Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:40

Olina schreef:
Hmm interessant van die partnerprik. Ik en mijn partner hebben beiden 21 mei de eerste prik gehad, maar ik moet 25 juni voor de 2e en zij 26 juni, zelfde locatie.

Ze moet sowieso met mij mee als begeleider dus we hebben 2 dagen geleden gebeld of haar afspraak omgezet kan worden, maar dat was absoluut geen optie.

Zou dus mogelijk ter plekke alsnog mogelijk zijn?

Ja hoor, jij kunt met hem mee. Een admin zet jouw afspraak om en je kunt meteen geprikt worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:41

tienus63 schreef:
Iemand ervaring met bijwerking moderna?
Mijn man heeft sinds 3 dagen na de prik erg rode, pijnlijke en dikke plek rond de plek waar ie gevaccineerd is. Inmiddels op dag 12 na vaccinatie.
Hij slikt al vrijwillig pijnstillers. Helaas zit hij voor zijn werk in het buitenland.
Hij belde vanavond, ik heb de huisartsenpost met hem laten bellen.
Vooralsnog pijnstillers blijven slikken en als de hele boven en/of onderarm dik wordt, meteen 112 bellen. Ook in het buitenland.

Ik had dit ook, kwam na 5 dagen ineens opzetten, huisarts gebeld en ik mocht 3 dagen antihistamine slikken (2 stuks per dag). Na 2 dagen was het weg.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:43

Storm, nu je er toch bent he :D
Weet jij misschien hoeveel tijd je een tweede vaccinatie van Moderna zou mogen vervroegen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:44

@storm, antihistamine door huisarts voorgeschreven?
Jij had de reactie ook op moderna.

Soms heeft ie wel tintelende vingers en krachtverlies in de de arm.
Geen last koorts of benauwdheid.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:47

Oscar schreef:
Storm, nu je er toch bent he :D
Weet jij misschien hoeveel tijd je een tweede vaccinatie van Moderna zou mogen vervroegen?

Haha vraag maar raak hoor :)
Alleen voor Moderna weet ik het niet. Pfizer is minimaal 3 weken ertussen, en Moderna vermoed ik hetzelfde omdat het een zelfde soort vaccin is, maar onze locatie prikt niet met Moderna dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Tienus, nee met Pfizer, maar deze vaccins hebben dezelfde soort bijwerkingen. Ik mocht gewoon antihistamine gebruiken die ik al in huis had.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:54

Thanks voor je hulp!
* en prikken maar weerrrrrrr * :))

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:16

Ok. Dat hebben wij niet in huis.
Geen idee of het vrij verkrijgbaar is. Hij is momenteel in Duitsland.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:21

Voor de mensen met prikangst, misschien scheelt het dat je (bij pfizer iig) de vloeistof niet voelt branden. Bij sommige vloeistoffen is dat wel en blijf je dat even voelen. Bij de pfizer spuiten heb ik dat beide keren helemaal niet gevoeld.
Heel minimaal het prikje door de huid maar daarna niets meer.

Had gisteren alleen wel een flinke zwelling op de prikplek. Deed op zich weinig pijn maar het drukte op een zenuw en dat was wel vervelend.
Net of m'n tenniselleboog weer terug was. Maar vanmorgen was het al weer flink dunner geworden en de zenuw ligt weer vrij want ik voel er niets meer van :)
Ook niets aan gedaan, ging vanzelf weer weg.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:23

tienus63 schreef:

Het zijn (ook) hooikoortstabletten, hier in NL zelfs bij de Lidl verkrijgbaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:23

tienus63 schreef:

Ik neem aan dat het er hooikoorts tabletjes bedoeld worden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:31

Die hebben we wel in huis.
Zijn zelfs van hem. Nu maar hopen dat hij ze ook bij zich heeft.

Foto van verpakking etc gestuurd.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:42

Olina schreef:
Hmm interessant van die partnerprik. Ik en mijn partner hebben beiden 21 mei de eerste prik gehad, maar ik moet 25 juni voor de 2e en zij 26 juni, zelfde locatie.

Ze moet sowieso met mij mee als begeleider dus we hebben 2 dagen geleden gebeld of haar afspraak omgezet kan worden, maar dat was absoluut geen optie.

Zou dus mogelijk ter plekke alsnog mogelijk zijn?

Gisteren ter plekke gebeurd bij vrienden van me
Zij moest een dag later
Kon dezelfde dag

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:52

MarijeR schreef:
Voor de mensen met prikangst, misschien scheelt het dat je (bij pfizer iig) de vloeistof niet voelt branden. Bij sommige vloeistoffen is dat wel en blijf je dat even voelen. Bij de pfizer spuiten heb ik dat beide keren helemaal niet gevoeld.
Heel minimaal het prikje door de huid maar daarna niets meer.

