Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:02

Wat betreft gel of reepjes, heb ik eigenlijk erg weinig ervaring. Ik heb 5 jaar geleden ooit 1 x eerder een halve gelopen en er toen wel gebruik van gemaakt. Nu ook weer een paar besteld in aanloop naar de Stevensloop. (ik loop de halve marathon)
Op zich lijkt een reepje me wel fijner alleen dan is water daarna wel fijn en ik neem nooit water mee.

Heb nu dus een vloeibaar gelletje van 4energy dat ik naar binnen kan slurpen en loop dus zonder vloeistof. In de zomer neem ik zo een kleine flexibele tube mee van Decathlon om wat op mijn tong te druppelen, vind het zo vervelend meenemen.

Tijdens een run boven de 10 loop ik wel even bij een waterpunt langs (rennend) en drink dan wat zonder te stoppen.

Trails lijken me ook echt leuk en wil ook eens wat meer naar gaan kijken. Ik loop toch meestal in het bos <3 Er zijn er hier heel veel in de regio alleen tot nu toe steeds op dagen dat ik niet kan.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:18

Door het trailrunnen heb ik best snel zo'n trailvest/hardlooprugzak aangeschaft, waardoor ik heel makkelijk 1 liter water mee kan nemen zonder dat het klotst of in de weg zit. Meestal heb ik een halve liter mee aan de linkerkant en zit aan de andere kant mijn mobiel, airpods, reepjes etc. En afgelopen zondag was ik heel blij dat ik een extra jasje mee had in mijn trailvest, ik kreeg het met de continue regen en wind toch wat fris met een korte broek en t-shirt.

Wat betreft eten onderweg vind ik het persoonlijk wel prettig als het niet regelrechte troep is. :+ Ik heb absoluut niets tegen suikers, al helemaal niet als je moet presteren, maar sommige van die reepjes en gelletjes is het gewoon onduidelijk waar het precies uit bestaat. Ik vind het fijn om enigszins te weten wat ik binnen krijg en dat het niet puur suiker is, maar ook nog wat andere voedingsstoffen. :') Vandaar dat ik de nakd repen top vind, die krijg ik ook makkelijk weg en liggen bij mij niet zwaar op de maag. Van de tailwind nutrition vind ik het ook fijn dat ze vegan zijn, in zoveel sportproducten zit melk of whey proteïne, maar ik ga niet zo goed op lactose en maak dan direct veel slijm aan, vooral niet handig als je aan het rennen bent. Daarnaast eet ik ethisch gezien liever zo min mogelijk zuivel en als ik het eet van lokale/biologische bron en dat is al helemaal niet te achterhalen als het in zo'n sportproduct zit.

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:31

Ik ben pas net gestart met gelletjes, omdat ik boven 10km wat vermoeider word. Ik ben nog aan het obtdekken wat ik fijn vind. Drinken doe ik niet onderweg, maar als het straks warmer wordt red ik dat denk ik niet meer. Ik wil binnenkort ook eens kijken voor zo'n vestje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:23

Ik heb WoWamigo vandaag ook tailwind opgestuurd om uit te proberen.

Ik gebruik verder naast tailwind tijdens duurlopen nog zakjes gepureerd fruit van de decathlon, soort knijpfruit. Zit ook geen troep in.
Nakd reepjes neem ik ook wel mee, maar boven de 30km gaat eten, vooral kauwen en eten doorslikken wat moeilijker, dus dan zijn die zakjes ideaal. Die slurp je zo leeg. Nakd repen krijg ik dan moeilijker weg.
Er gaan ook wel fruit jellies van de decathlon mee.
Loop ik zelf een marathon of verder, dan zijn krentenbollen of bananen voor mij ook prima.

Je moet kijken wat voor jou werkt en veel uitproberen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:38

Goed om te weten dat de decathlon zakjes met gepureerd fruit heeft, ik zat al eens te kijken bij de babyvoeding afdeling. :')
Ik zat ook te denken of ik misschien zelf fruit puree kan maken, is heel simpel natuurlijk. Er bestaan herbruikbare knijpzakjes (voor baby's :D ), scheelt ook weer allerlei wegwerpverpakkingen. Alleen wel minder lang houdbaar, maar misschien kan je het invriezen.
Ik kan me voorstellen dat vast eten lastiger wordt na zoveel inspanning en lang onderweg zijn!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:46

Suliko, helemaal mee eens! Goed dat je daar op let bij sport voeding, juist als je een prestatie neerzet, wil je geen rommel of overbodige suikers etc in je lijf. Gelukkig zijn er genoeg mooie producten beschikbaar die gezond en goed zijn!
Ik ben nu steeds meer zelf aan het koken en bakken, echt leuk! Heb ook het boek van Nanneke Schreurs, Vega(n) voeding voor sporters, staan heel wat leuke recepten in. Heb er ook eens lekkere sport reepjes uit gemaakt.

