Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:46

Morrie, volgens mij zijn er landelijke regels ingesteld voor verlengen van rijbewijzen en mag je wat langer wachten, vooral omdat veel plaatselijke dependances van gemeentehuizen zijn gesloten. Zou gewoon even bellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:04

pmarena schreef:
Ik denk van de basisscholen dat als deze nu open gaan, ze niet meer dichtgaan ongeacht de cijfers.

Ik hoop het. Wij zijn iig blij met de keus voor noodopvang (en dat we die keus hadden!) gisteren rapportbespreking en meester vertelde dat ze zo goed gewerkt had. Dat was vorig jaar met thuisonderwijs wel anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:29

Ja klopt, mijn man had dat ook dat het uitgesteld / verlengd toegestaan werd voor zijn rijbewijs.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:40

Hier gaat de basisschool ook weer open. Toch in onze provincie best nog wat scholen die weigeren open te gaan, omdat ze het niet verantwoord vinden.

Ik ben ook benieuwd naar de quarantaine en het laten testen. Stel iemands kind zit 5 dagen in quarantaine, maar het kind ontwikkeld geen klachten en ze laten het kind niet testen. Ouders doen alsof het kind negatief getest is en sturen hem of haar weer naar school. Ivm privacy is dat natuurlijk niet te controleren. Aangezien blijkt dat 25% van de positief gestestte mensen gewoon naar buiten gaat, zie ik dit soort dingen ook wel gebeuren.

Ik heb het van de week gehad met iemand. In contact geweest met een positief getest persoon en zelf een loopneus. Ik was daar werkgerelateerd en gelukkig heb ik uitgevraagd en doorgevraagd en besloten buiten te blijven staan. Persoon zou ´nog wel´ een afspraak maken, maar gaf aan de volgende dag gewoon naar een ziekenhuisafspraak te gaan. Volgende week moet ik daar weer heen. Maar hoe kom ik erachter dat deze persoon getest is en zelfs dat de persoon niet positief is??? Vragen aan de persoon zelf geeft niet altijd eerlijke antwoorden. GGD zal vanwege privacy daar niets over zeggen denk ik. Ik ga sowieso overleggen met leidinggevende, maar dit zijn wel vervelende situaties. We merken steeds meer dat mensen klachten verbergen of er niet eerlijk over zijn. Ik wil ook mijn 2e vaccinatie niet op het spel zetten. Stel dat ik klachten krijg net voor ik mijn tweede vaccinatie krijg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:43

bigone schreef:
Morrie, volgens mij zijn er landelijke regels ingesteld voor verlengen van rijbewijzen en mag je wat langer wachten, vooral omdat veel plaatselijke dependances van gemeentehuizen zijn gesloten. Zou gewoon even bellen.

het is al uitgesteld i.v.m. medische keuring. Bij het gemeentehuis hier gaat afspraken inplannen online en dat kon gewoon. Hij moet voor 1 maart z'n nieuwe rijbewijs hebben (uitgestelde datum) en dinsdag was het enige gaatje nog in de agenda van het gemeentehuis. De sneeuwlaarzen liggen al bij de verwarming hier.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:27

mijn dochter zou dinsdag eindelijk mogen afrijden voor het rijbewijs... maar helaas weer gecancelled. (nou zou het ivm de sneeuw waarschijnlijk toch ook niet door gaan). Nu maar weer afwachten wanneer ze wel kan afrijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:30

Hier ook een lege accu van 1 auto. Met het thuiswerken is die auto sinds maart maar 3 keer gebruikt. Had hem maandag nodig voor boodschappen, manlief was met de andere auto weg, hond in de bossen uitlaten. Maar kon mooi wachten tot hij terug was. :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:40

In Valencia nu een verbod op praten; met andere passagiers en/of mobiel, in openbaar vervoer :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:41

Lekker rustig :D en scheelt een hoop rondstrooien van virussen en speeksel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:44

Huertecilla schreef:
In Valencia nu een verbod op praten; met andere passagiers en/of mobiel, in openbaar vervoer :x

Ook met maskertjes op? Dit vind ik wel heel ernstig en ook lachwekkend eerlijk gezegd. :oo en dan meer lachwekkend omdat het toch amper te geloven is. Dit gaat wel heel erg ver.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:46

Dat is wel een mooi bewijs dat maskers dus niet ( voldoende) zouden helpen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:47

karuna schreef:
Lekker rustig :D en scheelt een hoop rondstrooien van virussen en speeksel.

