Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:41

Ninx schreef:
Die mensen zijn er. In minderheid gelukkig.
En alhoewel ik dat verwerpelijk vind, mag ook die mening geuit worden.

En op welk moment zou je dan wel iets willen doen aan de toename van geweld, intimidatie, radicalisatie en antisemitisme?

Gewoon laten gaan en hopen dat het vanzelf overgaat gaf in het verleden niet zonder meer goede resultaten namelijk...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:48

Hm dus Racistisch zijn mag wel geuit worden :') Best Ironisch een groep wat zich gediscrimineerd voelt , discrimineren ook anderen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:51

Ninx schreef:
Shadow0 schreef:
Maar die buurvrouw maakt wel een keuze als ze zo'n galg of jodenster ziet, en dan toch blijft deelnemen. Radicalisatie stoppen betekent ook dat als je dat soort dingen ziet, dat je ook zelf afstand neemt, heel letterlijk. Niet dat de politie dat afdwingt met boetes... maar vooral ook dat al die mensen zelf de keuze maken om daar wel of niet bij te blijven lopen.

“Hey, ik zie 1 galg! Kom op jongens, laten we allemaal maar naar huis gaan dan met z’n tienduizenden”

Ik vind het vrij bijzonder dat je daar geen afstand van neemt idd.
Ninx schreef:
Dus 1 iemand neemt zoiets mee. En dan moet iedere weldenkende burger naar huis?

Als je dat consequent doortrekt kun je eigenlijk dus gewoon helemaal de deur niet meer uit

Slippery slope fallacy. En aangezien die mensen veruit in de minderheid zijn, volgens jouzelf, is de kans dat je dan helemaal de deur niet meer uitkomt, niet zo heel groot.

Ninx schreef:
Wel jammer dat de tamtam het zo anders naar buiten brengt. Zo krijgt men een gekleurd beeld

Tja, dat krijg je met een galg, dan had die niet meegenomen moeten worden, of het deel weldenkende mensen heel duidelijk moeten maken dat dat niet acceptabel was. Maar blijkbaar waren ze dan toch niet zó weldenkend.......

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:53

Electra schreef:
Dan snap ik jou helemaal niet.
Er worden continu vergelijkingen gemaakt met de Tweede Oorlog en dan ga jij meelopen ?
Om nog maar niet te spreken over het dragen van de Davidsterren.
Iedereen heeft recht op zijn eigen inconsequente en onnavolgbare gedachten en handelwijze.
Echter, dan moet je ook niet verontwaardigd zijn als anderen daar op wijzen en daar wat van vinden.

Ik vind het prima als mensen protesteren tegen de qr-code, omdat ze dat een aantasting vinden van hun vrijheid. Ik ervaar het niet zo, maar kan me voorstellen dat anderen dat wel zo ervaren. En dat ze daartegen willen protesteren. Het ís ook een beperking van je vrijheid.

Maar er wordt, ook door de zogeheten vredelievende linkse mensen (zoals de eigenaren van Waku Waku), constant gesmeten met termen als medische apartheid, discriminatie en dreigende dictatuur. En dat vind ik niet OK, want dat zijn totaal andere zaken waar de meesten van ons gelukkig totaal geen ervaring mee hebben. Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met beperking van je bewegingsvrijheid door het het corona-toegangsbewijs, en ik heb persoonlijk echt geen zin meer om uit te leggen waarom niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:55

Niet alleen die galg, maar ook de Davidsterren en de vergelijkingen met WO2, zou al voldoende moeten zijn om afstand te nemen van het gebeuren.
Dan vergeten we de bedreigingen.

Je kan ook zeggen: ik vind de demonstratie tegen de maatregelen belangrijker dan deze gebeurtenissen.
Dan heb je ballen :D

Of gewoon allemaal je prikkie halen, kan alles open gegooid worden ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:01

Askja schreef:
Electra schreef:
Dan snap ik jou helemaal niet.
Er worden continu vergelijkingen gemaakt met de Tweede Oorlog en dan ga jij meelopen ?
Om nog maar niet te spreken over het dragen van de Davidsterren.
Iedereen heeft recht op zijn eigen inconsequente en onnavolgbare gedachten en handelwijze.
Echter, dan moet je ook niet verontwaardigd zijn als anderen daar op wijzen en daar wat van vinden.

