[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:43

Leuke kleuren lianne :) Dat allpin groene of fel blauwe lijkt mij ook wel wat. Wil graag om de twee maanden een nieuwe kleur proberen, maar ben bang dat mijn haar oplaatst dood zal gaan. Volgende week weer naar de kapper, ik denk dat ik voor grijs ga of grijs met paars of blauw. Wel laat ik het telkens behandelen met olaplex.
Had het de vorige keer asblond met een paar lavendelkleurige lokjes gedaan, helaas ging dat er heel snel uit en het leek al gauw weer zo nep geblondeerd. :+ Ik waste mijn haar altijd om de dag voordat ik het gekleurd heb, maar nu eens in de 3 of 4 dagen met zilvershampoo en daarna conditioner, misschien dat het daar aan ligt... Die zilvershampoo helpt bij mij niet zo goed.

Urbanus

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:25

Welk merk zilvershampoo gebruikte je?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:51

Ik heb ivy zilver shampoo
Echt een topper. Ze raden je zelfs aan om handschoenen te gebruiken met het wassen haha
Nadeel is wel dat als je haar poreus is dat jet er ook echt in trekt en dan krijg je dus ook echt paars haar

Dat heb ik dus nu her en der :')
Gelukkig twijfel ik toch over lila

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:58

Gucci_ schreef:
Leuke kleuren lianne :) Dat allpin groene of fel blauwe lijkt mij ook wel wat. Wil graag om de twee maanden een nieuwe kleur proberen, maar ben bang dat mijn haar oplaatst dood zal gaan. Volgende week weer naar de kapper, ik denk dat ik voor grijs ga of grijs met paars of blauw. Wel laat ik het telkens behandelen met olaplex.
Had het de vorige keer asblond met een paar lavendelkleurige lokjes gedaan, helaas ging dat er heel snel uit en het leek al gauw weer zo nep geblondeerd. :+ Ik waste mijn haar altijd om de dag voordat ik het gekleurd heb, maar nu eens in de 3 of 4 dagen met zilvershampoo en daarna conditioner, misschien dat het daar aan ligt... Die zilvershampoo helpt bij mij niet zo goed.

bij mij ging het eerst wel maar naar meerdere malen van verfen is het echt super dood gegaan, heb er denk ik wel 15 cm afgeknipt.
dit was het voor ik begon met verfen, Ik ben de genen die op de grond zit
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:24

De zilvershampoo van Guhl moet je absoluut niet gebruiken, want die werkt dus voor geen meter. Ik heb 3 maanden de zilvershampoo van Guhl gebruikt, absoluut geen verschil gemerkt, en nu heb ik 3 keer de zilvershampoo van Schwarzkopf gebruikt en ik merkte echt na één wasbeurt al een gigantisch verschil. In plaats van asblond met een gelige schijn is mijn haar nu heel mooi wit.

Schwarzkopf mag je wel maar max. 5 minuten laten inwerken, anders is je haar paars := Het is één van de sterkst inwerkende zilvershampoos.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:43

Het is trouwens ook belangrijk om je haar te ondersteunen met een 'zilverconditioner', omdat je anders het effect weer verzwakt met een gewone conditioner. Ik gebruik de Fudge Clean Blonde Violet Toning Shampoo en Conditioner. Werkt echt als een tierelier met idd als gevaar dat je haar ook paars wordt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:15

Die van Schwarzkopf vond ik ook het fijnste toen mijn haar wit was :j

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:45

Ik gebruik de fudge clean blonde violet. En die moet je dus echt geen 20 minuten laten intrekken :P Op mijn grijze haar werd dat na 3 minuten al paarsachtig haha.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:01

Ik heb nu lichtbruin haar met highlights. Wel kom ik van rood dus het heeft nog wel vrij veel warmte. Graag wil ik het meer as-kleurig. Werkt zilvershampoo dan ook? Wil overigens niet dat de highlights paars worden. :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:33

Ik zou mijn haar heel graag eens aubergine willen hebben (zo paarsig rood). Zeker met veel glans is dat keimooi <3
Alleen heb ik schrik dat het snel vervaagt. Tips?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:43

Sowieso wachten tot de herfst/winter. Met zon, zee en chloorwater vervaagd het helemaal snel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:32

Je kan het proberen Jildau. Ligt er beetje aan hoe donker je highlights zijn denk ik.

