Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:44

leeslampje schreef:
@ maaikemuis: wat een afstand, chapeau! En fijn dat je de rit goed door kwam. Je had een mooie dag (qua weer) uitgekozen :D

@ kleinboefje: bevalt dat fietsen met een clubje? Hier zijn ook wat clubjes en ik denk er wel eens over om me erbij aan te sluiten. Dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ik merk dat ik wat moeite heb met tijd vrijmaken om te fietsen. Kom er nog niet zoveel aan toe als ik wil, maar dat komt wel goed.

Tot nu toe 3x met de club gefietst, maar ik vind het wel fijn. :j Geeft toch wat extra motivatie om te fietsen. Ik merk aan mijzelf dat ik zo meer uitgedaagd wordt dan dat ik alleen fiets. En daarbij is het ook erg gezellig!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:38

Jaaa , heerlijk weer .
Gisteren de eerste keer na het werk buiten kunnen fietsen .
Ik hoefde ook maar 40 minuten omdat ik relatieve rustweek heb .
Maar , snel naar huis , omkleden en op de fiets de laatste zonnestralen
vangen .En effe stoppen , om wat met de mobiel foto,s te maken .

Afbeelding

Afbeelding

Gothico

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:17

Wat een gave foto's heb je gemaakt T2T.

Als iedereen weer op de fiets zit ga ik kijken of ik een tocht kan plannen voor deze leuke groep.
Bij de Veluwe zijn wel veel mooie routes te fietsen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:56

I’m in!!! Ik gooi zo een fiets achterin de auto en rij die kant op.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:03

Mooie foto's T2T!

@ Gothico: leuk, ik klets nog niet zo lang mee maar voor een gezamenlijk rondje Veluwe ben ik wel in :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:21

Gothico schreef:
Wat een gave foto's heb je gemaakt T2T.

Als iedereen weer op de fiets zit ga ik kijken of ik een tocht kan plannen voor deze leuke groep.
Bij de Veluwe zijn wel veel mooie routes te fietsen.

Ik ben voor, moet wel kijken wanneer want ik heb de komende 12 weken bijzonder weinig vrije weekenddagen...

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:50

Gave foto's weer T2T :j Heerlijk met die zon er bij.

Ik zou graag mee willen naar de veluwe, maar ik heb geen eigen auto. Dus ik ga vooral van de verhalen en de foto's genieten na de tijd. :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:45

Leuk dat er nog steeds animo voor is. Dan ga ik kijken voor een geschikte start locatie en een mooie route.
Tegen de tijd gaan we kijken wie wanneer kan.
Zelf ben ik ook wel druk. Maar met het mooie weer ga ik toch graag meer fietsen.
(Vandaar dat ik ooit een 200km wilde doen voor een lintje)

Zelf kom ik uit Zevenaar dus zal ik ook meer zitten denken aan de omgeving Rozendaal, Rheden en De Steeg om te starten. Ik kom op de fiets daarheen dus heb ik al een (saai) stukje gefietst. Maar dat geeft niets.

Aan hoeveel KM zitten we te denken eigenlijk?
En de snelheid is dan gewoon die van de groep.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:27

Ik ben een beetje het lichtgewicht van de groep misschien, maar ik red 90km. Ik heb een road- en een gravelbike ter beschikking. Vanaf Almere kan er trouwens wel iemand meerijden. Ik heb plek voor 2 fietsen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:23

Ik fietste langs deze plek , zag een optie om mijn mobiel neer
te zetten .Een mooie set-up , beter gezegd sun set :D En gestopt <3

Oh ja ..Veluwe ..leuk .
Als er maar genoeg parkeer gelegenheid is .
Het liefst op een zaterdag dan heb ik altijd mijn duurritten .
Ik zou zeggen minimaal 60 km ?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:05

Gister met het mooie weer een half uurtje eerder opgehouden met werken en de korte fietsbroek met het zomershirtje uit de kast gepakt. Wel nog armwarmers aangetrokken, ik ben mezelf aan het aanwennen om het warnmer te hebben tijdens het sporten zodat ik er hopelijk in de zomer wat minder last van heb dat ik het zo snel warm heb. Er op uit gegaan met als doel 2 uurtjes hard te werken, en dat is wel gelukt. Gemiddelde snelheid nog niet wat ik over 8 en 13 weken zou willen op de racedagen, maar als ik de snelheids grafiek erbij pak dan zit ik bijna heel de rit een 2km boven de gemiddelde snelheid op wat stukjes met verkeer of stoplichten na...