Ik vind het prima als mensen protesteren tegen de qr-code, omdat ze dat een aantasting vinden van hun vrijheid. Ik ervaar het niet zo, maar kan me voorstellen dat anderen dat wel zo ervaren. En dat ze daartegen willen protesteren. Het ís ook een beperking van je vrijheid.

Maar er wordt, ook door de zogeheten vredelievende linkse mensen (zoals de eigenaren van Waku Waku), constant gesmeten met termen als medische apartheid, discriminatie en dreigende dictatuur. En dat vind ik niet OK, want dat zijn totaal andere zaken waar de meesten van ons gelukkig totaal geen ervaring mee hebben. Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met beperking van je bewegingsvrijheid door het het corona-toegangsbewijs, en ik heb persoonlijk echt geen zin meer om uit te leggen waarom niet.

Het zal mij een worst zijn, dat Ninx als Jodin geen moeite heeft met de gebeurtenissen, maar ga het niet bagatelliseren.

Die restauranthouders hebben zich laten gijzelen door Jorn Luka en consorten.
Gewoon de ontvangen tegemoetkoming terugvorderen.

Wat links of rechts betreft.
Ik vind deelname door extreem-rechts aan een demonstratie waar vergelijking wordt gemaakt met WO2 en Davidsterren toch echt niet kunnen.
Maar het doel heiligt de middelen, denk ik.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:07

Zebrastreep schreef:
Het komt wel vaker voor dat juist mensen die hoog opgeleid wat meer gevoelig kunnen zijn voor dit soort praktijken. Ik ben ook wel op plekken geweest waar mensen werken die niet in de maatschappij meekomen. En daar zaten ook hele slimme mensen bij die gewoon een HBO studie hadden gedaan. Maar een kleine groep kan sociaal niet goed meekomen en daar op vast lopen. Dus er kunnen inderdaad hele slimme mensen bij zitten , maar die vallen net een beetje buiten de boot omdat ze vastlopen op het sociale. Nu vinden ze aansluiting bij een groep met dezelfde denkwijze. En aangezien mensen ook grote kuddedieren zijn is het logisch dat iemand daar dan verbinding mee kan voelen en dan maar mee doet.

Beetje vergelijkbaar met groepsdruk , als je bij een groep hoort en één iemand doet wat heel verkeerds maar de rest van de groep accepteert dit , zeg je echt niet van ho uh dit kan niet. Puur omdat je dan weet dat je het 'kudde' gevoel kwijt bent met alle gevolgen van dien. In dit geval loopt er iemand met een galg of weet ik veel waarmee maar niemand zegt er wat van , anders volg je het principe niet meer en val je buiten de boot. Aansluiting voor een mens is nu eenmaal heel belangrijk.

Eigenlijk werken de hersenen van mensen best wel interessant.

Boeiend die psychologie, ik denk dat er ook gewoon heel veel mensen meeliepen die de galg niet gezien hebben of geen jodenster gezien hebben eigenlijk? Of dat afkeuren maar het geen reden vinden om dan af te haken bij de demonstratie?

Volgens jouw theorie zouden deze mensen juist moeten willen prikken, als aansluiting en niet buiten de boot vallen je belangrijkste motivatie is?

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:09

En word heel moe van de diehards, incl Thierry en Haga en Engel en al die oproerkraaiers die zitten te gillen, leven en liefde en voor jullie vrijheid. Duvel op, ze staan er niet voor mij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:10

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:22

Wat een bijzondere wending neemt dit verhaal.

Ik heb inderdaad geen davidster gezien, noch een galg.

Wel veel gewoon volk. Normale mensen die zich allemaal rustig gedroegen.

Het is wel jammer dat er een tsunami over me heen valt wanneer ik mijn deelname deel. Een discussie zou toch een gesprek moeten zijn, een uitwisseling.
Misschien kunnen mensen dan een zinnig gesprek voeren en kijken wat ze verbindt in plaats van wat ze uit elkaar drijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:24

Demonstraties vind ik ook helemaal niet erg en zijn ook zeker niet allemaal wappies oid. Maar de galg, jodenster en dat soort dingen, vreselijk :n

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:32

Relaxed schreef:
Demonstraties vind ik ook helemaal niet erg en zijn ook zeker niet allemaal wappies oid. Maar de galg, jodenster en dat soort dingen, vreselijk :n

Dat is ook vreselijk….

Het is helaas utopisch dit soort mensen te kunnen weren. Waar dan ook.
Maar ik vind dat ook echt heel erg naar

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:33

Wtf zijn jullie mee bezig mensen? Dit gaat echt veel te ver!

