Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:14

Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een lingeriezaak binnen stap voor advies.
Thanks.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:22

Goof schreef:
Even een hele andere vraag op vrouwelijk gebied:
Ik heb een behoorlijke voorgevel. Vindt mijn man leuk enzo ( :') ), maar ik heb er best wel last van met hardlopen. Ik heb fijne, stevige bh's waar ze echt flink in aangesnoerd zitten, maar de hele massa in zijn geheel bupst dan nog steeds op en neer. En dat is vervelend.
Tips en ervaringen hier?

Hetzelfde probleem hier, had er ook altijd last van met rijden. Ik doe gewoon meerdere sport Bh’s iver elkaar dat helpt voor mij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 15:00

Dat lijkt me een goed concept voor enorme schuurplekken.

Vanmorgen ruim 25km getraild met als thema modder en regen 8)7.
Er zaten ook nog 340HM in. Viel me niet tegen hoe het ging, aangezien ik nog steeds verkouden ben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 15:52

Zo te zien ben je ongeveer bij mijn vriendin voor de deur gestart vandaag, SV!

Ik heb gelukkig geen grote voorgevel.
Ik heb 2 fijne sportBHs van UA, nadat mijn favoriete BH merk over werd genomen en mijn favo model niet meer leverbaar werd.

Als ze voor paardrijden werken, dan werken ze voor mij ook voor hardlopen en kickboksen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:52

Jammer dat er geen work-out "mudrun" op Garmin staat SV. Je hebt weer aardig natte voeten gekregen denk ik zo. Fijn dat het goed ging ondanks je verkoudheid.

Veel plezier alvast iiSunshine met je loopje morgen, het is vandaag ook wel erg nat.

Lekker sportief dagje gehad dus Leonie87, die halve marathon moet vast goed komen. Waar ga je deze lopen?

Hier vanmorgen met de honden op pad geweest en soort van herstelrondje gelopen, er stond nog een 3e training van 80 minuten op het programma. Werden er 70 wat mij betreft prima was. Honden blij en wij doorweekt, maar heerlijk gelopen.

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:53

Goof, heerlijk met natte voeten!

suus26, wat leuk om zo van A naar B te lopen en bij de judoles te kijken! Als ik het goed begrijp heb jij je hartslagzones zelf aangepast adh van zo'n looptest? Want ik snap niet zo goed hoe je op dat tempo in zone 2 en zelfs 1 kan blijven, omdat zone 2 ook echt makkelijk moet voelen, dat je nog een goed gesprek kunt voeren en uren door kan gaan (aka flink wandelen). En ik snap dat naarmate je conditie toeneemt, je ook op tempo in lagere hartslagzones kan blijven, maar zone 1 en 2 blijven met een tempo van 5:50, daar krijg ik wel een beetje een error van. Want dan behaal je toch eigenlijk geen flinke inspanning meer, wat lopen op 5:50 wel is? Ik probeer het gewoon steeds beter te begrijpen hoor, die zones, vandaar de vragen. :')

BeFunny, wat vervelend om te horen! :(:)

Ninus, lekker bezig! En wat zien je schoenen er heerlijk uit. :')

leonie87, gister was het ook wel een heerlijke dag om te lopen en op stal bezig te zijn! Mooi tempo ook.

SV, wat rot dat je verkoudheid zolang duurt. Maar wel heerlijk door de modder gebanjerd zo te zien. :D Ik ga binnenkort trouwens tailwinds bestellen met jouw code, ik ben om! Werkt echt super samen met een reepje op langere afstanden. Gelletjes geprobeerd, maar die vind ik vreselijk.

Ik heb met mijn mandarijntjes ook geen tips voor het bij elkaar houden van de voorgevel. Lijkt me wel heel erg lastig, want ik heb zelf al eens dat het wat gevoelig voelt met alle klappen. Qua ondergoed loop ik tot nu het beste op naadloze hipsters en stringen.

