Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:34

Adindaa schreef:
Oké ik lees hier al een hele lange tijd mee, maar nu ga ik me ook eens melden. Ik ben zelf 23, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om kinderen te nemen/krijgen/baren etc etc :')

Gisteren op mijn werk moest ik zegmaar meteen aan dit topic denken, toen er een moeder met drie kinderen binnen kwam. Eén daarvan was een jaar of 2 en luisterde niet heel goed.
Waardoor ik moederlief dus opeens hoorde roepen: ‘STORM?! Stormpje néé! Niet doen! Stóhórm!!!’

Hoe vaak ik dat die middag gehoord heb, is niet op twee handen meer te tellen. Maar mijn hemel, ik had het bijna niet meer dankzij die naam _O- een levensechte Storm!

_O- wauw, een unieke ervaring :D

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:49

Haha Adinda, geniaal :')
Vrijdag was mooi met mn tante. We hadden het over de toekomst, over hoe ik mn werk zag. Zegt ze iets in de trant van 'ah en als je later dan kinderen hebt, moet je altijd maar zien hoe het loopt'. Dus ik zeg dat ik geen kinderen wilt, kijkt ze me aan, en praat rustig verder!! Ze zei er helemaal niks over!!!! :+ Ik vond het wel bijzonder haha :P Maar ik vond dat dat ook wel eens gezegd mocht worden, dat er dus ook mensen zijn die daar dus gewoon niet hun mening over willen opdouwen :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:55

Joolien schreef:
Vrijdag was mooi met mn tante. We hadden het over de toekomst, over hoe ik mn werk zag. Zegt ze iets in de trant van 'ah en als je later dan kinderen hebt, moet je altijd maar zien hoe het loopt'. Dus ik zeg dat ik geen kinderen wilt, kijkt ze me aan, en praat rustig verder!! Ze zei er helemaal niks over!!!! :+ Ik vond het wel bijzonder haha :P Maar ik vond dat dat ook wel eens gezegd mocht worden, dat er dus ook mensen zijn die daar dus gewoon niet hun mening over willen opdouwen :P

Het gesprek met die jongen die dat zei over het piramidespel begon ook zo :j Toen was hij van "o oliebol een vrouw die geen kinderen wil" en werd het heel gezellig hahaha

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:58

Ja raar is dat he, dat daar niet gesproken over kan/mag worden :')
Ik heb dan wel een kleine, maar wil absoluut geen 2e. Zowel om medische redenen als een bewuste keuze niet. Maar mensen schijnen dan altijd te moeten zeggen dat het dan zielig is voor die ene of als ik de juiste partner tref dat het wel eens heel anders kan zijn. Als ik er dan vervolgens in knal dat zelfs als ik zou willen, het medisch geen goed plan is, moet er toch doorgedramt worden en/of er is niet meer over te praten. Ik blijf het raar vinden dat mensen daar geen eigen keuzes in mogen maken. Beter toch dat iemand bewust kiest voor geen kinderen, dan mensen ze willens en wetens moeten krijgen terwijl ze er niet eens voor kunnen zorgen om wat voor reden dan ook...maar voor die laatste groep is gek genoeg vaak ook nog compassie...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:48

Joolien schreef:

Tegen een man zeggen ze dat soort dingen veel minder, kan ik me altijd boos om maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:20

Misschien dacht ze even "had ik dat ook maar gedaan" en besloot ze toen maar gewoon rustig verder te praten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:26

Afbeelding

:') :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:49

_O- _O-

Gisteren liep er een moeder met twee kinderen aan een tuigje door de IKEA.
Net of ze d'r honden uit liet _O-
Maar serieus wel een goede zaak om die kinderen aan een tuigje te houden. Mogen veel meer mensen doen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:56

Oud-collega van me heeft dat ook gedaan met haar tweeling, maar als die los waren was het 1x knipperen met je ogen en ze waren allebei pleite. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:10

Een kennis deed dat ook met 1 van haar kinderen. Longeerlijn eraan en klaar! Het had voor mij ook wel wat geweest, ik was regelmatig 'kwijt'.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:22

Joolien schreef:

:wow: die mensen moeten we koesteren :)) heerlijk is dat!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:49

Ja zo'n tuigje is beter dan een ongeleid projectiel lijkt me :=
Ik ken ouders die dat maar 1x hebben hoeven doen, daarna had kind wel door dat ie gewoon in de buurt moest blijven

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:03

Ik ben vroeger aan tafelpoten geknoopt in restaurants omdat ik andere mensen ook wel leuk vond :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:11

Mn oudste blijft gelukkig bij ons maar als ze dat niet had gedaan had ze ook aan de lijn gegaan.
Hopelijk is de 2e ook zo makkelijk daarmee :+

Vandaag liep ik in de supermarkt. Was een moeder met een meisje van een jaar of 6. Meisje botste met haar mandje tegen moeder aan en begint te lachen. Moeder natuurlijk boos. Bij het volgende pad gebeurde het nogmaals. Meisje besloot maar alvast te gaan huilen. :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:23

Ik lees al een tijdje mee, zonder te reageren, maar wilde nu toch wat plaatsen.
Hier ook bewust kinderloos. Ik vind kinderen fantastisch om mee te werken, om ze dingen te leren, maar ook om weer terug te geven aan ouders na een paar uur. Ik moet er niet aan denken om een kind te hebben of op te voeden.
Ik ben gezegend met een oudere vriend die geen kinderen meer kan krijgen, al een volwassen zoon heeft en sinds kort ook nog een kleinkind. Erg leuk kleinkind overigens. En kleinkinderen zijn er alleen om leuke dingen mee te doen en te verwennen. Zeker omdat we niet in de buurt wonen :D

Maar zelf wil ik absoluut geen kinderen. En als je 36 bent, schijn je dat ook steeds te moeten uitleggen :roll:
Ik ben er maar mee gestopt. Dat bevalt beter.

Ik kwam net deze tegen op FB: https://www.365dagensuccesvol.nl/nl/nie ... -uit/5239/
Zit wel wat in :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:32

Cayenne schreef:
_O- _O-

Maar serieus wel een goede zaak om die kinderen aan een tuigje te houden. Mogen veel meer mensen doen!

In plaats van gewoon luisteren naar de ouders? Ik hoefde het echt niet in m’n hoofd te halen om buiten zicht te raken, dan zwaaide er wat...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:59

Sanet schreef:
Cayenne schreef:
_O- _O-

In plaats van gewoon luisteren naar de ouders? Ik hoefde het echt niet in m’n hoofd te halen om buiten zicht te raken, dan zwaaide er wat...

Hier net zo.. En als ik al ergens bleven hangen terwijl mijn moeder al had gezegd dat ik mee moest komen (ze waarschuwde één keer) dan ging ze gewoon de winkel uit en even in de auto zitten. Was ik haar dus echt kwijt en raakte ik echt in paniek. Doe je het nooit weer. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:05

Ik was het kind dat mijn moeder afleerde om bepaalde dingen te zeggen/doen. }>
Zo mopperde ze altijd dat ik moest doorfietsen, op een dag was ik het gemopper zat en ben zo omgedraaid en naar mijn vader gefietst.
Moeder in paniek, overal zoeken en doen terwijl ik prinsheerlijk bij papa op de bank zat.
Idem dito voor het mij de deur uit zetten om een blokje te lopen zodat ik ff kon afkoelen als ik weer een driftbui had, ipv een blokje om ben ik op mijn pantoffels zo naar mijn vader gelopen.
Moeders weer in paniek tot mijn vader opbelde dat ik daar aan de patat zat en hij me na het eten weer thuis zou brengen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:07

:') kind naar mijn hart

Al ben ik als 3 jarige blijkbaar achter zus aangelopen en werd ik thuisgebracht door de politie :') , ik was een wegloper en ouders veel problemen met mij gehad

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:22

Ik heb dus al eens op de vluchtstrook naast de snelweg gestaan. Met mijn moeder viel niet te sollen. En als ik dat soort grappen uithaalde betekende dat echt flinke consequenties. Zeker niet rustig patatjes opeten...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:23