Dat kan ik beamen :j
Gisteren mijn eerste Pfizer gekregen en ik voelde een klein prikje waarna ze zei “nu ga ik spuiten” dus ik verwachte dat er nog iets kwam, maar het was al klaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:54

Klopt, Pfizer voel je niet. Janssen is wat stroperiger en wat meer (0,5 ml) en die voel je iets meer als het ingespoten wordt. Pijn doet het gelukkig niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:40

Ik mag 28 juni := 1989 mocht vanaf half 12 ook weer.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:18

Hoe denken jullie over de 2e prik de dag voor of tijdens verblijf in een vakantiehuisje? Hoe groot is dan de kans dat je net in de 3 dagen vakantie in eigen land lamlendig bent?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:19

Ik ga dat risico niet nemen. Ik ga sowieso geen prik nemen wanneer ik nog colleges / deadlines / toetsen heb. En daarna ga ik 5 dagen weg en dan neem ik hem ook niet. Dus het wordt pas op zijn vroegst 28 juni dat ik hem zou nemen als mijn geboortejaar beschikbaar zou zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:45

_Lorette_ schreef:
Hoe denken jullie over de 2e prik de dag voor of tijdens verblijf in een vakantiehuisje? Hoe groot is dan de kans dat je net in de 3 dagen vakantie in eigen land lamlendig bent?

Als je slechts 3 dagen weg gaat, zou ik het lekker uitstellen tot na je verblijf. Het overgrote deel heeft weinig tot geen klachten, maar je zal net zien dat jij grieperig of koortsig bent. 3 dagen uitstel kan dus prima.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:47

Wij kregen te horen dat uitstel niet werd geadviseerd en daarna durfden we niets meer te zeggen. :o Vervroegen is zeker geen optie?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:02

_Lorette_ schreef:
Wij kregen te horen dat uitstel niet werd geadviseerd en daarna durfden we niets meer te zeggen. :o Vervroegen is zeker geen optie?

Kan ook. Er moeten minimaal 3 weken tussen de vaccins zitten.
Maar uitstel kan echt ook. Laatst had ik iemand aan mijn balie die lang naar het buitenland moest, tussen zijn afspraken zaten ruim 2 maanden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:16

Ik ben gisteren geënt en mijn man is vandaag aan de beurt, maar toen gisteren bekend werd dat Luxemburg vanaf vandaag weer op geel ging hebben wij meteen besloten dit weekend te gaan. Wij hebben daar een vaste plek en het is al zo lang geleden. De laatste keer was medio september, net voor Luxemburg naar oranje ging.
We hopen maar dat de bijwerkingen meevallen. Ik ben vandaag wel erg duf, maar dat heb ik sowieso wel vaker een dagje en gisterenmiddag voor de enting kondigde zich dat al een beetje aan dus dat lijkt me onwaarschijnlijk dat het van de enting komt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:37

Storm schreef:
_Lorette_ schreef:

Maar uitstel kan echt ook. Laatst had ik iemand aan mijn balie die lang naar het buitenland moest, tussen zijn afspraken zaten ruim 2 maanden.

Ik denk dat ik ook zoiets in die groep ga vallen. In theorie had ik het misschien net kunnen redden met die 3 weken (dan zou ik nog een kleine week voor de operatie hebben), maar omdat mijn behandelingen/kuren ook al in die week voorafgaand aan de operatie zijn, wordt 'm dat niet. Geen idee hoe lang het herstel gaat duren, maar ik kan me zo voorstellen dat ik wel een tijdje nodig heb en dat er dan ook weer andere prioriteiten zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:05

Storm schreef:

Dit was dus bij de priklocatie zelf? De mevrouw van de GGD kon mijn vriend vanochtend niet een alternatief bieden. Maar zij heeft misschien onvoldoende inzicht in de mogelijkheden van de locatie?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:15

Dan gewoon wachten Oscar, eerst opknappen en daarna de 2e prik pas.

Lorette, op de locatie zelf inderdaad. Wij kunnen meer dan de mensen aan de telefoon.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:19

Storm schreef:
Klopt, Pfizer voel je niet. Janssen is wat stroperiger en wat meer (0,5 ml) en die voel je iets meer als het ingespoten wordt. Pijn doet het gelukkig niet.

Moderna is ook 0,5 ml.

Mijn internist had ook behoorlijke bijwerkingen van moderna ondervonden.