Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:00

Ik heb best erge valangst dus dat vind ik altijd zo eng e!

Mama3: veel beterschap!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:04

Beterschap Mama3, hopelijk knap je snel verder op. Hou wel echt goed rust, ik heb me door een aantal vrienden die ook corona hebben gehad laten vertellen dat te vroeg weer te veel doen echt vertragend werkt op het echte herstel.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:10

Zo goed gedaan 0091! Van 12 naar 21, volgende keer van 13 naar 31? :))
Oei mama3 wat een tegenvaller! Heel veel beterschap gewenst en hopelijk snel weer opgeknapt.
Mooie plaatjes weer as usual SV :D

Hier lijkt eindelijk de lente te zijn begonnen! Voor het beeld: we hebben vorige week nog sneeuw gehad :') Vandaag in de zon +15 graden, echt genieten van de zon op m'n gezicht! Misschien morgen eindelijk weer eens een rondje in korte broek :):)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:55

Ohhh 15 graden, lekker zeg!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:22

Ja heb meteen m'n korte broek aangetrokken en een uur in de zon gezeten na 't werk :') Je leert de zon te waarderen als je in scandinavie woont :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:05

Willen jullie allemaal voorzichtig doen?
Het leek net de goede kant uit te gaan met iedereen, en nu weer een paar in de kreukels. :(

Vallen tijdens het trailen kan zo naar zijn. Ik ben door social media ook recent herinnerd aan mijn val. Knielen op een bed van boomwortels kan ik niemand aanraden.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:09

Sterkte mama3!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:27

Net opgestaan en de spierpijn valt mee gelukkig! Ik voel het wel hier en daar, maar niet al te erg.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:49

Luxorvalkje schreef:
Willen jullie allemaal voorzichtig doen?
Het leek net de goede kant uit te gaan met iedereen, en nu weer een paar in de kreukels. :(

Vallen tijdens het trailen kan zo naar zijn. Ik ben door social media ook recent herinnerd aan mijn val. Knielen op een bed van boomwortels kan ik niemand aanraden.

Je bent de laat met je waarschuwing! Memuska ligt in het ziekenhuis met een 3-voudige beenbreuk!
Maar ze zal zelf wel een update komen geven zeker.

Hier gaat het niet zo goed. Veel stress en veel te druk, het lopen gaat niet zo goed.

Veel beterschap mama3!!

Veel succes aan degenen die de last man standing gaan doen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:52

Oei nee???

Memuska: hoe is het met je?

Hier ook niet goed. Ik lig ook wel in de lappenmand, maar niet fysiek. Het toegeven alleen al kost enorm veel moeite. Het is nog niet super dramatisch maar ik denk dat mijn eeuwig optimisme en altijd willen doorgaan veel goedmaakt of verdoezelt. Ik hoop binnenkort het lopen echt weer regelmatig te kunnen oppakken en ook heel wat andere dingen recht te trekken.

Katharinaaa: sterkte! Zorg voor jezelf.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:59

Sterkte voor de mensen die het nodig hebben. :(:)

Beterschap voor mama3. Ben je alweer wat aan de beterende hand?

Geen valpartijen meer, hoor! Watskebeurt, Memuska?

Weer prachtige plaatjes, SV! Zijn die runderen wat gewend aan mensen? Of hoefde je daar niet langs?

Met dit mooie weer is het wel weer genieten, hoor. Donderdag lekker gelopen met de collega's onder begeleiding. Rondje viel alleen wat groter uit dan de trainster had gedacht, volgens mij. 11 km. := Was een tijdje geleden dat ik zo'n afstand had gelopen.
Maandag in de namiddag een klein rondje gelopen. Ik had verwacht dat ik nog last zou hebben van die 11 km maar dat viel me eigenlijk reuze mee. Heerlijk gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:59

Puera, ik moest daar wel langs, ze zijn over het algemeen rustig. Gewoon een beetje uitkijken.
Fijn dat je lekker kon lopen!

Poes, een dikke knuffel voor jou :+:

Memuska is van haar paard gevallen en bleef in de beugel hangen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:26

Memuska, jee wat heftig! Sterkte !

Poes ook sterkte.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:26

Wat lees ik nu allemaal weer, ben er ook een paar dagen niet en alles moet vallen, breken, ziek worden :oo !

Mams en Memus, veel sterkte en beterschap!
Hoop dat de spierpijn meevalt, SV!
Poes en Kat :') ... zorgen jullie een beetje goed voor jezelf? :(:)

Ik ben zo'n onhandige slungel.... ga regelmatig horizontaal.

Gisteren zo heerlijk, eindelijk weer eens met de loopgroep een rondje gedaan. Eentje had al een jaar niet gelopen en 15 kilo coronakilo's opgedaan, en verder hoorde ik alleen maar "ik ook kilo's aangekomen" om me heen. Supergezellig om weer op een sukkeldrafje bij te kletsen!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:08

Huh Memuska been gebroken op drie plekken? Jeeeee wat heftig :oo

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:59

Wat een pech hier allemaal. Memuska hoe gaat het?

Ik heb sinds kort nieuwe loopschoenen maar heb nu pijn onder mijn enkel....heb het idee dat dit komt omdat deze schoenen voorkomen dat mijn enkel doorbuigt en dat dit wennen is. Iemand tips? Gewoon doorlopen of eerst afwisselen met mijn oude schoenen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:44

Bedankt allen voor de beterschapswensen, het heeft geholpen.

Ik dacht nog, ik hoef niet zoveel bij te lezen, maar wat is er op 1 pagina veel te lezen, wat is er veel gebeurd. Ik ben gelukkig weer wat aan het opknappen maar heb de eerste dagen wel wat bange momenten gekend.

Wat een heerlijk hardloopweer vandaag. Voor wie nog gaan, geniet ervan!

Gelukkig valt de schade mee SV!
Wat een ongelukkig ongeval Memuska, wat heftig, veel beterschap en sterkte!
Wat fijn dat je zo hebt genoten van het kletsrondje Gem. Ik kan het me helemaal voorstellen, gezellig hoor.
Sterkte Poes, klinkt alsof je ergens doorheen moet om er sterker uit te komen. Knuffel
Heerlijk in korte broek Piekosj, ik hou d'r van!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:52

Fijn dat het de goede kant op gaat mama3, ik hoop dat je er niet teveel restklachten aan overhoudt straks.

Ik heb nog een final check gedaan van mijn rondje voor the last man standing. Tempo moet wel omlaag zaterdag. Ik wil zo lang mogelijk 6 min per km aanhouden.
En het weer mag nog wel wat beter worden, er zijn regen en hagelbuien voorspeld zag ik. Jakkes.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:48

Veel succes alvast SV! Ik ga morgen ook even een rondje doen. Ga wel zien hoe ver ik kom.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:42

Chita, volgens mij is afwisselen wel goed om rustig te wennen aan nieuwe schoenen! Misschien aan het begin in huis dragen of alleen met kleine stukjes lopen en de langere afstanden nog even op je oude.

Sterkte voor iedereen in de lappenmand!

Ik ben vandaag weer bij de podotherapeut geweest. Gewoon zo doorgaan met de oefeningen en heel voorzichtig iets meer lopen :) Oefeningen helpen wel, mijn voeten zijn sterker waardoor ik nu veel makkelijker op 1 been kan staan bijv.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:35

Snel berichtje, ik probeer later te reageren maar lig er even uit... Van paard gedonderd, enkel op 3 plaatsen gebroken en is geopereerd. Ben intussen thuis met plaatje en boutjes in m'n voet en ben tot m'n zetel verdoemd. Sigh.

Geen LOS voor mij dus morgen, succes aan zij die wel deelnemen!
Talk to you soon xxx

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:03

Klinkt als een nare val zeg. Wat was er gebeurd?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:27

Ik zie nu dat SV en Katrien jullie al even ge-update hadden, waarvoor dank dames!

Kort uitgelegd: ik ging naar de les, dus te paard door het bospaadje zoals ik zo vaak doe. Plots zag Bas in de verte de buurvrouw met hond en besloot dat dat eng was. Hij draaide 180° om en bokte daar bij, wat ik dus niet verwacht had en ik belandde er half naast. Vervolgens schrok hij daar weer van en bokte nog eens, maar dan harder, en dus ben ik er letterlijk af gevlogen. Alleen: ik vloog er rechts af en mijn linkervoet zat nog in de stijgbeugel. Beugels breken dus niet. Enkels wel.
Stom hé.

Bon, buurvrouw paard gevangen (die bleef staan grazen want hij snapte niet wat ik daar nu zat te doen), lesgever kwam al snel aanlopen en die heeft Bas dan naar huis gebracht. Gelukkig was één van onze werknemers bij ons thuis bezig dus die is mij komen opladen en heeft mij naar spoed gebracht. Onderzoek, RX, CT en om 18u lag ik al in 't OK. Is rond 15u45 gebeurd en was rond 16u30 in het ZH dus op zich best snel vind ik zelf.

Ik mocht kiezen tussen plaatselijk of volledig verdoofd, doe dan maar plaatselijk dan ben ik sneller thuis dacht ik zo. En dan kon ik de artsen overladen met vragen :+ Maar wat is zo'n OK kkkkkkkoud seg, brrrrr! Kreeg van de dokteres wel een hele uitleg met grafieken over wat temperatuur doet voor bacteriën enzo, allemaal boeiend ;-) Heeft ongeveer een uur geduurd, er zit een plaatje in en boutjes. 't Is de binnenkant, buitenkant en achterkant van m'n enkel die stuk is, simpel gezegd.

Tegen 21u denk ik was ik op de kamer en heeft een lieve stagiair voor mij boterhammen met confituur en koffie versierd. Super slecht geslapen, wel een heel seizoen Peaky Blinders gekeken.
Woensdag dan bezoek van de kine, nog eens op de foto en dan naar huis.

En daar lig ik dan nu op de zetel en ik erger me DOOD. Dat kunnen jullie je wel voorstellen hé?

Heb nu een open gips tot volgende vrijdag. Dan moet ik op controle, draadjes er uit en krijg ik normaal een andere gips voor 4 à 5 weken. Hopelijk mag ik daar eens wat op steunen want ik geraak niet eens tot aan de wei, sigh. En daarna nog een goei 6 weken voor ik iets of wat "normaal" kan rondlopen blijkbaar.

Bleuh!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 02:06

Heel veel sterkte zeg!!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 03:12

Oh jeetje Memuska, zo'n standaard ritje en dan.. Wat een enorme pech.

Heel veel sterkte bij je herstel!