Hier ook de regen getrotseerd (die ook niet een keer opgehouden is) en een persoonlijk record op afstand gelopen. *\o/*
Mijn vriend had me gedropt en ben van Lage Vuursche terug naar huis in Utrecht gelopen, hele leuke en diverse route! Voor mijn gevoel liep ik rustig, ik dacht dat ik rond de 6:40 zat, maar blijkbaar toch sneller gelopen. De eerste helft rond 6:30 en de 2e helft rond 6:10 met de laatste 2 kilometer 5:50. Daarna nog het gevoel verder te kunnen, dus heel blij met hoe het gegaan is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 18-02-24 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:56

Suliko wat goed om te horen dat het bevalt!
Zo veel beter dan die vieze gelletjes.

Knap gedaan, je pr op afstand! En dan nog over hebben, dat is helemaal top.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:17

En weer ben ik afgehaakt, sorry! Maar nu heb ik last van m'n enkel, sinds een paar weken. Het is ook gevoelig bij aanraking maar de pijn met lopen zit steeds op een andere plek. Dus ik kijk het nog even aan en anders maar weer fysio.

Super tof Suliko! Herken ik daar de Maliebaan?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:38

Balen Tiggs dat je last hebt van je enkel. Hopelijk kan de fysio je weer een beetje op weg helpen.

@Suliko, ja ik heb de zones in Garmin aangepast aan de looptest. Enige wat ik nu nog (moet) wil doen is met een hartslagband lopen omdat deze nauwkeurige je hartslag meet.

Met een tempo van 5.50 kan ik nog wel praten, maar dat zou ik denk ik niet kunnen over de hele afstand. Hieronder een loopje waarbij ik wel geklets heb en dan zie je tempo en hartslag iets hoger, de zones waren daar nog niet aangepast. ( gemiddelde hartslag 141 en 6.00 min/km)

Trainen, trainen, trainen en geduld hebben, dan gaat je hartslag vanzelf naar beneden bij "langzame" duurlopen. Maar andere factoren spelen natuurlijk ook een rol, het was gisteren optimaal weer, liep vrijwel vlak en verhard en in de ochtend. Zou ik de ronde van gisteren in de omstandigheden van vandaag gelopen hebben en later op de dag zou mijn hartslag waarschijnlijk hoger liggen.

Afbeelding

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:46

SV, haha jou thema valt in herhaling, alweer nattigheid en modder! Het lijkt echt nooit meer droog te worden hé.
Mooie trail heb je gelopen, leuk stukje bos ook, kom daar ook regelmatig.
Fijn dat het nog aardig ging ondanks je verkoudheid.

Goof, hier ook een aardige voorgevel, en ik vind het ook lastig met sport b.h's.
De Anita en Shok Absorber geen goede ervaringen mee, Anita veel te slap, Shok Absorber te strak, krijg ik in mijn eentje nauwlijks uit!
Nu vind ik die van Only play het fijnste, maar is denk ik ook persoonlijk.

Suliko goed bezig zeg! Leuke foto's ook!
Knap dat er nog een versnelling in zat op het einde!

Suusje, ook mooi uitloop rondje gedaan!
Leuk dat je de honden vermaakt hebt.

Vandaag ging ik op bezoek bij mijn ouders, en mijn vader wilde wel een rondje mee fietsen als ik ging lopen.
Ik had ongeveer 20km op de planning staan, en hij had een leuke route bedacht.
We liepen eerst richting de Mookerheide, toen naar Plasmolen, daar de grens overgestoken, en een stukje in Duitsland gelopen, gave heuvels daar! Daarna via Groesbeek terug naar huis, ik heb in Limburg, Gelderland, en Duitsland gelopen en heb uiteindelijk 24 km gemaakt!
Jammer dat het non stop regende, ik kreeg ijskoude handen, maar verder heerlijk gelopen, en van de route genoten met mijn vader.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:51

Supervixen, ja, daar ben ik ook heel blij mee! Ik denk dat ik prima al een HM kan lopen qua afstand, maar voelt beter om het op deze manier steady op te bouwen.

