Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:50

Ik zie weer heel veel actieve mensen hier! Goed om te lezen. In de tuin spitten is ook echt super intensief. En ernstig spierpijn creërend @Claudia ;)

Hier vanochtend een rondje met de kleine man in de wagen gerend. Even naar de markt voor een kaasstengel en via de speeltuin terug (5km). Hij heeft zich prima vermaakt :P en ik had m'n beweging ook weer in de pocket!

Afbeelding

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:10

Wat een actieve dag hebben vele hier gehad!!
Roosch als ze maar wel gemaakt hebben toch?
ClaudiaHS, wij hebben zo omgebeer dezelfde beweging gehad vandaag! :D

Pony knapt gelukkig weer op, althans durf het bijna niet te zeggen. Lijkt toch dat hij extreem reageert op de esdoorn. Had al aangegeven hier die is heel giftig, niet handig om er 40 te hebben staan. Nou is mijn vader zo, ik geloof het niet en dus gaan we er niks aan doen. Moeders kwam er nu wel in en vind ze alleen al door de zaailingen hoogstens irritant. Nu afgesproken we gaan ze deel voor deel weghalen en iets anders planten. Geeft iets opluchting al kan het mij niet snel genoeg gaan. Zodra pony weer helemaal goed is kan ik dan weer gaan wandelen!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:06

Lekker Musli. 5 km is best een stukkie.
Spierpijn heb ik morgen denk ik :')

Tirza, niet alle esdoorn is giftig.
Maar als je de giftige variant hebt, dan is 40 stuks wel heftig :oo

Ben geëindigd op 18000 stappen vandaag.
En kilo's gesjouwd, uitgestoken, zand gespit en planten verplaatst.
Zo maar gaan slapen want ze staan morgenochtend om 7u op de stoep -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:53

En Roosch, goed geslapen na al die beweging? :D

Sharani, dat ben ik 100% met je eens. Je kan niet altijd aan je doel vasthouden en ik denk dat het juist heel gezond is als je dat kan accepteren, anders wordt het een obsessie.

Hhilde, het valt op het moment zelf altijd tegen en daarna weer mee :') Jij nog iets op de planning staan voor het weekend?

Zo Claudia, dat is een pittige job geweest, ik had de sportschool ook overgeslagen in jouw geval.
Ziet er wel mooi uit! Succes vandaag.

MusLi, met het weer van gisteren zeker geen straf.

TirzaSarah, oef, ja dat is niet handig, hopelijk is pony gauw helemaal beter!

-------------------------

Ik heb vanmiddag weer een workout op de planning staan en nu vanmorgen lekker badderen. Eigenlijk omgekeerde volgorde maar het past even niet anders. :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:04

Haha Amandavd, dit is mijn werkweekend dus vandaag van 11-20 uur en morgen van 6-3 uur. Dus zeker plannen :+ Vanochtend wel begonnen met veertig minuten dansen. Niet superfanatiek, maar ik ben al heel blij dat het me lukt om beweging steeds een normaler onderdeel van de dag te maken :). Straks op de fiets naar het werk, hopelijk kom ik droog over :=

Geniet van het badderen en veel plezier met je workout.

Fijn weekend iedereen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:22

Volgens mij gaat het het hele weekend regenen! :oo

Wat een karwei Claudia, jij liever dan ik! Potver.

Slapen kon beter, ik waaide haast uit bed :))

Maar de weegschaal was gelukkig niet gemeen tegen me vanochtend, dus we gaan gewoon weer door.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:52

Hier is het nu zonnig gelukkig. Tuin is wel 1 grote puinhoop nu :')
Spierpijn in armen en handen.

Boomstronk moest er nog uit. Blij dat we dat niet met de hand hebben geprobeerd.
Zijn een uur bezig geweest met een graafmachine

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:35

Lekker bezig allemaal weer :D goed ook om te zien hoe iedereen lekker aan het bewegen is ondanks het herfstweer!

