[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:11

Iemand enig idee of je met een spiraal ook gebruik kan maken van een menstruatie cup?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:09

Ik hoorde van een vriendin van mij dat dat niet kan/mag, maar weet het niet zeker...

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 00:26

Waarom niet? := Een spiraal zit in je baarmoeder, een cup hangt in je vagina. Een cup hangt ook niet direct tegen de baarmoedermond, maar best een stukje daaronder. En zelfs als ie de baarmoeder zou aanraken zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:53

Misschien omdat een cup vacuüm zuigt en daardoor de kans bestaat dat het spiraaltje van positie veranderd?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:14

Momo94 schreef:
Iemand enig idee of je met een spiraal ook gebruik kan maken van een menstruatie cup?

Ik weet het niet, maar als je online kijkt zijn er toch wel mensen die het afraden, inderdaad om de reden die hier wordt genoemd. Ik zou het risico niet willen nemen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:34

Vandaag bij de huisarts geweest en die raadde het ook af. Ook het touwtje kan mee getrokken worden, omdat hij vacuum zuigt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:42

Ik heb dus nu wel een beetje stress :') Ik ben seksueel actief en heb dus 2 maanden geleden mn eerste prikpil laten zetten. Nu ben ik opeens weer ongesteld geworden terwijl ik pas over 2 weken ongesteld moet worden.
Gelijk de huisarts gebeld en we hebben de 2de prikpil met 2 weken naar voren gehaald omdat ze vond dat de huisarts de 2de prikpil wel erg ruim had genomen qua data.
Morgen dus maar even een zwangerschapstest halen maar de assistent zei dat ik me eigenlijk geen zorgen hoef te maken omdat het vaker voor kan komen met die tussentijdse bloedingen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:52

De eerste weken/maanden kan je zeker tussen tijds bloeden. Dat is echt niet ongewoon. Bij mij bleven mijn regels pas uit na de 2de keer prikken. Je bent wel gewoon beschermd dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:02

Sowieso hoeft bij de prikpil je bloeding niet uit te blijven en hebben veel vrouwen last van onregelmatige bloedingen

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:37

Maureen95 schreef:
Ik heb dus nu wel een beetje stress :') Ik ben seksueel actief en heb dus 2 maanden geleden mn eerste prikpil laten zetten. Nu ben ik opeens weer ongesteld geworden terwijl ik pas over 2 weken ongesteld moet worden.
Gelijk de huisarts gebeld en we hebben de 2de prikpil met 2 weken naar voren gehaald omdat ze vond dat de huisarts de 2de prikpil wel erg ruim had genomen qua data.
Morgen dus maar even een zwangerschapstest halen maar de assistent zei dat ik me eigenlijk geen zorgen hoef te maken omdat het vaker voor kan komen met die tussentijdse bloedingen.

Liever een test te veel dan een te weinig. Vindt dat soms ook altijd zo twijfelachtig dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:54

Ik ga waarschijnlijk bij de huisarts en test doen :) Wil het inderdaad even zeker weten :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:41

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van de prikpil en het stoppen ermee? Lees dat het gemiddeld 6 maanden tot een jaar kan duren voordat je menstruatie terugkomt.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:44

Klopt.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:53

soloro schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van de prikpil en het stoppen ermee? Lees dat het gemiddeld 6 maanden tot een jaar kan duren voordat je menstruatie terugkomt.

Ik ben sinds augustus gestopt. Was meteen ongesteld de ene keer 4 dagen andere x 20 dagen lang ongesteld. Nu regelmatig maar heb nog geen eisprong gehad.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:03

Hoihoi heeft iemand ervaring met de anticonceptie pil Sanoz? Ik weet niet of ik het goed spel, na een jaar weer begonnen maar volgens mij nu ander dan ik eerder had.

