Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:09

Bienotje; Ik ook hoor :') Ik zit nu op zo'n 3km met 1/3 wandelen. Elke vooruitgang is vooruitgang!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:36

Ben ik gelukkig niet de enige dus!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:38

Nee! Vind juist die diversiteit leuk aan dit topic.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:22

We zijn allemaal een keer begonnen hoor :D Je komt vanzelf verder! :)

Ik zie sommigen ook sneller gaan dan ik. Of verder (èn sneller :')) Scheelt ook weer dat bij die trails snelheid iets minder belangrijk is. Dat is een mooie afwisseling.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:09

Wat ik zelf een heel fijn resultaat vind is dat ik tijdens mijn wekelijkse manegeles veel beter mee kom qua conditie! Klinkt heel suf maar ik merk echt verschil. Ik ben de afgelopen jaren echt wel flink zwaarder geworden en deed behalve dat ene uurtje eigenlijk weinig sport. Dus vooruitgang pak je dan soms in meerdere disciplines :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:41

Klinkt en is niet suf hoor. Logisch juist :) En mooi dat je nu al verschil merkt!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:55

Deze morgen 9,6 km gelopen :D Lang geleden dat ik nog zo ver gelopen heb. Tempo lag iets lager dan anders, 6:08 maar ik ging ook meer voor de afstand dan voor een goede tijd :) Verbaasde me dat het zo goed lukte op nuchtere maag :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:44

Marlis schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.
Ik doe aan canicrossen met de hond. Dus hardlopen op onverharde paden met de hond aan een heupgordell met elastische lijn die moet trekken.

Nu moet ik nieuwe goede schoenen hebben hiervoor. Heeft iemand ervaring met goede trailschoenen toevallig?

Ik loop ook vaak met de hond. Nog niet aan canicross wedstrijden meegedaan maar mijn hond is ooknog maar pas 1 jaar en de super korte afstanden van de canicross wedstrijden spreken mij als lange afstand loopster niet zo aan.
Ik heb zelf de speedcross van salamon voor echte blubber en een trailschoen van asics en eentje van new balance met een wat milder profiel. Maar dan kan ik eigenlijk bijna net zo goed uit de voeten op mijn normale loopschoenen dus in de praktijk gebruik ik bijna alleen maar de speedcross. En dan alleen nog maar in wedstrijden want tijdens trainingen door de blubber loop ik ook bijna altijd op gewone loopschoenen. En zeker bij trainingen in het bos waarin niet wekenlang regenval aan is voorafgegaan en waarbij ik niet km's door het losse zand moet. En echte heuvels kom ik tijdens mijn trainingen niet tegen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:46

De marathon is gisteren goed gegaan. Heel mooi parcours en er nog van kunnen genieten omdat ik het in een rustig tempo liep. Overigens werd het op het einde door de sterke wind die we op weg van Hulst naar Terneuzen bijna 42km tegen hadden nog best wel pittig ondanks het relatief rustige tempo.
19de marathon 3hr38 en zelfs nog een derde podiumplaats.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:01

Wauw Greetje, 19e marathon :wow:
Gefeliciteerd met je podiumplaats ondanks je 'rustige' tempo. Vind het overigens nog behoorlijk snel... Wat is je Pr op een marathon dan wel niet?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:51

Susanne_ schreef:
Wauw Greetje, 19e marathon :wow:
Gefeliciteerd met je podiumplaats ondanks je 'rustige' tempo. Vind het overigens nog behoorlijk snel... Wat is je Pr op een marathon dan wel niet?

3hr16;04

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:13

Greetje63 schreef:
De marathon is gisteren goed gegaan. Heel mooi parcours en er nog van kunnen genieten omdat ik het in een rustig tempo liep. Overigens werd het op het einde door de sterke wind die we op weg van Hulst naar Terneuzen bijna 42km tegen hadden nog best wel pittig ondanks het relatief rustige tempo.
19de marathon 3hr38 en zelfs nog een derde podiumplaats.

Knap! Gefeliciteerd met je 3e plaats en je 19e :wow: marathon!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:36

Zo, gefeliciteerd zeg Greetje! En dat door alle omstandigheden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:39

Wauw goed gedaan Greetje!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:16

Super Greetje, gefeliciteerd!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:52

Netjes Greetje, goed hoor!

