Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 07:35

Memuska dat klinkt inderdaad niet goed, wat een tegenslag de laatste tijd zeg.

Poes mijn vriend heeft jarenlang fanatiek aan geocachen gedaan, nu is het wat minder geloof ik. Leuke hobby.

Mijn schoenen doe ik ongeveer 1000km mee, of tot ze kapot zijn, wat bij de trailschoenen nog wel eens wat eerder gebeurt.
Mijn vorige paar saucony trails, zijn echt versleten, maar ik loop er af en toe nog op hoewel ik al een tijd nieuwe heb waar ik ook al op loop. Zo, lekkere zin haha.

Ik heb er mijn 2 ultra's en 1e trailmarathon op gelopen en kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te gooien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:38

We geocachen af en toe, gebruik het vooral om mooie wandelingen mee te vinden :j die van gisteren was echt prachtig.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:04

Hier loop ik rond de 1000km met 1 paar schoenen. Als het ene paar oud is (>750km) dan schaf ik een nieuw paar aan en gebruik ik het oude paar voor de bossen of korte afstanden. Zo heb ik altijd een oud en een nieuw paar staan.
Heb ook nog een paar trail schoenen, daar loop ik mee tot ze kapot zijn of niet meer lekker zitten. Daarbij hangt het er nogal vanaf wat voor soort trails je hebt gelopen hoelang ze meegaan.

Doe je voorzichtig Memuska! Klinkt niet heel best eigenlijk..

Mooie nieuwe schoenen Mama3!

Vandaag voor het eerst sinds de val weer een rondje duinen gedaan. Was wel fijn weer even weg te zijn uit de bewoonde wereld! Mijn benen voelen nog wel erg zwaar en op tempo lopen lukt nog niet, maar de pijn is weg, het gaat hooguit een klein beetje zeuren nadat ik ben gestopt. En tijdens het rekken na het lopen ben ik zo stijf als een hark :+ (voorheen kon ik mezelf opvouwen in de meest vreemde houdingen maar nu ben ik al blij als ik mijn handen op de grond krijg :o )
Afstand: 14km, Tijd: 1:39:07, Stijging: 266m, Ondergrond: bospad en mul zand

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:07

Lekker 0091, in School? Las dat er binnenkort een Mud Sweat Trail is.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 07:54

_Cindy schreef:
Lekker 0091, in School? Las dat er binnenkort een Mud Sweat Trail is.

Ja lekker in Schoorl. Blijft het mooiste stukje natuur van Noord-Holland als je het mij vraagt <3

Ik ga die Mud Sweat Trail eens googlen. Klinkt leuk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:02

Vanmorgen met mijn vriend en mijn trailmaatje Hans bij Doetinchem getraild, de Kruisbergse bossen trail van mudssweattrails. Jaja je mag officieel nog niet met drie mensen buiten sporten, dus misschien hebben we de regels een klein beetje overtreden. Maar het was zó fijn om weer even samen te lopen. Bijna 20km genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:26

Leuk hoor! Buiten denk ik dat het risico echt klein is.

Ik heb toch maar eens ergens een schemaatje opgevist en vandaag 70min op 70% hartslag gelopen. Het was een ervaring :’)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:33

Als in... ik ben nieuwsgierig!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:59

Het was ... traag. Maar wel precies op de grens van ‘moeiteloos ademen’ versus ‘nu begin ik precies wel te hijgen’ :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:32

Zondag zo heerlijk gelopen op mijn nieuwe schoenen. 15 km, maar niet aan één stuk. Ik miste een afslag op een route doe ik al enige weken niet gelopen had en toen ik in de gaten kreeg dat ik geen idee had waar ik was maar dat het beter was om niet rechtdoor te blijven lopen heb ik het bospad gepakt met de gedachte dat ik dan vanzelf wel weer in Groenekan uit kwam.

Maar toen waren er splitsingen in het bos, parkeerplaatsen, keek ik op mijn horloge en sloeg de paniek toe. Wat als ik nou echt te ver was en niet op tijd terug bij de manege was. Op een gegeven moment kwam ik een man tegen. Ik vroeg via welke weg ik weer in de bewoonde wereld kwam. Ik zag helemaal voor me dat ik na een uur gewoon weer op dezelfde parkeerplaats stond. Hij keek me aan en zei; welke gewoon de wereld, Groenekan zei ik. Zijn antwoord; dan ben je wel een heel eind uit de richting. Maar een km of 3 rechtdoor zou ik ri Utrecht gaan.

