[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:07

Ik bak de tosti altijd in een koekenpan. Heb geen tostiapparaat. Dit maakt geen verschil denk ik.
Een tosti eten kan dus best vaker. Goed om te weten! :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:09

:wave: meiden, lees nog steeds bij maar erg weinig tijd te reageren :o SORRY!

Ik heb hier ter aanvulling het recept voor het Soepdieet
*gevonden in mijn mailbox, mailtje was van 2004 kan je nagaan :+

Soepdieet

ook wel 'ziekenhuisdieet' of 'sacred hart dieet' genoemd, het zou van het 'Sacred Hart Memorial' hospitaal komen, en het zou dus aan hartpatiënten worden gegeven, maar dat wordt door het betrokken ziekenhuis tegengesproken)
De basis van dit dieet is een vetverbrandingssoep, waarvan je zoveel mag eten als je wil, ze bevat bijna geen calorieën en breekt vet af, zonder dat je een hongerig gevoel krijgt.
Als je dit dieet stipt volgt kan je 4 tot 7 kg afvallen in 7 dagen.
Je kan dit dieet volgen zolang je wil, maar niet aaneensluitend, het beste is 7 dagen volgen, 7 dagen niet (minimum 2 dagen niet).
Indien je darmfunktie het laat afweten neem dan een kopje zemelen of muesli.
Verboden : brood, alcohol, koolzuurhoudende dranken en dieetdranken !
Toegelaten : bronwater, ongezoete thee, ongezoete (zwarte) koffie, ongezoet fruitsap, bessensap en magere melk.
Na het dieet 24 uren wachten met alcohol ! Opgepast : volg het dieet stipt. Indien je enkel de soep eet zal je rap aan ondervoeding lijden !
De soepingrediënten : 6 grote uien, 3 grote tomaten, 1 witte kool, 3 groene paprika's, 1 bos soepselder, 4 wortelen, 1 pakje soepmix, eventueel vetarme bouillonblokjes, eventueel peper - tabasco - peterselie - sojasaus - rozemarijn - oregano - tijm - knoflook - chilipepers >! gebruik geen zout !

Zo is het originaal maar met de jaren is er een veranderde versie ontstaan : de witte kool en paprika's zijn er vervangen door brocoli en een halve kilo spruiten. De tomaten kan je eventueel vervangen door 2 blikjes tomaten. Je kan de soep eventueel mixen. Van deze soep mag je zoveel eten als je wil en wanner je wil !

Het dieet :
DAG 1: Alle fruit, behalve bananen. Soep zoveel je wil. Meloenen en watermeloenen hebben minder calorieën dan de meeste fruitsoorten.
DAG 2:Alle groenten. Samen met de soep. Eet, tot je genoeg hebt, verse of blikgroenten. Probeer zoveel mogelijk groene bladgroenten te eten en vermijd gedroogde bonen, erwten en maïs. Bij het avondmaal mag je één gekookte aardappel (in de schil) of uit de oven met wat boter. Eet geen fruit !
DAG 3: Eet zoveel soep, fruit en groenten als je wil. GEEN aardappel !
DAG 4: Bananen en afgeroomde (magere) melk. Samen met de soep. Je mag tot 8 bananen eten. Drink zoveel mogelijk bronwater.
Tip : maak bananenmilkshakes! Bananen hebben veel koolhydraten en calorieën, evenals de melk, maar op deze dag heeft uw lichaam dit nodig, vooral de potassium in de bananen, ook de koolhydraten en de calcium zodat u minder zin hebt in zoetigheid.
DAG 5: Rundvlees, kip of vis met tomaat. Je mag 300 à 450 gr. vlees of vis hebben samen met een blik tomaten of 6 verse tomaten. Probeer minsten 6 tot 8 glazen bronwater te drinken om de zuren uit je lichaam te spoelen. Eet minstens 1 x de soep !
DAG 6: Rundvlees en groenten, zoveel je maar wil. Je mag zelfs 2 of 3 steaks eten met groene bladgroenten, maar geen aardappel ! Eet minsten 1 x de soep !
DAG 7: Zilvervliesrijst, ongezoet fruitsap en groenten. Zoveel je wil. Eet minstens 1 x de soep !

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:14

Daphne, maar dan heb je wel alweer boter nodig lijkt me? Dan gaat de tosti wel meer vet bevatten natuurlijk, maar dat is dan ook het enige verschil :)

Wollie, ik wil er nog 4kg af. Mijn laatste streefdoel staat op 68 kilo en dan ben ik 'klaar'.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:32

Dais_ schreef:
Daphne, maar dan heb je wel alweer boter nodig lijkt me? Dan gaat de tosti wel meer vet bevatten natuurlijk, maar dat is dan ook het enige verschil :)

Wollie, ik wil er nog 4kg af. Mijn laatste streefdoel staat op 68 kilo en dan ben ik 'klaar'.

Ja, op de buitenkant van het brood doe ik dan wat boter.
Daardoor zal die inderdaad iets vetter worden.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:35

Ik heb het momenteel heel erg druk met studeren, morgen begint het eerste examen. Vandaar staat de computer op een lager pitje of lees ik enkel op mijn mobiel mee.