Las hier ook over dames die calorieën tellen wat meer los willen laten en meer op gevoel/intuïtie willen gaan eten. Super goed! Best een uitdaging. Ik ben toevallig op de achtergrond zelf ook weer bezig met een experiment en die is ook op dat vlak. Ik probeer mijn hormoonhuishouding en spijsvertering te verbeteren en stabiliseren en naar mijn lichaam te luisteren. Ik eet daarvoor momenteel vooral veel (gevarieerde) groente en peulvruchten met een eiwitbron, noten, pitten, zaden, fruit en lactosevrije zuivel. Ook vrijwel vegetarisch. De hoeveelheid vezels helpen me enorm en ik merk dat mijn lichaam met deze voeding goed aan kan geven wanneer ik genoeg heb gehad. Met koolhydraatrijk voedsel met suiker en vet kent mijn lichaam geen stopknop :+ dus ik hoop dat als ik op deze manier echt goed kan voelen en luisteren, me dat ook gaat helpen in de situaties met veel verleidingen. Ik tel bij dit experiment geen calorieën. Ik ken de voedingswaarden van mijn eiwitbronnen en daaromheen beperk ik mijn groente dan niet. Ik weet daardoor wel dat ik in de goede richting zit.

So far gaat het me goed af en bevalt dit heel goed. Ben benieuwd wat het me gaat brengen. Ik ben er nu 2 weken mee bezig. Huid ziet er beter uit, bloedsuikerspiegel is stabieler, ik slaap goed, buik is niet opgeblazen en energieverdeling op de dag is beter. Wel ben ik al een week minder sterk in de sportschool. Ben benieuwd of dat tijdelijk is of dat ik iets moet gaan aanpassen. Ook weten mijn darmen soms niet wat ze overkomt (ik had een moeilijke stoelgang. Da's nu anders :+ ) en heb bijvoorbeeld soms dagen dat ik veel scheten moet laten _O- al is dat nu weer stabiel.

Kopieer mijn experiment zeker niet 1 op 1, ik heb nog geen idee van wat me dit gaat brengen op langere termijn. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte :D ik vind het vooral interessant om soms een nieuwe invalshoek te proberen en te kijken hoe ik mijn lichaam optimaal kan laten functioneren. Te kijken naar waar mijn lichaam blij van wordt en waarvan niet. In de basis ben ik voor 'bij afvallen kan je alles eten, maar met mate' met daarbij als basisfeit dat een calorietekort zorgt voor afvallen. Dus zeker voor degenen die net het afvalavontuur starten: doe wat voor jou werkt!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:58

@Snippergroen, goed dat je zo bewust kijkt naar wat voor jou en jouw lichaam goed werkt :j

Hier vanochtend hetzelfde op de weegschaal als de afgelopen dagen. Nog steeds tegen menstruatie aan, aan het hikken. Dus hopelijk als die snel doorbreekt ook weer een daling ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:56

Je bent heel bewust bezig, Snippertje! :j wat goed!

Ik had al tijden zin in een goeie pizza. Vanmiddag 12 km gewandeld dus ik vond dat ik er een verdiend heb. :')

Afbeelding
Wel een heel mooie wandeling. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:14

Roosch schreef:
Je bent heel bewust bezig, Snippertje! :j wat goed!

Ik had al tijden zin in een goeie pizza. Vanmiddag 12 km gewandeld dus ik vond dat ik er een verdiend heb. :')

[ [url=m/SyrKLs.webp]Afbeelding[/url] ]
Wel een heel mooie wandeling. :)

Goed bezig hoor. Die pizza heb je dan ook wel verdiend :Y)

Hier vandaag 25km hardgelopen in/bij het Amsterdamse Bos. Samen met een clubje andere gekkies :') haha. Dat waren even bijna 1.500kcal. Helaas had ik die calorieën zo ongeveer al verbruikt bij een soort van binge in de vroege morgen op een zak "feestbiggetjes" -O-

Iemand een ruggengraat gezien? :x

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:42

Keurig resultaat wel, 1500 kcal!
Zat je verder wel qua eten in balans de rest van de dag?

Ik sta 5 dagen in de week in de sportschool maar heb echt gigantische spierpijn van die 2,5 uur wandelen gisteren _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:48

Roosch schreef:
Keurig resultaat wel, 1500 kcal!
Zat je verder wel qua eten in balans de rest van de dag?