Tiggs, daar hoef je toch helemaal geen sorry voor te zeggen! Super balen dat je last hebt van je enkel, hopelijk valt het mee! En klopt, dat is de Maliebaan :D

suusje26, heel interessant wel! Ik vind het echt knap dat je op zo'n tempo kan lopen in die hartslagzones. Maar kan me ook voorstellen dat de omstandigheden mee kunnen helpen of tegen zitten. Ik ben stiekem ook benieuwd hoe mijn loop van vandaag was gegaan als ik gister had gerend, met fantastisch droog weer en geen wind.
En weer een goede herinnering dat ik vaker mijn best moet doen om in zone 2 te lopen, maar dat gaat nu nog zoooo langzaam en ik vind het gewoon lekker om op gevoel te lopen zonder handrem erop. :') Ben al wel heel blij dat voor mijn gevoel lekker lopen nu gemiddeld in zone 3 en deels in zone 4 zit en niet meer in zone 5.

ieris, wat leuk dat je samen met je vader op pad bent gegaan! Ik ben een beetje bekend met die hoek, zo mooi daar! En ja, die regen is wel minder. Maakt dus ook niet uit of je in het westen of in het oosten van het land zit vandaag. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:58

Nou Suusje, dat vind ik ook knap hoor. Goed gelopen. Lekker dst je geweest bent vandaag.
Suliko, ook goed gelopen. Mooie route lijkt me.
SV, goed zeg terwijl je verkouden bent. Ik heb dan vaak echt wel wat minder energie.
Ieris, wat leuk dat je vader mee ging. Mooie afstand!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:10

Goof ik had ook wel iets minder energie en zat iets hoger in de hartslag dan normaal.

Wat vervelend Tiggs, pas je goed op jezelf?

Ieris ik zag je route op garmin, ik zou daar ook wel eens willen lopen.
Gezellig dat je vader meeging! Was hij niet helemaal verregend of had hij een regenpak aan? Wel een bikkel hoor.

Mooie vooruitgang suliko.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:39

SV, modder kun je wel zeggen ja, jeetje mina.

suusje26, combineer je het niet met de kinderen dan wel met de hond :D ideaal!

suliko, gefeliciteerd met je PR, lijkt mij ook leuk om binnenkort eens van A naar B te lopen ipv een rondje. leuk al die krokussen die nu omhoog komen.

ieris, klinkt erg tof zo’n route!!

ben echt jaloers op al jullie omgevingen <3

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:50

Meld zich ook weer eventjes *\o/*

@BeFunny van mij ook veel sterkte gewenst, ik las ergens dat je het pittig voor je kiezen hebt met je gezondheid momenteel.

Grote voorgevel heb ik ook geen ervaring mee, ik loop tegenwoordig in de voor haar te groot aangeschafte H&M topjes van mn dochter :') maar lijkt me best lastig om iets te vinden waar je lekker mee loopt als je dat wel hebt! Ik zie dat mensen in een string hardlopen, echt zo string tussen-je-billen-string zeg maar? Dat lijkt mij echt de hel :') Ik heb hele fijne slips van de Hema volgens mij, kruipen niet tussen mn billen en is niet van dat katoen want dat wordt klef enzo.

@leonie87, nou, die halve die loop je wel uit toch? mooi tempo hoor, dat red ik niet!

Jeetje SV, wat jij nog allemaal weg loopt terwijl je eigenlijk niet zo fit bent, respect voor je lijf hoor! (en je motivatie!)

Prachtige hond Suusje26, fijn dat je lekker gelopen hebt, ik ben even kwijt waar je voor traint! Van A naar B lopen is inderdaad wel erg leuk, bij mij in de buurt hebben ze een aantal routes vanaf een treinstation terug naar de start uitgezet, die wil ik nog graag gaan doen.

Beste afstand Suliko, aan het einde ook nog flink over dus, super! Ik ga even googelen op wat jullie nemen, ik loop nu op Bye gelletjes, die werken op zich bij mij prima en ik vind ze wel te doen. Mijn vriend heeft van die Maurten, dat zijn van die plakken in je mond, brrr, dat trok ik echt niet!

Voor wat betreft die zones, voor mij is 5m50 ook net te hard en dan zal mijn hartslag ook in een hogere zone liggen, maar bv bij mij op de vereniging zijn best veel mensen die veel makkelijker veel harder kunnen lopen en voor hen is dat echt peanuts.

