Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:40

Ik ga vandaag voor het eerst weer met de dames een dinsdagavondritje doen.
Fiets echt veel te weinig, maar ben wel heel veel aan het sporten.
Het zal vanavond dus vast en zeker wel goedkomen :) Heb er zin in.
Weer eens eventjes wat kilometers maken op de racer!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:41

Gothico schreef:
Ook heb ik wel weer zin met mooi weer met mijn eenwieler te gaan oefenen. Het eerste doel is het sturen onder de knie te krijgen. En als dit lukt dan wil ik graag naar de paarden kunnen fietsen. Ook terug is dan misschien wel teveel. Maar dat komt ook nog wel.
Na langere tijd kilometers maken wil ik naar mijn werk kunnen fietsen. Al is dit misschien eenmalig. Ik wil het wel bijhouden om dan op de eenwieler te kunnen blijven fietsen voor kortere afstanden en naar de weide. Puur voor conditie en training.

Een eenwieler is wel een tof ding, maar als echt vervoersmiddel inderdaad misschien wat minder geschikt. Wel leuk als je er eventueel wat afstand mee kunt afleggen. Hoe ver is het naar de paarden?

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:16

Nog gefeliciteerd Time2Tri! Y)(^) Leuk zo die route.

Succes en veel plezier vanavond MuSli. Jullie hebben lekker weer er bij. :j

Hier gisteravond ook weer gefietst met ons clubje. We hadden viaducttraining, dus 30x viaduct op en af was nog wel even afzien :o En de wind was ook vrij stevig, dus wel weer een pittige training.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:48

Oef, dat klinkt inderdaad als een pittige training @KB.
Trainen jullie/jij ook ergens voor, of gewoon voor de leuk?

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:39

Nee, wij trainen inderdaad gewoon voor ons plezier. Maar we hebben dus niet enkel duurtraining, ook wel kracht en interval. En we doen wel uitstapjes, zoals komende zondag gaan we naar de VAM-berg met zijn allen. Dus wel lekker afwisselend :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:43

Heel leuk. Maar jullie hebben ook een officiële trainer dan?
Wij hebben echt alleen maar recreatieve ritjes. Op dinsdagavond van 30-50km (afhankelijk van licht).
En we doen wel eens een toertocht/evenement met een clubje :)

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:48

Wij hebben een trainer :j Binnen de club zijn er 4 trainers. We hebben 2 volwassen ploegen en 1 jeugdploeg. Onze training verschilt dus heel erg, maar er zit altijd wel wat interval of techniek training bij in. Maar het is mijn eerste jaar nu bij de club en de rest fietst allemaal al langer dus het is voor mij soms nog wel afzien. :')

Dat van jullie klinkt ook leuk, gewoon even lekker gezellig een rondje fietsen. En leuk dat er dingen georganiseerd worden. Bij ons heb je ook wel clinics naar bijvoorbeeld de Ardennen of naar de Dolomieten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:50

Zo professioneel is het bij ons niet. Wij zijn dit clubje echt gestart vanuit gezellig samen fietsen :j
We zijn ook verder niks officieels. We hebben wel een naam, maar daar houdt het verder op. Haha.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:18

@MuSLi, Naar de paarden fietsen is net geen 5 km. Dus 10km heen en terug samen. Dat moet te doen zijn. En ik heb een tour eenwieler met een 26inch wiel. Dus geen circus ding of iets dergelijks. Wel een professionele dus.

Met de ligfietsen zijn er ook clubs en tourtochten. Gewoon ook voor de lol. En die zijn meestal 50 tot 80km op ongeveer 25km/u. Ik ben lid van de landelijke vereniging en daar vallen alle kleinere clubjes dan onder. Dus je kunt meerijden waar je wil. Ze zitten door heel NL. dus overal waar je bent kun je wel een clubje in de buurt vinden om mee te rijden. En iedereen kent iedereen is daar ook wel. Echt super gezellig.

Ook zijn er daarnaast nog speciale treffen. Dus nu het weekend paastreffen.(al kan ik er niet naartoe)
Of dus mijn favoriet. De oliebollentocht waar ze van over de hele wereld hierheen komen om samen te rijden. Dan heb je tussen de 160 en 200 van die dichte ligfietsen bij elkaar.