Dat is ongeveer een van de eerste dingen die in deel 1 zei:
De belangrijkste methode om aerosolen tegen te gaan is je mond dicht houden. Chirurgische maskers beschermen daar niet tegen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:48

pien_2010 schreef:
Huertecilla schreef:

Ook met maskertjes op? Dit vind ik wel heel ernstig en ook lachwekkend eerlijk gezegd. :oo en dan meer lachwekkend omdat het toch amper te geloven is. Dit gaat wel heel erg ver.

FFP2 verplicht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:49

Muze schreef:

Zucht |o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:51

Huertecilla schreef:

Mogen ze nog wel ademen? Daar verspreid je ook aerosolen mee.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:51

Huertecilla schreef:
Muze schreef:

Zucht |o

Goed antwoord,
Lekker kort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:53

Huertecilla schreef:
Muze schreef:

Zucht |o

Echter heeft hij/ zij bij chirurgische flapjes wel gelijk maar dat is taboe.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:54

Precies, ik vind het een heel terechte opmerking.

Die zelfmaak stofjes doen het niet.
De chirurgische een beetje voor een ander, alleen de FFP2 hebben nut als mensen er niet met de tengels aanzitten en ze niet 100 keer gebruiken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:55

Dat dus.
Ik draag ze netjes, braaf, maar heb echt geen moment de illusie gehad dat ze iets doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:58

pien_2010 schreef:
Huertecilla schreef:

Er is in de pers ook aandacht voor besmetting via de ogen. Dat een bril ook een % voorkomt.

De overgrote meerderheid van besmetting vindt plaats in de privé sfeer, in familieverband, thuis. Dan is elke besmetting méér problematisch, worden steeds beter filterende maskers verplicht en als dat nog niet genoeg afremt dan alle niet essentieel dicht, dan ..... enzovoorts.
Zie me al in stilte met gehomologeerd masker en gehomogeerde duikbril eten inslaan omdat op zondag nu eenmaal bij opa en oma gegeten MOET worden 8)7

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:59

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:01

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:03

DuoPenotti schreef:
alleen de FFP2

Die zijn hier verplicht in alle openbare gebouwen en openbaar vervoer.

Tegen onbenul (verkeerd gebruik) is geen kruid gewassen. Zie de besmetting in privé sfeer.

Het is cóntinue hetzelfde verhaal: Vanwege onbenullen moeten de wel consciëntieus handelende mensen zich aan steeds meer beperkingen houden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 05-02-21 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:04

Alle kleine beetjes helpen. Bril is mogelijk om te voorkomen dat je gemakkelijk even aan je oog zit en slijmvliezen daar zijn gevoelig voor opnemen van virus.

Maar ik ben een beetje -:(- beetje erg -:(- mijn vader belde op. Zijn jongste zus was jarig en hij moet van een eind komen. Nog vooraf had hij gevraagd of hij toch echt alleen was he. Ja ja geen probleem. Komt hij van de toilet af zit opeens de hele woonkamer vol visite. (Had de bel wel gehoord) Want ja haar huis dus had zij het recht om alle visite uit te nodigen, mensen op loopafstand. Mijn vader moet van ver komen. En met zijn domme hoofd is hij nog even blijven zitten ongemakkelijk om daarna toch vervroegd weg te gaan.

En hij voelt zich nu stom, ongerust en boos te gelijk. Stom omdat hij niet meteen is weggegaan (zit je daar even 1,5 uur voor in de auto om vervolgens na 20 minuten weer te vertrekken -O- ) ongerust want veel te veel mensen in een te kleine niet geventileerde ruimte en het geeft meteen de laksheid van zijn zus aan en boos omdat zijn zus zo speelt met zijn gezondheid en bewust heeft gelogen tegen hem. ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:07

Huertecilla schreef:
DuoPenotti schreef:
alleen de FFP2

Die zijn hier verplicht in alle openbare gebouwen en openbaar vervoer.

Tegen onbenul (verkeerd gebruik) is geen kruid gewassen. Zie de besmetting in privé sfeer.

Kijk dat is hier niet, hier zijn die stoffen lapjes verplicht.

In privé sfeer snap ik wel.
Daar heb je toch minder snel die 1,5 meter, als die al werkt want daar heb ik in een gesloten ruimte ook erg mijn twijfels over.

Een bril werkt ook :j
Daarom hebben ze die in de corona afdelingen ook op, ook het bezoek.
Druppels in je ogen kunnen je ook besmetten.