Ik zie inderdaad dat met veel trainen mijn hartslag ook echt naar beneden gaat, ik kan nu steeds ietsje harder bij een zelfde hartslag als die ik eerst niet eens haalde met hardlopen. Ik begon met een hartslag van al snel tegen de 180 bij een tempo van 6m45-7m00, afgelopen zaterdag kon ik 20km volhouden met een gemiddelde van 6m10 bij hartslag 156 en daar heb ik dan ruim 2 jaar over gedaan.
Ik loop puur op gevoel wat dat betreft, het moet echt lekker voelen en dan zit ik meestal wel goed met de zones.

Was wel echt leuk, we hadden een masterclass sportvoeding, superinteressant, en daarna gingen een aantal van die die-hard mannen die voor een hele triatlon aan het trainen zijn een 20km duurloop doen. Ik had niet echt iets gepland, maar wilde wel graag lopen en aangezien ik laatst de 25km had gedaan durfde ik wel mee, ging echt lekker! Ze lopen dan wel echt op relaxed duurtempo dus ik liep niet al te ver achter steeds _O- Maar dat voelde wel dapper want ik was de enige dame die mee ging en ik ben ook niet ergens specifiek voor in training eigenlijk. Gauw maar weer eens wat uitzoeken :D

Balen van je enkel Tiggs, hopelijk snel weer aan de gang!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:51

Wauw wat gaan jullie hard hier met posten hahaha
Ik houd het zo snel niet bij hoor!

Zie wel toffe runs voorbijkomen. Leuk om te zien dat ik niet als enige zo fanatiek ben met meerdere sporten.

Wat slim om je te laten droppen Suliko! Dat moet ik ook een keer doen, kom ik eens wat op een ander rondje! En gratz met je record, train je ergens naartoe?

Wat betreft BH ik heb ze Hunkemuller. Vind die erg fijn maar heb geen mega voorgevel. HMX sport. Zijn ook gewoon betaalbaar en als ze die actie hebben 2 halen 3 betalen koop ik er ieder jaar 3.

Ondergoed heb ik gewoon boxers van de H&M en daar loop ik prima mee. String vind ik ook niet fijn lopen.

Wat betreft snelheid, ik ben echt weer aan het opbouwen. Heb na mijn blessure en zwangerschap echt het idee gehad dat alle snelheid eruit was (afstand ook trouwens) en het begint langzaam weer terug te komen. Voor nu is het doel de halve uitlopen en de bedoeling is wel binnen 2 uur. Einde van het jaar wil ik wel gaan kijken of ik de tijd van de halve onder de 1:50 kan krijgen.

@ suusje ik ga de Stevensloop lopen.

De run van zaterdag heb ik de hele run in zone 3 gezeten, dus eigenlijk heel relaxt gelopen.
Mijn 10 staat op 47:56. Dat zou ik graag ook nog eens willen gaan aantikken maar dat red ik nu nog niet.

Wat leuk zo samen met je vader Ieris! Mookerheid ben ik bekend! zo een mooi terrein daar!

Beterschap Tiggs!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:42

SV, ja mijn vader had wel een regenjas aan, en een fietsbroek, die was wel doornat geworden! Normaal fietst hij in een weekend zo 60-80km op een racefiets, nu was hij mee met de mountainbike, en helaas mocht hij op veel leuke trail paden niet komen, vandaar dat de route ook merendeels over verharde wegen liep, maar dat vond ik dit keer niet zo erg met al die blubber in het bos!
Hij reed af en toe een stukje flink hard naar voren om dan weer om te draaien, zo bleef hij ook een beetje warm, want mijn looptempo lag een stuk lager dan zijn normale fietstempo!

Wow amigo, wat leuk een masterclass sportvoeding! Lijkt me ook heel interessant, heb je er veel van opgestoken? En heb je nog wat leuke tips!
Gaaf dat je met alle mannen mee gegaan bent, mooie afstand ook! Lekker bezig!

