Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:12

Ik heb van het weekend naar mijn vriendin gefietst. Ik ben nu helemaal gesloopt dus zal verder later reageren.

Dat ik gesloopt ben komt omdat ik dit op mijn nieuwe fiets gedaan heb. 77km en 82km waren dus de langste afstanden met deze fiets. En dat zo kort op elkaar. Maar ik heb wel genoten. Foto volgt ook nog.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:25

Time2Tri schreef:
@Imay ; ik wilde nog op jou post reageren :o

Juist van de variatie in de trainingen word je sterker .
Per week heb ik :
1- support ( Als mijn coach wil dat ik rustig fiets zet hij deze
op hartslag )
2- intervaltraining ( kapot gaan := )
3- duurtrainingen;dit zijn ook altijd verschillende intensiteit blokken .

@Leeslampje :(:) , uitklikken gaat een keer een reflex worden :j

Vandaag een support rondje op hartslag , was wel ietsje fris op het eind .
Maar wel lekker buiten na werk .

Ik weet het, en ik doe het te weinig tijdens het fietsen. Ik fiets het liefst aan de bovengrens van mijn z3 hartslag en dat de hele ronde. Dan heb ik het gevoel er voor gewerkt te hebben als ik terug kom maar niet helemaal kapot ben gegaan. Met hardlopen heb ik wel een mix van intervallen, tempotraining en lange rustige duurlopen maar op de fiets ga ik er het liefste gewoon 2 uur voor zitten zegmaar. Ik ben nu aan het werk om meer met lagere hartslag te fietsen zodat ik aan dat gevoel gewend raak. Daar gaan op de langere ritten tempoblokken in bouwen en af en toe een intervaltraining, maar ik fiets in de winter weinig als het niet 20 - 30 minuten het centrum in is dus ik moet eerst weer wennen aan de km maken... (en die korte ritjes het centrum in zijn ook soort van interval trainingen :') )

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:40

Ik ben eindelijk weer volledig hersteld van corona. Ik had gisteren nog last van steken op de borst dus had voor vandaag een rustig ritje op de planning. Maar ik had gelukkig nergens meer last van , dus weer op de thuis route geweest. Ging prima moet ik zeggen ik ben zeer tevreden :j .

Alleen wel even een verschil met het weer van gisteren , ik vond het wel koud vandaag.

Maar was wel weer even flink lekker om actief te bewegen en het nu weer even voortzetten....

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:19

Gisteren heb ik ook weer een hele lange dag gehad.

Ik ben samen met 2 vrienden naar Amersfoort gefietst.
Dit om de nieuwe fiets van een van de 2 op te halen.

Dus ik met een omweg naar de plek om ze te ontmoeten.
En met een omweg terug.
Maar met 16km/u terug fietsen was veel te slopend voor me.
Omdat ik normaal tussen de 35 en 40km/u rijd met mijn velomobiel.

Maar dit slakken gangetje komt met een reden. We zijn met 3 velomobielen naar Amersfoort gefietst.
Echter kwam er nog een fiets bij. Een vrachtfiets. En hier past de velomobiel in de oplegger.
Maar nu alles bij elkaar moest die vriend wel 200 kilo verzetten. Ook al was de fiets elektrisch ondersteund, nieuwe accu's zijn nooit opgeladen, maar we moesten wel terug.
Hij heeft er meerdere accu's bij en heeft er ook wel een paar leeg gereden.

Wel heb ik rond de 170km gefietst en dus ben ik wel klaar voor mijn 200km brevet.

En bij deze nog een paar foto's van de nieuwe aanwinst.

Hier zijn velomobiel in de oplegger geplaatst.

Afbeelding

En hier het konvooi even naast elkaar.

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:46

Dat ziet er gaaf uit zo Gothico en flink wat km aan het maken!
Maaike fijn dat je vriend weer een beetje opkrabbelt en hij weer wat kan fietsen. Voor hemzelf ook lekker even de deur uit en kunnen bewegen.

Hebben jullie goed genoten van het lekkere weer de afgelopen weken en gaan jullie dit weekend weer de kou in of toch nog even wachten tot het weer warmer wordt haha?