Goof, ja zo een vestje is echt een uitkomst, ik heb ongeveer een jaar zonder gelopen, maar nu vind ik het echt zo fijn bij langere duurlopen. Bij mij kan een waterzak op de rug, en 2 knijpflesjes en wat gelletjes van voren, echt handig!

Wat leuk Leonie, manege de Mookerheide ken ik nog wel van vroeger, die zat echt prachtig daar!
Goed dat je aan het oefenen bent met voeding onderweg, het is toch altijd even zoeken wat het beste bij je past.

Wow Amigo, bedankt voor je uitleg, ik zou ook wel eens bij zo een masterclass sportvoeding willen zijn, word dat vaker georganiseerd?
En hoe veel eiwitten kun je het beste nemen na een inspanning? Ik heb gehoord dat eiwitten uit verschillende bronnen beter zijn dan een soort, dus wat noten, tempeh,en erwten eiwit gemengd of verdeeld over de dag.
Hoe zit het met drinken voor het lopen?
Ik vind het soms lastig, als ik een kopje thee drink moet ik zeker plassen onderweg als ik binnen een uur ga lopen.
Vitamine D en b12 slik ik bijna iedere dag bij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:13

Ieris, je zou ook de slimmer presteren podcast aflevering 110 kunnen luisteren, daar vertellen ze ook veel over sportvoeding.

Het is trouwens onzin dat je binnen 20 minuten na je training eiwitten moet aanvullen. Dit kan ook gerust wat later..

Aflevering 69 gaat over hoeveel je moet drinken tijdens een hardlooprace. Ook heel interessant.

Aflevering 25 gaat over wat moet je eten bij extreme sport inspanning.
Aanrader om te luisteren.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:03

Leonie, de training suggesties geeft hij op basis van voorgaande activiteiten en eventuele races die je in je agenda hebt gezet (met evt gekoppeld doel) zoals ik heb begrepen.
Bij mij is het:
start > hardlopen > up > training > workouts > dagelijkse suggesties.
Maar niet elke Garmin heeft deze functie. Welke Garmin heb jij?

Suliko, dank voor je bericht. Ik ben er inderdaad achter hoe de suggesties werken nu, ik kan ze inzien voor een hele week vooruit, zie bericht hier boven :) Ik ga inderdaad gewoon lekker mijn eigen gang en dan zie ik het wel, zolang ik er maar plezier aan heb, dat is het belangrijkste. En ondertussen genieten van jullie loopjes :D

SV, dank voor de podcast aanraders.

Ik heb vanavond 8.88km gelopen. Er stond nog best wel wat wind, dus vooral de eerste helft was best pittig en ook wel een mentale strijd. Tweede helft ging prima en ben blij dat ik weer geweest ben.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:17

Thanks SV! Naar die info ben ik ook op zoek met de marathon in t vooruitzicht!

Ik heb vandaag lekker 7 km gerend. Even snel tussen al het programmeren door :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:49