Leonie,leuk de Stevensloop, kom je ook uit de buurt van Nijmegen?
Ik heb daar vroeger op kamers gewoond, vlak bij plein 44, was een mooie tijd!
Kan me voorstellen dat het even opbouwen is na een zwangerschap en blessure, wel leuk dat je weer lekker bezig bent, en gemotiveerd bent om mooie tijden te gaan lopen!

Hier heb ik zaterdag gelopen, dat stukje in Duitsland wil ik zeker nog eens heen gaan, was echt klimmen! En niet druk, maar dat kan natuurlijk ook door het slechte weer komen!

Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:30

WowAmigo, inderdaad heel dapper van je! Dankje voor je stukje over de hartslag en het tempo. Soms, zoals na vandaag, voel ik me wat moedeloos als het niet lukt door mijn hoge hartslag en gewoon uitgeput zijn. Maar het heeft gewoon tijd nodig.

leonie87, klinkt goed allemaal, lekker bezig.

Ik had weer een Garmin training. Even gekopieerd van Strava;
“ Garmin had weer van alles voor me in petto. We begonnen met een korte cadans en acceleration oefening die ik al vaker heb gedaan. Dat ging prima, maar daarna was ik eigenlijk al moe. En toen moest ik nog 6 intervallen van 800 meter met een tempo tussen (volgens mij?) 5:35-5:48 min/km. Nou, echt niet te doen. Of ik ging te snel, of te langzaam, maar niks er tussen in. En na 1 interval was ik al gesloopt. Dat was dan ook terug te zien aan m’n hartslag. Maar toch nog even 4 intervallen er uit gehaald uiteindelijk.”

Hier na zag ik dat de volgende interval training 8 keer 800 meter op dat zelfde tempo is. Dat gaat hem gewoon echt niet worden voor mij, gezien mijn hartslag richting de 190 ging, dus ik ga weer op zoek naar wat anders. Heb het idee dat dit niet goed op mij is afgesteld, of ik heb mijn doel te hoog ingesteld. De Garmin suggestions klinken een stuk beter wat dat betreft. Dus even uitzoeken hoe dat werkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:05

Hier een zwaar weekend gehad. Even 650km naar Dresden op vrijdag, dan op zaterdag duiken. En tijdens de duik is mijn droogpak volgelopen. En dat in water van 8 graden. Dus ik was echt koud en nog kouder en koudst. Omdat ik zo enorm zwaar was met dat volgelopen droogpak kon ik niet meer echt zwemmen, en je moet in een mijn horizontaal zwemmen en niet rechtop staan. Want dan maak je stof en zie je niets meer. Dat horizontaal zwemmen kostte enorm veel kracht. Uiteraard gebeurt zoiets op 65m diepte en dan moet je nog een heel eind omhoog en via gangen terug naar de ingang. De kou blijft en ik moest gewoon nog 52 minuten deco uithangen voordat ik naar boven kon. Dan tellen de minuten tergend langzaam. Vervolgens de duikspullen weer naar de auto slepen (250m lopen, bergop als je uit de mijn komt). Daarna wilde de Bergwerkführer ons nog wel een priverondleiding geven door het droge gedeelte van de mijn. En tegen zoiets zeg ik geen nee, ook al had ik alleen maar een winterjas over mijn natte kleding. Die 1.5 uur waren ook enorm koud. Daarna een kwartier onder de warme douche gestaan en om 8 uur lag ik op bed. Maar ja, dat onderpak moest droog voor zondag, dus de verwarming op de slaapkamer opgestookt, en om 12 uur werd ik wakker, koppijn. Door de warmte in de kamer. Ramen open, liggen malen en uiteindelijk nog steeds met hoofdpijn opgestaan. Rebreather buiten bij de auto weer in elkaar gezet, en door die frisse lucht (beetje vorst) knapte ik wel weer op. Dus de duik van zondag kon doorgaan.
Die duik ging fantastisch, dezelfde duik als de dag er voor, maar nu geen problemen met het materiaal. En daarna moesten alle duikspullen de mijn weer uit (250m schuin omhoog lopen, 4 keer met spullen per persoon). En toen nog 650km naar huis. Ik was gesloopt gisteravond.