Ik ben lekker 1,5 week in Zuid-Afrika geweest. Daar een dagje de mtb gehuurd in het cedergebergte maar ivm warmte en veeeeel hoogtemeters vlak achter elkaar niet heel veel gefietst qua afstand (ik ben niet sterk genoeg voor veel hoogtemeters nog even trainen..)
Maar was wel een toffe ervaring vooral de mtb track op het terrein waar we verbleven!
Afbeelding

Hier wordt het morgen denk ik de racefiets van mijn vriend jatten want zowel mijn mtb als mijn gravel zijn even out of service :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:04

Ik zag al renpaard hele mooie plaatjes voorbijkomen Queleens. Het lijkt me heerlijk! Al
Hebben we hier in Nederland niet mogen klagen met het weer de afgelopen weken. Al heb ik vandaag tussen de sneeuwbuien gefietst. In april >;)

Vraagje voor de gravel rijders ons jullie. Met welke bandenspanning rijden jullie?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 08:33

Goedemorgen ...
Effe wat stiller geweest , druk op het werk en wel gewoon mijn trainingen doen .

Dat is een beste afstand wat jullie gefietst zijn @Gothico :j
En een mooi plaatsje zo alles bij elkaar .

Ik zag het ook op Strava Queenles <3 , lijkt me een hele mooie
ervaring .

Fijn dat je weer opgeknapt bent @Zebrastreep :j
Om me heen hoor ik dat het best een lange tijd duurt voor men weer
geheel in de oude is . :(:)

Van mij mag het wel weer warmer worden , heb gisteren 3uur op de indoor
trainer gezeten -O-
Zo even bij mijn zus op bezoek , die was afgelopen maandag jarig , en
vanmiddag dan mijn duurloop doen .

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:44

Ik rijd op 2.3 en 2.1 met binnenband. Niet helemaal ‘legaal’ maar het gaat tot nu toe prima. Ik weeg zelf 53 kilo met kleding dus dat maakt het misschien iets makkelijker om op lage spanning te kunnen rijden.

Die spanning doe ik als ik echt offroad ga. Met de light gravel schelpenpaadjes ga ik legaal op 3 a 3.5 zitten want dat is niet zo heel bumpy zegmaar. En op de weg 6

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:42

Oh my, 3 uur op een binnenfiets _/-\o_ . Dat vind ik serieus enorm knap, mijn brein wil na 1 uur echt niet meer meewerken. Gisteren waren mijn tenen en vingers niet zo blij, maar ik moet gewoon naar buiten. Wel lachen, is het 2 april en dan rijd ik in een sneeuwbui over de Veluwe _O- .

Ik merk dat ik enorm aan het stoeien ben met bandenspanning. De wegfiets daar heb ik een redelijk fijne spanning voor weten te vinden. Daar rijd ik met 32mm banden op een druk van 4,5 bar (binnen- en buitenband). Op de gravel zitten 38mm tubeless banden en op de Gooische gravelpaden is een druk van 2.7 achter en 2.3 voor best aardig. Maar op de zandpaden en de modder van de Veluwe merk ik dat ik met 2,5 achter en 2 voor nog best stuiter. Zijn er mensen die nog lager zitten? Ik ben 70 kilo.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:11

@Maaike , ja dat was wel een mentaal dingetje .
Had ik maar een uurtje op mijn schema gehad was ik ook naar buiten gegaan .
Maar voor 3 uur buiten fietsen vond ik het echt te koud .

Met de banden spanning voor de gravel fiets kan ik je helaas geen tips geven .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:23

Mooie omgeving Queelens!

En pittig hoor, 3 uur binnen fietsen. Ik zou mentaal wel moeite hebben om het af te maken, eerder afstappen lijkt me dan erg verleidelijk :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:43

Ja , dat was het ook hoor @ Leeslampje -O-

Effe een ander dingetje , misschien kan iemand mij daar bij helpen .
Volgende week maandag ben ik jarig , en nu heeft mijn coach als “ extra” opdracht gegeven : fiets de vorm van een taart := _O-
Iemand een idee hoe ik dat kan aanpakken ?
Ik heb niet de betaalde versie van Strava , dus daar kan ik geen routes maken .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:02

Fiets je toevallig met een Garmin?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:20

0.2 lager moet denk ik nog net aan kunnen Maaike. Maar lager zou ik niet durven. Je kan evt ook nog schokdemping zoeken in een andere zadelpen als dat kan. Dat heb ik ook en scheelt toch weer wat.