Ik heb vandaag de 10 EM cascaderun gedaan, was erg leuk. Gezellige sfeer en ondanks dat ik 0 zin had (erg druk weekend en ik stond al moe en gaar in het startvak) hebben we er toch een mooie loop van gemaakt. In polonaise over de start en toen lekker knallen! Parcours had best veel vals plat en na 10km kregen we een beste bak regen. Kóud! Maar goed ben in 1.29:30 gefinisht en tevreden :)!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:43

Gefeliciteerd iedereen! Het was heerlijk loop weer langs de tulpen gelopen. Vandaag iets meer dan de halve marathon gelopen. Nu de komende week rustig aan want zondag en de woensdag erna wedstrijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:06

Ik heb net weer 3.5km gedaan, had een maand niet hardgelopen. Wel wat andere dingen zoals paardrijden en duiken hoor. Dus niet stilgezeten, maar geen tijd gehad om te lopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:11

Ik heb vandaag weer 5 gedaan. Ging niet helemaal van harte nog, maar niet meer zo'n kramp als van de week. Wel 4 minuten langzamer dan normaal :')

Greetje gefeliciteerd met je 3e plaats! Knap hoor, ik doe t je niet na :)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:37

Zou ik misschien mee mogen praten? :D

Een halfbeginnende hardloopster hier, vandaag een rondje van een kleine 4,5 kilometer gerend in het zonnetje. Ik ben nog aan het opbouwen door mijn blessure van vorig jaar, maar het gaat gelukkig steeds beter!

Wow, 19e marathon! Goed bezig! :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:09

Tuurlijk, welkom Quanneh!
Ik heb gister een rustig rondje gelopen en geprobeerd te grootste toppen te ontwijken :+ Wat was het heerlijk weer zeg, lekker in short tights gelopen en zelfs een stuk in enkel m'n topje!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:16

Piekosjj schreef:
Tuurlijk, welkom Quanneh!
Ik heb gister een rustig rondje gelopen en geprobeerd te grootste toppen te ontwijken :+ Wat was het heerlijk weer zeg, lekker in short tights gelopen en zelfs een stuk in enkel m'n topje!

Toen liep je vast voorop? :j :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:25

Nee in m'n eentje :))
Trouwens, nog een vraagje. Ik zou graag nog een vierde dag hard willen lopen en dan iets meer op de langere interval willen focussen naast mijn twee duur/heuvellopen op donderdag/zondag en de track training op dinsdag waarin we veel focussen op snelheid op kortere afstanden. Er is hier een mooi stukje doodlopende straat die heen en terug ongeveer 6 km is en fijn vlak is; ideaal dus. Wanneer zou ik deze het beste in kunnen plannen? Ik dacht zelf misschien aan vrijdag avond of zaterdag ochtend maar ik had deze week nog zulke ontzettend moeie benen van de trailrun van donderdag dat dat nooit verstandig was geweest. Dan blijft dus eigenlijk alleen de maandag of woensdag over, maar om nou twee trainingen aan snelheid te focussen, is dat wel een goed en/of nuttig iets?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:12

Wat versta je onder lange intervallen? En het is mij niet helemaal duidelijk wat ik mij bij die track training voor moet stellen. In welke duurloopzones train je dan>
Voor mijzelf houd ik altijd aan dat ik na de intervaltraining een rustdag heb of eventueel alleen een herstelloop de dag erna. Zo ook na de lange duurloop met tempoblokken.
Ik heb het dus zo ingedeeld. Op dinsdag een training in afw dl1 en 2 en soms 3 zone (redelijk tot pittig), woensdag rustige duurloop (rustige training), donderdag interval training rondom omslagpunt (zware training), zaterdag heuvel training oid (redelijk), zondag lange duurloop met tempoblokken (zwaar tot zeer zwaar)
Twee trainingen aan snelheid focussen is zeker wel nuttig maar trainen rondom je omslagpunt zou ik maar een keer per week doen. alleen ik vrees dat je dan wel een beetje je huidige schema om moet gooien. je kunt niet op zondag een duurloop doen en dan op maandag een interval training en dan op dinsdag nog een tempo training.
Maar een duurloop daags na de interval training is ook niet aan te raden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:55

Ehm ik heb geen duurloopzones geloof ik :=
Ik heb tot nu toe 1x een track training gedaan hier, wat oa wat sprintjes waren, een timed 1mi en daarna wat tempowisselingen waarbij we steeds wat sneller moesten. Wat ik versta onder een lange interval is net op of boven m'n anaerobe drempel en dat voor een aantal minuten vol houden. Ik deed dit soort intervallen vaak thuis en vond dit altijd de fijnste training van de week qua tijdsduur en intensity. Niet te lang en niet te zwaar maar wel het idee dat je iets hebt gedaan!
Ja met die planning zat ik dus ook mee te knoeien. De dinsdag en de donderdag staan vast doordat dat trainingen met de running club zijn.