Heb volgens mij erg last van de bijwerkingen

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:59

Sandoz de naam van de fabrikant. In principe moeten alle fabrikanten dezelfde hoofdstoffen gebruiken maar per fabrikant kunnen de hulpstoffen iets verschillen. Als je denkt bijwerkingen te hebben, kan je denk ik het beste even met de apotheker overleggen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:07

Okee bedankt, ik las in ander topic dat er meerdere meiden last van hadden.

Ik slik hem nu bijna twee weken en de klieren in mijn borsten doen enorm pijn, bij vorige merk nooit geen last van

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:22

Janinevv schreef:
Okee bedankt, ik las in ander topic dat er meerdere meiden last van hadden.

Ik slik hem nu bijna twee weken en de klieren in mijn borsten doen enorm pijn, bij vorige merk nooit geen last van

Dit heb ik na de spiraal ook gehad met de pil. Nog nooit last van gehad.het was vooral in het begin nu ik eraan terug denk.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:29

Ik kan natuurlijk dit gewoon afmaken, en kijken hoe reageer op tweede strip ben er goed jaar mee gestopt, misschien moet het gewoon weer wennen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:39

Ja zou ik even doen. Ik dacht ook toen. Goh nou snap ik waarom sommige vrouwen zo klagen over gevoelige borsten. In al die 27 jaar nog nooit gehad en dacht wat een aanstellers. Maar mijn bh zat echt niet fijn en mijn vriend had een aanraakverbod dan hoor. Die hormoon wisselingen is ook niet niks denk ik.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:26

Ik lees net dat een nadeel van anticonceptie pil kan zijn dat er huidpigmentatie op kan treden door teveel aan oestrogeen. Nu heb ik vorig jaar in het voorjaar erge pigment kleuring in mijn gezicht wat leek op het zogenoemde zwangerschapsmasker. Dit was ik toen niet en heb de zon echt vermeden en alleen naar factor 50 gesmeerd omdat de verkleuring zo opvallend was. Ook nu merk ik alweer dat bij de minste zon ik heel raar bruin begin te kleuren weer.
Op mijn romp sowieso al jaren pigment verkleuring wanneer ik in de zon ga. (Lijk net een panter door vlekken omdat niet alles meekleurt).

Iemand hier ervaringen mee? Ik kan mij ook niet herinneren dat ik dit als kind had. Zou dit een serieuze aanleiding kunnen zijn van de hormonen ? Inmiddels ben ik sinds vorige week gestopt met de pil dus ben ook wel nieuwsgierig hoe dat deze zomer zou zijn. (Mits ik niet zwanger ben). In mijn gezicht is denk ik pas begonnen toen ik terug zat op de pil na de spiraal .

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:00

Melasma wordt dat ook wel genoemd. Kan me herinneren dat er ook een bokker was die dat had en echt alle mogelijke middelen uit de kast trok maar het was bijna niet te voorkomen, behalve de zon vermijden.
Maar melasma kan iig wel degelijk veroorzaakt of verergerd worden door pilgebruik. Of het wegblijft na stoppen met de pil hangt er geloof ik met name vanaf hoe diep het pigmentprobleem zit. Als dat in de onderste huidlagen zit kan het zijn dat je daar last van blijft houden.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:58

Ik slik nu 7 jaar de pil en er is nog nooit iets fout gegaan en ben m nog nooit vergeten. Alleen net gebeurde er iets stoms. In mn halfslaap neem ik automatisch de pil in en neem een slok water uit de kraan. Nu weet ik niet helemaal zeker of ik m heb doorgeslikt, of dat ie per ongeluk in het putje terecht is gekomen..
Ik wil ook niet een reserve innemen, want als ik m wel heb ingenomen lijkt me dat niet zo fijn. Qua seks is het geen probleem, maar ik vind het toch stom dat ik het nu niet zeker weet..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:30

Er gebeurt niet zoveel als je een extra neemt hoor. :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:54

Ik had ook van laatst vergeten na het stappen, heb toen in nacht genomen en dan diezelfde dag gewoon weer pil die moest hebben.