Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:33

Sanseveria, zoiets hebben wij ook. Iedereen kon binnen no-time thuis werken en als t echt nodig is kan iemand, na overleg, naar kantoor :j
Ik zou wel graag zien dat dat mogelijk blijft

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:36

bigone schreef:
Icm gure oostenwind en sneeuw kan het nog wel eens aardig lastig worden om op tijd te komen , kan me ‘79 nog herinneren. Vier uur vastgestaan, gelukkig goede kachel in de auto en een volle tank en een deken. Man wat was het koud toen.

Toen werd ik geboren. Mijn vader moest de verloskundige thuis ophalen want die durfde niet meer te rijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:39

Volgens mij was er een jaar of 10 geleden ook nog zoiets dat er reizigers door sneeuw gestrand waren op de snelweg :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:40

Cer schreef:
Volgens mij was er een jaar of 10 geleden ook nog zoiets dat er reizigers door sneeuw gestrand waren op de snelweg :+

Ja was dat niet voor dat Frans Bauer concert?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:43

Whut??? :')

Nou ik kon ook niet naar huis maar ik was niet bij Frans iig :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:45

Ik weet ook nog dat er auto's stil stonden, maar niet bij Frans...
Ik ga in ieder geval schuifelend naar het werk.. niet op de fiets.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:45

Cer schreef:

25 november 2005 om precies te zijn :+ Dus al wat langer geleden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:46

De tijd vliegt toch ook hè :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:48

Fitzroy schreef:
Cer schreef:

25 november 2005 om precies te zijn :+ Dus al wat langer geleden.

In 2010 lag er ook zo’n berg sneeuw. Toch nog weer iets minder lang geleden.
Toen werden er ingeval ook bedden uitgeklapt voor gestrande Nederlanders.
Nu zijn mensen al thuis, scheelt nog wat :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:04

In 2010 ging ik om half 8 weg van kantoor in Amsterdam en was is om 13 uur thuis in het Gooi. Ik kwam de A10 niet eens op omdat de vrachtwagen voor me steeds achteruit gleed.
Ik ben sl geen held op de weg maar durf nu met sneeuw niet meer te rijden. Hoeft ook niet meer want ik blijf thuis voorlopig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:06

En volgens mij is de laatste sneeuwstorm nog recenter... een jaar of 3, 4 terug? Het bleef niet heel lang liggen maar het ontregelde Utrecht en omgeving wel goed omdat er in zo'n korte tijd zo enorm veel viel en het echt heel slecht was. De stadsbussen hebben het toen nog een behoorlijke tijd geprobeerd maar konden uiteindelijk zelfs op de hoofdwegen echt niet meer rijden.

(Maar ik had ook het idee dat er toen al een heeeel klein beetje meer bereidheid was om bij slecht weer gewoon thuis te blijven en de problemen niet op te zoeken. Met dus minder mensen die een hele dag in de file staan of stranden op stations ofzo.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:07

Klopt! Al was dat hier toen ijzel met schaatsen op straat! Behalve dat, dat schaatsen op straat leuk was, was dat ook wel erg gevaarlijk hoor. Flink wat heftige ongelukken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:13

lenaa_tje schreef:
Klopt! Al was dat hier toen ijzel met schaatsen op straat! Behalve dat, dat schaatsen op straat leuk was, was dat ook wel erg gevaarlijk hoor. Flink wat heftige ongelukken

2016 , 4 januari. Gezinslid viel en complete knie aan barrels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:21

Mijn vader heeft nog in de strooidienst gezeten, werd ie opgepiept en moest ie de boel strooien. Was wel zeker 10 jaar geleden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:41

lenaa_tje schreef:
In 2010 lag er ook zo’n berg sneeuw. Toch nog weer iets minder lang geleden.
Toen werden er ingeval ook bedden uitgeklapt voor gestrande Nederlanders.
Nu zijn mensen al thuis, scheelt nog wat :D

Klopt, ik lag vanaf eind november 2010 een maand in het ziekenhuis en op sommige dagen was bezoek lastig door sneeuw en gladheid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:49

Het is volgens mij twee of drie keer zo glad geweest dat je op straat kon schaatsen, ergens tussen 4 en 8 jaar geleden. Onze kinderen zijn jong en denken daardoor al haast dat dit gebruikelijk is hahaha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:52

