[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:07

Noa: :( :(:)

Misschien is loslaten zoals Cass al zegt, indd even een goed idee?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:14

Dankjulliewel. Ik denk inderdaad ook dat loslaten gewoon even het beste is. Ik ben nu niet meer bezig met afvallen voor mijzelf, maar meer onder druk van anderen. En daar wordt ik alleen maar gestresst van en lukt het niet meer. Laatste tijd ook steeds vaker ziek of een dipje. Niet leuk!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:26

Iedereen toch nog wat afgevallen ondanks etentjes ed, super!

Het soep dieet is eigenlijk een crash dieet. Het is de bedoeling dat je een week lang het volgende doet:

Het weekplan
Soepdieet dag 1
Alle fruitsoorten, behalve bananen. Vooral (water)meloenen worden aangeraden. Eet zoveel soep als je wil.
Soepdieet dag 2
Alle groenten mogen (vooral groene bladgroenten), maar geen fruit. Soep naar believen.
Groenten tot je vol zit; vers of uit pot. Gedroogde bonen, erwten en maïs vermijden. ’s Avonds één gekookte aardappel.
Soepdieet dag 3
Eet zoveel soep, fruit en groenten als je wil, maar geen aardappel.
Soepdieet dag 4
Magere melk en bananen, samen met de soep. Maximaal 8 bananen. Extra veel bronwater drinken. De reden dat je nu veel bananen en melk mag, is omdat je je lichaam de vorige drie dagen behoorlijk op de roef hebt gesteld. Je zult je lichaam nu enigszins bij moeten laten tanken en dat kan door jezelf wat extra calorieën en adnere voedingsstoffen te geven.
Soepdieet dag 5
300 tot450 gram kip, rundvlees of vis met 6 tomaten. Minstens 6 tot 8 glazen bronwater. Eet minstens 1 portie soep.
Soepdieet dag 6
Zoveel rundvlees en groene bladgroenten als je maar wil, maar geen aardappel! Eet 1 portie soep.
Soepdieet dag 7
Zoveel ongezoet fruitsap, groenten en zilvervliesrijst als je wil. Minstens 1 portie soep.

Op internet zijn er diverse gerechten voor de soep te vinden. Het fijne vind ik dat je toch onbeperkt je soep mag eten, dus als je wil eten mag het gewoon. :)
Je zou er 4-7kg mee afvallen in een week tijd. Na de 7 dagen moet je wel ff stoppen omdat het anders niet goed is voor je lichaam. Ik vind het persoonlijk wel fijn als er ff snel wat af gaat om wat motivatie erbij te krijgen. :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:49

Heb dat soepdieet ook gedaan een hele tijd terug, je verliest voornamelijk heel veel vocht (en spieren) dus best logisch dat je gewicht naar beneden keldert.
Maar wat smaakt die aardappel op dag 2 lékker, als je de eerste dag alleen maar vieze soep gegeten hebt :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:51

Ieks Crashdieeten.... Weet je het zeker Amy? Vaak doe je je lichaam daar echt geen goed mee :n

Raad je het dan ook niet aan, alhoewel ik wel kan begrijpen dat je het liefst snel resultaat wilt zien, maar bedenk dat je nog je hele leven met lichaam moet doen en dat je er goed voor moet zorgen!!!

Zo mama, heeft gesproken :Y)

Niet leuk Noa indd! Als je weerstand ook minder is, moet je er eigenlijk ook niet mee bezig zijn! en stress werkt indd ook niet mee!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:53

wollie2004 schreef:
Ieks Crashdieeten.... Weet je het zeker Amy? Vaak doe je je lichaam daar echt geen goed mee :n

Raad je het dan ook niet aan, alhoewel ik wel kan begrijpen dat je het liefst snel resultaat wilt zien, maar bedenk dat je nog je hele leven met lichaam moet doen en dat je er goed voor moet zorgen!!!

Zo mama, heeft gesproken :Y)

Niet leuk Noa indd! Als je weerstand ook minder is, moet je er eigenlijk ook niet mee bezig zijn! en stress werkt indd ook niet mee!

Eigenlijk crash je maar 3/4 dagen, je mag aan het einde best veel kip en rundvlees :j het heeft bij mij wel enigszins geholpen, maar de soep zit vol met vochtafdrijvers dus vandaar dat je in het begin zo veel kwijt raakt :)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:56

Hmmm als ik dit soep dieet kijk, word ik daar eigelijk niet zo vrolijk van. Dit zou best na een week kunnen werken maar die week daarna? Volgens mij kom je dan gewoon weer aan.

