Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:35

Suzanne F. schreef:
Cer schreef:
Volgens mij was er een jaar of 10 geleden ook nog zoiets dat er reizigers door sneeuw gestrand waren op de snelweg :+

Ja was dat niet voor dat Frans Bauer concert?
:j

ja klopt de helft van onze groep was toch aangereden(ik niet ,dan maar geen fransje :D :D ) en inderdaad gestrand en uuuuuuuuren later pas weer thuis _O-
v

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:37

Winter 2014 - 2015 is de laatste keer dat ik me kan herinneren dat het echt een keer spekglad was op straat. Ik fiets altijd gewoon door met ijs, geen probleem, maar toen was ik hier in het dorp erg zwanger post aan het lopen en daar liggen de straten zo ontzettend rond (zijkanten veel lager dan midden weg) dat dat geen doen was :=

En kniediepe sneeuw hier in ZH dat weet ik niet exact meer hoe lang geleden dat was...maar het was wel ergens in de eerste jaren dat we hier woonden en dat is nu 11 jaar :) Ik gok ergens 2010-2013?

Zou leuk zijn als er weer eens echt een pak sneeuw komt te liggen een paar dagen. Die kleine van ons wordt bijna 6 en heeft nooit meer sneeuw gezien dan zo'n zouteloos poederlaagje waar je niks mee kan en dat na 3x met je ogen knipperen weer weg is.... ja met veel fantasie "in de sneeuw".... over de berm naast de weg :P op de slee naar het buurtsupertje, omdat je dat ventje toch een beetje de beleving gunt :P

knollentuin

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:58

Met zo een vastlopend sleetje op de tegels of asfalt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:30

Ik moet zeggen dat ik me van vroeger ook geen sneeuw kan herinneren. Als ik foto‘s terug kijk zijn het allemaal van die maximaal 20cm sneeuwpopjes.
Sneeuw is ook erg regiogebonden, een half uurtje verderop kan er sneeuw liggen terwijl je zelf enkel regen hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:37

Afbeelding
Hier konden we een man of 8 inzitten.
2009 :D

Afbeelding
2012

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:51

Mooie foto's van de iglo en sleeën achter het paard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:04

Ziet er leuk uit!
Van mij hoeft die kou en sneeuw niet zo. Is zoveel meer werk met paarden. We zijn nu al maatregels aan het treffen. Verhuis er een paar naar de binnenstal waar we een warm water rondpomp hebben en sluiten de boel buiten allemaal af.
Verder flink boodschappen in huis halen want er word hier niet gestrooid in het buiten gebied en ze verwachten echt veel sneeuw.

Dat het maar snel voorjaar mag worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:09

Mijn familie snapte er ook al niks van dat ik geen zin had in sneeuw en kou, idd om de paarden. Leg dat maar eens uit aan mensen die daar niks mee hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:15

2010 lag er inderdaad ook een pak mega sneeuw... Ik ging toen in januari naar Portugal voor het eerst naar mijn paard kijken. Ben toen in de nacht met m'n oude golfje van Utrecht naar het vliegveld in Brussel gereden in m'n eentje. Er was geen kip op de weg toen, heel rustig gereden door de sneeuw heen. Had ook wel weer wat moois maar was ook blij dat ik er was.

Ik vind het wel leuk nu, maar hoef nu ook niet de weg op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:18

SusanH schreef:
Mijn familie snapte er ook al niks van dat ik geen zin had in sneeuw en kou, idd om de paarden. Leg dat maar eens uit aan mensen die daar niks mee hebben.

Ja het is inderdaad weer sjouwen met emmers warm water een paar keer per dag. Maar verder hebben die van mij er geen last van. Sneeuw vinden ze zelfs wel leuk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:28

Is al zo vaak beloofd en voorspeld van sneeuw. Eerst zien en dan geloven. Al zou er van mij flink wat ongedierte dood mogen vriezen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:13

De sneeuw in 2009 en 2010 heeft ons doen besluiten te emigreren. Het was inderdaad geen doen, weken achter elkaar en met een slechte gezondheid nog veel erger. Mijn man kon van de pijn niet eens de bank af en ik stond er vaak alleen voor, zeker toen in 2010 mijn zoon in Australië zat.

We hebben toen de knoop doorgehakt en zijn naar Spanje gegaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:28

Marcella schreef:
Is al zo vaak beloofd en voorspeld van sneeuw. Eerst zien en dan geloven. Al zou er van mij flink wat ongedierte dood mogen vriezen.

Ongedierte bestaat niet.
Idem onkruid.
Hooguit dat jij iets of het ergens niet wil.

In Andalucía een heel lichte daling in nieuwe gevallen doch druk op IC neemt nog toe. Hier in het dorp nog steeds geen echte daling; weer meer per 100.000.
Alle gemeenste gesloten en op een paar na alles dicht op essentiële dingen na.
Was gisteren op de weg terug van Bubbly lief gewoon ´eng´. Wel potentieel heerlijk végen maar de wetenschap dat er geen ambulances zijn en ó-ver-al!! politie maak dat je van de lege bochten, rotondes en al geen misbruik dúrft te maken. Lekker doortrekken naar rood maakt een héérlijk geluid, de accelleratie ook maar zonder verder verkeer hoort iedereen je op een kilometer.
Mág je een keer legaal de weg op, is de lol er af -O- Vannacht gedroomd van een nitro kit O:)
Maar goed, wel heerlijk om Bubbly weer eens te ´zien´ :knuffel: .... en van haar O:)

@Monique; zie hier meeer sneeuw dan in NL!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:34

Huertecilla schreef:

Daarom wonen wij ook in Murcia, semi-woestijn. Wij hebben bewust het droogste stukje Europa opgezocht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:42

Ik ben heel benieuwd wat we gaan meemaken dit weekend

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:44

Ik denk dat ik het vooral koud ga krijgen :brr: :')

Wbt corona, ik ben heel benieuwd wat er nu tav de vaccinaties besloten wordt. En of de zorgmedewerkers nog verder op gaan schuiven. Zag de wijkzorg al bij nieuwsuur gisteren. Ik kan me er enorm over opwinden, maar schiet er niks mee op natuurlijk.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:48

Kunnen jullie niet wat sneeuw opsturen naar België? *D Hier zal er blijkbaar maar een klein beetje vallen -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:49

MoniqueT schreef:
Daarom wonen wij ook in Murcia, semi-woestijn. Wij hebben bewust het droogste stukje Europa opgezocht.