Ik weet 1 keer minimaal 9 jaar geleden waar er echt een hoop sneeuw lag, ook hier in Zh. En paar jaar later, 2 of 3? Lag er een beetje sneeuw maar vooral heel koud. Ik heb toen met de hond getraind terwijl het -11 was s ochtends :=

Ik wil wel sneeuw, dan kan ik lekker buiten lopen met de hond :+: maar dan weer geen ijs, want dat kan ik naar het ziekenhuis :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:24

purny schreef:
Mijn vader heeft nog in de strooidienst gezeten, werd ie opgepiept en moest ie de boel strooien. Was wel zeker 10 jaar geleden.

Mijn zoon strooit ook. Die heeft er zin in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:32

Cer schreef:

Jup, ik :')
Wij waren onderweg naar NL. Vertrokken zonder sneeuw uit Basel en hoe dichter we bij NL kwamen hoe gruwelijker. -15 graden, 30km/h op de Duitse snelweg met bevroren ruitenwisser vloeistof. We hadden de konijnen mee dus bij een hotel stoppen was niet echt een idee. Uiteindelijk om 2 uur snachts aangekomen en de volgende ochtend was de auto verdwenen onder de sneeuw. We hebben uiteindelijk veel langer bij mijn schoonouders gezeten dan bedoeld omdat het maar bleef sneeuwen.
Maar een jaar of 2-3 terug was het in het Oosten van Nl ook bar en boos met de sneeuw.
Ik zeg ook altijd, met kerst ga ik niet naar Nl, dan kom ik in de sneeuw te zitten :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:36

opisop_shop schreef:
Het is volgens mij twee of drie keer zo glad geweest dat je op straat kon schaatsen, ergens tussen 4 en 8 jaar geleden. Onze kinderen zijn jong en denken daardoor al haast dat dit gebruikelijk is hahaha

Das hier niet geweest hoor verder naar het zuiden ( midden NL). Van mij hoeft die sneeuw niet. Doe mij maar lente :j vandaag zonder jas te paard gezeten. Heerlijk.

Ik ben heel blij dat ik corona gehad heb en mogelijk langere tijd beschermd ben. Want door het advies van de gezondheidsraad gaat Astra zeneca naar de leeftijdsgroep 60-65, medewerkers uit de langdurige zorg worden op de lange baan geschoven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:39

Er is nog niets besloten over AZ , de Jonge is daar wel vaker vanaf geweken, het is een advies. Ik val in de doelgroep en zou er heel blij mee zijn maar vind wel dat de zorg en hun bewoners eerst mogen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:42

Op nieuwsuur zeggen ze dat de kans dat het anders wordt wel heel klein is. Dus jij bent eerst :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:44

Sizzle schreef:
Cer schreef:

Jup, ik :')
Wij waren onderweg naar NL. Vertrokken zonder sneeuw uit Basel en hoe dichter we bij NL kwamen hoe gruwelijker. -15 graden, 30km/h op de Duitse snelweg met bevroren ruitenwisser vloeistof. We hadden de konijnen mee dus bij een hotel stoppen was niet echt een idee. Uiteindelijk om 2 uur snachts aangekomen en de volgende ochtend was de auto verdwenen onder de sneeuw. We hebben uiteindelijk veel langer bij mijn schoonouders gezeten dan bedoeld omdat het maar bleef sneeuwen.
Maar een jaar of 2-3 terug was het in het Oosten van Nl ook bar en boos met de sneeuw.
Ik zeg ook altijd, met kerst ga ik niet naar Nl, dan kom ik in de sneeuw te zitten :')

Dan moet je juist wel met kerst naar NL. Dat vinden wij leuk _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:55

Ik zal er over nadenken {:)

Triest nieuws:
Ik las net dat ze vanwege covid weer een stad in China dichtgegooid hebben (Tonghua).
Ze lassen blijkbaar zelfs toegangsdeuren dicht en mensen roepen uit het raam dat ze geen eten meer hebben -O-

Grappig nieuwtje. De inent-Berliner

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:08

SusanH schreef:
Op nieuwsuur zeggen ze dat de kans dat het anders wordt wel heel klein is. Dus jij bent eerst :j

We zullen zien, zijn er meer dan een miljoen van? Hoeveel vaccins van AZ kregen we ook alweer? ;)