Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:46

lenaa_tje schreef:
M’n vriend mag 1 juli en 5 augustus gevaccineerd. Voor ons betekend dat opnieuw geen vakantie (vast aan zomervakantie en 5 augustus valt er lekker midden in)

Hebben jullie geen herkansing dan ? :P
Hier hebben ze vanaf eind augustus een herkansing gelanceerd voor de mensen die wegens verlof hun 2e vaccin niet kunnen ( willen is misschien beter uitgedrukt :+ ) komen halen.
Ze vrezen dat er anders teveel mensen gewoon niet komen opdagen voor de 1e spuit. :Y)

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:49

Word nog vechten om Janssen want denk dat erg veel jongeren het willen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:49

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:
M’n vriend mag 1 juli en 5 augustus gevaccineerd. Voor ons betekend dat opnieuw geen vakantie (vast aan zomervakantie en 5 augustus valt er lekker midden in)

Hebben jullie geen herkansing dan ? :P
Hier hebben ze vanaf eind augustus een herkansing gelanceerd voor de mensen die wegens verlof hun 2e vaccin niet kunnen ( willen is misschien beter uitgedrukt :+ ) komen halen.
Ze vrezen dat er anders teveel mensen gewoon niet komen opdagen voor de 1e spuit. :Y)

Ja volgend jaar :+
Prik geen idee. Je maakt gewoon direct een afspraak voor 2x
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-06-21 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:52

Balen! Nouja we hebben de kerstvakantie nog... :Y) Wel een stuk minder relaxed en natuurlijk veel kouder.

Ik hoop zelf nog een weekje te kunnen kamperen ergens :) Zou echt leuk zijn!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:53

Sheran schreef:
Balen! Nouja we hebben de kerstvakantie nog... :Y) Wel een stuk minder relaxed en natuurlijk veel kouder.

Ik hoop zelf nog een weekje te kunnen kamperen ergens :) Zou echt leuk zijn!

En een ton aan verplichte feestdagen. :D
Het is nogal balen dat ik de eerste week van m’n vakantie beschikbaar moet zijn op school. Anders hadden we nog even weg gekund.
Of maar hopen dat onze tweede correctie scholen ook geen enkele derde tijdvak klanten hebben
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-06-21 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:54

sureido schreef:

Ik ga gewoon direct bellen wanneer het kan :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:01

lenaa_tje schreef:
Ja volgend jaar :+
Prik geen idee. Je maakt gewoon direct een afspraak voor 2x

Hier ook meteen afspraak erbij voor de 2e, maar als ze zien dat het net tijdens hun verlof valt, komen ze niet meer opdagen :')
Dus dan maar de lancering van een 2e kansje vanaf eind augustus. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:03

MarlindeRooz schreef:
sureido schreef:

Ik ga gewoon direct bellen wanneer het kan :')

Haha ja same! Ik denk dat ik sowieso een afspraak maak wanneer ik kan, en dan 21 juni meteen bel om hem om te zetten naar Janssen. Dan heb ik sowieso iets en dan kan ik altijd vragen. Ik ga het maar tegen niemand verder zeggen dat het kan :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:26

Fijn dat er nu echt keuze mogelijkheid komt. Wij zijn blij dat we geen Janssen meer hoefden maar als iemand het juist wel graag wil is het super dat die mogelijkheid straks bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:32

MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik ook bellen voor Janssen, ik heb 3 juli een festival en zo hoef ik geen test te doen als het goed is. Daarbij ben ik geboren in 1995 dus het duurt nog wel eventjes voordat ik 100% gevaccineerd ben. Vind het namelijk dikke onzin dat ik zo'n test zou moeten doen terwijl ik gezond ben en in die 24 uur tussen het testen en het festival kan ik ook nog besmet raken. En iemand met een vaccin kan ook besmettelijk zijn en die mag wel zonder testen naar binnen.

Maar goed ik wil wel naar dat festival dus ik onderga het maar. :=

Dat gaat je ja nooit lukken? Je moet volledig gevaccineerd zijn en je vaccin moet je dan minimaal 2 weken voor de datum gehad hebben. Dus dat ga je niet redden. Ook met Janssen niet want tussen 21 juni en 3 juli zit geen 14 dagen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:43

Spenk schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik ook bellen voor Janssen, ik heb 3 juli een festival en zo hoef ik geen test te doen als het goed is. Daarbij ben ik geboren in 1995 dus het duurt nog wel eventjes voordat ik 100% gevaccineerd ben. Vind het namelijk dikke onzin dat ik zo'n test zou moeten doen terwijl ik gezond ben en in die 24 uur tussen het testen en het festival kan ik ook nog besmet raken. En iemand met een vaccin kan ook besmettelijk zijn en die mag wel zonder testen naar binnen.

Maar goed ik wil wel naar dat festival dus ik onderga het maar. :=

Dat gaat je ja nooit lukken? Je moet volledig gevaccineerd zijn en je vaccin moet je dan minimaal 2 weken voor de datum gehad hebben. Dus dat ga je niet redden. Ook met Janssen niet want tussen 21 juni en 3 juli zit geen 14 dagen.