ieris, leuk dat je ook zo met voeding bezig bent! Ik bak en kook ook het liefst alles zelf en vers en grotendeels plantaardig, dus daardoor ben ik ook wat zoekende in de wondere wereld van sportproducten waar alles zeer gefabriceerd in pakjes zit. :') Bij eiwitten is het van belang dat je alle essentiële aminozuren binnen krijgt (de aminozuren die je lichaam niet zelf kan aanmaken, de aminozuren vormen als het ware een soort ketting en dat zijn eiwitten), daarom is het belangrijk om verschillende eiwitbronnen te eten, omdat elke bron andere essentiële aminozuren bevat in verschillende verhoudingen. Veel dierlijke producten bevatten alle essentiële aminozuren, maar je hebt ook plantaardige producten die ze allemaal bevatten. Zoals hennepzaad, quinoa, boekweit, chiazaad, soja (tofu/tempeh/etc). Ondertussen is er ook een enorme eiwittenhype, want een tekort aan eiwitten is met het gemiddelde Westers dieet onmogelijk (en dan heb ik het niet eens over een gezond/gevarieerd westers dieet).
Volgens het voedingscentrum moet je 0.83 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnen krijgen per dag. Als je fanatiek sport wordt dit 1 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht. Met wat men gemiddeld eet, krijg je eigenlijk al 90 tot 100 gram eiwit per dag binnen, dus stel je weegt 70 kilo, dan zit je al ruim aan de extra hoeveelheid eiwit die je nodig zou hebben met sporten. :D
Ik drink wel altijd ruim voor ik ga sporten, een aantal grote glazen thee of water, genoeg vocht is echt belangrijk. En ja, als ik langer dan een uur loop, duik ik regelmatig de bosjes in. Sowieso als ik op sta drink ik vaak 1 tot 2 glazen water direct, omdat je in je slaap ook veel vocht verliest en het niet aanvult.

iiSunshine, fijn dat jij hebt ontdekt hoe je die suggesties beter kan bekijken! Ik volg ze tot nu toe niet (de correctie als je het tempo niet aanhoud vind ik irritant), maar baseer soms wel mijn training erop.

Ik baal dat ik gister niet gelopen heb, met het idee vandaag te lopen, maar ik heb ontzettend kort en slecht geslapen en ben ook beurs van de krav les, dus ik weet niet of het vandaag nog wat wordt. Misschien een rustige 5 kilometer.
Zaterdag loop ik de jutbergtrail van 15 kilometer, daar heb ik wel zin in! Dat wordt mijn 2e officiële trailevent.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:07

:wave: Hoi! Ik kom me voorzichtig weer melden.
Na mijn bevalling 3 maanden geleden en overleg met mijn fysio ben ik weer begonnen met opbouwen. Ik ben zo, zo blij!
Ik wil graag weer mee kletsen. De afstanden die ik nu doe zijn natuurlijk niet zo boeiend maar wie weet wel voor degenen die ook opbouwen. Ik hoop natuurlijk straks weer lekker door de duinen te scheuren met de hond!

Ik heb braaf meegelezen laatste weken. Leuk dat er door sommige bekenden nog zo lekker doorgelopen wordt! En ook een paar nieuwe namen voor mij. Iedereen lekker bezig *\o/*

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:26

Ha wat leuk dat je er weer bent en fijn dat je mag opbouwen! *\o/*

Voeding vind ik ook ontzettend interessant, al loop ik voornamelijk op winegums :+ en bij de langere lopen op vloeibare calorieën. Gelletjes vind ik vreselijk, maar mijn man gaat er weer heel goed op :j
Als we echt langer trailen 35+ dan drink ik onderweg graag een cola en een stukje chocola en wat fruit gaat er ook wel in.

De verpakkingen staan mij ook erg tegen Suliko, daar ga ik me eens in verdiepen!

Ik heb een vrije middag heb ik met mezelf afgesproken en ik ga zo eerst paardrijden en daarna een stukje lopen. De regen kan ik waarschijnlijk niet helemaal vermijden, maar je kunt niet alles hebben :+ Vrijdag doen we onze laatste lange duurloop voor de marathon.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:36

SV, bedankt voor je tip over de podcast's ze zien er zeker interessant uit, die ga ik binnenkort bekijken!

Isunshine, en Lies-sparkle, lekker gelopen! Goed bezig!

Suliko, bedankt voor je tips! Ja dat merk ik ook, best wel tegengestelde adviezen qwa eiwit inname.
Inderdaad een hype!
Wat leuk dat je zaterdag ook meedoet met de Jutberg trail! Ik en Suusje doen ook mee, met de 22km.
Misschien leuk om elkaar te meeten?
We starten wel op andere tijden zag ik, weet niet hoe lang jij er van te voren bent, en hoe lang je er over denkt te doen?

Welkom terug Lusitano, en gefeliciteerd met je zoon/dochter!?
Hoe gaat het verder met je?
Leuk dat je weer aan het opbouwen bent!

Ninus, haha jou menu klinkt wel lekker!
Ik ben nu gelletjes aan het proberen, maar vind het niet altijd even makkelijk.
Wat heerlijk dat je een vrije middag hebt! Geniet er van!
En succes op de marathon, gaat vast goed komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:44

Leuk Suliko dat je de Jutbergtrail loopt, die paden ken ik goed.

