Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xNavatu schreef:Hoihoi! Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik ben in mei weer begonnen met hardlopen, nog niet heel serieus toen, maar vooral als doel om met een dogsurvival (obstakel run met hond) gewoon de 5 te kunnen rennen. Toen van de zomer met vrienden bedacht dat we 8 maart dit jaar een halve marathon wilden gaan lopen zodat we echt een doel hadden en iets om naartoe te trainen. Ging al vrij snel mis en toen heb ik twee maanden niet gelopen vanwege extreme spit (mijn rug is al zo’n 3 jaar een flinke probleemfactor, maar gek genoeg met hardlopen vrijwel geen last van, dus dat is top!). Daarna wel weer rustig opgebouwd, wat minder consistent dan eigenlijk de bedoeling was..
Toen eind december weer een trail run gehad waarna het weer helemaal mis ging, dat eindigde in weer spit (gelukkig wel veel minder extreem als die van de zomer, kon 2 weken niet zitten maar wandelen was nog wel een soort van te doen gelukkig), en m’n schenen die helemaal blauw waren.. ook geen idee hoe of wat, huisarts wist er niets zinnigs over te zeggen, en de fysio dacht dat het vanwege mijn compressie hardloopsokken was, maar nogsteeds raar gezien ik daar nooit eerder last van heb gehad..
Anyways, inmiddels werk m’n lijf weer op normaal niveau en ben ik weer aan het opbouwen. Had die halve marathon eigenlijk al een beetje opgegeven, gezien 10km de verste afstand was dat ik gelopen had. Maar afgelopen maandag toch weer hoop gekregen, nadat ik 17km had gedaan. (Wel met kleine stukjes wandelen om ff wat te drinken en een gelletje te nemen, dus niet aan 1 stuk gerend. Maar was er toch triest gelukkig mee haha.) Het doel voor die halve marathon is hem uitlopen, heb niet persee een doel voor tempo want dat is niet realistisch op dit punt vrees ik.
Ik merk dus ook dat mijn lijf echt niet goed gaat op trails, elke keer na een canicross slaat die hele rug weer in paniek stand.. en het is niet dat ik nu echt heel snel loop tijdens die runs. Morgen weer een wedstrijd, ga hem op mn dooie gemakje doen want als het nu weer fout gaat met die rug kan ik die halve sowieso op mijn buik schrijven. Zijn er hier toevallig ook mensen die niet lekker gaan op onverharde paden of die weten waar dat door zou kunnen komen?
Ik kom er weer aan hoor. Lekker bezig allemaal!