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:28

Oh, lekker bezig IMAY!

Ik heb een uurtje op de fiets gezeten vandaag. Wat een heerlijk weer, he!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:02

Zeker heerlijk weer om te fietsen , alleen ik was vanochtend al zwemmen voor het werk .
Heb wel lekker even in de zon gezeten .

Maar hoop morgen na werk mijn intervaltraining te kunnen doen .
Heb mijn TT iig gecheckt en start bereid gemaakt *\o/*

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:23

Jullie zijn vast lekker aan het fietsen met het mooie weer! Voor mij even 1,5 - 2 weken niet in principe. Maar dat is voor iets anders leuks
Spoiler:
vakantie

Overmorgen misschien wel even op een mtb springen.

Als jullie gaan en ik heb tzt een wegsetje voor de gravel dan ga ik wel mee. Althans ik vermoed dat het een verharde tour wordt. anders houd ik het niet bij/vol met de gravelbanden _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:13

Nou ik heb mijzelf maar een doel gegeven wat zwaar gaat worden maar wel motivatie geeft om te trainen.

Ik heb een ticket gekregen voor de veldslag om norg een wedstrijd van 100 km.

Dus dat wordt echt actief aan de bak :')

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:07

Ik heb gisteren eindelijk weer op de racefiets gezeten :), na (bijna) 2 weken ziekte. Eerst een buikgriepje, één weekend weer beter en daarna flink zware griep met koorts en zware verkoudheid. Echt in jaren niet zo ziek geweest dus dat was wel heftig. Komend weekend staat het wedstrijdrenners weekend van de vereniging op het programma. Zaterdag een rit over de veluwe van 120km en zondag (trainings)wedstrijd bij Elst. Ik ben benieuwd of ik de koers kan uitrijden. Het wordt iig lekker weer dus dat is wel fijn.

@Zebrastreep, dat is een leuke uitdaging en een goed doel om naartoe te werken! Als voorbereiding lekker wat kms/uren maken en een paar keer meedoen aan een MTB toertocht, dan komt het vast wel goed. Ik heb (al een tijdje) een ticket voor de Geopark Hondsrug Classic, maar die is wat korter. Iets 60km dacht ik.

@KleinBoefje, leuk dat je bij een club/vereniging fietst! Ik zit zelf ook bij een vereniging en ik zou echt niet zonder kunnen. De gezelligheid van het samen fietsen en het motiveren van elkaar bij de trainingen hebben voor mij heel veel meerwaarde tov individueel sporten.

@T2T en IMAY, lekker bezig met trainen beide!

Ik heb zelf trouwens ook wel weer interesse in de gezamenlijke rit op/rond de Veluwe. De vorige keer had ik een route van 60km gemaakt over de Veluwezoom met redelijk wat hoogtemeters.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:55

Vanavond avond-/nachtdienst dus ik heb net nog even genoten van een kort gravelritje door de ‘achtertuin’. Echt genieten!

Hoe zit dat trouwens met zo’n vereniging. Ik had er al eens naar gekeken, maar als ik kijk naar de groepsverdeling dan lijkt de eis voor de recreantengroep te zijn dat je een gemiddelde moet kunnen fietsen van 28km per uur. Nu weet ik niet wat voor recreanten dat zijn, maar dat ga ik gewoon nooit redden. Want ergens lijkt het mij wel heel leuk om samen te fietsen met andere mensen. Maar dan moet ik ze wel bij kunnen houden!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:26

Het voordeel van een groep, is dat je zelf niet tegen de wind in hoeft te trappen. Dit scheelt zo veel energie en de snelheid komt daarmee een stuk makkelijker. De snelheid van de toertraining bij mijn vereniging ligt zo tussen de 28 en 30km/u, afhankelijk van de samenstelling van de groep en het tijdstip in het seizoen (begin is rustig, later gaat de snelheid omhoog). Als je bijvoorbeeld zelfstandig 2 uur gemiddeld met 25km/u kan fietsen, dan kun je meestal ook gemakkelijk 2 uur met 28km/u in een groep fietsen. Bij de meeste toerverenigingen staat gezelligheid wel boven snelheid en ben je meestal wel welkom om een keertje mee te fietsen.