Lisitano welkom terug!

Succes Ninus, ik denk dat wij komend weekend ook de langste duurloop doen, maar dan voor de Sallandtrail.

Ik hou me echt niet zo bezig met voeding verder. Ik kook gevarieerd, veel vega en af en toe vlees. Vrijwel altijd met verse groenten. Twee stuks fruit per dag gaan er ook meestal wel in. Eiwitten hou ik me ook niet mee bezig, wel eet ik voor mijn werk kwark en na een lange duurloop kook ik vaak een eitje.
Verder gaat er ook veel snaaierij naar binnen.
Ach en zolang ik nauwelijks spierpijn heb na een marathon en na twee dagen daarna alweer een rondje ga hardlopen, heb ik niks te klagen qua herstel. Goed slapen en uitrusten zijn daarnaast de belangrijkste sleutels tot herstel.

Ik heb vanmorgen een 30km, rustige duurloop op de weg gedaan. Het ging lekker mag ik wel zeggen.
Het was weer op een stukje van ongeveer 3 bij 2km :+.
Mijn beloning was een productieve status :D. Dat is voor het eerst in een paar maanden. Ik sta meestal op onderhouden.

Afbeelding
Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:18

Lisitano, welkom terug! Ik ben waarschijnlijk een van de nieuwe namen die je bedoelt :D en wat mij betreft deel je gerust je opbouw kilometers ook hoor. Ik vind dat super interessant om van te leren :)

Ninus, dat zijn lekkere dingen voor onderweg <3 alleen die cola gaat bij mij niet goed vrees ik, moet daar altijd zo ontzettend van boeren :')

SV, klinkt als een prima voedings patroon, daar herken ik me wel in. Ik blijf het knap van je vinden, 30km op zo’n klein stukje. En een mooie beloning van Garmin *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:42

Cola bij een vp van een lange trail is goddelijk! Ben altijd blij als dat er is.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:02

Ik boer er rustig op los, scheelt me niks :D

Ik heb het droog gehouden, maar had wel een forse en frisse wind onderweg. Toch netjes de 17,5km aangetikt zonder grote moeite en netjes in het groen. Had wel mijn broek binnenstebuiten zag ik net :+

Superknap SV! Ik denk niet dat ik daar mentaal aan toe ben :=
Lopen jullie 50km? Die hebben wij weer voor april staan, vind het nog steeds heel ver :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:03

Ja 50km.
Ik vind het vooral heftig dat ik de dag erna moet werken -O-. Dat gaat heel pittig worden.

Welke ga je in april lopen?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:04

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen! Wij waren vroeg aan het plannen voor dit jaar zodat ik nog vrij kon plannen op vrijdag en maandag voor de echt lange lopen. Maar dat lukt bij jou natuurlijk nooit. Ik geloof dat de RFR in april gewoon op zaterdag is, dat vind ik wel heel prettig :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:25

Ja die gelletjes kijk ik ook wel even naar wat zit erin. Zeker als je het beste van je lijf vraagt, wil je er ook wat goeds instoppen. Ik let met al mijn eten op zich wel redelijk op alleen ben ik wel gek op snaaien :+ en dan boeit het opeens niet.
Welke merken zweren jullie bij? En wat is de overweging voor gel of reep? gaat zoon gel niet beter voor het opname proces?
moet der niet aan denken om een krentenbol naar binnen te harken _O-

Zoon rugzak vind ik toch wel een stap. ik loop graag los/vrij van alles.

Ieris die vitamine slik je die gewoon op gevoel of heb je dat laten testen bij de HA?

Thx voor de podcasttip SV! Ik was zoekende naar leuke podcast dus nu kan ik mooi 2 dingen combineren haha. Ga het gelijk even opzoeken en in mijn afspeellijst zetten, kijken of het wat voor mij is.

De garmin optie moet ik ook even induiken, ik kom echt steeds meer functies tegen waarvan ik denk, wow dat heeft ie ook :Y) Echt ik heb dat ding nu half jaar en gebruik nog geen 30% van de functies.
maar als ik nu probeer wat jij zegt sunshine dan zegt ie dat ik moet verbinden dus moet even verder kijken.

