Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:06

Ninx schreef:
bigone schreef:
Maar Ninx, snap je dan ook wanneer die gewone mensen die daar nu liepen, wanneer die dus gewoon wegblijven juist die extremisten voor Jan banketstaaf staan?
Nu laten die gewone mensen imo zich voor het karretje van de populisten spannen zonder dat ze het zelf door hebben. Want jullie lopen er omdat je je niet kunt vinden in de Corona maatregelen, zij hebben een totaal andere agenda.

Vanzelfsprekend.

Maar waar moet het overgrote deel van de mensen dan naartoe om hun redelijke stem te laten horen?

Je kunt deze mensen nu eenmaal, helaas, niet de toegang ontzeggen.
Ze trekken in hun bescheiden aantallen helaas wel de meeste aandacht blijkt ook uit deze posts
Dat klopt. En dat vind ik oprecht heel vervelend voor de mensen die gewoon tegen de coronapas demonstreren, zonder idiote complotideeën aan te hangen en zonder rare holocaustvergelijkingen te maken, of met gele sterren of een galg rond te paraderen.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel moeite de organisatie van deze demonstratie heeft gedaan om extreemrechts idioten te ontmoedigen om mee te lopen. En in hoeverre ze zich van deze groep distantiëren. Of is het gewoon hoe meer zielen, hoe meer vreugde, alles in het kader van de grote aantallen? (aangezien het blijkbaar een enorm ding is voor de organisatie dat de exacte omvang van de demonstratie vastgesteld wordt)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:20

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loriene schreef:
bigone schreef:
Maar Ninx, snap je dan ook wanneer die gewone mensen die daar nu liepen, wanneer die dus gewoon wegblijven juist die extremisten voor Jan banketstaaf staan?
Nu laten die gewone mensen imo zich voor het karretje van de populisten spannen zonder dat ze het zelf door hebben. Want jullie lopen er omdat je je niet kunt vinden in de Corona maatregelen, zij hebben een totaal andere agenda.

En de kranten halen dat nu juist eruit want zulk nieuws verkoopt.
Ben erbij geweest met de livestream en die galg heb ik niet eens gezien.
Normale burgers,jong en oud liepen daar.
Geweldig!!!!

Waren toch echt wel uitzonderingen bij .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-10-21 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:22

bigone schreef:
Er zijn al meerdere grote demo’s geweest en elke keer duiken daar zeer discutabele figuren op. Dan zeg je op een gegeven ogenblik als weldenkend mens toch, daar wil ik niet mee geassocieerd worden?

Heel veel demo’s. En hoeveel daarvan hebben tot een substantiële verhoging in de cijfers geleid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:22

996981 schreef:
bigone schreef:
Er zijn al meerdere grote demo’s geweest en elke keer duiken daar zeer discutabele figuren op. Dan zeg je op een gegeven ogenblik als weldenkend mens toch, daar wil ik niet mee geassocieerd worden?

Heel veel demo’s. En hoeveel daarvan hebben tot een substantiële verhoging in de cijfers geleid?

Volgens mij mis je iets. Gaat niet over besmettingen en zijn ze besmet, denk je dat ze gaan testen? Een demo tegen de QR code?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-10-21 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:23

996981 schreef:
bigone schreef:

Weinig. Omdat er niet meer volk komt dan bij een gemiddelde Eredivisie wedstrijd. _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:30

bigone schreef:
996981 schreef:

Volgens mij mis je iets. Gaat niet over besmettingen en zijn ze besmet, denk je dat ze gaan testen? Een demo tegen de QR code?

Oja. Ik mis iets. Honderdduizenden mensen die meermaals samen komen. Dat leidt niet tot substantiële verhoging in de Corona besmettingen, maar ik ben degene die iets mist.

I rest my case

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:33

Ja want dit zijn meestal mensen die tegen de maatregelen zijn, denk je nu heel naïef dat die netjes gaan testen bij een snotneus?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:34

[ [url=m/287NpW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JQqJvq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/im33jb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5V8OGv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HPDZsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d9wsP3.jpg]Afbeelding[/url] ]

loriene schreef:
bigone schreef:

En de kranten halen dat nu juist eruit want zulk nieuws verkoopt.
Ben erbij geweest met de livestream en die galg heb ik niet eens gezien.
Normale burgers,jong en oud liepen daar.
Geweldig!!!!

Waren toch echt wel uitzonderingen bij .[/quote]

Wat een geweldige foto`s zitten er tussen *\o/* *\o/*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:36

bigone schreef:
Ja want dit zijn meestal mensen die tegen de maatregelen zijn, denk je nu heel naïef dat die netjes gaan testen bij een snotneus?

Als ze alleen een snotneus hebben is er niets aan de hand toch. Die belasten de zorg niet.