Als ik zo bij jou in de buurt kijk, heb je FRTC Almere. Volgens hun website rijdt de C groep daar met een kruissnelheid van 25 tot 28km/u. Kruissnelheid is de snelheid op de rechte stukken en niet per se de gemiddelde snelheid. Dat zou jij wel moeten kunnen toch? En als de eerste keer meetrainen/meefietsen niet meteen top gaat, is dat ook geen ramp. In een groep fietsen vergt wel meer vaardigheden, durf en gewenning dan solo fietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:20

Zo, hier vanmiddag nog even goed genoten van het weer. Korte broek weer aan (zijn mijn benen al bruin? Nee? Duurt lang...) en er op uit voor een rustig ritje. Dinsdag had ik een temporit gedaan, vandaag moest het dus weer op de relax stand met een lage hartslag (op een of 2 bruggetjes naar boven knallen na). Ik heb zooooo de neiging om op de fiets altijd maar in tempoduur zone te fietsen, terwijl alles wat ik daar over lees en hoor juist zegt dat je vooral veel in de zone daar onder moet blijven hangen. Aandachtspuntje zullen we maar zeggen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:17

Zo , ik vandaag voor het eerst met mijn tijdrit fiets buiten geweest .
Wel nog in de lange broek , want voor 17:45 zit ik niet op de
fiets .En als de zon onder gaat koelt het nog best aardig af .
Lekker intervallen gedaan , al was het pittig .

Wat een mooi doel @Zebrastreep .
Succes met je voorbereiding :j

@Susan , goed te lezen dat je weer fit bent .
En dat was idd een mooi ritje toen +:)+

@Maaike ; is er geen " social " groep bij jou in de buurt ?
Anders eens op FB zoeken ?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:59

Wat een weekend , heerlijk {:}
Hebben jullie ook zo genoten ?
Zaterdag bike & run

Afbeelding

En vandaag run

Afbeelding

En ik heb een nieuw hoesje voor mijn telefoon.
Super gaaf , met magneet . Dus kan hem
onderweg aan ijzer hangen om
Foto’s te maken. :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:01

Oh, het was wel zo genieten!

Gisteren verder gegaan met het alfabet, nog maar een paar letters te gaan. Gisteren de ‘I’ van Ilpendam. Altijd fijn wanneer delen van de route in onderhoud zijn, zo werd het geheel 10 km langer. Maar uiteindelijk tot 85km gefietst zonder problemen. En vriendje heeft ook 15 km meegedaan! Hij begint weer een beetje terug te komen.

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:31

Leuke plaatjes T2T, binnenkort dus nog meer met je magnetische hoesje :D

En wat fijn dat je vriend weer de eerste kilometers heeft gemaakt, maaikemuis :)

Het was dit weekend inderdaad heerlijk. Ik heb een kleine 60km gemaakt met weinig rugpijn. (Bijna) pijnvrij rijden was mijn doel, dus ik ben tevreden.

Afbeelding

Wel weer tegen het asfalt gekwakt omdat ik niet had uitgeklikt: ik reed rustig de berm in voor een foto, klikte rechts vast uit en wilde nog even doorrollen. Maar het zand was veel muller dan ik dacht dus als een zandzak stond ik meteen stil zodra m’n voorwiel het zand raakte en kapseisde sierlijk precies de kant op waar ik nog niet uitgeklikt was _O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:36

Story of my life..... Ik heb dat nu echt al een aantal keer gehad. Ook leuk, kramp krijgen en niet meer uitgelikt raken. Ik ben soms wat te onhandig voor deze sport...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:45

@Imay ; ik wilde nog op jou post reageren :o

Juist van de variatie in de trainingen word je sterker .
Per week heb ik :
1- support ( Als mijn coach wil dat ik rustig fiets zet hij deze
op hartslag )
2- intervaltraining ( kapot gaan := )
3- duurtrainingen;dit zijn ook altijd verschillende intensiteit blokken .

@Leeslampje :(:) , uitklikken gaat een keer een reflex worden :j

Vandaag een support rondje op hartslag , was wel ietsje fris op het eind .
Maar wel lekker buiten na werk .