Ik heb geen idee of ze gaan controleren hoe lang geleden je gevaccineerd bent. Denk dat we daar nog wel meer over gaan horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:44

Dat doet die app :) je bent pas volledig gevaccineerd als je ook de 2 weken periode waarin het vaccin maximaal gaat werken bereikt heb. Dus je zal dan geen groen licht in de app krijgen. Dit is net zo voor reizen. Dus voor je festival gaat dat jou zonder test niet meer lukken helaas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:45

Ik ben benieuwd of dat echt zo gaat zijn. Tevens zou ik het bezopen vinden wanneer ik zou moeten betalen voor een PCR test terwijl de vaccins gratis zijn. Dus gevaccineerde mensen hoeven niet te betalen en mensen die nog niet aan de beurt zijn wel. Dan kost verdorie mij die test meer dan de entree. Ik ging even kijken, dan kost zo'n test mij 3x zoveel als de entree. -O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:33

MarlindeRooz schreef:
Ik ben benieuwd of dat echt zo gaat zijn. Tevens zou ik het bezopen vinden wanneer ik zou moeten betalen voor een PCR test terwijl de vaccins gratis zijn. Dus gevaccineerde mensen hoeven niet te betalen en mensen die nog niet aan de beurt zijn wel. Dan kost verdorie mij die test meer dan de entree. Ik ging even kijken, dan kost zo'n test mij 3x zoveel als de entree. -O-

Ik zou het eens controleren, want naar het festival waar ik heen ga is de PCR-test gratis. Ik kan me laten testen via testenvoortoegang.org en zij melden dit: +
´Hoe duur is het uitvoeren van een test?
De kosten van de test voor toegang worden op dit moment betaald door de Rijksoverheid. Er zijn hiermee geen kosten voor jou als bezoeker.´

Ik vind het dan weer belachelijk dat ik als volledig gevaccineerde mezelf alsnog moet laten testen. De kans dat ik nog corona krijg en dus besmettelijk kan zijn is zo enorm laag. Ik hoop dat ze dit nog gaan aanpassen en het óf gevaccineerd óf testen wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:35

Oh dat hoop ik dan maar, kon er niet echt iets duidelijks over vinden op de website van rijksoverheid.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:50

Bij de meeste evenementen kun je je via testen voor toegang laten testen en dat is vooralsnog gratis. Hier net een bericht dat ´mijn´ evenement nu ook enkel een vaccinatiebewijs voldoende vindt. Alleen even gevraagd hoe je nu aan moet tonen dát je gevaccineerd bent. Zo blij!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:34

sureido schreef:
*knip*
Haha ja same! Ik denk dat ik sowieso een afspraak maak wanneer ik kan, en dan 21 juni meteen bel om hem om te zetten naar Janssen. Dan heb ik sowieso iets en dan kan ik altijd vragen. Ik ga het maar tegen niemand verder zeggen dat het kan :')

Ik schuif hierbij aan! Ik ga trouwen half juli en wil niets liever dan beschermd zijn dan en voor een evt vrijgezellenfeest (5 dagen voor de bruiloft, dus als je het daar vat is het daaaag bruiloft -O-). Bovendien heb ik een fijn gevoel bij Janssen dus ik wil er ook heel graag achteraan om deze te krijgen. Als dat lukt voor 1 juli.. Spannend :D

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:36

Zijn er hier nog mensen die Jansen overwegen vanuit prikangst? Ik heb behoorlijke prikangst. Ik ben bang dat als het tegenvalt ik niet naar die tweede prik van pfizer ga, en bij Jansen heb ik het maar gehad.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:05

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:27

Update van deze kant na gisteren Pfizer gekregen te hebben.
Op de beurse arm na nergens last van. Voelt nog niet helemaal lekker, maar ik kan wel gewoon op beide kanten slapen.
Paracetamol helpt goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:34

Hier valt de tweede zwaarder dan de eerste. Erg moe, spierpijn en voelde me vanochtend koortsig. Paracetamol en een hete douche helpen wel.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:40

rockwitch schreef:
Majabeestje schreef:

Mijn man wordt zaterdag geprikt en ik dinsdag. Kan ik dan met mijn man mee met mijn oproep en vragen of ik tegelijk met hem mag? Of geldt dit alleen als je op dezelfde dag gaat?
Zijn er een aantal vaccins per dag op voorraad of gaat dat per week of langer? Zou anders niet kunnen toch?

Jij kan ook met je partner mee gaan. Hoeft niet op dezelfde dag erin te staan om wel een partnerprik te vragen. Kan ook gewoon omgezet worden.
Ik weet niet precies hoe ze de vaccins per dag berekenen, maar er zijn altijd mensen die niet komen opdagen en anders kunnen ze een extra flesje vaccin erbij pakken denk ik. Ze kunnen toch niet in de ochtend al zoveel flesjes uit de koelkast halen voor de hele dag, want het mag allemaal niet zo lang uit de koelkast volgens mij, maar dat weten de optrekkers beter als ik. Kan het wel eens vragen.

Ik ben net met mijn man mee gegaan. Ben ook gevaccineerd, was geen enkel probleem.
Hebben beide Pfizer gekregen. Prik voelde ik niks van, voel het nu wel in mijn arm.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:09

Hoorde net dat wij vanmiddag Pfizer krijgen.Vriendin was vanmorgen geweest en haar man gisteren. Nergens last van tot zover.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:41

1992 mag een afspraak maken

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:27

Hier gisteravond de tweede pfizer gehad en alleen een zere arm.