Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:52

Ninx schreef:
Shadow0 schreef:
Maar die buurvrouw maakt wel een keuze als ze zo'n galg of jodenster ziet, en dan toch blijft deelnemen. Radicalisatie stoppen betekent ook dat als je dat soort dingen ziet, dat je ook zelf afstand neemt, heel letterlijk. Niet dat de politie dat afdwingt met boetes... maar vooral ook dat al die mensen zelf de keuze maken om daar wel of niet bij te blijven lopen.

“Hey, ik zie 1 galg! Kom op jongens, laten we allemaal maar naar huis gaan dan met z’n tienduizenden”

Dan hadden jullie pas een statement gemaakt maar tot die tijd loop je mee in een gezamenlijke demonstratie van waanzinnigen, opruiers, nazis, rechts-extremisten en nog wat meer bedenkelijke figuren. En niet terecht misschien maar het straalt wel op je af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:55

Ik zou bij geen enkele demonstratie aanwezig willen zijn, georganiseerd door idioten als Willem Engel en Jorn Luka enz. of waar de PVV en FvD aan meedoen of nog erger extreem rechts.
Meerdere demonstraties zijn afgelopen jaar uit de hand gelopen, politie wordt gefilmd, adressen van agenten en GGD-medewerkers worden openbaar gemaakt. Politici en medici worden bedreigd. Nepnieuws wordt veelvuldig verspreid.
Maar er zullen best aardige mensen ook aanwezig zijn geweest. :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:03

bigone schreef:
Ninx schreef:

“Hey, ik zie 1 galg! Kom op jongens, laten we allemaal maar naar huis gaan dan met z’n tienduizenden”

Dan hadden jullie pas een statement gemaakt maar tot die tijd loop je mee in een gezamenlijke demonstratie van waanzinnigen, opruiers, nazis, rechts-extremisten en nog wat meer bedenkelijke figuren. En niet terecht misschien maar het straalt wel op je af.

Bij jouw lokale paardrijvereniging, je werk, je opleiding, je vaste vakantieadres: overal lopen idioten rond.

Het grootste deel zijn weldenkende mensen die gewoon het beste voor jou en zichzelf willen.
Datzelfde geldt ook voor bijeenkomsten als deze.

Ik twijfelde ook…. Maar ben blij dat ik ben gegaan.
Thuis zitten op de bank en roepen hoe erg het allemaal is lost sowieso weinig op

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:04

Electra63 schreef:
Ik zou bij geen enkele demonstratie aanwezig willen zijn, georganiseerd door idioten als Willem Engel en Jorn Luka enz. of waar de PVV en FvD aan meedoen of nog erger extreem rechts.
Meerdere demonstraties zijn afgelopen jaar uit de hand gelopen, politie wordt gefilmd, adressen van agenten en GGD-medewerkers worden openbaar gemaakt. Politici en medici worden bedreigd. Nepnieuws wordt veelvuldig verspreid.

Wat een heerlijke opsomming…….

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:08

Ninx schreef:
Shadow0 schreef:
Maar die buurvrouw maakt wel een keuze als ze zo'n galg of jodenster ziet, en dan toch blijft deelnemen. Radicalisatie stoppen betekent ook dat als je dat soort dingen ziet, dat je ook zelf afstand neemt, heel letterlijk. Niet dat de politie dat afdwingt met boetes... maar vooral ook dat al die mensen zelf de keuze maken om daar wel of niet bij te blijven lopen.

Dat had mij op zich vrij logisch geleken ja. Daar wil je je toch niet mee identificeren :?
Wat een idioten :n

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:11

Ik kan echt geen respect opbrengen voor mensen die dit goedkeuren :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:16

Ninx schreef:
Bij jouw lokale paardrijvereniging, je werk, je opleiding, je vaste vakantieadres: overal lopen idioten rond.

Wat ze in hun vrije tijd doen weet ik niet, maar ik heb op mijn werk, mijn manege, mijn opleiding en mijn vaste vakantieadressen voor zover ik me kan herinneren echt nog nooit openlijk nazisme of geweldsverheerlijking gezien. Never. En ik mag toch hopen dat mocht dat wel gebeuren, dat je even vergeten bent je galg van je bagagedrager te halen ofzo, dat je pronto verzocht wordt om op te hoepelen.

Als je naast iemand met een galg staat, en blijft staan, geef je heel duidelijk het signaal dat je dat acceptabel vindt.

En daar vind ik dan weer iets van.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:17

verootjoo schreef:
Ninx schreef:

Dat had mij op zich vrij logisch geleken ja. Daar wil je je toch niet mee identificeren :?