T2t gebruik je Komoot? Zou daar een route op maken in een taartvorm en hem dan doorzetten naar je fietsnavi. Vooral op de laptop werkt Komoot heel makkelijk (telefoon is iets meer stoeien vind ik haha)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:18

maaikemuis schreef:
Fiets je toevallig met een Garmin?

Ja :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:19

@Queenles Komoot heb ik ook .
En ook wel eens geprobeerd een route te maken , maar dat was niet helemaal gelukt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:51

Ik wil wel kijken of ik iets voor je kan maken in Garmin? Moet je even je gewenste beginpunt geven. En de gewenste afstand.

Zo’n nerd ben ik wel!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:19

maaikemuis schreef:
Ik wil wel kijken of ik iets voor je kan maken in Garmin? Moet je even je gewenste beginpunt geven. En de gewenste afstand.

Zo’n nerd ben ik wel!

Ooh top .
Ik stuur je vanavond wel even een PB

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:12

Hallo dames,

Het weer zit niet echt mee om een route uit te zetten op het moment.
Ook heb ik wat pech met mijn velomobiel. Er ligt op mijn woonwerkroute een hoop glas ben ik achter.
Dus moet ik een andere route gaan rijden. Ik had namelijk 2 van de 4 banden lek gereden en heb dus niet genoeg reserve binnenbanden. Met de trike kwam ik erachter waar het glas lag en kon er niet eens omheen.(wel door de berm).

En mijn open ligfiets die ik voor deze tocht wil gebruiken is wel prima, maar niet zo fijn met die wind en regen.(mooi weer rijder hiero)

Maar ik ben van plan om zelf eerst rond te gaan rijden voor een rustige parkeerplek en natuurlijk een mooie route. De datum is dan nog even afwachten. Ook let ik wel op het weer. Aangezien het niet fijn is om in de regen en harde wind te fietsen.
(Ik wil op de fiets naar de start komen en is al een uurtje fietsen).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:40

Het weer is echt bagger , maar gelukkig gaat daar volgende week
verbetering in komen.
Heb mijn weekendtrainingen omgedraaid ,ik had geen zin in weer drie
uur op de Tacx .
Dus zo lekker naar buiten , al is het nog niet echt warm .
Lange fietsbroek dus maar aan .
Komend weekend staat de tijdrit Almere op de planning , zin in .
Mijn tijdrit fiets heeft afgelopen week een beurtje gehad *\o/*
De weersvoorspelling zijn vooralsnog goed , als het maar droog is .
Maar zo langzaam mag het voor mij een heel stuk warmer worden .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:34

Time2Tri schreef:
Het weer is echt bagger , maar gelukkig gaat daar volgende week
verbetering in komen.
Heb mijn weekendtrainingen omgedraaid ,ik had geen zin in weer drie
uur op de Tacx .
Dus zo lekker naar buiten , al is het nog niet echt warm .
Lange fietsbroek dus maar aan .
Komend weekend staat de tijdrit Almere op de planning , zin in .
Mijn tijdrit fiets heeft afgelopen week een beurtje gehad *\o/*
De weersvoorspelling zijn vooralsnog goed , als het maar droog is .
Maar zo langzaam mag het voor mij een heel stuk warmer worden .

Ik hoop inderdaad op beter weer. Zodat ik een route kan gaan maken en voorrijden om te zien of het kan.
Daarna een datum plannen en voortijdig nog een keer het rondje rijden.

Ook wel leuk om een tijdrit te hebben. Inderdaad hopen dan op droog weer.
En super om nu ook even buiten te kunnen fietsen in plaats van binnen.

En van harte gefeliciteerd Y)(^) en nog vele veilige fietsmeters gewenst.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:06

Gefeliciteerd met je verjaardag T2T

@maaikemus, welke letter moet je nog? en lijkt het je leuk om een keer in bijvoorbeeld Weesp, Muiden of Muiderberg ofzo te meeten? Als ik je Strava goed sie zou dat voor ons beide een leuk punt zijn om naartoe te rijden en weer terug naar huis. Of nog samen door vanaf daar maar dan moet het voor mij wel rustig aan want ik ben niet zo'n kilometervreter zegmaar :')

Also, ik heb donderdag sportmedisch onderzoek gedaan, zelfde als vorig jaar en ik heb me toch sprongen gemaakt wat betreft fietsen. Ik was echt verbaasd hoe groot het verschil was in precies 1 jaar. Nu komend jaar voornamelijk aandacht besteden aan beter hardlopen terwijl fietsen niet achteruit gaat, maar dit verschil is toch mooi om te zien:

Afbeelding

Het wattage waarbij ik vorig jaar van Z2 naar Z3 (duur naar tempoduur) over ging was donderdag nog iet eens de bovengrens van mijn Z1. Absoluut blij met de vooruitgang op fietsgebied.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:23

Happy birthday to Tri, happy birthday to Tri, happy birthday, happy birthday, happy birthday to Tri.

