Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:47

Ik kom meestal niet verder dan 4 km in een wandeling :') maar ik loop wel 3x per dag omdat ik een hond heb, hij is al wat ouder en trekt het ook niet verder. Soms ga ik dan nog alleen een stuk lopen maar ook dan kom ik meestal niet verder dan 4 omdat ik daarnaast dan nog 3 loop. Op vakantie meestal rond de 10 maar dan ook gelijk berg op/berg af

Goof

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:51

We hebben het er in dit topic wel vaker over gehad, maar die afstanden boeien eigenlijk niet en het is al helemaal geen wedstrijd.
Ik kan gerust met de honden naar het park gaan en 'maar' 3 km in een uur lopen/ slenteren/ struinen. En 2 weken geleden liep ik bijvoorbeeld een route van 16 km. Boeien, allebei prima. Alles is beter dan op de bank blijven zitten vegeteren. Iedere wandeling is lekker, iedere frisse neus halen is top en alle foto's zijn genieten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:27

Goof schreef:
We hebben het er in dit topic wel vaker over gehad, maar die afstanden boeien eigenlijk niet en het is al helemaal geen wedstrijd.
Ik kan gerust met de honden naar het park gaan en 'maar' 3 km in een uur lopen/ slenteren/ struinen. En 2 weken geleden liep ik bijvoorbeeld een route van 16 km. Boeien, allebei prima. Alles is beter dan op de bank blijven zitten vegeteren. Iedere wandeling is lekker, iedere frisse neus halen is top en alle foto's zijn genieten.

Dat is ook zo. Ben het er helemaal mee eens.
12 -13 km aan een stuk is voor mij de max. Dan kan ik niet wandelen de dag erna.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:32

Gaat om de beleving :j en die kan in een wandeling van een half uurtje ook geweldig zijn. Vooruit, ook een beetje beweging maar elk stukje is al meer dan op de bank zitten :)

Vanaf morgen ben ik op vakantie en dan zullen we wat langer lopen, maar daar hebben we dan ook de hele dag de tijd voor.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:33

We hebben er 5 uur over gedaan maar klopt helemaal Goof, het gaat erom dát je loopt en wat voor moois je tegenkomt tijdens je avontuur. Ik vind het persoonlijk toch wel een prestatie, op vakantie red ik deze afstanden wel maar thuis is het moeilijk qua tijd. De prestatie is dus ook meer dat ik eindelijk tijd heb gemaakt om zo'n afstand te lopen :o. Toch wel met dank aan die vriendin die dat van plan was en mij meevroeg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:37

Het is zeker geen wedstrijd, dat suggereert ook niemand toch of kwam dat zo over? Neemt niet weg dat ik het gewoon wel knap vind als iemand 18km wandelt, omdat ik mezelf dat niet zo gauw zie doen :') wandelen in de natuur is gewoon heerlijk of je nu kort of lang op pad bent. Op zich is het een wandeltopic dus ik vind het niet storend als er gepraat wordt over het aantal kms of hoelang iemand is weggeweest :o

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:13

Zo is het hoor, je kan op een stukje 1 kilometer al hele mooie dingen zien.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:18

Zo is het! :j

Veel gewandeld weer vandaag zie ik. Mooie foto’s!

Wij waren naar de stort, bij m’n ouders lunchen en daarna naar m’n schoonouders op de camping (daar een klein rondje gelopen over de camping).
Morgen rot weer geloof ik, dus dit weekend weinig beweging..

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:40

Je hebt gelijk,mandyy.
Het regent hier nogal.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:33

Gisteren stukje gelopen rond het Vogelmeer in het nat. Park Kennemerduinen. Fantastisch mooi. Helaas geen camera bij me.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:46

Hier is het nog behoorlijk lekker weer dus er al even uit geweest.
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:58

Mooi Faringo!

Vandaag met mijn man een klein rondje gedaan rond het huis en in ons gehucht <3 . Donderdag gaan we verhuizen naar een stadje verderop, en dit was dus ons afscheidsrondje en ik heb de bekende omgevingsfoto's gemaakt want het blijft mooi en lekker :9 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:01

Leuk Pien nog even een afscheidsrede samen. Op naar de nieuwe stek.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:20

Faringo schreef:
Leuk Pien nog even een afscheidsrede samen. Op naar de nieuwe stek.