Okay.

Dus 1 iemand neemt zoiets mee. En dan moet iedere weldenkende burger naar huis?

Als je dat consequent doortrekt kun je eigenlijk dus gewoon helemaal de deur niet meer uit

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:19

Ninx schreef:
Electra63 schreef:

Wat een heerlijke opsomming…….

Is er iets niet waar ?
Gelogen ?

Natuurlijk zijn niet alle deelnemers idioten, maar wil je hier mee geassocieerd worden ?
Ik niet :D en dat mag, lijkt me.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:20

@Ninx

dat je dat op zondag middag wilt staan dat is volledig aan jou , iedereen moet doen wat hij of zij wil. Maar ik hoop toch echt wel dat je niet achter het dragen van Jodensterren staat , het dragen van een prinsenvlag of het meenemen van een galg.... Dat vindt ik namelijk zeer zorgelijk als mensen daar achter staan.

Kinke

misschien moeten al die aardige en weldenkende burgers dan die galg verwijderen, dat lijkt me pas een statement. Aangezien het maar een klein groepje is die zoiets wel ok vindt?

Ninx

Shadow0 schreef:
Ninx schreef:

Wat ze in hun vrije tijd doen weet ik niet, maar ik heb op mijn werk, mijn manege, mijn opleiding en mijn vaste vakantieadressen voor zover ik me kan herinneren echt nog nooit openlijk nazisme of geweldsverheerlijking gezien. Never. En ik mag toch hopen dat mocht dat wel gebeuren, dat je even vergeten bent je galg van je bagagedrager te halen ofzo, dat je pronto verzocht wordt om op te hoepelen.

Als je naast iemand met een galg staat, en blijft staan, geef je heel duidelijk het signaal dat je dat acceptabel vindt.

En daar vind ik dan weer iets van.

Ik heb dat ook niet gezien.

Maar er schijnt dus iemand met een galg geweest te zijn.

Het merendeel zijn blije intelligente overwegend linkse mensen.
Mij zijn de rechtse knakkers, die bijvoorbeeld ook massaal naar voetbal gaan, als Jood ook een doorn in het oog.

Maar mag dan dus ook niemand meer naar een voetbalwedstrijd omdat veel nazi’s dat toevallig ook leuk vinden?

Ik heb trouwens een hekel aan voetbal! Hahaha

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:21

Zebrastreep schreef:
@Ninx

dat je dat op zondag middag wilt staan dat is volledig aan jou , iedereen moet doen wat hij of zij wil. Maar ik hoop toch echt wel dat je niet achter het dragen van Jodensterren staat , het dragen van een prinsenvlag of het meenemen van een galg.... Dat vindt ik namelijk zeer zorgelijk als mensen daar achter staan.

Ik ben zelf Joods.
Dus daar vind ik iets van

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:21

Kinke schreef:
misschien moeten al die aardige en weldenkende burgers dan die galg verwijderen, dat lijkt me pas een statement. Aangezien het maar een klein groepje is die zoiets wel ok vindt?

Ik geloof niet zo in agressie. Ik neem zo iemand uiteraard niet serieus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:23

Ninx schreef:
Kinke schreef:

Maar je steunt wel een organisatie die dit soort gedrag (domrechtse galgen en jodensterren) goedkeurt. Dat zou voor mij te ver gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:24

Ninx schreef:
Zebrastreep schreef:
@Ninx

Ik ben zelf Joods.
Dus daar vind ik iets van

Dan snap ik jou helemaal niet.
Er worden continu vergelijkingen gemaakt met de Tweede Oorlog en dan ga jij meelopen ?
Om nog maar niet te spreken over het dragen van de Davidsterren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:25

Ninx schreef:
Het merendeel zijn blije intelligente overwegend linkse mensen.

Eh, nee. Echt heel erg niet.

Citaat:
Maar mag dan dus ook niemand meer naar een voetbalwedstrijd omdat veel nazi’s dat toevallig ook leuk vinden?

Het gaat er niet zozeer om wat ze leuk vinden, maar wat ze doen. En jawel, het signaal dat je geeft als je een voetbalwedstrijd platlegt of als publiek massaal wegloopt als er bv antisemitische of racistische leuzen geroepen worden is groot. Uiteindelijk kunnen dat soort dingen vooral plaatsvinden omdat er een andere grote groep is die misschien niet heel erg actief meedoet, maar het zeker niet tegenhoudt.