Ook zijn er wel officiële wedstrijden. Waarvan ik er ooit eentje wil doen. Maar ik ken mezelf en geef dan ook echt alles. Dus dat wordt vervolgd.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:28

Dan heb je het inderdaad wel over een ander soort eenwieler ja dan ik ken/in mijn hoofd heb.
Daar kun je dan nog wel wat kilometers mee afleggen. Wat voor snelheden haal je met dat ding? :)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:58

MuSLi schreef:
Dan heb je het inderdaad wel over een ander soort eenwieler ja dan ik ken/in mijn hoofd heb.
Daar kun je dan nog wel wat kilometers mee afleggen. Wat voor snelheden haal je met dat ding? :)

Dat is nog een hele goede vraag. Ik heb nog niet echt geoefend met een GPS erop.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Als het droog is zal ik eens kijken of ik mijn GPS houder erop kan maken.
En dan een klein stukje rechtuit proberen door te rijden. Het is wel een singlespeed natuurlijk. Al heb je ze ook met een ingebouwde versnelling, maar die zijn wel heel duur. Plus ik kan het nog niet zo heel goed om zoiets te kopen. :o

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:21

Heb je een foto van je eenwieler Gothico? Ben heel erg benieuwd hoe zo’n tourfiets eruit ziet, kan me er lastig een voorstelling van maken.

Verder kom ik ook weinig aan fietsen toe. Wel hardlopen en krachttraining, dus ik zit niet stil.

Daarnet een aardige schoonmaakbeurt gedaan. Dan glimt alles weer mooi voor een ritje dit weekend. Het was wel een beetje behelpen qua ruimte :')

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:24

Ik had de gravelfiets en de gravelfiets van mijn vriend helemaal opgepoetst voor een weekendje Duitsland. Lekker even weg, buitenspelen buiten de gebaande paden en ‘s avonds lekker eten. Helemaal schoon, blinkend en shiny.

En toen kreeg ik COVID… en nu mag ik de deur niet uit, klink ik alsof ik een zeehond heb ingeslikt en heb ik geen energie om ook maar iets te ondernemen.

Damn wat baal ik.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:27

Hij valt in ieder geval niet om zo leeslampje :P
Ooh jeetje wat balen Maaike…

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:43

Ik vind die Livjes zo ontzettend mooi! Het verfwerk is echt prachtig, ook van die van jou Leeslampje. Mijn gravel is ook van Liv en ook die heeft een enorm gave kleur. Hoe vaak ik wel niet in het bos of bij de fietsenmaker wordt aangesproken op de kleur van die fiets. Mijn Trek is ook mooi en is zeker de betere fiets van de twee, maar qua verf toch wat simpeler.

Mijn vriend die had laatst de fietsenwinkel gesponsord. Ik denk dat hij mijn klagen zat was (ik maak altijd de fietsen schoon >;) ) over het voorovergebogen zitten en de rugpijn die dat geeft en mijn kleine rant over de emmer en het sopje. Er bleek in de schuur nu een standaard te staan voor het ophangen van fietsen en een hogedrukspuit met fietsstand te staan. Vet chill! Nu kan ik rechtopstaand de cassettes uitpluizen en de fietsen goed insoppen.

Misschien als ik me ga vervelen over het weekend dat ik de wegfietsen ook nog even doe.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:34

@ Leeslampje. Hier staat mijn eenwieler tegen de tweewieler. Ik heb nog geen close-up foto of actie foto.

Het is trouwens een oudere foto.
Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:31

Luxe Maaike. Dat wil ik ook nog wel. Indd hier ook altijd irritante rug met het boenen. En ik ben daar ook best fanatiek in dus dan zit je lekker lang opgekropt je ketting te boenen haha.

Gothico mooie groene collectie zo.