Rebel Jitske, ik zou inderdaad pas weer in het najaar die kleur nemen. Ik heb ook die kleur gehad maar vervaagde altijd super snel. Had wel kleurconditioner.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:28

Dit jaar zal ik geen zon, zee of strand zien (sparen voor een huis), dus dat valt al mee :p
Nu heb ik heel veel highlights, waardoor het semi blond, semi bruin is. Wat nu verschrikkelijk aan het uitgroeien is :7 Echt blond staat mij niet en ik wil toch weer eens iets helemaal anders (het is weer die tijd van het jaar, haha).

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:36

lieveli schreef:

Guhl, maar dat is een slecht zo te lezen. Toch maar een andere proberen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:46

Gucci_ schreef:
lieveli schreef:

Fudge is heel goed en ik gebruik nu Salon B, die is ook fijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:15

Ik had beloofd mijn verfavontuur te delen dus bij deze :)

Mijn eigen haarkleur:
Afbeelding

Toen rood geverfd januari:
Afbeelding

Op vakantie in thailand bleekte het erg uit door de zon dus daar een pakketje bruin er overheen gedaan februari :
Afbeelding

Daarna nog een poosje donkerder geweest, bijna zwart:
Afbeelding

Toen was ik het beu, haren laten ontkleuren en een 8 erop april:
Afbeelding

Inmiddels is mijn haar door de zon weer flink opgelicht en ben ik zo goed als weer mijn eigen haarkleur inclusief highlights :)

De eerste week na het ontkleuren en verven was mijn haar net touw, maar inmiddels een maandje later is het weer best goed in conditie! De producten die er voor gezorgd hebben dat het haar niet van mijn hoofd is gevallen :') zijn: goldwell rich repair shampoo, conditioner en leave in. In de puntjes gebruik ik l'oreal mythic oil (de rich versie)

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft gehad :D ik verf het voorlopig niet meer..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:35

Ik vind bruin en rood zo prachtig bij je! :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:36

Same! Vooral het rood vind ik gaaf!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:03

Oh nee ik vind dat blonde je juist het allermooiste staan, ook in combinatie met je teint :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:19

Ik ben zelf ook weer rustig aan terug aan het gaan naar blond. Dat rood vond ik zelf ook zo gaaf (net als hierboven komen je ogen zo mooi uit) helaas is de uitgroei met blond haar echt verschrikkelijk. Het lijkt dan net alsof je kaal wordt...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:38

Gucci_ schreef:
lieveli schreef:

Guhl is idd echt slechte zilvershampoo. Ik heb het 3 maanden gebruikt, geen verschil gemerkt, en met Schwarzkopf na 1 keer wassen al gigantisch verschil.

Heb op veel websites gelezen dat Guhl idd voor geen meter werkt, omdat er geen echt pigment in zou zitten (of zoiets?).

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:34

Ik heb dus gisteren mijn haar gewassen met zilvershampoo van schwarzkopf . Ik heb het een aantal minuten in laten trekken en toen goed uitgewassen , maar ik zie amper tot geen verschil..

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:06

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:19

Ik haal zelf altijd bij de kapperswinkel. Blauw ontkleuringspoeder en waterstofperoxide 6%
Ik gebruik dat om mijn haar echt helemaal wit te krijgen, een uur dat erin en 10 minuten zilvershampoo en dan is het helemaal wit. Daar betaal ik 23 euro ong. voor, dus voor poeder en crème en daar doe ik nu al bijna een jaar mee. Super goedkoop dus. Ik denk dat dat een stuk voordeliger is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:48

Nathalie18x schreef:
Ik heb dus gisteren mijn haar gewassen met zilvershampoo van schwarzkopf . Ik heb het een aantal minuten in laten trekken en toen goed uitgewassen , maar ik zie amper tot geen verschil..

Welke haarkleur heb je?