Om aan 100gr eiwit te komen op een dag moet je toch wel best je best doen vind ik. Ik houd het nu weer heel precies bij sinds week of 5/6 (sinds ik me heb ingeschreven voor de halve). Maar ik merk dus wel dat het een positief effect heeft. Ik ben minder vermoeid en heb minder spierpijn.
ik gebruik hiervoor soms ook die isoclear van ESN. Erg lekker!

Welcome back Lisitano. Succes met opbouwen!

Spannend ninus, wanneer is je marathon?

Succes zaterdag Ieris!

@Sv waaromloop jeop zo een klein stukje? ik zou horendol worden.

Ik had dinsdag voor de grap eens een "coopertest" gelopen. Gewoon buiten door de wijk dus niet volgens de echte regels. Had nog wel wat spierpijn van de krachttraining van zondag in mijn benen. Normaal niet zo een ramp met hardlopen maar met zo hard gaan voelde ik het wel.
Had het nog nooit gedaan en wilde eens kijken hoe ver ik kwam. mijn trainer in de sportschool doet met met Kamp van Koningsbrugge en daar moesten de 2.8km lopen binnen die 12 min. Ik denk dat als ik het nog een keer zou proberen, met de juiste omstandigheden, dat het me wel zou lukken. (de andere eisen zou ik echt nog niet misschien halen en ik heb ook 0 behoefte om daar aan mee te doen dat scheelt :') )
Gister weer bootcamp gedaan en ik had nog steeds beetje spierpijn. Oeps

mijn resultaat: Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:30

Lekker gelopen allemaal deze week.
Ik kon het niet opbrengen, ben erg moe, denk dat die gesprekken bij de coach er ook wel inhakken. Misschien dat ik morgen of zaterdag weer ga, dan heb ik een week rust gehad. Ook prima.

Is er nog iets specifieks om op te letten bij aanschaf van zo'n rugzak? Het gaat me er puur om dat ik drinken kan meenemen als het straks warmer wordt. De rest past vooralsnog in de zakken van mij broek.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:08

ieris (& Suusje), wat leuk dat jullie ook de jutbergtrail gaan lopen! Ik zat nog te twijfelen of ik hem zou omschrijven naar de 22,5 kilometer, maar ben toch wel blij dat ik hem op 15 km heb gehouden. Mijn moeder gaat met mij mee die kant op, zij gaat dan met de hond wandelen, dus ik denk dat ik er wel pas na jullie starttijd ben. Ik verwacht er zo'n 1 uur en 40 min mee bezig te zijn. Dan ben ik rond 12:55 terug. Hoe laat verwachten jullie te finishen? Wel leuk om elkaar even gedag te zeggen!

Supervixen, wat een fijne beloning van Garmin, heb je tenminste het gevoel dat wat je doet ook effect heeft. :') Ik kan me ook niet voorstellen dat met al jouw kilometers het geen bijdrage levert behalve 'aanhouden'.

leonie87, ik ervaar zelf dat zo'n renvest zo goed aangesloten zit, dat je er totaal geen last van hebt. En ik vind het echt ideaal om dingen kwijt te kunnen zonder dat het klotst of tegen mijn been aan zit. Ik had ook wel eens dat mijn schouderspier in een kramp schoot en met rugzak heb ik dat niet meer, grappig genoeg.

Goof, :knuffel: emoties en processen kosten veel tijd! Ik weet nog dat mijn eigen therapeut een keer zei: dat is een fulltime job, dus plan het ook zo in. Hopelijk heb je dit weekend energie om te lopen! Ik heb een salomon ADV skin 12. Was een keer ergens in de aanbieding. Ik denk dat het belangrijkste is dat je een goede maat neemt, zodat hij goed aansluit. Ik heb een xs en ik vond hem op het eerste gezicht wel heel erg klein ogen, maar hij zit perfect. Hij voelt in ieder geval erg kwalitatief en multifunctioneel, heb verder geen ervaring met andere rugzakken.

Ik had een mindere week. Krav Maga wel 2x geweest op ma en di en vanavond weer. Maar helaas niet aan lopen toegekomen. Ben aan het rennen en vliegen voor mijn studie en vooral niet aan het slapen, geen efficiënte combinatie. Maar goed, die 15 kilometer zaterdag gaat helemaal goed komen en hopelijk daarna wat meer rust doordeweeks.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:10

Goof schreef:
Lekker gelopen allemaal deze week.
Ik kon het niet opbrengen, ben erg moe, denk dat die gesprekken bij de coach er ook wel inhakken. Misschien dat ik morgen of zaterdag weer ga, dan heb ik een week rust gehad. Ook prima.