Ik sta 5 dagen in de week in de sportschool maar heb echt gigantische spierpijn van die 2,5 uur wandelen gisteren _O-

Ik heb na het sporten gewoon netjes een kleine lunch gegeten.
En 's avonds gewoon een normale portie avondeten en nog een snackje.
Daar heb ik gelukkig wel de balans netjes gehouden :j

Hahaha, wat dat wandelen toch al niet kan doen he. Net even andere spieren die worden aangesproken waarschijnlijk en dat voel je dan meteen. Na die workout van woensdag heb ik tot en met gisteren gewoon last van m'n benen en triceps gehad :Y) en de last in de benen is uiteraard niet minder geworden na gisteren 25km hardlopen :') ik heb vannacht het voeteneind van mijn bed maar een stukje omhoog gezet zodat m'n benen een klein beetje extra rust kregen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:58

Netjes toch!

Ja, ik heb eigenlijk al een beste tijd geen spierpijn meer gehad.
Ik ga straks maar even lief zijn voor mezelf en na het sporten de sauna in en misschien wel even een zonnebankje.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:38

Oehh, dat klinkt wel heel erg lekker :) doe je goed. Je moet zelf de slingers ophangen he.

Ik ben blij dat ik het verder weer netjes heb kunnen houden inderdaad. Ondertussen ben ik ook ongesteld/begint ongesteldheid door te komen.
Dat geeft dan ook weer een beetje hormonale rust zegmaar. Hopelijk neemt dat de drang ook weg voor slecht eten :') Meestal zijn die twee wel redelijk aan elkaar gekoppeld. Vanochtend in ieder geval weer netjes begonnen met een bakje Skyr met aardbeien en gepofte spelt. Toch een net iets betere keuze dan een zak "feestbiggetjes" :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:45

Was jullie even kwijt :D ook niet echt een afval weekend achter de rug, heb in 1 weekend denk ik de hoeveelheid suiker op waar ik normaal een maand over doe :') Heb er wel van genoten zonder me te overeten. Nu weer over op de (vega) eiwitbronnen en veel vezels, fruit en groente. Geloof dat ik voorlopig ook geen behoefte meer heb aan suiker :')

Afbeelding

Verder echt snip verkouden en een ontsteking op mijn wreef, straks naar de podoloog. Maar even rustig aan met beweging dus ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:02

Hier iets gegeten wat verkeerd is gevallen.. blijf naar de wc rennen.
Al is het wel goed voor de lijn :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:03

purny schreef:

Er heerst ook een zeer besmettelijke buikgriep, misschien die te pakken?
Naar is het zeker. Sterkte daarmee -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:23

MuSLi schreef:
purny schreef:

Er heerst ook een zeer besmettelijke buikgriep, misschien die te pakken?
Naar is het zeker. Sterkte daarmee -O-

Ik heb gesnoept vanmorgen... dit is mijn straf :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:49

Weekje vakantie nergens op gelet, wel veel bewogen maar toch weer iets erbij... Gisteren best aardig gegeten alleen savonds laat opeens teveel trek in chocola, dus die heb ik voor vandaag erbij gezet in Lifesum, maar even beetje compenseren... wel gelijk weer mn 10.000 stappen gedaan de afgelopen 2 dagen dus ga gewoon weer goed verder. Ben bang dat ik mijn orginele doel niet ga halen dit jaar maar ga mn best doen, al zijn het nog 13 weken...

Nu 95,1.

Orginele doel was onder de 85 voor einde jaar. Onder de 90 moet sowieso lukken...
Laatst bijgewerkt door corinep op 03-10-22 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:58

purny schreef:

Onee, toch geen suikervrije snoepjes hè?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:02

MuSLi schreef:
purny schreef:

Onee, toch geen suikervrije snoepjes hè?

Merci staafjes...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:38

purny schreef:
Merci staafjes...

Niet echt suikervrije snoepjes :') Haha.
Als je er maar van genoten hebt dan...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:56

Beterschap Gaucho en Purny!

@Corinep, stel dat je je originele doel niet haalt heb je toch hard gewerkt aan jezelf én dan haal je het volgend jaar wel als je wil :D

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:21

Maar merci is ook wel een hele lastige haha.

Ik ben vanmorgen bij de arts geweest en mijn stresshormoon blijft hoog na een aantal onderzoeken. Hij gaf aan dat dat ook een rede van slecht tot niet afvallen zou kunnen komen. Nouja we gaan het zien. Ik ga weer verder de molen in.