Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:43

Word nog wat komende week, veel sneeuw, ijzel en vorst. De spoedeisende hulp houd zijn hart vast. Kan ik me goed voorstellen gezien de hoeveelheid mensen die een week geleden zich al meldden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:48

Op zich wel lekker getimed, als er sneeuw komt net wanneer de scholen weer opengaan :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:51

Icm gure oostenwind en sneeuw kan het nog wel eens aardig lastig worden om op tijd te komen , kan me ‘79 nog herinneren. Vier uur vastgestaan, gelukkig goede kachel in de auto en een volle tank en een deken. Man wat was het koud toen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:28

Wij wonen praktisch tegenover de school. Ideaal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:43

pmarena schreef:
Op zich wel lekker getimed, als er sneeuw komt net wanneer de scholen weer opengaan :=

Op onze school moeten ze de ramen open houden ivm ventilatie... en dan met -15 en gure oostenwind... lijkt me niets. :brr:

als er trouwens 20 cm sneeuw ligt ga ik de polder niet door... we hebben de boeken toch nog thuis, dus dan plak ik er nog wel een (paar) dag(en) thuisschool aan vast.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:45

pmarena schreef:

Verplichte ijsvrij :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:06

Ik zie het ook niet druk worden op het werk... ik zal blij zijn als er 15 komen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:28

purny schreef:

Je bent toch nog steeds verplicht thuis te werken dat verandert toch niet? Met of zonder sneeuw.

Op school zeiden wij juist dat sneeuwvrij niet meer bestaat dan is het gewoon thuisonderwijs :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:31

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Je bent toch nog steeds verplicht thuis te werken dat verandert toch niet? Met of zonder sneeuw.

Op school zeiden wij juist dat sneeuwvrij niet meer bestaat dan is het gewoon thuisonderwijs :')

Bij ons is het zo dat mensen wel naar het werk kunnen komen in geval van bepaalde redenen. En ik zit achter de receptie, dus neem de telefoontjes aan. Dus ik kan niet thuiswerken

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:32

Nee jou geval snap ik het maar ik kan nog steeds wat boos worden van mensen die toch gewoon naar hun werk gaan.
Die mensen op de administratie kantoren hier :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:34

lenaa_tje schreef:
Nee jou geval snap ik het maar ik kan nog steeds wat boos worden van mensen die toch gewoon naar hun werk gaan.

Kun je beter boos op de werkgevers worden, verhalen genoeg van mensen die graag thuis willen werken maar de baas vertrouwd er niet op dat ze dan hun werk wel doen, leuk zo’n bedrijf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:35

lenaa_tje schreef:

Ik weet niet wat er speelt maar we draaien minimale bezetting. Leidinggevende moesten goed keuren.
Maar druk zal het niet worden. En het zal koud worden achter de balie...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:36

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Kun je beter boos op de werkgevers worden, verhalen genoeg van mensen die graag thuis willen werken maar de baas vertrouwd er niet op dat ze dan hun werk wel doen, leuk zo’n bedrijf.

Dat leek mij logisch :) ik heb ook al eerder aangeven dat die gewoon kei hard aangepakt moeten worden. Dat, dat blijkbaar niet kan vind ik pas een middelvinger opsteken naar alles wat wel dicht is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:37

lenaa_tje schreef:

Ik ken meerdere mensen die best thuis (of iig 1 a 2 dagen) kunnen werken maar van de werkgever niet mogen.
Helaas mag een werkgever het nog steeds verplichten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:38

Zie hierboven :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:40

Niet iedereen heeft de middelen en mogelijkheden om thuis te werken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:43

De baas van een vriendin van me verplicht het personeel per 8 februari weer naar kantoor te komen vanwege tegenvallende bedrijfsresultaten. :n Dit is werk wat príma thuis gedaan kan worden, maar de baas wijt de cijfers aan het thuiswerken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:43

purny schreef:

Die kunnen prima geboden worden. Zat mensen die zich er maar mee moeten redden. Basisscholen konden ook 6 week dicht, winkels al 6 week dicht en over horeca nog niet eens gesproken.
Kantoorwerk kan ook thuis, zo niet dan zorg je voor minimaal 1 persoon per kantoor ipv. 3 in een ruimte. Iedereen moet in oplossingen denken, werkgevers dus ook.