Daarnaast; iets met generaliseren enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:36

Bigone, je kunt niet alle demonstranten over 1 kam scheren.. :n je laat nu 6 idioten zien op een hele dam..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:37

ruitje schreef:
Zebrastreep schreef:
Het komt wel vaker voor dat juist mensen die hoog opgeleid wat meer gevoelig kunnen zijn voor dit soort praktijken. Ik ben ook wel op plekken geweest waar mensen werken die niet in de maatschappij meekomen. En daar zaten ook hele slimme mensen bij die gewoon een HBO studie hadden gedaan. Maar een kleine groep kan sociaal niet goed meekomen en daar op vast lopen. Dus er kunnen inderdaad hele slimme mensen bij zitten , maar die vallen net een beetje buiten de boot omdat ze vastlopen op het sociale. Nu vinden ze aansluiting bij een groep met dezelfde denkwijze. En aangezien mensen ook grote kuddedieren zijn is het logisch dat iemand daar dan verbinding mee kan voelen en dan maar mee doet.

Beetje vergelijkbaar met groepsdruk , als je bij een groep hoort en één iemand doet wat heel verkeerds maar de rest van de groep accepteert dit , zeg je echt niet van ho uh dit kan niet. Puur omdat je dan weet dat je het 'kudde' gevoel kwijt bent met alle gevolgen van dien. In dit geval loopt er iemand met een galg of weet ik veel waarmee maar niemand zegt er wat van , anders volg je het principe niet meer en val je buiten de boot. Aansluiting voor een mens is nu eenmaal heel belangrijk.

Eigenlijk werken de hersenen van mensen best wel interessant.

Boeiend die psychologie, ik denk dat er ook gewoon heel veel mensen meeliepen die de galg niet gezien hebben of geen jodenster gezien hebben eigenlijk? Of dat afkeuren maar het geen reden vinden om dan af te haken bij de demonstratie?

Volgens jouw theorie zouden deze mensen juist moeten willen prikken, als aansluiting en niet buiten de boot vallen je belangrijkste motivatie is?

Ik zeg toch nergens dat mensen moeten gaan prikken? Ik zal het nog wat duidelijker uitleggen... Er was een grote groep aan het demonstreren , deze mensen zijn het allemaal over één ding eens , ze zijn tegen de corona maatregelen. Daar tussen lopen een aantal die in dit geval een galg meenemen , T-shirts met Jodensterren dragen en er lopen een aantal met Prinsenvlagen ( werden gebruikt des tijds door NSB groepen). Maar die andere demonstranten gaan daar niks van zeggen , waarom niet? Dan krijgen ze de wind van voren van dit selecte groepje die vinden dat ze dit mogen doen. Dus de kans dat het zogenaamd genegeerd werd is vrij groot. Daarnaast een demonstrant zegt tegen zon groepje van joh jongens dit gaat eigenlijk wel te ver. Wat denk je dat die demonstrant dan te horen krijg 'goh we bergen het wel op'? Nee die krijgt misschien wel te horen van sta je dan toch achter het beleid van Rutte?

onthoud wel dat er in deze groep ook veel einzelgänger's zitten die nu misschien na jaren eindelijk een keer aansluiting hebben gevonden.

Maar een hoofd organisatie kan er wel afstand van doen. Denk niet dat dat gaat gebeuren....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:38

Relaxed schreef:
Bigone, je kunt niet alle demonstranten over 1 kam scheren.. :n je laat nu 6 idioten zien op een hele dam..

Je telt die 8 Neo-NSBers als 1? Persoonlijk had ik het dapper gevonden als de oprechte demonstranten de NSBers vriendelijk doch dringend hadden verzocht op te rotten naar 1939 huis.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:42

996981 schreef:
bigone schreef:

Oja. Ik mis iets. Honderdduizenden mensen die meermaals samen komen. Dat leidt niet tot substantiële verhoging in de Corona besmettingen, maar ik ben degene die iets mist.

I rest my case

Honderdduizenden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:43

Relaxed schreef:

Klopt, heb er random een paar gepakt, de filmpjes heb ik achterwege gelaten want enkele waren qua teksten ronduit schokkend. Ging erom dat Loriene zei dat er alleen maar normale mensen liepen en zij vind dit normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:47

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Klopt, heb er random een paar gepakt, de filmpjes heb ik achterwege gelaten want enkele waren qua teksten ronduit schokkend. Ging erom dat Loriene zei dat er alleen maar normale mensen liepen en zij vind dit normaal.

Ja loriene... Maar er lopen idd ook meer dan genoeg normale mensen rond, alleen die halen het nieuws niet. Iemand met een luier is veel leuker voor het nieuws

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:50

Swah schreef:
996981 schreef:

I rest my case

Honderdduizenden?

Tel even de demonstraties sinds maart 2020

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:54

Nu begin je wederom het virus en de besmettelijkheid te bagatelliseren, bah.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:55

Maar laten die mensen zich ook testen bij klachten? aangezien hun het vaak aanzien voor een simpel griepje dus testen is onzin. Dat is een mening in dit geval , feitelijk zal het wel heel interessant zijn of dat virus inderdaad rond is gegaan en hoeveel mensen het na een demonstratie hebben gehad.

