Eske_B schreef:Ik denk het perfecte ontbijt te hebben gevonden, m'n darmen denken van niet. Ik eet al jaren weinig melkproducten. Ik vind melk vies. Ik eet af en toe kaas en een paar keer per week vla (sinds ik op mezelf woon ook niet meer).
Ik ontbijt 4x per week met magere Franse kwark met wat muesli. Maar al tijdens en na het eten krijg ik buikpijn, soms winderig en onvaste ontlasting. Vaak ook meteen na het eten van de kwark. Dus ik ga nu even een week of 2 zonder kwark. Als de buikpijn dan weggaat, weet ik in ieder geval dat het daardoor komt.
Met Griekse yoghurt had ik er nooit veel last van, maar dat at ik ook minder vaak. Nu hoop ik dat ik geen lactose intolerantie heb gekregen.
Iemand anders nog tips voor een goed ontbijt? Havermout vind ik alleen te eten in vorm van havermout-banaan-ei pannekoekjes, of met een muffin. Maar ik heb geen zin/tijd om dat 4-5x per week te maken 's morgens. Ik heb al overnight oats geprobeerd, in melk en in water, allemaal niet lekker. En anders ga ik weer over op brood.
Ik heb hetzelfde + dat mijn huid verslechterd, zoals ik een paar berichten geleden geschreven heb. Ik ben nu mijn bak kwark nog aan het opeten en ga dan ook tijdelijk stoppen. Ben ook nog opzoek naar een nieuw ontbijt maar ga denk ik Alpro soya producten proberen.