Pff Niwla echt belachelijk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:04

Ik behandel fysieke post (ja dat bestaat nog :D ) maar ben maar 2 dagen pw op kantoor, en met Max 2 mensen op de vloer (aparte kamers)...prima te doen en een fijne afwisseling. dus de motie om “alle werkgevers te verplichten hun personeel thuis te laten werken” viel mij niet goed :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:07

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Die kunnen prima geboden worden. Zat mensen die zich er maar mee moeten redden. Basisscholen konden ook 6 week dicht, winkels al 6 week dicht en over horeca nog niet eens gesproken.
Kantoorwerk kan ook thuis, zo niet dan zorg je voor minimaal 1 persoon per kantoor ipv. 3 in een ruimte. Iedereen moet in oplossingen denken, werkgevers dus ook.

Pff Niwla echt belachelijk!

Jij denkt dat mijn werk niet aan oplossingen heeft gedacht? Het advies is nog altijd:
Werk thuis. Alleen mensen die essentieel zijn voor de voortgang van een bedrijfsproces en die hun werk niet thuis kunnen uitvoeren, mogen naar het werk komen.

Dus dit zijn dan mensen die essentieel zijn voor het bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:10

Ik werk bij een bedrijf waar iedereen nog naar kantoor komt. Zitten meerdere ochtenden met 8 man op kantoor.. Ik pauzeer altijd met 3 collega's en dát mag niet meer.. Volgende week word ik geopereerd maar kan thuis wel wat doen en dan ineens wordt thuiswerken wel mogelijk gemaakt.. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:17

Relaxed schreef:
Ik werk bij een bedrijf waar iedereen nog naar kantoor komt. Zitten meerdere ochtenden met 8 man op kantoor.. Ik pauzeer altijd met 3 collega's en dát mag niet meer.. Volgende week word ik geopereerd maar kan thuis wel wat doen en dan ineens wordt thuiswerken wel mogelijk gemaakt.. :+

Zulke verhalen hoor je dus veel dat vind ik dus heel raar. Ik zeg nergens dat er niemand op een bedrijf aanwezig moet zijn maar er zijn zoveel mensen die eigenlijk ook niet kunnen thuiswerken terwijl er van hen wordt verwacht dat ze dat wel doen. Dat vind ik gewoon heel vreemd, dan voelen die werkgevers zich wel heel belangrijker.

Je kan mij niet vertellen dat een administratie kantoor zijn hele personeel nog aanwezig moet hebben terwijl de horeca alles moet laten bezorgen en halve vo thuis zit en winkels niet eens open mochten voor ophalen :+

Vriendin in de kinderopvang kreeg met het sluiten van de kinderopvang zoveel boze berichten van ouders want zo konden ze niet naar kantoor. Dat was juist het punt.
En ik snap heel goed dat thuiswerken met kinderen vrijwel onmogelijk is.
En ik snap ook dat werken op locatie fijner is, dat vinden heel veel mensen.
En ik vind het wel raar dat daar dus geen controle op is.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-02-21 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:19

Moet zeggen, het bedrijf waar ik werk had binnen een week iedereen (voor wie dat wat functie betreft kan uiteraard) thuis aan het werken, was echt top geregeld, ondanks dat thuiswerken bij ons nooit de norm geweest is.

En ja, wij hebben twee dames parttime op de receptie, maar daar is er momenteel telkens maar een van aanwezig, een werkt twee weken van thuis uit, en de ander vanaf kantoor, en dat wisselen ze af.
Iemand moet immers ook de post uit de brievenbus halen ;)

In het warehouse ook in 2 shiften met steeds maar de helft van de mensen aanwezig.

En de mensen die na bijna een jaar alleen thuis werken er echt doorheen zitten kan er evt. een uitzondering gemaakt worden, maar enkel na overleg met, en na toestemming van HR en de directie.
Maar gebeurt eigenlijk zo goed als niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:22

Sansevieria en dat is dan ook top! Ik hoop dat het snel weer kan, ook voor de mensen die het er zwaar mee hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:25

Normaal gesproken werk ik 4 dagen per week, en dan totaal 22 uur. Nu werk ik 20 uur per week en doe ik receptiewerk. (werk voor corona was ondersteunende klusjes).
Ik hoop dat ik in de toekomst weer wat meer collega's ga zien. We hebben nu ongeveer van de 550 man hoogstens 30 als het druk is...