Omdat ik morgen niet kan ben ik toch nog even gegaan. Het ging zoals te verwachten was niets, Garmin vond dat ik een uur moest hardlopen. Ik ben een uur van huis geweest, was sneller dan het door Garmin aangegeven tempo, maar heb steeds 150m hardlopen, 30m wandelen gedaan. En zo steeds op gevoel een stuk hardlopen, soms wat meer, soms wat minder, en dan weer even wandelen. De eerste km heb ik nog wel aan 1 stuk hardgelopen. Maar ik was wel weer 7km verder. Dus geen records, waardeloos tempo, maar ik ben in beweging geweest.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:25

Nou iiSunshine, dat had ik ook wel, ik wilde eerst altijd graag sneller lopen maar dat voelde echt heel moeilijk altijd.
Maar ik moest tijdens de training altijd gewoon mijn eigen tempo lopen, niks aantrekken van de snellere mensen, "hoe is je hartslag? Oké, langzamer lopen!" en bij intervallen in plaats van sneller lopen, juist langzamer lopen. Als het maar verschil is. En toen ik het tempo los ging laten begon ik er ook meer van te genieten en kon ik het langzamerhand ook steeds iets langer volhouden en werd het vooral in mijn hoofd ook makkelijker.

Misschien is het voor jou ook wel goed om gewoon even een tijdje duurloopjes te doen op hartslag in plaats van een trainingsplan?

@ieris: ik had al veel meegekregen van mijn vriend, die is al langere tijd bezig met zijn voeding en vooral als ik bij hem ben doe ik lekker mee en thuis probeer ik dan ook zoveel mogelijk op te letten.
Maar vooral wat je wanneer het beste kan eten: voor de training snelle koolhydraten en vooral weinig vezels en vetten, na de training eiwitten en hoeveel gram je eigenlijk nodig hebt (en waar het in zit). Het verschil tussen hypotoon, isotone en hypertone sportdranken en wat dat doet met je vochtbalans en hoeveel je eigenlijk moet drinken om je vochtbalans goed te houden. Taperen en koolhydraat stapelen en ook nog wat over vitamine D en B12 behoefte.

Omg Germie, dat klinkt voor mij als een hele zware beproeving, de tandjes zeg. Maar waarom ga je na zo'n weekend in hemelsnaam af op "wat Garmin vindt"? Ik denk dan je kan zelf dan toch gewoon denken, nou weetjewat, druk geweest, ik ga lekker een klein rondje op gevoel joggen, of een rondje wandelen of gewoon even bijkomen op de bank?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:54

wederom dankje voor je verhaal. wellicht dat de trainings plannen inderdaad iets te veel van het goede zijn. want doordat het zo lastig gaat vind ik het ook minder leuk. en de rustige duurloopjes vind ik juist het leukste. zo had ik het nog niet bekeken. dus ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:47

Gewoon lekker lopen joh, je verdient er geen geld mee en ik gok dat de Olympische spelen het ook net niet meer gaan worden :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:33

haha, nee, inderdaad. ik doe het voor mijn plezier en gezondheid *\o/*

ik heb nu trouwens ook al een tijdje geen last meer van mijn schenen sinds ik tijdens de cooling down (wandelen) ook rek en strek oefeningen doe en dan als ik thuis ben nogmaals rek en strek *\o/*

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:39

Oe Ieris ik heb echt nostalgie herinneringen aan dat gebied. Ik ben begonnen met paardrijden op manage de mookerheide <3 .
Kom zelf van net onder Eindhoven oorspronkelijk maar mijn peettante woont in Nijmegen. Zodoende een connectie met de stad.

Sunshine, je doet dan een training die je horloge voorstel of hoe werkt dit precies? Ik heb nu maand of 7 een garmin en ken denk ik nu 30% van de functies :Y)
wel vervelend als het dan niet lukt maar wel fijn dat het rekken en strekken helpt tegen pijn!