T2T ik hoop dat je een heerlijke dag hebt en dat je vanavond na je werk een leuk fietsrondje hebt (met taart Y)(^) )

@IMAY. Ik moet nog maar 3 letters! Op de planning staan nog IJselstein, Zeist en Jisp. Allemaal behoorlijke rondjes en ik moet opschieten. Ik wil de laatste rit rijden op 18 mei, de sterfdag van mijn mams. Dat leek me nu een mooie manier om haar te eren. Ik hoop dat het dan droog weer is.... Maar het lijkt mij enorm gezellig om een keer samen te fietsen (letter of niet). En zo hard ga ik niet hoor :') .

Ik heb van de week mijn Garmin vermogenspedalen van mijn binnenfiets naar mijn buitenfiets verplaatst. Nu heb ik niet zo heel veel kaas gegeten van vermogenszones. Ik heb ze initieel gekocht omdat ik het vermoeden had dat mijn linkerbeen niet zoveel deed. Op de Tacx valt dit wel mee, maar buiten met wind en heuvels kan ik nu heel mooi zien wat er gebeurd. Ik fiets 60% met rechts en 40% met links. En wanneer ik moe word loopt dit verschil op. Eens kijken of ik dit kan verbeteren. Verbaasd ben ik niet, mijn fysiotherapeut heeft mij al eens gevraagd of ik met hardlopen mijn linkerbeen gewoon thuis liet staan. Ik heb gisteren wel een nieuw record aan wattage getrapt (schijnbaar :') ), 255 watt. De computer was boos en ik moet 68 uur herstellen zegt hij. Terwijl ik gewoon lekker gefietst had en niet niet waanzinnig moe was geworden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:21

Goedemorgen

Bedankt voor de felicitaties :D

@Gothico ; laat eerst het mooie weer zich maar doorzetten .
Dan komt die fiets meeting er wel , toch ?

Gaaf hoor @Imay , een mooie progressie *\o/*

@Maaike ; Verschil tussen het linke en rechte been hou je altijd wel .
En idd , binnen fiets je veel gelijkmatiger .Dat heb ik ook .
Dat kon ik ook in mijn training van afgelopen zondag goed zien .
Omdat ik dus eerst 1,5 uur binnen heb gefietst en daarna naar buiten
ben gegaan .
Fiets je wel eens een stuk met 1 been ? Dus dat 1 been trapt en
het andere niets doet ?

Mijn gefietste taart van gisteren , een beetje fantasie heb je er wel
voor nodig :=
Maar mijn coach keurde hem goed :D
Thanks @Maaike voor het maken +:)+
Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:38

@T2T, Die meeting komt inderdaad wel. Eerst het weer stabiel lekker hebben.
En lekker creatief geweest met je route. Wel leuk gedaan.

Ik ga vandaag vanuit het werk maar eens naar een fietsenzaak. Nieuwe binnenbanden halen. Het is niet grappig meer. Nu kan ik meteen mijn nieuwe banden op de velomobiel leggen en dan de binnenbanden ook vervangen. Dan is hij helemaal klaar voor een langere rit. En gebruik ik de oude binnenbanden wel als reserve.

Ook heb ik wel weer zin met mooi weer met mijn eenwieler te gaan oefenen. Het eerste doel is het sturen onder de knie te krijgen. En als dit lukt dan wil ik graag naar de paarden kunnen fietsen. Ook terug is dan misschien wel teveel. Maar dat komt ook nog wel.
Na langere tijd kilometers maken wil ik naar mijn werk kunnen fietsen. Al is dit misschien eenmalig. Ik wil het wel bijhouden om dan op de eenwieler te kunnen blijven fietsen voor kortere afstanden en naar de weide. Puur voor conditie en training.