Geen galg maar jullie nagelen Ninx nu wel aan het schavot en blijven rotte tomaten gooien. En niemand die er wat van zegt? Die opstaat en zegt dit gaat te ver? Schaam jullie...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:36

Maar Ninx, snap je dan ook wanneer die gewone mensen die daar nu liepen, wanneer die dus gewoon wegblijven juist die extremisten voor Jan banketstaaf staan?
Nu laten die gewone mensen imo zich voor het karretje van de populisten spannen zonder dat ze het zelf door hebben. Want jullie lopen er omdat je je niet kunt vinden in de Corona maatregelen, zij hebben een totaal andere agenda.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:36

corinep schreef:

Geen galg maar jullie nagelen Ninx nu wel aan het schavot en blijven rotte tomaten gooien. En niemand die er wat van zegt? Die opstaat en zegt dit gaat te ver? Schaam jullie...

Effe dimme dame, ninx kan prima voor zich zelf spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:38

Ninx schreef:
Relaxed schreef:

Dat is ook vreselijk….

Het is helaas utopisch dit soort mensen te kunnen weren. Waar dan ook.
Maar ik vind dat ook echt heel erg naar

Idd, maar die mensen halen wel het nieuws, want nieuwswaarde :n

corinep

bigone schreef:
corinep schreef:

Effe dumme dame, ninx kan prima voor zich zelf spreken.

Dim zelf maar even. Ik mag ook mijn mening geven.
Laatst bijgewerkt door corinep op 03-10-21 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

bigone schreef:
corinep schreef:

Effe dimme dame, ninx kan prima voor zich zelf spreken.

Serieus? :r

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:40

bigone schreef:
Maar Ninx, snap je dan ook wanneer die gewone mensen die daar nu liepen, wanneer die dus gewoon wegblijven juist die extremisten voor Jan banketstaaf staan?
Nu laten die gewone mensen imo zich voor het karretje van de populisten spannen zonder dat ze het zelf door hebben. Want jullie lopen er omdat je je niet kunt vinden in de Corona maatregelen, zij hebben een totaal andere agenda.

Vanzelfsprekend.

Maar waar moet het overgrote deel van de mensen dan naartoe om hun redelijke stem te laten horen?

Je kunt deze mensen nu eenmaal, helaas, niet de toegang ontzeggen.
Ze trekken in hun bescheiden aantallen helaas wel de meeste aandacht blijkt ook uit deze posts

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:48

corinep schreef:

Dat doen ze niet alleen met Ninx hoor.
Hebben ze met vele al gedaan en die zijn daarna ook weggebleven hier.
Je mag hier geen tegenwoord zeggen want alles is dan fake en nepnieuws.

Vindt het super van Ninx dat ze heeft meegelopen.
Had ook wel mee willen lopen maar was mij om mediche reden te ver.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:48

corinep schreef:

Alles ok verder? Ontspan ontspan, Ninx is zeer wel in staat om zelf te reageren(en zal dat ook wel doen als ze het nodig acht). En zal het doen met een ander taalgebruik dan jij.
Goed bedoeld misschien, maar het komt nogal rot over op deze manier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:49

Er zijn al meerdere grote demo’s geweest en elke keer duiken daar zeer discutabele figuren op. Dan zeg je op een gegeven ogenblik als weldenkend mens toch, daar wil ik niet mee geassocieerd worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:50

loriene schreef:
corinep schreef:

Dat doen ze niet alleen met Ninx hoor.
Hebben ze met vele al gedaan en die zijn daarna ook weggebleven hier.
Je mag hier geen tegenwoord zeggen want alles is dan fake en nepnieuws.

Vindt het super van Ninx dat ze heeft meegelopen.
Had ook wel mee willen lopen maar was mij om mediche reden te ver.

Via de Afsluitdijk ben je er zo hoor?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:51

bigone schreef:

En de kranten halen dat nu juist eruit want zulk nieuws verkoopt.
Ben erbij geweest met de livestream en die galg heb ik niet eens gezien.
Normale burgers,jong en oud liepen daar.
Geweldig!!!!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:52

bigone schreef:
Er zijn al meerdere grote demo’s geweest en elke keer duiken daar zeer discutabele figuren op. Dan zeg je op een gegeven ogenblik als weldenkend mens toch, daar wil ik niet mee geassocieerd worden?

De reden dat je daar loopt is belangrijker dan die paar die er extreem uitspringen en op de voorpagina`s komen.