Siesjuh schreef:
Ja raar is dat he, dat daar niet gesproken over kan/mag worden :')
Ik heb dan wel een kleine, maar wil absoluut geen 2e. Zowel om medische redenen als een bewuste keuze niet. Maar mensen schijnen dan altijd te moeten zeggen dat het dan zielig is voor die ene of als ik de juiste partner tref dat het wel eens heel anders kan zijn. Als ik er dan vervolgens in knal dat zelfs als ik zou willen, het medisch geen goed plan is, moet er toch doorgedramt worden en/of er is niet meer over te praten. Ik blijf het raar vinden dat mensen daar geen eigen keuzes in mogen maken. Beter toch dat iemand bewust kiest voor geen kinderen, dan mensen ze willens en wetens moeten krijgen terwijl ze er niet eens voor kunnen zorgen om wat voor reden dan ook...maar voor die laatste groep is gek genoeg vaak ook nog compassie...

Verdorie, er is hier een tijdje terug een hilarisch filmpje gepost van een vrouw die vertelt wat mensen tegen je zeggen wanneer je 0, 1, 2, 3 en 4 kinderen hebt. Ze vertelde echt heel leuk _O- Maar ik kan hem niet meer terugvinden. Denk dat jij je daar heel erg in kan vinden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:54

Sanet schreef:
Ik heb dus al eens op de vluchtstrook naast de snelweg gestaan. Met mijn moeder viel niet te sollen. En als ik dat soort grappen uithaalde betekende dat echt flinke consequenties. Zeker niet rustig patatjes opeten...

Oh geloof me maar dat ik van mijn vader ook echt wel een uitbrander heb gehad na dat telefoontje. :j
Alleen was hij niet zo van het straffen door me mijn eten niet op te laten eten etc, maar door gewoon het gesprek aan te gaan en daarin subtiel (en soms minder subtiel :Y)) duidelijk maken dat ik dit nooit weer moest doen en waarom.
Overigens als hij voor het eten al had geweten dat ik was weggelopen dan had ik echt geen patat of ander eten gehad maar had hij mij gelijk weggebracht, zo was hij dan ook wel weer.
En gek genoeg was ik bij hem altijd een veel rustiger en braver kind, heus weleens een grote mond of baldadig gedrag maar doordat er op een rustige en respectvolle manier mee omgegaan werd wist ik ook heel goed wanneer de grens bereikt was en binnen welke kaders ik mijn streken etc kon uitvoeren.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 06:45

Sanet schreef:

Precies dat ja. Dan was ik echt heel erg de sjaak en werd er wel voor gezorgd dat ik het nooit weer zou doen.

Zou het als moeder zijnde ook best poedersuiker vinden dat je je best doet een kind op te voeden en het kind dan elke keer naar papa gaat omdat ze daar patat krijgen. Ik zou als papa zijnde het kind voor een dichte deur laten staan geloof ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:47

Nou niet overdrijven met elke keer patat krijgen.
Ja ik heb een paar keer (mss 5x, maar wsl nog niet eens) zo bij mijn vader voor de deur gestaan maar daarvan is er maar 1x geweest dat ik patat kreeg.
De andere keren kreeg ik een glas water en een gesprek, daarna bracht hij me naar huis.
Overigens zou je als moeder ook kunnen kijken naar hoe je je kind behandeld natuurlijk, als je kind het tempo jiet goed kan bijhouden en jij blijft mopperen dat het kind maar moet doorfietsen terwijl je gewoon je eigen tempo aanhoudt moet je ook niet raar opkijken als je kind er de brui aan geeft.
Idem voor als je je kind buiten de deur zet, kind verzint dan vanzelf wel dat naar papa gaan veel fijner is want die zet je niet buiten de deur.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:53

Oh zoiets heb ik ook gedaan. Mijn moeder zette me op de gang omdat ik vervelend deed.. En dacht na 5 minuten dat ik wel rustig genoeg was om weer terug te mogen.

Ik was gewoon buiten gaan spelen :)*