Is er nog iets specifieks om op te letten bij aanschaf van zo'n rugzak? Het gaat me er puur om dat ik drinken kan meenemen als het straks warmer wordt. De rest past vooralsnog in de zakken van mij broek.

Ja, passen, passen en nogmaals passen haha.

Ik heb uiteindelijk rugzak nummer 11 gekocht. Dat is de enige waarvan ik geen 'last' had.
Nu heb ik ook hele lange benen en geen bovenlijf dus die rugzak hangt al snel te laag op mijn rug voor het comfort. Dus gewoon lekker gaan proberen.

Ik heb deze: https://www.blackdiamondequipment.com/e ... tion-vest/

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:38

Goof hij moet goed aansluiten op je lijf. Denk na of je drinken op je rug wilt (is warm en beweegt meer) of twee flessen op je borst zeg maar.
Denk na wat je er allemaal in wil hebben en of je dan genoeg vakjes hebt.
Ik heb ook de salomon adv skin 12 en die vind ik heel erg fijn. Ik heb er ook een van de decathlon die wat groter is. Die gebruik ik zelden.

Leonie, ik gebruik mijn huis dan als vp en ik heb snel last van buikkramp, dus vind ik het handig om dan dichtbij huis te zijn.
Ook is het gewoon een mooie mentale uitdaging, zodat je toch leert doorgaan ook als het wat saaier is.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:52

Suliko, leuk dat je moeder ook mee komt naar de Jutberg trail, ik gok dat wij ook rond die tijd, ongeveer 13.00 uur zullen binnenkomen,ja dan is het wel leuk om even hoi te zeggen!

SV, knap hoor, alweer 30km in de benen! En dan op een klein stukje, moest je nog naar de w.c of viel het mee?

Goof, goed dat je even rustig aan doet, is ook belangrijk.
Ik heb de golden trail editie rugzak, die was normaal 135 euro, en vond hem op een trail evenement voor 40 euro, zo blij mee!

Leoni, goed gelopen zeg, strak tempo op je coopertest! Knap gedaan!
Ik vind de gelletjes van Amacx wel goed te doen, en heb er nu wat van nutrion xxl.
Daar hebben ze super lekkere herstel koeken, voor als je van snaaien houd!
Wij kregen die een tijdje terug bij een trail, en het was echt zo genieten. Ik had meteen 3 pakken besteld!
Ik eet trouwens voornamelijk vegan/vega, vandaar dat ik de b12 bijslik, en de vitamine D omdat ik weinig in de zon kom.
Ik doe het op gevoel, maar heb nu recentelijk wel een bloedtest laten doen bij de huisarts, daarvoor wacht ik nog even op de uitslag.

Vandaag had ik de inspannings test bij het hardloop expertisecentrum, het was echt interessant! Vond het zeker de moeite waard, en ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik krijg de resultaten van vandaag nog uitgebreid toegestuurd.
Het was behoorlijk pittig lopen op de loopband, zo gek als de omgeving stilstaat, terwijl je loopt.
We begonnen op 9km p/u, daarmee even warm gelopen.
Daarna 3minuten 10km p/u, beetje mijn standaard tempo bij rustige loopjes.
Daarna 3 minuten 11kmp/u, dat ging echt lekker, voelde fijn.
Daarna 3 min 12,km p/u, ging ook nog vrij makkelijk.
Daarna 3 min 13km p/u, dat ging wel al ietsje lastiger, maar nog wel vrij goed te doen.
Daarna 3 min 14km p/u, dat ging behoorlijk zwaar, hier voelde ik ook dat mijn benen wat meer aan het verzuren waren.
Daarna drukte hij op 15km p/u, en daar werd de verzuring nog erger, en kreeg ik ook lucht tekort, ik begon flink te zweten! En zij na 1 minuut stop de band, dat tempo trok ik geen 3 minuten!
Na een minuut was mijn hartslag al 50 slagen gedaald, dus dat was mooi!
Ik ben daarna naar de bushalte gelopen, en met de bus trug gegaan, ook heen.
Naar de bushalte en terug was 4,5km x2 + nog ongeveer 3km op de band is toch weer 12 km gelopen vandaag!