Cass oh wat naar, foto heb ik gemist, gelukkig want ik heb een tenenfobie! haha. ik heb het ook al 3x(!!!) gehad nu gaat het eindelijk wat beter. Bij mij hebben ze alle 3 de keren hem voor de helft af gehaald, de eerste keer ben ik flauw gevallen en de 2e kreeg ik een hyperventilatie aanval heeeel handig! haha. Hebben ze dit bij jou ook gedaan?

Vanavond eventjes sporten!
Dat XLS medical klinkt interessant met 15kg en fastfood haha! Hoe werkt dit?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:59

joellover, je neemt 6 tabletten (3x2 na iedere hoofdmaaltijd) en de tabletten bevatten een stof die vet bindt. Dit word gewoon via de natuurlijke weg uit je lichaam gewerkt.
Maar alleen met fastfood, kan me niet voorstellen dat dat gezond is!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:05

Iedereen moet ook gewoon zelf weten wat ie doet :Y)

Ik heb zelf al heel veel geprobeerd, jaren lang en nu vraag ik me af waarom ik dit wat ik nu doe niet eerder heb gedaan. Ik eet gezond (volgens de richtlijnen van een diëtiste) maar het is geen dieet, maar meer gezonde eetgewoontes aanwennen. In het begin ging het bij mij ook hard!
En ik val gewoon nog steeds af!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:08

Gezonde eetgewoontes zijn ook het allerbelangrijkste :j
Hier de afgelopen dagen alleen wat ongezonder gedaan, verjaardag oma, dag erna hapjes op tafel, dag erna moederdag (2 keer taart op :+ )
Maar nu weer een paar dagen er tegenaan zodat ik vrijdag (jarig :D ) mezelf weer een stukje taart kan veroorloven

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:10

Hoi meiden! :wave:

Ik heb 't zo druk dat het alleen bij bijlezen blijft.......... Sorry! Maar toch even een ego post:

De weegschaal heb ik al even niet meer van dichtbij gezien, misschien maar goed ook. Ik moet ongesteld worden en ik hou lekker vocht vast. Ik let ook niet zo super goed op wat ik naar binnenwerk, wel minder dan voorheen. Ga als ik ongesteld ben geweest wel weer op de weegschaal staan. :+

Heb net een super lekkere ''tosti'' naar binnen gewerkt! Gewoon een boterham met light boter besmeren, wat kipfilet (Ik heb 2 plakjes) erop en daar plakjes/schijfjes tomaat opleggen en roosteren maar! HEERLIJK! En ook best verantwoord dacht ik zo! :D Wellicht een lekkere lunch voor iemand hier! Ik denk, ik meld het even....

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:12

vanmorgen eest wezen aqua gymmen en daarna de body balance les.
was weer heerlijk.

nu even rust daarna dochter uit school halen die heeft haar presentatie over wedstrijd zwemmen dus de hele handel moest mee.

voor de mensen die interesse hebben
http://www.youtube.com/watch?v=-7_f9-7YnC4
ze zwemt met de paarse badmuts op in baan drie
en haar benen waren op vakantie waren haar woorden hahaha

ze moest trouwens 800 meter dat betekend 32 baantjes

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:17

Hey, dipstaartje, wat goed van je dochter, is erg zwaar dat wedstrijdzwemmen :j , veel succes met d'r presentatie!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:31

ze vind het erg leuk , alleen is 800 meter het max wat ze wil zwemmen, 1500 meter staat vanaf junioren 2 op het programma maar dat wil ze echt niet

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:35

dat soep dieet zou niks voor mij zijn! :o ik wil graag veel afwisselen op een dag.

joellover: foto was opzich niet heel vies hoor! jeetje wat heftig, ik heb gewoon meegekeken vind dat wel intressant :Y) alleen op het moment dat de naald erin gaat kijk ik niet i.v.m. eventueel wegtrekken van me voet ofzo(nog nooit gedaan hoor :P ) ze hebben bij mij denk ik een kwart weggehaald dus echt alleen het randje zou ik straks dus ook niet veel van hoeven zien.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:39

_Tarzan schreef:
Hahaha Wollie, ja ik had even een word bestandje erbij gepakt, ik ben echt geen held in dingen onthouden en vind er vervelend om jullie Posts te negeren :P
Dankjewel :) vandaag nog even op m'n eigen toer en dan maandag weer met Sonja ertegenaan en ik heb er zin in :D

vind het super hoor

ik lees met vlagen mee.