En dat deed ik, maar wat is nou precies rechtdoor als je verhard loopt. Volg je dan de verharde weg linksaf of kies je voor het bospad wat echt rechtdoor was. Ik koos voor het laatste en kwam geen kip tegen.

Uiteindelijk weer een splitsing rechts of linksaf. Ik koos voor rechts maar na een tijdje toch teruggegaan. En ineens was ik daar, bewoonde wereld, een bushalte, bilthoven!

De weg gevraagd, vrouw had geen idee, telefoon bekeken ik moest schuin links aanhouden, maar dat liep uiteindelijk dood. Teruggelopen, op gevoel een tunneltje door en na een tijdje rechtdoor kwam ik bij een industrieterrein, kwam me licht bekend voor. Door blijven lopen en ja hoor, een bekende rotonde! Ik was zo blij, 5 km later zou ik op de manege aankomen. Sprintje getrokken, ik was kapot. Vervolgens nog een kwartier in de auto op mijn dochter gewacht. Er was een veulen geboren..

Wat een avontuur was het! Later dacht ik dat ik gewoon zelf een mobiel mee had voor dit soort dingen. Manege bellen dat ik verlaat ben en via Google Maps de weg terug vinden. Maar ik was zo aan het stressen om op tijd terug te zijn, dat ik nergens meer aan kon denken.

Zondag ga ik de route rechtdoor pakken. Volgens mij kan ik prima via bilthoven, Zeist, de Bilt weer terug naar de manege. Voor mij e en geen routes door het Utrechtse Heuvellandschap, al is het er echt prachtig. Als je de weg weet vast nog mooier. Ik stop dan wel een flesje drinken en de reserve sleutel vd auto bij mijn dochter in de poetskist, dat dan weer wel!

En mijn nieuwe schoenen, heerlijk! Heel klein blaadje bovenop mijn teen, in het begin al in een plas gestapt en ontstaan door wrijving denk ik.

Vanavond wilde ik nog lopen, maar vanmiddag te lang doorgewerkt. Ik lig nu in bad, typend in het hardlooptopic en ik heb al een deel van runnersworld gelezen, dat telt ook toch? Haha..

Morgenochtend maar niet uitslapen en een lekker rondje lopen.

Fijne avond allen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:12

Heerlijk verslag Mam :D . Ik herken het gevoel van niet op tijd denken te komen, dan slaat de paniek wel toe := .

SV, ach ... met zijn drieën ..... hier in Limburg in het weekend alweer wielerpelotons van 20 - 25 man, mét volgwagen. Dacht serieus dat ik achter liep met de versoepelingen 8)7 .

Vanmorgen ben ik ook weer met de hond vertrokken voor een rondje waarvan ik de totale afstand niet meer precies wist. Dacht zelf tussen de 8 en 9 km, maar het bleken er 12,5 te zijn. Fijn, want weet nu dat ik dat ook weer aankan *\o/* ! Vanmiddag paard maar gelongeerd (ipv koetsen) om zelf ook nog een beetje in beweging te blijven. Nu een beetje 'lekkere' stijfheid, het gevoel dat je iets gedaan hebt vandaag :) .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:56

Wat een verhaal mama3 en er dan achterkomen dat je het zelf kon oplossen met je telefoon :')

Gem je gaat echt met sprongen vooruit zeg! Voor je het weet loop je weer een halve.

Ik heb vanmorgen weer een halve marathon getraild. Op rustig tempo, want wat last van een spier boven mijn knie.
Ik hoop dat ik morgen de tijd heb om mijn rondje voor the last man standing te finetunen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:10

SV is zie echt het risico niet in van met 3 ipv met 2 te trailen, hier hoef je je niet voor te verantwoorden.

Mama2 een heel avontuur seg! Binnen een tijd je ken je de omgeving daar als je broekzak!

0091 phoe duinen zijn zo zwaar om in te lopen, knap gedaan! Wat goed dat de pijn weg is.

Ik loop ongeveer 800-900km met 1 paar schoenen.

