Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:54

Net dag 1 van level 2 Ripped gedaan. Dat mens is gek :')
Die planks vind ik echt k*t, m'n armen verzuren na al die tijd nog steeds dus ik baal heel erg, kan 30% van de planks gewoon niet meedoen.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:03

Ik vind level 2 van Ripped juist superleuk! :))
Bij mij verzuren mijn armen ook wel maar niet zo erg dat ik niet door kan gaan, weet er niet zo gauw een goede oplossing voor maar is doorzetten echt geen optie?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:25

Nee.. Ik kan op dat moment gewoon niét meer, al probeer ik het met 200%..

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:38

Als het niet aan je gewrichten ligt zou ik dan wat extra armspieren kweken :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:48

Marit: Laat level 2 je niet tegenhouden om Ripped af te maken, ik had heel veel zelfmedelijden tijdens die rotplanks, haatte daardoor heel het level, maar tijdens week 3 traint ze de billen (keihard maar écht leuk vind ik), en level 4 is een allegaartje dat zwaar maar leuk is. Je kan het echt meid! :(:) En je kan desnoods 2 rustdagen nemen ipv 1

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:04

Ik ga ook door hoor! Maar het is wel echt balen :+ Ik doe bij de cardio waarbij het 4x achter elkaar planks is, één keer jumping jacks ipv planks want anders doe ik niks. Dus ik vervang het maar en hoop dat ik telkens een stukje langer kan.

Het gekke is dat met andere armspier oefeningen het altijd goed gaat. Ik train de krachtdingen altijd met 2 kg gewichtjes en doe altijd de moeilijke versie. Het gaat pas mis bij de planks.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:29

Maak het voor jezelf gewoon altijd wat moeilijker. Zoals Jillian zegt: it's the effort that counts. Persoonlijk zou ik de planks niet helemaal schrappen, want ook in pakweg Killer Buns zitten ze. En op die 5 a 6 daagjes maak je wel vooruitgang met de planks als dat een troost is. Nadien lijken 30 secondjes in plankpositie wel een eitje :') Als je voelt voor jezelf dat je aan je grens zit, is het prima toch?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:48

Inderdaad Bhri! Je moet je eigen grens opzoeken en die elke x proberen te verleggen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:04

Ik ook hoor Marit, doet bij mij zo zeer net in m'n bovenarm (eigenlijk opgelopen met wandelen met jong paard die graag tegen me aan leunt als het spannend is), ik doe dan high knees ipv de tweede keer climbers
Maar vind het wel zo leuk dat ik steeds fanatieker wordt (ofwel 's ochtends ripped en 's avonds 6w6p of killer buns)
en geen enkel paasei op dit jaar :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:23

Mmm mijn mega kilo paashaas ha heel schattig nog een kleinere variant broertje en zusje gekregen.... Vandaag de visite mee laten peuzelen... Nog 1 kg te gaan.... Morgen weer sporten! Zaterdag nacht met mn zatte kop de badkamerdeur over het hoofd gezien wat resulteerde in een blauwe teen maar met lopen weinig last als ik schoenen aan heb gelukkig! Vandaag allee. Gehoepelt, paardereden en stuk gewandelt.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 00:05

Dag fanatiekelingen!

Ik heb 'in het begin' 25 dagen 30 Day Shred gedaan (eigenlijk 25 Day Shred dus, daarna had ik het plots te druk), maar heb daar niet echt resultaten van gezien (ook al at ik wel gezonder). Daarna ben ik er niet meer aan toegekomen om dagelijks te sporten, maar ben ik wel meer gaan joggen en gaan paardrijden. Ik ben hier blijven meelezen en jullie bleven me motiveren om het toch weer op te pakken.

Ik ben dus gisteren begonnen met Body Revolution, waarvan ik meteen er ben ingevlogen met de 'Kickstart your metabolism'. Ik doe de mealplan er wel niet bij, want dat vind ik niet echt handig en ook érg weinig calorieën. Dus gisteren work out 1 en cardio 1 en vandaag workout 2 en cardio 2 (eigenlijk moest ik cardio 1 doen, maar ik had geen zin om weeral dezelfde te doen). Hopelijk hou ik het vol... Mijn vallen zijn aan de ene kant luiheid (ik wil niet uit mijn zetel komen om te sporten) en tijdstekort (ik kan eigenlijk alle vrije tijd die ik heb best in mijn thesis steken, ook al doe ik dat sowieso niet) en aan de andere kant dat ik sneller iets ongezonds pak (iets klein) omdat ik denk dat het toch niet uitmaakt want ik ga goed sporten :P .

Oeh, en ik ken het, de ongezonde chocolade van met Pasen! Gelukkig koop ik zelf geen paaseieren en heb ik geen paaseitjes van thuis mee naar kamers genomen, anders zou ik me vol proppen. Chocolade is eigenlijk een van de enige redenen waarom ik het echt moeilijk heb om altijd gezond te blijven eten. Voorbije maand had ik zo'n 'cravings' naar chocola dat ik er bijna slecht gezind van werd. Ik heb er dus aan toe gegeven en een pot nutella van 1kg gekocht (want dat was voordeliger dan een kleine verpakking O:) ). Ik kan daar echt uit lepelen (oeps :x )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 00:15

Armario schreef:
Ik kan daar echt uit lepelen (oeps :x )

:r dat is goor!

