuur denk ik. Dan heb ik door mijn dubbele cockpit stuur nog wel enige demping dus dat is wel prettig.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:38

@T2T Balen dat de tijd van je tijdrit tegen viel, maar nog wel mooi midden in het veld zo te horen. En leuke foto's van vandaag, het was idd heerlijk weer.

@Zebrastreep Oh, iewl. Dode dieren tegen komen is nooit fijn, zou er ook niet aan moeten denken dat ik er dan per ongeluk nog overheen zou rijden.

@Queelens Das nog eens creatief afstappen. Wel fijn dat het niet de voet is waarmee je overal uitklikt normaal, anders had je waarschijnlijk wel ergens om gelegen...

Ik had vanochtend een hardlooptraining op de planning staan en ben vanmiddag nog even naar de andere kant van de stad gefietst omdat ik bij de Decathlon ging kijken wat zij aan triathlon outfits hebben. Niets kunnen vinden wat me lekker/goed zat dus nu online maar ergens iets besteld. Hopelijk is dat snel binnen zodat ik er eens alle drie de disciplines mee kan uitproberen voor mijn event 14 mei. En eens oefenen met hardlopen na fietsen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 06:26

IMAY1990 schreef:
@T2T Balen dat de tijd van je tijdrit tegen viel, maar nog wel
midden in het veld zo te horen
Niets kunnen vinden wat me lekker/goed zat dus nu online maar ergens iets besteld.

Uiteindelijk was ik toch derde bij de D50+ *\o/*

Leuk , welke tri-suit heb je besteld ?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:03

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:
@T2T Balen dat de tijd van je tijdrit tegen viel, maar nog wel
midden in het veld zo te horen
Niets kunnen vinden wat me lekker/goed zat dus nu online maar ergens iets besteld.

Uiteindelijk was ik toch derde bij de D50+ *\o/*

Leuk , welke tri-suit heb je besteld ?

Ik ben voor deze gegaan:
https://www.triathlon24.be/triathlon-kl ... sibyna-10/

Ik wilde er eigenlijk een met mouwen maar als ik er al een vond met mouwen dan waren ze een stuk duurder en zo voor een eerste wedstrijdseizoen vond ik dit meer dan genoeg

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:56

@ T2T: mooie prestatie, een 3e plek +:)+

@ imay: gaaf tri-pakkie :j

@ Maaike: is er al verbetering in de ziekenboeg of heb je nog veel last van klachten?

@ Queelens: wat een komische foto van die schoen aan je fiets!
Ik heb het ook eens gehad. 'Voordeel' bij mij was dat de schoenplaatjes niet vast genoeg zaten aan mijn schoen, dus de schoen schoot gewoon los en het schoenplaatje bleef zonder schoen in het pedaal klemmen. Het was nog een heel gedoe (lees: pedaal uit elkaar schroeven) om het plaatje eruit te krijgen :')

Ik kwam dit weekend ook niet verder dan een (bijna) 40km rondje. Hopelijk kom ik deze week wat meer aan fietsen toe.

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:56

Komt vast goed. Iedere km is weer mooi meegenomen.
Nou de schoen losdraaien van het plaatje hebben wij uiteindelijk ook gedaan dus het plaatje uit het pedaal krijgen moeten we ook nog voor elkaar zien te krijgen haha. Vond het toch een eng idee om vast te zitten voor als ik een noodstop moest maken ofzo. Maar nu is het indd de kunst het plaatje eruit te krijgen _O-

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:06

Oeps, succes _O- Volgens mij is de makkelijkste manier om dit los te draaien en dan is je schoenplaatje zo weer vrij.

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:50

Ik vind de foto wel hilarisch Queleens _O- . Succes met de verdere operatie!

Vandaag mocht ik uit isolatie en ben gelijk een klein stukje gaan fietsen. En dat viel behoorlijk tegen! God, wat was ik af en toe benauwd. Hopelijk komt er snel verbetering in. Maar ik heb wel genoten van het heerlijk weer buiten. Zo lekker om de zon op je gezicht te voelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:27

maaikemuis schreef:
Ik vind de foto wel hilarisch Queleens _O- . Succes met de verdere operatie!

Vandaag mocht ik uit isolatie en ben gelijk een klein stukje gaan fietsen. En dat viel behoorlijk tegen! God, wat was ik af en toe benauwd. Hopelijk komt er snel verbetering in. Maar ik heb wel genoten van het heerlijk weer buiten. Zo lekker om de zon op je gezicht te voelen.

Rustig aan doen hoor! Ik wou ook weer beginnen maar had nog pijn op de borst bij inspanning. Ik las daarna ook hier op het corona patiënt op bokt topic dat je sporten beter nog even uit kunt stellen. Ik heb toen ook met flinke tegenzin nog een extra week gewacht. Had daarna geen klachten meer en eigenlijk viel het qua conditie verlies nog wel mee. Tweede rondje viel toen een stuk zwaarder terwijl ik toen al een tijdje verder was.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:38

Hier gisteren weer lekker gefietst met m'n dinsdagclubje. Heel fijn dat dat weer kan.
Vorige week deden we een rondje van 50km, gisteren een rondje van 45km.
Had ook echt wel even genoeg gehad, want ik had van maandag een 10km hardloopwedstrijd met wat hoogtemeters. De benen waren dus wel een beetje snel boos :P

Mijn zoontje wordt altijd helemaal gek als hij mijn racefiets ziet. Mama fiets, fiets mama...
"Ik wil ook mee fietsen mama". Ok vriend, dat wordt geregeld. Tadaaaa :') _/-\o_

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:04

@zebrastreep, nooit geweten! Maar de klachten vielen ook mee en gisteren geen rare dingen gehad als pijn op de borst. Een beetje een benauwd gevoel af en toe. Morgen voor mijn dienst uit een klein rondje nog doen. Maar dan echt in zone 2 blijven maar.

@MusLi; wat een leuke foto! Echt super leuk gedaan. Denk dat hij het wel tof vond!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:06

Leuke foto Musli :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:37

Haha MuSLi, wat een geweldige foto! :D

Goed bezig allemaal! Niets mis met kleine rustige rondjes, zeker als je herstellende of superdruk bent!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:23

Wat een geweldige foto MuSLi! :))

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 06:16

Goedemorgen :wave:

Succes met je trainen @Zebrastreep .
Werk en sport is bij mij ook altijd passen en meten .
Men heeft tenslotte ook nog een huishouden , was te doen .
En ik zag al de eerste keer 4 uur fietsen in mijn schema verschijnen .

Een dingetje met je pedaal @Qeenless :oo

@Imay , BTTLNS is een fijne trisuit :j
Ik heb er twee vanuit mijn coaching van dat merk .

@Maaike ; voorzichtig aan nog hoor ,onderschat het niet .
Wat Zebrastreep ook schrijft .
Hier in Duitsland word bij sporters geadviseerd een belasting ECG
te laten doen na Covid .Sprak van het weekend nog iemand hierover .

Geniaal MuSLi *\o/* +:)+
Daar heb je iemand blij gemaakt . :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:39

Sorry dat ik even niet heb meegelezen. Ik ben erg druk geweest de afgelopen dagen.

En gisteren heb ik mijn langste rit ooit gereden. Waar ik trots op ben.

Ook heb ik mijn 25.000km op de tellen gezet in 4 jaar tijd.

Mijn 250km rit.

Afbeelding

Mijn teller onderweg.

Afbeelding

En uiteraard mag ik trots zijn.

Afbeelding