Ik ben zondag met m'n man de Kwaremonttrail gaan lopen in Ronse, was heel leuk! Ik had tickets gewonnen, dus die konden we niet laten schieten.
Ondertussen lijkt het weer beter te gaan met m'n benen, nog beetje moe en lichtjes stijf, maar dat kan ook aan het trailen en m'n training van dinsdag liggen. Vandaag een rustige intervaltrainingen op de planning.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:10

Gem nog vergeten, ik ben zo blij voor jou! Je maakt blijkbaar grote sprongen voorwaarts, doe zo voort!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:11

Wat een vooruitgang Gem, wat fijn dat het zo goed gaat!

Ik heb gisteren nog een klein rondje van 9 km gelopen met volle bak wind, maar wel lekker uitgewaaid.

Wat een leuke loop Katharina, leuk om dat samen met je man te kunnen doen.

Succes met finetunen SV! Ik hoop dat ik daar nog de tijd voor krijg. Momenteel in quarantaine omdat onze jongste vandaag een positief testresultaat had, voorlopig niet hardlopen.

We hebben allemaal wat lichte klachten, hopelijk blijft het daarbij.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:35

Ai Mama3 niet leuk! Hoe zit het daar in Nederland met de quarantaine? Hoe lang moet je binnen blijven? Ik veronderstel dat jullie allemaal getest moeten worden?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:24

Katharinaa schreef:
Ai Mama3 niet leuk! Hoe zit het daar in Nederland met de quarantaine? Hoe lang moet je binnen blijven? Ik veronderstel dat jullie allemaal getest moeten worden?

Onze zoon is in isolatie op zijn kamer en mag er alleen uit om naar het toilet te gaan, en dan beneden. Zodat wij de badkamer kunnen gebruiken zonder eerst geheel te poetsen.

Wij zijn in quarantaine voor 7 dagen gerekend vanaf de eerste klachten. Dus op zijn vroegst woe de 24ste weer naar buiten, wanneer we dan 24u klachten vrij zijn.

We zijn vandaag getest en bij negatief moeten we zaterdag opnieuw testen. Maar we hebben allemaal klachten, dus het lijkt mij stug dat wij negatief zijn.

Onze dochter is klachten vrij. Zij mocht daardoor vandaag niet testen, ondanks een nachthoestje op di nacht.

Als wij positief zijn weet ik niet hoe zij bij de test straat komt.. Heel onpraktisch, maar goed, verzinnen we wel weer wat op.

Last man standing wordt wel echt een uitdaging.. Ik ga morgen waar wat traplopen ofzo..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:43

Oh wat een gedoe Mama3! Als jullie allemaal klachten hebben, is het dan niet net zo fijn om het huis 'open' te houden voor het hele gezin?

Ik verbaas me over hoe lang jullie met jullie schoenen doen. Heb geloof ik pech gehad met de laatste twee paar (en dus 2x Hoka Rincon) want dat komt nogeneens in de buurt van 800-1000 km :') Ja, m'n trail schoenen! Die heb ik al zes jaar en die bovenkant valt er onderhand bijna vanaf door alle gaten er in, maar ze lopen nog fantastisch! Zien er nog frisser uit dan m'n 250-km Hoka's :evaw:

Ik heb vandaag voor het eerst in wel driekwart jaar weer eens een beetje op tempo gelopen. En goh, wat is dat toch eigenlijk wel heerlijk he, die kick van het hardlopen weer eens! Dat krijg ik toch niet echt van de langzamere loopjes :D Zal morgen wel goed stijf zijn :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:48

Aii mama3 dat is even een tegenslag.. ik hoop dat jullie er goed doorheen komen met niet al teveel klachten.

Piekosjj ik heb met sommige saucony trailschoenen ook maar 600km gelopen, maar het nieuwe type peregrine gaat minder snel kapot.
Lekker hè om af en toe even het gas open te gooien!

Mijn rondje voor the last man standing is nu definitief af. Morgenmiddag ga ik hem na het werk nog een keer lopen voor de zekerheid.
Zaterdag een bijkletsrondje trail met een vriendin en zondag het bos in met mijn vriend. Zin in het weekend! Maar eerst nog even een dag 30 kinderen lesgeven :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:28

Dat heb ik wel overwogen hoor Piekosj, alleen ben ik daar toch wat huiverig voor. Je weet toch nooit hoe iemand erop reageert.