Oef Germie dat klinkt echt hels die eerste duik 8)7 Ik zou het heel graag leren maar ik kan mijn linkeroor niet klaren (hele smalle gehoorgangen). heb het meermaals geprobeerd. Super vet dat je dat doet!
En een slechte loop is nog altijd beter dan geen loop toch :o

Ow wel heel interessant Amigo! Ik probeer er ook altijd wel op te letten maar mis nog zoveel kennis. Dus deel hier gerust alles :+
Ik heb bijvoorbeeld nu mijn samenstelling staan op 40% khd, 30% eiwit en 30% maar let niet zo zeer op wanneer ik eet. Vocht inname ben ik helemaal niet mee bezig (ik drink altijd water en thee) met heb bv onlangs wel isoclear limonade besteld om op dagen dat ik de 100gr eiwit niet haal wat aan te kunnen vullen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:24

iiSunshine, van A naar B lopen is heel leuk inderdaad! Ik begon in het bos, toen langs velden en boerderijen en daarna nog een mooi stuk van de singel in Utrecht. :D
En groot gelijk om het trainingsplan los te laten. Als jij geniet van rustige duurlopen, dan zou ik vooral daarop focussen en wat de rest al zegt, je snelheid neemt dan vanzelf ook toe. Ik bedenk voor mezelf op de dag zelf of soms een paar dagen vooruit wanneer ik wil lopen en hoeveel dat is en dan tijdens het lopen zelf voel ik of het een snellere of rustigere loop gaat worden of besluit ik op hartslagzone te lopen. En nu sinds een tijdje wil ik vaker een interval gaan doen, die kan je heel makkelijk op je horloge zelf aanmaken, dan kan je ook zelf het tempo bepalen of niet eens een richtlijn voor tempo invoeren, maar alleen de afstand.
De suggesties geeft mijn garmin automatisch als ik naar tracken ga en dan run aanklik, dan geeft hij een suggestie die ik kan accepteren of ik klik hem weg. Ik zou niet weten hoe je de suggesties zelf op kan zoeken, maar ik gebruik ze eigenlijk ook niet.

WowAmigo, ik had via SV proefzakjes gekregen van tailwind nutrition. Dat is een poeder die je door je water doet waar zowel elektrolyten als calorieën in zitten. Vooral dat laatste vind ik echt ideaal, iets binnen krijgen zonder dat het zwaar voelt. Ik ben gewoon geen grote eter, dus ook voor een lange loop krijg ik geen enorme maaltijd weg, dus ik moet ervoor zorgen dat ik genoeg binnen krijg en op deze manier lukt dat onderweg ook beter. Ik deed nu telkens een half zakje in 500 ml, dan zitten er 100 kcal in mijn water. Samen met een reepje kan ik daar goed 2 uur op lopen! Reepjes heb ik nu het liefst de NAKD proteïne reep, van fruit en noten zijn die. Ik heb thuis ook van die body&fit proteïnerepen, maar die zijn zo zoet en een enorm kauwwerk. :')
En mooi om je verandering in hartslag(zone) te lezen! Fijn ook dat je dat bereikt hebt door gewoon op gevoel te lopen. Leuk dat je zo lekker mee kon lopen met de groep diehard mannen, voelt dan toch lekker hé? :+ Ik krijg altijd wel een lekker gevoel dat ik een aantal goed gespierde mannen eruit loop bij Krav Maga lessen en qua cardio duidelijk een betere conditie heb, ondanks mijn korte beentjes. :o
Misschien toch iets mens-eigen, een soort bewijsdrang hebben, en als vrouw misschien nog wat meer.

leonie87, dankjewel! Ik loop eind maart mijn eerste halve trailmarathon. :D Ik denk dat ik die afstand al prima kan lopen nu, maar ik bewaar hem toch maar voor een officieel event. Komende zaterdag loop ik de jutbergtrail, 15 km. Ik zat nog te twijfelen om toch voor de 22,5 km te gaan, maar dan mis ik de 20 en 21,5 km mijlpalen en dan zijn die opeens niet meer bijzonder. _O- Plus dat ik liever zo'n afstand echt lekker loop, in plaats van dat het misschien heel zwaar voelt.
Fijn dat je weer kan opbouwen! En mooie tijdsdoelen heb je om naartoe te werken. Welke afstand ga je bij de stevensloop doen?