Net lekker een rondje het weekend in gefietst. Had vorig weekend al een heeel klein stukje mtb meegepakt op mijn gravelbike (die iets meer richting het racefiets segment is dan het mtb segment) maar vond dat zo leuk dat we nu een respectievelijk rondje hebben gepakt. Was zo leuk haha, ik heb bijna geen mtb meer nodig haha. Soms ga je gewoon lekker :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:37

Wat leuk! Heb je toevallig een route voor mij? Ik wil dat ook wel eens proberen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 21:59

Ja hoor, ik stuur je even Komoot linkje. Dit stuk van de vuursche is goed te doen met gravel. Niet al te veel technisch (wel een paar hele kleine stukjes.) Je moet wel vignet hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:01

Ik heb vandaag mijn stalen ros ook weer uit de garage gehaald voor een rit op de weg.

Een mooie 44 km gefietst. Alleen die wind allergie van mij is toch wel echt verschrikkelijk ik was helemaal op. Waarschijnlijk ook omdat we iets te snel begonnen. Vriend van mij ging mee maar hij fiets dagelijks op een hoog tempo naar zijn werk dus hij had iets meer voorsprong wat dat betreft. Geeft niks het komt ook allemaal wel.

Verder al aantal keer weer op de thuisroute geweest. Ondanks dat ik Corona heb gehad pak ik alles gelukkig snel weer op was aldoor wel een beetje bang voor restklachten.

En nu lekker met de beentjes omhoog en uitrusten :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 11:10

Goedemorgen , vrolijk Pasen allemaal :D

Dat is idd een klein balkon @leeslampje :j

Oohh wat balen @Maaike :(:)
Hoe gaat het nu ?
Qua kleuren heeft Giant/ Liv echt wat gedaan de afgelopen jaren .
Echt gaaf . <3

Zo , gisteren was de tijdrit Almere .
De start was om 09:30 , en het was mistig en koud toen ik aan kwam .
En ..tja ..wind staat daar altijd . :brr:
Dus gewapend met been en arm stukken en een functie shirt onder mijn
tri-suit mijn opwarm programma gedaan .
Het kwam zo uit dat ik als tweede kon starten .
Drie rondjes a 14 km met op de heen weg fikse wind tegen , terug wind in de
rug .Afgelopen donderdag merkte ik al dat mijn benen niet optimaal waren .
En met weinig snelle buiten km op de TT was het afzien .In eerste instantie was ik niet geheel tevreden met een tijd van 1:17:56 , had een betere tijd verwacht/gehoopt . -O- :o
Aan de andere kant , het was geen A race en dus ook geen specifieke
voorbereiding gehad zo vroeg in het seizoen .
Maar het was genoeg voor een derde plek van 7 bij de D50+ , en in de middenmoot beland bij de dames overall . :D

Afbeelding

Afbeelding

Met coach

Afbeelding

Trouwens mijn coach is nu bike fitter , dus als iemand nog een adresje
zoekt ? Hij zit in Leusden .

https://dutchbikefit.com/

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:24

Jaaaa! Daar is het verslag! Ik zat er al een beetje op te wachten. Ik baalde wel, zat ik niet in Duitsland maar kon ik alsnog niet komen aanmoedigen. Aan de andere kant, van die Coronashizzle krijg je pas echt slechte benen....

Knap gedaan hoor! En ja, langs dat water staat altijd wind. Als je hem tegen hebt, dan heb je hem ook echt goed tegen en als je hem in de rug hebt dan ga je echt heerlijk! Grappig om het gebouw te zien waar je voor staat tijdens de prijsuitreiking, die herken ik inmiddels uit duizenden! En nu lekker met de beentjes hoog?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 12:47

Thanks
Ha ha nee , vandaag staat nog een duurloop van bijna twee uur op de planning .
Mijn coach heeft toch bewust de duur prikkel erin gezet . Mocht ik spierpijn hebben mag ik halveren .

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:33

Wauw knap gedaan Time2Tri! Balen van de wind, maar zo bij dat water is die kans wel groot natuurlijk. Nu lekker actief herstellen dus. :j

Hier vandaag naar de VAMberg geweest. Was ook leuk en mooi weer! Alleen nog herstellende van een knieblessure dus niet de hele training mee kunnen doen helaas.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:44