nu de kids weer naar school zijn heb ik ook weer wat meer tijd om echt goed bij te lezen en te reageren

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:19

Ik heb op de BBC een docu gezien over dat soepdieet (en een appelazijndieet) en daar werd ik niet heel blij van. Die mevrouw verloor alleen maar vocht en een stinklucht door alle gassen die haar darmen daardoor produceerde :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:40

Mootje schreef:
Ik heb op de BBC een docu gezien over dat soepdieet (en een appelazijndieet) en daar werd ik niet heel blij van. Die mevrouw verloor alleen maar vocht en een stinklucht door alle gassen die haar darmen daardoor produceerde :=

appelazijndieet? wat is dat dan?
Ik drink wel eens een glas water met 2 eetlepels appalazijn, maar dat noem ik geen dieet :D

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:05

ik ken idd ook veel positieve punten van appelazijn!
Maar een dieet zal wel weer alleen leven zijn op water met appelazijn ofzo.

ik denk altijd Té is nooit goed, wanneer je dingen met mate neemt is het beter.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:33

Goedemiddag!

Afgelopen weekend mij schandalig gedragen. Wat is dat ongesteld zijn toch fijn!
Ik ben dan echt een emotioneel wrak, wil alleen maar huilen en slapen. haha. Gelukkig nu niet meer zoveel last van.
Vandaag maar weer begonnen met diëten. Ik heb begin juli een bruiloft en ik wil graag voor die tijd 8/10 kilo afgevallen zijn. Hopelijk gaat dat lukken.

Nog een vraag:
Ik heb als lunch een tosti met 30+ kaas en tomaat gemaakt. Hierbij een beetje rode saus.
Daarna nog een tomaten cup a soup. Is dit een gezonde lunch?
Mag je tosti eten?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:36

volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld Daphne, er zou iets zijn met dat warme kaas slecht is, maar ik heb dit alleen gehoord, waarom dat zou zijn geeen idee!!

Daar heb je naar mijn mening helemaal gelijk in Joellover! :Y) :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:46

Soepdieet, dat zou bij mij dus echt niet werken hè :P Ik kom altijd aan van soep haha. Maar als het wel werkt voor een ander dan zie ik niet in waarom het kwaad zou kunnen. Het is ook maar een weekje (toch?). Langer zou ik ook echt niet doen :n

SdaphneS, tuurlijk mag je tosti eten. Het tosti apparaat voegt geen calorieën toe hoor :) Ik dacht dat vroeger ook (dat tosti ongezonder was), maar het is gewoon een warme boterham met warme (gesmolten) kaas en warme ham... simpel eigenlijk hè :P :+

Tarzan, woei keer een bijleeslijst hahaha. Respect hoor! ;) Bedankt voor je compliment trouwens :*

Wollie, jij eet eigenlijk toch ook gewoon 'normaal'? Wel fijn dat jij blijft afvallen :j (ik niet, bij mij stagneert het gewoon := )

Noa, wat jammer dat het niet lekker gaat op het moment. Hopelijk zien we je snel terug met een berg motivatie en doorzettingsvermogen :j

Secretlin, borsten zijn hier echt het meest kwijt in cm's, en ik was al niet echt ruim voorzien := Mja daar hebben ze bh's voor :j :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:52

Ik eet redelijk normaal ja, ik probeer vetarm en suikerarm te eten (dus geen boter op brood, weinig olie tijdens koken e.d., mager broodbeleg, volkoren producten, geen snoep, chips frisdrank etc.)
Voor de rest let ik op dat mijn koolhydraten, eiwitten en de rest in mijn maaltijd tot verhouding staan.
En hierdoor val ik nog steeds af ja! Voor mij is het ook een :D hele openbaring!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:56

Ik doe min of meer hetzelfde :j Ik snap het gewoon niet waarom ik nu op dit gewicht blijf hangen. Ik ben nog niet klaar, maar mijn lijf kennelijk wel? Al ben ik vorig jaar in oktober ook een paar weken blijven steken en in januari ook en dan ineens gaat het weer een paar kilo vooruit (of nouja, eraf! :P )

Ik zou willen dat het nu wat vlotter ging, ik wil graag een bikini gaan bestellen en het zou zonde zijn dat hij over een maand weer te groot is :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:58

Hoeveel wil je er nog af?