Het is ook echt tijd, hoe blij ik ook ben dat we toch nog paar weken vanwege toerisme hier gewoond hebben. Ik weet nu zeker dat ik hier wat somberder ben want het verlies van mijn paarden is gewoon te voelbaar hier. We hebben hier geweldig gewoond, we hebben hier mijn droom volledig mogen beleven 10 jaar lang met 3 fantastische paarden rond ons huis die we zelf verzorgd hebben en nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk! Ik heb er zin in.
Vanmiddag lekker eten in het restaurant hier in het dorp, ook een soort afscheid en morgen weer paar dagen flink aan de slag zodat we donderdag over kunnen. <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:23

Je sluit een boek af met hele mooie herinneringen, die blijven altijd in je hart. Nu is het tijd voor deel 2. Ook daar zullen weer mooi herinneringen gemaakt gaan worden. Gezellig nog even een etentje als afscheid in het restaurant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:03

Fijn om te lezen pien. Een verse nieuwe start!

Ik had vanochtend een wildplukwandeling en het zou volgens verschillende bronnen in de ochtend hier droog blijven en vanaf 12 onweren (zelfs nog gecheckt vlak voor we op pad gingen). Nou het kwam tijdens de wandeling met bakken uit de hemel -O- toch zeiden de deelnemers ook van nu zijn we toch al doorweekt laten we doorgaan. Op een gegeven moment was de wandeling bijna klaar en begon het ook te bliksemen. Snel teruggegaan naar de startplaats. Hoop (denk het wel) dat het ze er positief naar terugkijken :o zelfs mijn sokken in mijn waterdichte schoenen waren drijfnat omdat het er via mijn broek in kwam.

Nu schijnt de zon.. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:05

Ach Pien, dat was dan een bijzondere wandeling! Mooie herinneringen heb je er gemaakt.

Oh wow, wat een slecht weer dan. Het is hier tot nu toe al de hele dag droog.
Heb net een rondje hard gelopen, vond het wel benauwd.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:06

Mooi gezegd Faringo. Een nieuw boek en veel mooie nieuwe ervaringen. Ik las pas een inspirerende zin: veel van de mooiste gebeurtenissen in je leven, moeten nog plaatsvinden. Dat beurde mij meteen op.

Goede reis en fijne vakantie gaucho!! Dat gaat mooie foto's opleveren!

Ik hoop dinsdag naar de heide te kunnen, jullie foto's maken dat ik daar heel veel zin in heb. Dat vind ik ook zo leuk aan dit topic, het motiveert. Ik vind het leuk om te lezen hoeveel km er gelopen zijn. Of het nou lang of kort is, elke wandeling kan verrassende momenten opleveren.

Ooh dat is heftig moonsparkle. Bliksem is niet fijn. Het motregent hier en waait flink. Maar ik ben vandaag erg moe, gisteravond laat zat ik nog aan de bbq, terwijl ik dan normaal al lang in bed lig :') Misschien straks een kort rondje lopen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:09

Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatste zo doorweekt ben geweest, alle kleding hangt uit te druppelen en mijn haar kon ik uitwringen. En ik had regenkleding aan :')

Gelukkig klinkt het of het bij jullie beter is

Ik vind het topic ook motiverend en sla de plekken soms ook op :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:20

Jeetje slecht weer! Hier was het vannacht slecht, nu droog. Denk dat we zo even naar paar dorpjes verderop rijden om boodschappen te doen en daar dan ook even te wandelen.

Pien mooie manier om het af te sluiten!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:08

Bijzonder Pien, zo'n afscheidswandeling en afscheidsetentje. Veel geluk op je nieuwe plek gewenst.

Wat balen dat je zo nat was Moonsparkle. Ik heb een kort rondje te paard gedaan en zat ook in een flinke bui, wel onder de bomen gelukkig dus niet super nat.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:11

Pien, succes met de verhuizing.

Ik ben net terug van het Deelerwoud, Veluwe.
Mooi stukje gewandeld.
Nog een groep zwijnen gezien.
Poosje naar staan kijken,en een paar slechte foto's gemaakt. :).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:25

Dank jullie wel allemaal. HEt etentje was ook erg lekker.

Ik vind het een mooie wandeling Lizard. De foto's zijn vind ik, wel goed gelukt, want zwijntjes zijn echt niet zo gemakkelijk om te fotograferen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:28

Leuk!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:58

Nog even een avondwandeling nadat we gearriveerd zijn op vakantie bestemming 1 :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding