Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:25

Hier gelukkig ook een negatieve uitslag.

Net al met dochter weer naar zwemles geweest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:36

Mama3 wat fijn die negatieve uitslag! En voor jou ook Chita.

Nuchter lopen doe ik nooit, wel eens geprobeerd, maar dan word ik te snel licht in mijn hoofd.
Mijn darmen zijn ook heel gevoelig, ik heb al heel wat keren runs in het dorp hier af moeten breken halverwege. Ik durf hier ook niet ver van huis daardoor. Op bepaalde tijdstippen hoef ik ook echt niet te gaan, dat gaat gegarandeerd verkeerd.
Bij een trail maakt me dat niet uit, dan duik ik wel de bosjes in.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:28

Het ligt zwaar op mijn maag, zo zwaar dat ik ervan moet spugen. Maar je voelt je dan ontzettend ziek en zwak, dus dat wil ik juist niet :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:37

Dan zou ik echt een keer tailwind proberen. Ligt totaal niet zwaar op de maag, plakt niet, lost goed op en je drinkt het. Dat scheelt echt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:39

Wat fijn Chita, en dat hebben jullie de uitslag snel.

SV, de bosjes,dat durf ik dus niet, zelfs niet in het bos.

Ah vervelend 0091. Ik heb het net even opgezocht, maar dat heb je wellicht zelf al gedaan en geprobeerd. Maar ik vond de volgende lichtverteerbare die licht op de maag liggen; rijstwafels met honing, banaan met wat pindakaas, bananenbrood,brood met confituur (geen wit brood), gedroogd fruit zoals rozijnen, ebergiereep, magere yoghurt met granola, en heb je geen darmproblemen dat is havermout ook een optie.

Misschien waren ze jou al bekend, maar heeft een ander er wellicht iets aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:01

Waarom durf je dat niet mama3?
Als je moet dan moet je toch? Niks om je voor te schamen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:43

Dank jullie wel!

Tailwind klinkt goed. Zeker omdat je het kan drinken!
Ben ook erg blij met het lijstje van Mama3. Als ik Google kwam je vooral uit op dingen die je makkelijk meeneemt maar dat hoeft bij dit event natuurlijk niet!

Ga komende week even testen hoe alles bij mij valt.

Heb er zin in!! :):)

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:11

Zo lekker loopje gedaan van 6.5 km.
Was best warm. En manlief en 2 kids mee op de fiets, wel gezellig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:16

Chita schreef:

Toevallig, ik ook zojuist 6,5K :D . Van sluis tot sluis gerend, was wel erg druk langs de Duitse kanalen. Was vergeten dat het zaterdag is :x .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:55

Wat grappig om te lezen over nuchter gaan lopen. Ik kan niet met een volle maag lopen maar moet wel ongeveer 1½ a 2 uur van tevoren iets eten of drinken met goed wat suiker, anders voelt het binnen 10 minuten slecht. Ik ga dat niet echt trager lopen maar mijn hoofd voelt echt raar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:01

Het hangt bij mij van de afstand af. De ervaring leert inmiddels dat er een 'breekpunt' ligt bij ca 14 km. Dan moet er wel iets in, al is het maar een halve proteïnereep, een stuk peperkoek of enkele winegums of zo. Ik kan totaal niet lopen op citrusvrucht, en de mandarijntjes etc die vaak langs HM's uitgedeeld worden, zorgen ervoor dat ik ze drie keer eet :') .
Bij HM's eet ik enkele uren tevoren wel iets met gekookt ei en tevoren nog een banaan of een minikrentenbol.
Ik weet inmiddels wel wat bij mij laxerend werkt: soep, paprika, (over)rijp fruit en chinees eten. Dus bij georganiseerde loopjes en HM's moet ik daar wel rekening mee houden :') .

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:36

Chita schreef:

Ik vond het weer juist heerlijk vandaag, 5 km gelopen vandaag :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:42

Hoi allemaal, na 3 jaar voeten ellende wil ik me hier heul heul voorzichtig weer melden :D :D
Kan bijna wel janken dat ik dat nu kan opschrijven en menen. Ik heb in de tussentijd twee keer te horen gekregen dat ik misschien nooit meer normaal zou kunnen lopen, yet here I am.
Ik ga 1. Extreem voorzichtig zijn en 2. gewoon genieten *\o/*

Heeft iemand een tip voor wat betreft schoenen? Ik wil graag goed advies maar ook echt in de winkel uitproberen..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:48

Welkom terug Sintara! Had je een forse blessure? Wat betreft schoenen kan ik je enkel aanraden om je te laten adviseren in een winkel inderdaad. Ik heb dinsdag een afspraak staan bij Runnersworld voor inmiddels mijn 3e paar schoenen en ben daar altijd erg goed geholpen :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:59

Zijn er hier mensen die met een hardloophorloge lopen en zo hun trainingen bijhouden? ik heb in het dagelijks leven een apple watch om en als ik ga rennen doe ik dit nog tracken met mijn telefoon met runtastic. maar wil het liefst over naar een hardloop horloge maar vind mijn apple watch hier niet geschikt genoeg voor, je kunt geen hartslagband eraan koppelen en ook je trainingen kun je niet overzichtelijk bijhouden.

Iemand tips?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:20

Ik heb een Garmin sporthorloge en track ook mijn hardlooprondjes ermee. Hij neemt alles braaf op en is redelijk accuraat, wel geeft hij soms 7.44 km aan en soms 6.90 als ik hetzelfde rondje loop. Vraag me toch af hoe dat kan :+ Vind het verder een heerlijk horloge.

Net weer een rondje van zo'n 7,5 km gerend, alleen halverwege kreeg ik ineens het gevoel alsof ik 6 koppen koffie naar achteren had geslagen en baalde ik dat er geen wc in de buurt was :') Heb dat in het begin wel eens gehad toen ik net begon te rennen maar dat ging snel weer over, maar de laatste twee keer heb ik ineens weer last van m'n buik. Als iemand een verklaring heeft... :P

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:54

Ik heb ook een Garmin: Vivoactive 4s. Super blij mee. Enige wat ik mis is de GPS. Hier niet de ervaring dat hetzelfde rondje ander kms aangeeft, ja het scheelt wel eens 0,1km maar meer ook niet. Vind het horloge ook mooi genoeg om dagelijks mee te lopen (dat was ook mijn belangrijkste eis)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:30

Ik heb ook een garmin.
Heb wel een band, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Maar Apple is zeker geen slechte keuze.
Volgens mij hebben zij een samenwerking met Nike? Dus de Nike run en Nike training app die makkelijk koppelen met je Watch.

Is hartslagmeting op je pols niet voldoende?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:30

Sintara je bent terug!! Wat heb jij een ellende achter de rug zeg. Ongelofelijk. En wat ontzettend fijn dat je je eerste hardloopstappen weer kunt zetten. Ik hoop dat je hier weer lekker mee kunt praten.

SteffiiY een garmin forerunner 645 music hier. Heel tevreden over, alleen bij 45km trail op gpx is hij zo goed als leeg, maar ik denk dat je daar nog niet aan toe bent? :+

Castilja ik kan de buikkramp die ik af en toe heb ook niet verklaren. Ik heb het maar geaccepteerd.

Vanmorgen lekker kletsrondje van 11.5km met een vriendin getraild. Morgen nog op pad voor een trail met mijn vriend en dan maandag mijn hardlooprustdag. Wel een half uurtje kracht dan.

Vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:02

Ik heb een Garmin Venu. Heel mooi ding en heel blij mee. Wil er later nog een genoeg bij voor het lopen.

Ik ben gisteren getest op Corona omdat ik hele milde keelpijn had. Niet gaan werken, voelde me zo een profiteur! Maar uiteindelijk toch ergere keelpijn en hele middag geslapen.
Ik ben gelukkig negatief maar dit weekend maar niet rennen.

Sintara: hoe gaat het nu met je voet?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:59

Vandaag de laatste "normale" training. Rest van de week rustig aan en dan zaterdag knallen tijdens de Last Men Standing.

Planning was een interval van totaal 12km, dus met warming up en cooling down.
Ik zou met een vriendin lopen, maar die kon pas om 9 uur en ik loop al vanaf 8 uur (zoon naar school brengen). Ik deed rustig aan maar ik had al 8km gelopen voor de interval.
Daarna de interval gelopen. 2 piramides van 400-300-200-100-100-200-300-400 meter met dezelfde aantal meters rust tussendoor. Na de 2e piramide voelde ik me wel moe, maar ik liep nog eigenlijk best lekker. Op mijn horloge gekeken en ik zag dat als ik nog 4km op hetzelfde tempo doorliep ik mijn PR op de halve zou verbeteren. 4km klonk niet zoveel.
Nou 4 km is best veel als je moe bent na een interval :+
Toch doorgelopen en mijn vriendin kan heerlijk hazen dus daar achteraan gelopen.
Nieuw PR op de halve: 2:06:24 *\o/* *\o/*

Ach, 12 of 21km.. Het lijkt op elkaar :') Nu de rest van de week echt even rustig :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:21

Goed gedaan 0091!

Ik ga morgen nog lekker trailen en woensdag nog een kort loopje.
Twee rustdagen voor zaterdag lijkt me wel genoeg :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:51

Ik heb mijn eerste paar meters al gedaan :D mijn voet gaat heel goed. Ik kan nu gewoon een paar uur wandelen en daarna nog dingen doen met paard zonder pijn. Soms voelt die voet nog ietsje sneller moe dan de andere, dat is het eigenlijk *\o/*

Het is leuk om te lezen hoever jullie allemaal zijn gekomen de laatste jaren! Veel gebeurd in de tussentijd :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:11

Hier helaas geen last man standing of hardlopen voorlopig. Ik ben van quarantaine naar isolatie gegaan.

Ik ben zaterdag heel ziek geworden en gisteren positief getest. Terwijl de andere gezinsleden milde klachten (neusverkouden en hoesten) hebben ben ik zwaar getroffen en heb ik hele a typische klachten.

Ik voel me gelukkig al wel beter dan zaterdag al ben ik momenteel best bang vanwege het slijm en mijn opgezette keel en de pijn.

Maar het komt vast goed.

Ik heb alleen geen energie om te typen of te lezen dus ik blijf even onder de radar.

Ik hoop volgende week weer opgeknapt te zijn en jullie hardloopverhalen te lezen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:40

Oh nee mama3 wat een pech. Heel veel beterschap gewenst, hopelijk ben je er snel bovenop.

Het was alweer lang geleden dat ik bij het trailen gevallen was, maar vanmorgen na 14km vond ik dat het wel weer eens kon. Dus lekker languit op mijn muil gegaan :') .
Gelukkig viel het mee, ben daarna verder gegaan en heb 24km volgemaakt. Zal morgen wel spierpijn hebben van de val, maar dat zien we dan wel weer.

Afbeelding

Afbeelding