Succes met body revolution, hopelijk kun je jezelf blijven pushen en nu wel de gewenste resultaten behalen :) !

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 00:17

Doubtless schreef:
Armario schreef:
Ik kan daar echt uit lepelen (oeps :x )

:r dat is goor!

Succes met body revolution, hopelijk kun je jezelf blijven pushen en nu wel de gewenste resultaten behalen :) !

Nee lekker :9 ;) . Maar eigenlijk wel niet echt de bedoeling en er zijn wel meer mensen die het goor vinden ;) .

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:49

Amario: Ik ken jouw probleem... De deadline van mijn thesis begint in zicht te komen, dus toen ik met shredden begon dacht ik sowieso dat ik wel na een tijdje zou stoppen met sporten. Maar door net elke dag te sporten voel ik me mentaal veel sterker, waardoor ik me er vaker toe kan zetten om echt door te werken aan mijn thesis. Door de verandering in leefpatroon voel ik me sowieso een pak energieker. En heb ik een dag geen zin in de thesis dan denk ik 'ik heb mezelf er ook toe kunnen aanzetten om te sporten, ook al had ik geen zin, dus nu ga ik flink aan het werk'. Gooi daar de motivational peptalk van Jillian er bij ('Stay focussed in every facet of your life') en het lukt goed! :) Succes!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:33

Zucht... Ik ben nu dus meer aan het eten en ook aan het koken.. Allemaal aardig gezond.. Maar ben wel aangekomen. Dikke buik nu ook telkens van al dat eten. Blijf wel eten, maar dit motiveert niet echt. Ook al 2 dagen niet geshred. Vind het namelijk zo saai, elke dag hetzelfde. Lees hier dingen over Ripped. Dat zit anders in elkaar? Is afwisselender?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:00

De levels van ripped doe je minder vaak, dat is 4x een week met 1 of 2 rustdagen. Elk level doe je dus 5 of 6 keer.

Maar eh, elke dag geen workout doen is nog saaier... :D
Maak het uitdagend door iedere dag net iets verder te gaan, net iets zwaarder te trainen, een keer vaker opdrukken etc. :)

Ik heb de shred gedaan, daarna ripped en nu ben ik weer bezig met shredden en ik vind het nog steeds niet saai, ik probeer het steeds beter te doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:19

ElineS schreef:
Zucht... Ik ben nu dus meer aan het eten en ook aan het koken.. Allemaal aardig gezond.. Maar ben wel aangekomen. Dikke buik nu ook telkens van al dat eten. Blijf wel eten, maar dit motiveert niet echt. Ook al 2 dagen niet geshred. Vind het namelijk zo saai, elke dag hetzelfde. Lees hier dingen over Ripped. Dat zit anders in elkaar? Is afwisselender?

Je buik zal even moeten wennen aan al dat eten en je verteringsstelsel zal op gang moeten komen. Een volle buik ziet er natuurlijk ook anders uit dan een lege buik. Verder lijkt het me wel dat je meer eten moet combineren met blijven shredden :')

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:36

Hallo fanatieke shredders!

Jeetje, ik heb al super mooie resultaten voorbij zien komen. Petje af!
Motiveert mij ook meteen weer. Vanmiddag dag 2 van level 2 doen. Was inderdaad level 1 op een gegeven moment wel wat zat. Ik heb vanmorgen no more trouble zones gedaan. Pfoe, dat viel me zwaar zeg! Maar voel me erna wel super fief.

Doen jullie naast jullie work out shred nog iets erbij of houden jullie het bij shred alleen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:40

Cardio :j

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:48

Zo, ik ben ook zojuist begonnen. nu maar hopen dat ik genoeg doorzettings vermogen heb om er mee door te gaan!
les 1 van level 1 net gedaan, ondanks dat ik (nog geen matje en gewichten heb (flessen drinken gebruikt :D ))

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:34

Hee, wat leuk Eline... :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:48

Is dat niet heel irritant, met flessen drinken :o ?

Ik ga zo aan dag 8 van level 1 beginnen! Mijn motivatie is weer helemaal terug, ondanks dat ik ongesteld ben ^)

Ik heb een bruiloft in Italie komende zomer & m'n jurkje voor het feest al gekocht:
Afbeelding
Weinig verhullend en behoorlijk kort, hoe gespierder/strakker hoe beter dus :Y)

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:00

Ben bijna klaar met shredden, vandaag dag 8 van level 3 gedaan. Meestal doe ik er ook nog iest anders bij, soms cardio kickbox, of no more trouble zones (of hiervan enkel circuits) of banish fat, boost metab.... Voel me in elk geval veel beter dan een maand geleden!
Hierna zou ik graag de ripped in 30 gaan doen, maar ik vind alleen week 1 en 2 op het internet? kan iemand me zeggen waar ik de andere weken evntueel kan vinden?
Alvast bedankt!!!

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:09

Super bedankt Karin!!!!