Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:55

Mijn moeder hoefde maar een keer boos te kijken en dan liepen m'n broertje en ik weer in de pas :')

Pap was een ander verhaal. Die kon niet echt streng zijn. Laatst een oude videoband bekeken. Ik werd gewoon boos op hem dat hij me zo soft aanpakte. 'Kristeltje kom eens hier.' Ja daaaag dacht ik en ik liep vrolijk door. En nee niet doorspoelen waarna mijn handje doodleuk naar de spoelknop ging (het wc papier kwam boven de rand uit :')) toen we ouder werden loste hij het op met praten en dat werkte best goed dus uiteindelijk toch goed gekomen haha

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:21

lor1_1984 schreef:
Nou niet overdrijven met elke keer patat krijgen.
Ja ik heb een paar keer (mss 5x, maar wsl nog niet eens) zo bij mijn vader voor de deur gestaan maar daarvan is er maar 1x geweest dat ik patat kreeg.
De andere keren kreeg ik een glas water en een gesprek, daarna bracht hij me naar huis.
Overigens zou je als moeder ook kunnen kijken naar hoe je je kind behandeld natuurlijk, als je kind het tempo jiet goed kan bijhouden en jij blijft mopperen dat het kind maar moet doorfietsen terwijl je gewoon je eigen tempo aanhoudt moet je ook niet raar opkijken als je kind er de brui aan geeft.
Idem voor als je je kind buiten de deur zet, kind verzint dan vanzelf wel dat naar papa gaan veel fijner is want die zet je niet buiten de deur.

En ik denk dat een glas water en een gesprek niet helpt als straf. Mijn ouders deden dat echt niet als ik iets deed wat niet mocht (zoals weglopen).

lor1_1984

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:28

Dat kan, dan verschillen we van mening. :)
Geloof maar dat ik voor ieder misstapje al flink gestraft werd bij mijn moeder thuis (lang leve een hufterige stiefvader), 2 minuutjes te laat thuiskomen was al een week huisarrest en geen paardrijles bijvoorbeeld.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:34

Mijn ouders zijn niet gescheiden. Dus ik weet niet hoe dat bij mij gegaan zou zijn. Maar ik haalde het niet in mijn hoofd om weg te lopen. Dat was echt niet best geweest.
Maar blijkbaar maakten die straffen van je moeder weinig indruk, want dat had je er dus wel voor over.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:38

Het is wel een van mijn onzekerheden moet ik zeggen.
Stel je voor dat ik het toch net zo weet te verprutsen als mijn ouders afentoe bij mij := Dat mijn idee over
betere opvoeding toch niet beter blijkt te zijn... Bibbersss..
Laatst bijgewerkt door Sintara op 23-07-18 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:48

Mijn ouders waren ook vrij streng. Weglopen durfde ik ook niet hoor :P
Nou heb ik twee broertjes die autistisch zijn en die haalden genoeg kattenkwaad uit. Zo gingen ze eens bij de buren achterom (waren niet thuis) om koffie te zetten. Blijkbaar hadden ze de achterdeur open gelaten.
Mijn broertjes hebben toen het hele huis overhoop gehaald := Ze waren toen 8 en 10 jaar.

En ze hebben het eens in hun hoofd gehaald om de statieflessen van het café (stonden blijkbaar voor het grijpen) in te wisselen bij de supermarkt. Dat ging wel opvallen toen ze 10 keer per uur met bakken vol frisdrankflessen de super binnen kwamen wandelen _O-

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:54

Ik ging net even na mijn werk naar de action. Nou alsof ze een blik met Kids hadden open getrokken my God! Rennen schreeuwen en janken, werd er helemaal kriegel van en toen er naast me nog een telefoon met veel bombarie afging wou ik heel snel naar de kassa. Dat de vakantie maar heel gauw weer voorbij mag zijn...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:10

Sanet schreef:
Mijn ouders zijn niet gescheiden. Dus ik weet niet hoe dat bij mij gegaan zou zijn. Maar ik haalde het niet in mijn hoofd om weg te lopen. Dat was echt niet best geweest.
Maar blijkbaar maakten die straffen van je moeder weinig indruk, want dat had je er dus wel voor over.

Als je zoveel wordt gestraft maakt een extra straf idd weinig indruk, want wat je ook doet en hoe je je ook gedraagt er wordt toch wel iets gevonden om je voor te straffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:10

Dat had ik gisteren in de dierentuin -O-

Gegeven stonden we onderwater te kijken bij de nijlpaarden, eentje lag er best wel relaxed bij. Dus er stonden allemaal mensen voor het raam. Waaronder een moeder.

Hailey kom eens kijken... Kom nou maar kijken... Ja dat wil niet he, staan allemaal mensen voor.

Echt op zo'n toontje, dat ze eigenlijk bedoelde dat wij allemaal spontaan gingen wijken voor haar heilige prinsesje.

Helaas bleef iedereen staan voor Hailey _O- _O- _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:15

dan tilt ze dat kind toch op af staat ze haar plaatsje af :') Dom gedoe

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:42

Ik irriteer me er ook mateloos aan wanneer moeders extra hard gaan herhalen wat hun kind net zei. Omdat het heel grappig of leuk was ofzo. En dat dan nog even 10 keer herhalen zodat iedereen wel even gehoord heeft hoe leuk haar kind wel niet is. Echt vreselijk.. Dan kijk ik altijd even heel geïrriteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:03

Qimm schreef:
dan tilt ze dat kind toch op af staat ze haar plaatsje af :') Dom gedoe

Had ook gekund idd.

Ik ben gewoon expres langer blijven staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:32

:')

Wij waren als kinderen losgeslagen en stonden als tuig te boek , zus met borderline zat geregeld op het dak :+ .

Maar als papa uitgewerkt was en thuis kwam dan waren wij engeltjes , werd hij boos of verhefte hij zijn stem wisten wij genoeg := . En mam altijd maar afvragen waarom wij niet naar haar luisterden . (Pa werkte altijd dus heel vaak was hij niet thuis , was hij er dan was hij er ook )

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:47

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:49

Hahahahaha, te mooi!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:50

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:06

Jaaaa die is ook leuk. Heb zo gelachen! met name de reacties op FB

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:14

Dat stukje met de navelstreng aahahahahaha!!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:22

Het lijkt grappig, maar het lijkt er wel op dat mensen daar steeds meer heen gaan := .

Het kind van mijn collega kon ook nog helemaal niks toen hij naar de basisschool moest, en dat vond de collega normaal. Onder het mom van, hij is toch niet slim en wilt maar tuinman worden.
Net alsof een kind van 4 al klaar is met ontwikkelen en al helemaal zeker kan zijn van zijn toekomstige beroep.

Maarja, dan geef je zo´n kind wat labeltjes, laat je hem een paar keer zitten en geeft de school hem wel spraakles.. Ik vind het erg hoor, om je kind dat expres aan te doen. En dan nog zeggen: ja als hij de extra lessen niet leuk vind hoeft het van mij niet hoor, hij moet school vooral leuk vinden.

Nee, hij moet er vooral wat leren. Dat gaat natuurlijk beter als het er ook afentoe leuk is, maarre.... Lol maken kan thuis ook weer toch.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:30

Ja dat hoor je zo vaak tegenwoordig. Vlinder had advies VWO, maar we doen haar toch maar naar de Havo, anders krijgt ze het zo zwaar. 8)7 Iets stimuleren of een keer meer dan je best doen is er niet meer bij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:54

Ik heb juist het idee dat het andersom is. Kind dat per se naar het VWO moet want op de Havo kan Vlindertje écht niet uit de voeten hoor (en dan toevalig er niet bij vermelden dat de enige Havo in de buurt een overwegend gekleurde school is en daar kan Vlindertje echt niet zomaar tussen)
Of een kind dat 100% gelukkig gaat zijn in een MBO beroep per se naar Havo/VWO willen duwen voor... Ja waarom eigenlijk :o?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:27

Zoals mijn neefje Die Lts Wilde doen omdat hij automonteur Wilde worden
Mocht niet want dat was te min
Die hebben ze Met hangen en wurgen door de havo gesleept

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:32

Dus ik kijk Grimm, in die serie is er een stel dat pas getrouwd is maar duidelijk zoiets heeft van "we willen nog geen kinderen, misschien later, maar nu zeker niet".
Daar identificeer ik mij natuurlijk goed mee (yes deze mensen zijn getrouwd en hebben gewoon een leuk leven samen zonder dat er gelijk een koter moet worden gebaard)

Alleen, nu is er dus een andere vrouw die wél een kind heeft en de vrouw van het echtpaar wordt op een zeker moment gevraagd om op te passen. En die vrouw wordt helemaal gek :') Alsof ze de loterij heeft gewonnen. Echt zo ergerlijk, waarom is het zo'n ongelofelijk eer en fantastisch feit dat je een paar uurtjes op een baby gaat passen. En zo'n debiele reactie dus van een vrouw die ik erg leuk vind in de serie.
Anyway, een beetje jammer was dat. :o Het zou fijn zijn als er ook af en toe eens vrouwen zijn die niet direct in ultramoedermodus schieten zodra er een baby in beeld komt. (Want de meeste vrouwen die je ziet zijn ofwel moeder, ofwel ongewenst kinderloos vanwege geen partner ofzo)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:04

Heb je sex and the city ooit gevolgd? Denk dat je samantha echt leuk vind. Mn de aflevering waarin ze met zn allen naar een buitenwijk gaan voor een babyshower is hilarisch wat dat betreft. En er is er ook nog 1 waarin ze een brabbelende moeder in een restaurant aanspreekt op de herrie die uit haar kind komt.
En nu ik er over nadenk, er is ook een aflevering met een verhaallijn waarin Miranda een man met een kind gaat daten. Wordt niets door dat stomme kind.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:30