Hier is de uitslag nu 1-1. De oudste is negatief, gelukkig, hij doet eindexamen en is maandag naar school geweest. Gelukkig geen gevolgen voor zijn klasgenoten.

Ik verwacht mijn eigen uitslag morgen pas te ontvangen. Ik heb mij 3u later laten testen.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:29

Balen mama3, ik hoop dat het mee gaat vallen.

Hier gister helaas ook niet hardgelopen. Juf van mijn zoon is al ziek vanaf woensdag. En gisterochtend mijn zoon verhoging en hoesten en loopneus. Heb de meiden ook thuisgehouden. Hoop vandaag de uitslag van de test te krijgen.

En als die negatief is dan hoop ik dat ik vandaag nog even een rondje kan lopen. Keer 2 dagen achter elkaar lopen is niet zo erg toch? Heb normaal altijd wel een rustdag tussen eigenlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:13

Ik loop vijf keer per week, soms wel drie dagen achter elkaar.
Geen probleem hoor. Moet je wel aanpassen natuurlijk.
Ik doe bijvoorbeeld een dag een lange trail, de dag erna een kortere, langzame herstelloop en dan bijvoorbeeld iets van interval of tempoblokken of zoiets.

Ik duim voor een negatief resultaat!

Weet jij al meer mama3?

De Barkley is bezig hè? Volgt iemand het hier?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:27

Ja de Barkley! Heel gaaf om te zien.

@Chiata ik loop net als SV 5/6x in de week. Het is even nadenken maar kan prima. Ik loop meestal een halve, dan een dagje 3-5km en dan bijvoorbeeld een interval of heuvelloop. Net als SV trouwens maar dan alles wat langzamer _O-

Voor de mensen die meedoen met de Last Men Standing: hoe doen jullie het met eten? Ik kan nuchter perfect lopen, maar met een gevulde maag absoluut heel slecht. Ik eet tijdens een halve marathon 1 zelfgemaakte energiereep van 100kcal. Laatst een keer getest met een halve banaan voor een interval (12km) en dat gaat precies goed maar zat tegen het randje..

Mijn doel voor zaterdag is:
Minimaal 5 rondjes, dan ben ik tevreden
7 rondjes, dan ben ik blij
10 rondjes, dan trakteer ik mezelf op chocoladetaart en vier ik feest.
>10 is niet reëel maar dan koop ik nog wat extra moorkoppen :+

Ik denk dat ik tussendoor echt wat moet eten, maar hoe?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:16

0091 ik ga heel goed op tailwindnutrition, kijk daar eens naar. Los je op in water en is 200kcal per zakje.
Heb het ook gebruikt met mijn marathon laatst. Gaat het hongergevoel ook wat tegen.
Ik gebruik het tegenwoordig altijd als ik langer loop dan een halve.

Maar bananen en krentenbollen kan ik ook tussendoor eten zonder dat ik er last van krijg. Dus dat ga ik erbij eten.
Ontbijtkoek en nakd repen gaan ook goed.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:02

@ SV, ik heb mijn negatieve uitslag binnen, gelukkig! Stand in huis is nu 2-2, vandaag andere GGD medewerker aan de telefoon en hij vond het echt vreemd dat mijn dochter niet hoefde te testen. Dus vandaag alsnog door de teststraat gegaan.

30 km verderop, ik had mijn uitslag nog niet dus wilde een drive tru, eenmaal daar aangekomen was dat het niet meer en moesten we alsnog uitstappen en lopend verder. Echt apart.

Sterkte Chita, sterkte! Hopelijk vr het mee! En over 2x achter elkaar, dat kan prima, als je maar goed naar je lichaam luistert.

@0091; LM standing is vanaf 05.00 ieder heel uur 6.7 km. Ik ga ervan uit dat ik voor de lunch al af ben;)

En ik loop eigenlijk al heel lang nuchter, ook met een halve of langer. De opties van SV klinken goed, maar als een halve banaan bij jou al op het randje is.. Ik heb ze nog nooit geprobeerd maar wellicht doe ik dat een keer als covid onder controle is en je bij iemand kunt aanbellen wanneer je echt niet anders kan. Ik weet met colitus nooit hoe mijn darmen het doen, dus zomaar uitproberen is er niet bij.

Ik weet niet of je het durft te gokken en hoeveel km je het kunt ophouden, of ligt het alleen zwaar op je maag?