Madeira & Tarzan, ik hoor het na donderdag van het bijrijdpaardje denk ik, dan is de laatste geweest. Dus gok in het weekend..

Winner & Tarzan, ik zal proberen straks een goede foto van mijn haar te maken. :D Ben er erg blij mee!

Tientjeh, wat goed zeg -2.5 zonder te sporten! Lukt mij met sporten nog niet eens binnen een week. :=

Emmaa_ wat super om te horen! Go for it!

Dais, kan me voorstellen dat het frustrerend is als je zoveel beweegt en toch nog aankomt. Misschien dat je lichaam al te lang alleen maar gezond eet en iets vets nodig heeft voor een boost?
Ik gooi ook maar een beetje in een richting hoor..

Met paardrijbroeken heb ik eigenlijk nooit last dat de maat niet klopt of er zoveel van afwijkt.. Enkel een lengtemaat heb ik nodig, maar verder is het te vergelijken met mijn gewone broekmaat.

Avaluna & Joellover goed bezig!! :D

Cass beterschap! :(:)

Wow 15 kilo afgevallen met XLS en fastfood. :wow: Kan nooit goed zijn.
Dat XLS Medical klinkt op zich wel goed, heeft het geen vervelende nadelen/bijwerkingen? Al moet je dan niet alleen fastfood eten. :+

Noa, he wat vervelend. :(:) Gewoon weer beginnen wanneer je weer voor jezelf wilt afvallen.

Soepdieet klinkt wel lekker maar is voor mij helaas niet uit te voeren ivm school.
Komt het er na die week dan niet weer aan? Dat lijkt mij althans.

Passoajus, klinkt erg lekker die tosti, goede aanrader! Ga ik een keertje proberen. :D
Ik heb laatst een tosti op met salami ipv ham, was ook lekker, al is het misschien niet zo gezond.

Wauw knap hoor dipstaartje dat je dochter zo fanatiek is met zwemmen! Dat is echt zwaar.

Ik heb van het weekend ook schandalig gegeten, we zijn uit eten geweest, heb chips gegeten, een hele ton vol vlees en ook nog eens ijs.
Ongesteld zijn is echt een drama qua eten, ik heb gewoon overal trek in. Vlees, chips, snoepjes, koekjes. Ben een echte vleeseter helaas helaas. :')
Gelukkig vanavond weer sporten... en hopen dat de sporthunk er ook weer is!! :o :o <3 Dan ga ik een praatje proberen aan te knopen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:06

Amtj, phoe dat lijkt me best heftig, zo’n dieet.. Ik heb zelf veel crash diëten gedaan, ik merkte dat ik snel resultaat had maar dat het daarna fout ging.. ik biecht eerlijk op dat ik dan ook teveel ging eten omdat ik dan toch te kort(en) had gehad.. hopelijk werkt het wel voor jou! :D

Tientjeh, mijn ouders hebben veel baat bij Sonja Bakker, net als jij zegt dat het op papier staat. Als mijn vader sport of mijn moeder flink heeft gewerkt, eten ze soms wel wat meer (bijvoorbeeld boterham extra) maar het is voor hun een goede leidraad zeg maar :)

Mandy, ik heb er geen ervaring mee, sorry..

Wollie, hoeveel ben jij al afgevallen? :D

Avaluna, wat super zeg dat je toch bent afgevallen :D Mijn paard hoeft niet op dieet gelukkig haha, ze is wel goed zo voor een haf zeiden ze op stal :)

Cassandra :(:) We wegen nu bijna hetzelfde :D leuk!

Dankjewel Joellover! :D

Tarzan, goed bezig meid! :D Haha zo lees ik ook altijd bij, via Word :')

SecretLIN, ik ben inderdaad wel behoorlijk wat bij mijn borsten kwijt..

Mootje, ik hou zelf niet zo van vlees.. maar wel goed dat je het op die manier kunt bijhouden :)

N0a :(:) wat mij betreft ben je altijd welkom meis! En afvallen voor anderen is natuurlijk nooit goed, altijd voor jezelf doen :(:)

SdaphneS, wat ik heb gehoord is dat er geen verschil zit qua vetten in warme of koude kaas zeg maar. Alleen de vetten komen ‘eruit’. Dit is wat mijn diëtiste zei, ik mag gerust een tosti met 30+ kaas ook :).

Naoom_, heel veel succes gewenst met je examens! En ik duim voor je donderdag! :D En eh, sporthunk??? Vertelll? :D

Dipstaartje, wat leuk dat je dochter zo fanatiek is met zwemmen :D!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:08

Ik heb vandaag controle gehad, alles zag er netjes uit :D en ik zie nu i.p.v. 3% 10% met mijn linker oog! (En rechts is van 1% naar 5% gegaan)! We zijn ook nog langs de Mac gereden, heel slecht, we hebben het namelijk 'gevierd' :D

Mijn ouders willen weer Sonja Bakker doen, dit werkt heel goed voor hun. Ze eten wel extra iets erbij (boterham o.i.d.) wanneer ze veel lichamelijke activiteiten hebben verricht. Ik doe wel mee, maar combineer het met wat ik eet van de diëtiste :). Is wel motiverend dat hun ook weer gaan lijnen want dat is voor mij dan ook makkelijker :D :D

Ennnnn! Morgen stap ik weer op mijn lieve paardje!! Zo blijjjj :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:12

Wat super van je ogen zeg Madeira!! Zoiets mag echt wel gevierd worden met de Mac! +:)+
En fijn dat je ouders ook gaan lijnen, dat motiveert mij ook altijd enorm, scheelt dat je niet alleen bent dan.