Dat zijn keuzes die je bv als organisatie moet maken, maar ook die ieder voor zich moet maken. Sommige dingen moet je niet accepteren.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:26

Collega's van mij (GGD) zijn deze week ook weer lastiggevallen. Mensen gingen op de parkeerplaats staan met allerlei extreme uitspraken. Het blijft zo ontzettend jammer. We willen mensen alleen maar helpen :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:31

Ninx schreef:
verootjoo schreef:

Okay.

Als je dat consequent doortrekt kun je eigenlijk dus gewoon helemaal de deur niet meer uit

Nja, niet alleen die galg. Ik begrijp ook niet waarom je tussen een groep wil staan die het totaal niet erg vind om een vergelijking te maken met de holocaust.
Lees net dat je zelf ook Jood bent; dan begrijp ik er nog minder van.

Niemand staat daar op persoonlijke titel, als je daar staat, sta je als een groep. Ik begrijp dat gewoon niet.

Ninx

MarlindeRooz schreef:
Ninx schreef:

Maar je steunt wel een organisatie die dit soort gedrag (domrechtse galgen en jodensterren) goedkeurt. Dat zou voor mij te ver gaan.

Dan weet je meer dan ik.

Wanneer je ertussen had gelopen had je dat kunnen zien.
Veel gezinnen ook. Jonge ouders die zich zorgen maken.

En ja, FVD mensen helaas…. Dat vind ik jammer maar negeer ik

Zebrastreep

Het komt wel vaker voor dat juist mensen die hoog opgeleid wat meer gevoelig kunnen zijn voor dit soort praktijken. Ik ben ook wel op plekken geweest waar mensen werken die niet in de maatschappij meekomen. En daar zaten ook hele slimme mensen bij die gewoon een HBO studie hadden gedaan. Maar een kleine groep kan sociaal niet goed meekomen en daar op vast lopen. Dus er kunnen inderdaad hele slimme mensen bij zitten , maar die vallen net een beetje buiten de boot omdat ze vastlopen op het sociale. Nu vinden ze aansluiting bij een groep met dezelfde denkwijze. En aangezien mensen ook grote kuddedieren zijn is het logisch dat iemand daar dan verbinding mee kan voelen en dan maar mee doet.

Beetje vergelijkbaar met groepsdruk , als je bij een groep hoort en één iemand doet wat heel verkeerds maar de rest van de groep accepteert dit , zeg je echt niet van ho uh dit kan niet. Puur omdat je dan weet dat je het 'kudde' gevoel kwijt bent met alle gevolgen van dien. In dit geval loopt er iemand met een galg of weet ik veel waarmee maar niemand zegt er wat van , anders volg je het principe niet meer en val je buiten de boot. Aansluiting voor een mens is nu eenmaal heel belangrijk.

Eigenlijk werken de hersenen van mensen best wel interessant.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:32

Waarom werden mensen met jodensterren niet weg gestuurd dan? Dan accepteren die organisatoren dat toch? :?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:34

verootjoo schreef:
Ninx schreef:

Okay.

Nja, niet alleen die galg. Ik begrijp ook niet waarom je tussen een groep wil staan die het totaal niet erg vind om een vergelijking te maken met de holocaust.
Lees net dat je zelf ook Jood bent; dan begrijp ik er nog minder van.

Niemand staat daar op persoonlijke titel, als je daar staat, sta je als een groep. Ik begrijp dat gewoon niet.

Die mensen zijn er. In minderheid gelukkig.
En alhoewel ik dat verwerpelijk vind, mag ook die mening geuit worden.

Nogmaals ben ik zeer blij dat het overgrote deel fijne weldenkende positieve mensen waren.
Dat was echt even een opsteker.

Wel jammer dat de tamtam het zo anders naar buiten brengt. Zo krijgt men een gekleurd beeld

IMANDRA

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:37

Ik weet niet of ik het überhaupt “weldenkend” zou willen noemen als je getijde van een pandemie ervoor kiest om hutje mutje te demonstreren. Maar goed wie ben ik hè.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:39

IMANDRA schreef:
Ik weet niet of ik het überhaupt “weldenkend” zou willen noemen als je getijde van een pandemie ervoor kiest om hutje mutje te demonstreren. Maar goed wie ben ik hè.

Nu mag het zonder 1,5 meter. Of het verstandig is , is het tweede. Maar of je nu zo op elkaar staat of in een kroeg maakt denk ik ook niet heel veel uit. Maar denk dat deze demonstranten ook niet zo snel naar een test straat gaan bij klachten en ze dus niet mee geteld worden in de cijfers. Kan best dat het een grote besmettingsbron is. Maar dat gaan we denk ik nooit te weten komen.