De aanname dat het voor geen verhoging heeft gezorgd in het aantal besmetting is in dit geval geen feit , maar een mening.

Net als over het aantal deelnemers. Tja als ik vanaf maart ga tellen kom ik ooit wel op 100.000.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:57

Zebrastreep: jij vult enorm in. Ik denk dat een hoop mensen die dingen niet gezien hebben of er gewoon anders over denken/het geen reden vinden tot aanspreken. Jouw uitkleg is een theorie en ik zie dat niet als enige mogelijkheid :)

Ik denk echt dat een aantal hier zich vergist in hoeveel 'normale' mensen daar liepen. Als ik de beelden op NOS zag, zag ik nogmaals gewoon heel veel mensen die mijn buurvrouw hadden kunnen zijn :o .

Ik vond het dan ook wel weer heel erg boeiend dat iedereen zich gewoon liet filmen e.d. Voor mij als werkgever bijv: ik zou er toch best wat van vinden als ik iemand daar tussen zie lopen. Ik kan mij voorstellen dat het gevolgen heeft voor je carrière/ je sociale leven als je daar gespot word.

Zou misschien niet moeten mogen, maar aan uitkomen voor je mening zitten toch gevolgen denk ik?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:58

Relaxed schreef:

Klopt, heb er random een paar gepakt, de filmpjes heb ik achterwege gelaten want enkele waren qua teksten ronduit schokkend. Ging erom dat Loriene zei dat er alleen maar normale mensen liepen en zij vind dit normaal.[/quote]

Oeps.
Woordje verder vergeten. :D
De meeste foto`s vindt ik hilarisch.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:58

Kijk naar de F1, 200.000 bezoekers, nog geen 100 besmettingen. Maand geleden dus met een vaccinatiegraad van iets meer dan 80% geloof ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:00

loriene schreef:

Je vindt foto's van een galg en rechts-extremisten geweldig ?

Nu begrijp ik jouw berichten ineens een stuk beter :D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:00

Relaxed schreef:

Klopt, heb er random een paar gepakt, de filmpjes heb ik achterwege gelaten want enkele waren qua teksten ronduit schokkend. Ging erom dat Loriene zei dat er alleen maar normale mensen liepen en zij vind dit normaal.[/quote]

Ja loriene... Maar er lopen idd ook meer dan genoeg normale mensen rond, alleen die halen het nieuws niet. Iemand met een luier is veel leuker voor het nieuws[/quote]

Iemand met een luier om verkoopt toch meer kranten dan janmetdepet

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:01

ruitje schreef:
Zebrastreep: jij vult enorm in. Ik denk dat een hoop mensen die dingen niet gezien hebben of er gewoon anders over denken/het geen reden vinden tot aanspreken. Jouw uitkleg is een theorie en ik zie dat niet als enige mogelijkheid :)

Ik denk echt dat een aantal hier zich vergist in hoeveel 'normale' mensen daar liepen. Als ik de beelden op NOS zag, zag ik nogmaals gewoon heel veel mensen die mijn buurvrouw hadden kunnen zijn :o .

Ik vond het dan ook wel weer heel erg boeiend dat iedereen zich gewoon liet filmen e.d. Voor mij als werkgever bijv: ik zou er toch best wat van vinden als ik iemand daar tussen zie lopen. Ik kan mij voorstellen dat het gevolgen heeft voor je carrière/ je sociale leven als je daar gespot word.

Zou misschien niet moeten mogen, maar aan uitkomen voor je mening zitten toch gevolgen denk ik?

Ik vul niet in , ik geef mijn mening , dat mijn mening niet feitelijk is dat klopt. Dat mensen anders denken is prima , maar het begint in mijn ogen een beetje uit de hand te lopen. Ik ben heel blij als dit allemaal achter de rug is en we allemaal weer echt normaal gaan doen. Geen demonstraties met Jodensterren geen gejank meer om alles. Ik vindt mensen namelijk best wel heel negatief worden de laatste tijd. En dat waren heel veel mensen al , maar het begint nu echt een hoogtepunt te bereiken.

En dat terwijl we voor mijn idee bijna bij de eindstreep zijn...

Mocht corona ooit zo erg verminderen dat QR codes er niet meer zijn , maak ik mij ook wel zorgen over hoe het dan gaat. Ik heb het idee dat een groep mensen flink gaat ontsporen en erg gevaarlijk worden voor de samenleving. Nu is het nog vrij onschuldig demonstreren. Maar wat is de volgende stap? En dat met name bij de mensen die nu de realiteit op de wereld compleet kwijt zijn.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:03

Electra63 schreef:
loriene schreef:

Je vindt foto's van een galg en rechts-extremisten geweldig ?

Nu begrijp ik jouw berichten ineens een stuk beter :D

Heb ik gezegd welke foto`s??
Geen leugentjes hier schrijven.
Zitten er tussen zei ik,heb niet gezegd welke.