Dankjewel! Ja haha sporthunk, hij maakte vorige keer een grapje tegen me "Niet omvallen he," en daarna gaf hij advies omdat ik een oefening verkeerd deed.
Hij was zo leuk en knap. <3 Dus hopelijk is hij er vanavond weer..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:37

Succes naom met je examens spannende tijd!
Mijn borsten zijn ook het meeste afgevallen, vriendlief niet zo blij mee... Haha.
Wat een super goed nieuws madeira!!

Met tosti is geloof ik het probleem dat gesmolten kaas slecht verteerbaar is, hierdoor is je lichaam daar veel tijd aan kwijt en geeft geen extra aandacht aan ander voedsel, wat dus word opgeslagen.

Zoiets was het geloof ik, ik weet niet meer precies maar dit is wat ik er van onthouden heb. Dit is van amber albarda

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:46

Begint hier nu wel te kriebelen om weer het soepdieet toch te gaan doen := in het begin van mijn afvalrace gedaan en toen blijvend 5,5 kilo verloren :j
Je bouwt het in de dagen ook rustig weer op, dus er kan niet heel veel mis gaan hoor!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:03

Dankjewel joellover! Ik hoop dat als ik afval mn borsten niet krimpen haha. := Hoogstens naar een C/D, niet minder.. :o

Mijn haar:

Afbeelding Afbeelding

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:05

Jij hebt mooi haar :wow:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:14

Mooie haren heb je!! :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:28

Zo wat gaan jullie snel !
Mooi Haar Naomi! :)

Ik helaas 2 kilo erbij... dus maar weer een stuk gefietst net en nog iets meer op mn eten letten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:39

Vanavond 1.5 uur bezig geweest in de sportschool. Kon bij al mijn sets meer gewicht hebben dan de laatste keer.
Ik ben benieuwd hoeveel spierpijn ik morgen heb :')

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:20

Mooi haar Naom! Wat heb je ermee gedaan?

Pfoeh ik heb ook even gebeuld in de sportschool!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:30

Ik meld me!!

Ik ben bezig met afvallen aangezien ik mezelf te dik vind.
Ik was voor de vakantie 2 kilo in een week afgevallen maar dat is er met de vakantie ook weer aangekomen, aangezien we op vakantie waren en geen cross-trainer daar hadden.

Ik ga morgen weer op de cross-trainer

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:48

Mooi Naoom_ :D

Goed bezig Joellover en Mootje :D

Welkom appaloosa! Wat voor dieet doe je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:50

Hoi Appaloosa, welkom! Ik zie in je profiel dat je 15 bent, zorg je wel dat je op een gezonde manier blijft afvallen en dat je je voedingsstoffen voldoende binnen krijgt? Ik weet namelijk heel goed hoe het is om op jonge leeftijd tekorten te krijgen omdat je niet genoeg (goede) dingen eet. Afvallen is fijn maar vooral als je lichaam nog zo hard bezig is met alles verwerken (pubertijd, veel hormonale veranderingen) kunnen kleine veranderingen in je eetpatroon heel veel effect hebben. Als je echt op een specifiek dieet wil ipv meer sporten en meer op je voeding letten zou ik echt eerst even met een diëtiste in overleg gaan..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:56

Bedankt iedereen, ik had het geverfd joellover. :)

Ester balen dat je bent aangekomen.

Welkom appaloosa! Succes met crosstraineren!

Vanavond gesport, morgen weer een 30 days shred.
Iemand een leuk idee voor het avondeten morgen? Ik ben morgen alleen en moet zelf iets maken.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:10

welkom appaloosa!

naoom: super mooi haar zeg! ik kan geen lang haar hebben daarvoor is het te dun :Y)
Ik ben gek op vlees dus als ik voor mezelf moet koken doe ik vaak een lekker biefstukje met wat wokgroente! :9

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:11

Madeira, ik gebruik obesigard. Tot nu toe nog niet echt veel resultaat….
Goed van je ogen zeg!!

Mooi haar Naoom, leuk geverft!.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:24

Ik ga morgen pasta carbonara maken maar dan weight watchers recept jam jam!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 00:11

O heb je dat recept ook voor mij _joellover??

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:21

Hoi meiden, ik ben ook weel van start gegaan! Vanmorgen gewogen en viel alles mee, nu tien weken doorzetten. Mijn vriend heeft voetbalstop en heb ik ook lidgemaakt van de sportschool, dus nu heb ik sowieso een maatje :D Alleen gaan vind ik ook niet erg, maar dit is wel erg gezellig!