..en ik wilde graag gegarandeeerd water uit de kraan, vier verschillende seizoenen en een perfecte stek om grut groot te brengen. Nu, 20 jaar láter, is het {:} klimaat aan de kust soms ook erg aanlokkelijk.

Wat betreft sneeuw in NL is het op een hoge uitzondering na hooguit wat plaatselijke vertraging. Niet eens een voor Covid positieve rem op verplaatsing. Zlefs in Madrid viel dat tegen. Een hoop misbaar over stoppen van activiteit door sneeuw overlast, maar geen daling in de cijfers dus hoop lawaai, weinig wol.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:52

SusanH schreef:
Ik denk dat ik het vooral koud ga krijgen :brr: :')

Wbt corona, ik ben heel benieuwd wat er nu tav de vaccinaties besloten wordt. En of de zorgmedewerkers nog verder op gaan schuiven. Zag de wijkzorg al bij nieuwsuur gisteren. Ik kan me er enorm over opwinden, maar schiet er niks mee op natuurlijk.

Ik heb het thermo ondergoed al klaar liggen voor maandag. Ik hoop dat ik niet onderuit ga maandag op weg naar het werk.
Voordeel dat het vroeg is, scheelt enige kijkcijfers :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:52

Schemerdier schreef:
Kunnen jullie niet wat sneeuw opsturen naar België? *D Hier zal er blijkbaar maar een klein beetje vallen -O-

Jullie de sneeuw, wij alleen het ijs? Helemaal goed!

Pa en ma waren gister duidelijk tegen mijn zussen: Kinderen naar school, wij passen niet op de kleinkinderen.
Vermoed trouwens dat voor eind maart de scholen allemaal weer dicht zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:00

ik denk dat ze na de voorjaarsvakantie niet meer open gaan. Er wordt voor het MBO gesproken over een jaar cadeau geven (geen schoolgeld) hoorde ik van oud-collega's.

Met die sneeuw ga ik de deur niet uit, ik ben nogal onhandig en de gedachte alleen al dat ik ga vallen en wat breken bezorgt me nachtmerries. Mijn man moet dinsdag om 9 uur op het gemeentehuis zijn om zijn rijbewijs te verlengen. Hij moet lopend, want onze auto's hebben beide een erg slechte accu en starten nu al met veel moeite. Mijn man is nogal van het milieu en wil de accu's niet vervangen, er ligt er steeds 1 aan de lader en dan start ie over, maar dat zie ik hem dinsdagmorgen niet doen met -11 :brr:

Hopelijk komt AH maandag wel de boodschappen brengen :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:04

Morrie schreef:
ik denk dat ze na de voorjaarsvakantie niet meer open gaan. Er wordt voor het MBO gesproken over een jaar cadeau geven (geen schoolgeld) hoorde ik van oud-collega's.

Met die sneeuw ga ik de deur niet uit, ik ben nogal onhandig en de gedachte alleen al dat ik ga vallen en wat breken bezorgt me nachtmerries. Mijn man moet dinsdag om 9 uur op het gemeentehuis zijn om zijn rijbewijs te verlengen. Hij moet lopend, want onze auto's hebben beide een erg slechte accu en starten nu al met veel moeite. Mijn man is nogal van het milieu en wil de accu's niet vervangen, er ligt er steeds 1 aan de lader en dan start ie over, maar dat zie ik hem dinsdagmorgen niet doen met -11 :brr:

Hopelijk komt AH maandag wel de boodschappen brengen :=

Het zou mij niks verbazen als de boel inderdaad dan dicht blijft. Gok dat dat ook een reden is dat de avondklok er waarschijnlijk niet af gaat. Want gaat hij er wel af, dan krijg je hem er ook niet weer op. Ja, met een hele snoeiharde lockdown waarbij je echt niks meer mag.

Over bezorgen: Ik denk dat het 'rekening houden met andere tijden dan afgesproken' wordt. Ik kijk hier zelf uit op de parkeerplaats van een winkelcentrum en ook daar is het drukker dan normaal op dit tijdstip. Winter en coronastress :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:06

Ik las net dat in Zwitserland het drugsgebruik onder jongeren vanaf 12 jaar sterk toegenomen heeft afgelopen jaar. Het gaat dan vooral om Benzodiazepine, Cannabis, Amphetamine.
Daarnaast zijn er veel meer meldingen gemaakt afgelopen jaar van aggressieve patienten op de eerste hulp vanwege drugs en alcohol misbruik waarbij politieondersteuning nodig was.
We gaan nog heel wat naweeen krijgen buiten de directe virus effecten.

Goed nieuws: nog steeds daling, dus nog altijd geen dichte scholen en er wordt weer voorzichtig gesproken over winkels openen. Avond klok hadden we sowieso niet.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-02-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:16

Ik denk van de basisscholen dat als deze nu open gaan, ze niet meer dichtgaan ongeacht de cijfers.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:38

MoniqueT schreef:
Huertecilla schreef:

Dat lijkt me wel heerlijk voor mijn lijf. Droog en warm. Ben jaloers!